… se
obetajo, pravzaprav – če bo šlo tako naprej, je vprašanje, če bo sploh kaj
ostalo, od kakijev, kajti komaj se začnejo barvati, že se jih ptice lotijo.
Prej so se jih tudi sršeni, še zelenih, a je vsaj te ohladitev, zaenkrat vsaj, »zamrznila«.
ponedeljek, 30. september 2024
To pa ne bo šlo…
Popoldne
pričakujem serviserja. Pripeljal bo Astrid, z opravljenim servisom in tehničnim
pregledom, seveda.
Zadovoljen,
glede tega. Jutri še glede registracije uredim…
Uspelo
mi je, prek telefona, po ne vem koliko poskusih, »ujeti« dimnikarja. Jutri ne
more, bo pa tu (upam, da res) v sredo zjutraj. Zadovoljen, tudi s tem, kajti –
če nastopi potreba, bova Mala in jaz lahko zastavila kurjenje, ne da bi se
bala, da bi dimnikar hodil čistiti zadeve…
Pravzaprav
sem zadovoljen tudi s tretjo zadevo, pa čeprav se ni v zadovoljstvo, vsaj
celovito ne, prelevila…
Povprašan,
pravzaprav naprošen sem bil, da bi prevedel neko knjigo, srednje obsežno.
Dobro, zadeva mi, načeloma, ne bi povzročala preglavic, malo »miganja«,
opravljena usluga oziroma pomoč, pa bi šlo, vendar – zadeva je s področja
medicine, kar pa je, v polnosti, zapletlo stvar. Niti strokovnih izrazov,
premnogih, ne poznam, kaj šele, da bi vedel o tistem, o čemer medicinska
terminologija izpričuje! Ne gre, ne more iti tako…
Ampak
takšne stvari celo »strojno« prevajajo, sem slišal, v podobi nekakšnega
argumenta, ki naj bi me prepričal.
Da, vem
za te »strojne«, računalniške prevode, kar nekaj sem jih že izkusil, in jih,
prebrane, povsem zanemaril, takrat ko sem nekomu tovrstno uslugo delal. »Stroj«
namreč samo siromaši jezik, nima zavidanja vrednega besednega zaklada,
marsikdaj pomena zapisanega ne zmore razbrati, pa v neumnost »prevede«. Resda
ni edini, resda se tudi večina »prevajalcev« na tak način izkazuje, a – kadar obljubim,
da bom nekomu naredil uslugo, takrat to skušam čim bolje opraviti. Česar pa ne
morem narediti, če niti tega ne vem, o čem izvirno besedilo govori!
Pa
verjetno bi zadoščalo, je prepričevanje sledilo v svoje nadaljevanje.
Komu?
Meni vem, da ne. Že tako sem, leta nazaj, prevajal neke knjige, mislim, da jih
je bilo štiri, ali pet, s čemer sem skušal (tudi moralno) pomagati nekemu
možakarju, in preklinjal vmes, ker so se mi besedila zdela tako neumna, da jih
niti bral ne bi! Jaz pa sem jih ne samo prevajal, pač pa tudi dopolnjeval,
popravljal. In takrat sem se zapermejdušal, da bom v prevod jemal samo še
kakovostne tekste, in jih temu primerno tudi spod-svojega-peresa izkazal.
S tem
bi mi naredil uslugo…
Ne,
motiš se, ne bi (ti) je naredil, nasprotno – zaradi mojega nepoznavanja bi
lahko prevod tudi butast izpadel, pa je le bolje, da se v zapisu o prevajalcu
znajde ime, ki pozna področje. Je manj škode, če bo prevod jezikovno šibkejši,
kot če bo bedarije kvasil!
In tako
sva, ob še nekaj preostalih besedah, zaključila to vprašanje. Na-prvo-žogo,
neposredno, potemtakem, nisem zadovoljen, ker sem uslugo odrekel, celovito
gledano pa sem, še kako, ob upanju, seveda, da bo najden ustrezen prevajalec,
pa zamisel ne bo ugasnila. Raje takoj priznam, da sem bedak, kot da bi bedaštvo
izkazoval v podobi podpisanega prevoda, in to s področja, o katerem – pojma nimam!
Lilika, kje si…
Marsikaj
se têžko kaže,
če pristop
pravilen ni,
pa
stvari preproste baže
silijo
znoj, da znoji…
Za
skrivalnice, denimo,
poglavitna
reč se zdi,
da smo
tiho, in da ždimo,
kjer ne
vidijo oči…
Prostor
majhen, kot na dlani,
kavč (pod
njim je moč, za silo),
stol
(ki senco skromno hrani)
in
omara (za perilo)…
Zunaj:
v šopu regrat se razdaja,
preša,
miza, klop in čok…
a
iskanje traja, traja,
kadar
skrije se otrok…
Resda
ga je z daleč zreti,
a prehitro
najti ni,
dlje
kot iščeš, bolj posveti
se
veselje iz oči…
Ni
iskati kam se skriti,
je dovolj
že radovanje,
in oči
z dlanmi prekriti…
pa bo
trajalo iskanje!
Ne počnite tega doma…
Ni
hujšega, slabšega, nevarnejšega, kot je – biti prepričan v neko znanje, obenem
pa tega znanja ne imeti!
Kadar veš,
da nečesa NE veš, NE znaš, da ti zadeva niti toliko ni poznana, da bi jo lahko
razumel, takrat se zavedaš lastne NE-zmožnosti, pa, posledično – NE greš
popravljati pralnega stroja, ker se zavedaš, da zmoreš (radi svojega neznanja)
okvaro povečati.
Pri »praktičnih«
zadevah je krepko drugače, lažje. Denimo v nekem gradbeništvu – vidiš načrt, veš,
kako narediti beton, veš, kako uporabiti armaturo, zidak, kako vzidati stavbno
pohištvo… vse, kar potrebuješ, za učinkovito, uspešno opravljanja dela, je 1)
znanje (neka poprejšnja praksa), 2) poznavanje materialov oziroma vgradnih elementov,
3) psiho-fizična zmožnost za opravljanje dela in 4) volja po opravljanju
istega. In takšnih praktičnih del se zmore malodane vsakdo pri- oziroma
naučiti, dočim…
Dočim
je na področjih, pri katerih predmeta svojega delovanja NE vidiš (in ga tudi z
ostalimi čutnimi zaznavami NE zmoreš opredeliti), popolnoma drugače! In teh
področij sploh ni malo, obenem so krepko pomembnejša, kot vsa praktična dela!
Pomembnejša in krepko bolj presodna za samo živetje, tako sleherne
posamičnosti, kakor tudi skupnosti kot celote! Denimo…
V
zdravstvu je znano, da NE more biti vsak zdravnik diagnostik, pač pa zgolj –
obrtnik, priučen izvajalec določenih opravil, kajti – NI moč vsake okvare
zdravja ugotavljati s pomočjo mikroskopa, laboratorijske analize, rentgenskega
posnetka… in tudi tam, kjer je to mogoče, tudi tam NI najbolje, če si zgolj »zdravnik«,
NE-zmožen prepoznavanja simptomov, upoštevanja nekih okoliščin živetja
obolelega, NE-zmožnega razumevanja palete vzrokov, ki zmorejo pripeljati do
NE-zdravja (»prelepi« primeri za pravilnost te trditve se kažejo v podobah
raznih psihosomatskih obolenj, pri katerih bo »zdravnik«, obrtnik, »zdravil«
telo, čeprav bi MORAL zdraviti psiho, in bi bolezen, posledično, z ozdravljenim
psihičnim stanjem SAMA prenehala obstajati… dočim z »zdravljenjem« telesa ne
samo da vztraja, in obstaja, pač pa se stanje, kljub zdravilom, samo
poslabšuje)…
Drug primer
so vsa tista izkazovanja, ki govorijo o t. im. družbenih odnosih, o tem kako in
kdaj se »družba« izkazuje znotraj nekih, specifičnih okoliščin. In je za
učinkovito soočanje (potemtakem tudi raz/reševanje) potrebno ne samo POZNAVANJE
družbenih zakonitosti (od ekonomskih, prek pravnih, do socioloških), pač pa tudi
RAZUMEVANJE istega, in v okviru tega razumevanja tudi PREPOZNAVANJE porajanja
določenih stanj! In tega (večinska) pamet NI zmožna, ker takšno izkazovanje
brezpogojno terja ZMOŽNOST POSREDNEGA dospevanja do vsebin, v katerih se
nahajajo vsi vzroki posamičnih izkazovanj. Pa ni, radi tega, prav nič čudnega
to, da »strokovni« ekonomisti »vedo«, da ti bo bolje, če boš dninar (kot pa bi
ti bilo, ko bi sam o sebi odločal!), in ni prav nič čudnega niti to, da se
znotraj najvišjega pravnega organa, znotraj Ustavnega sodišča, sodniki NE
zmorejo poenotiti, v svojih mnenjih, kajti – razumsko osnovani RAZUMEJO CELOTNO
problematiko, nagonsko zasnovani, a »strokovno izšolani«, celo do doktoratov
dospeli, »razumejo« le neposredno, dobesedno, nek konkreten del(ček) celote,
NISO pa zmožni kompleksnega, celovitega vpogleda (in razumevanja) v
problematiko! Pa so zakoni tako jasno, nedvoumno zapisani, da bi jih VSAK
izobražen posameznik MORAL razumeti… ko bi dejansko šlo za izobraženega
posameznika, in ne zgolj za »izobraženega« (tudi posameznika, večini
pripadajočega) NE-umneža!
Ene
same ceste NE znajo narediti, ne da bi morali, med delom, popravljati dogovorjene
cene, kajti – tega-pa-takrat-nismo-vedeli! Pa bi MORALI vedeti, zlasti tisti,
ki NAJ bi temeljili na izkušnjah, in bi MORALI predvidevati tudi različne vrste
materialov, s katerimi se bodo, pri delu, srečevali.
Na
poplavnih področjih gradijo objekte družbenega pomena – vzvratno! Najprej
postavijo objekt, nato gredo, za že poplavljenega, urejevati proti-poplavno
birokracijo, na koncu izvedejo ukrepe, ki NAJ bi, v bodoče, onemogočali
ponavljanje neljubega! Z drugimi besedami – tako »pametna« je pamet, da se
zmore kot NEZADOSTNA izkazati celo tam, kjer se je moč zadev naučiti, kjer je
moč zadeve VIDETI, kjer so zagotovljena vsa sredstva za uspešno opravljanje
dela!
In še
toliko »lepše« se obeta bodočnost, glede na to, da tudi tam, kjer NAJ bi iz rok
NAUČENE spustili (v šolah), »učitelji«-obrtniki NISO zmožni razlagati snovi
(ker je tudi sami dejansko NE razumejo), pač pa znajo le – ponavljati, kar so
njih na/učili, in kakor so jih naučili, brez slehernega dvoma, pomisleka, kaj
šele ugovora!
Šola se množi v napake…
V
časih, ko je spričevalo
znak strokovnosti
postalo,
še
krepko se lažje kaže,
da
papir se rado – laže!
Strumno
na rušilni poti
mnogi so
foh-idioti,
ni
drugače se odviti,
kot
dospet v – globeli riti!
Ni
pardona, ni dileme,
nedopustne
so izjeme,
ko
gredo razreševati
v
nagonih Svet – primati!
Kjer
papir dokaz je znanja,
tam še
bog pomoč odklanja,
šola se
množi v napake,
pardon –
v izobražene bedake!
Naj te Dobro vodi!
Sonce
zbujaš mi v življenje,
zvezde trosiš
prek neba,
rádost
si mi, hrepenenje,
razlog,
da se mi še da…
Moja
moč si, in vzpodbuda,
moja misel,
moj si spev,
je brez
tebe težka, huda,
a s
teboj bom izgorel…
Bolj
kot ptica glas tvoj poje,
ko v
smehu frfotaš,
žalost
tvoja breme moje,
mi oči
svetliti znaš…
Tvoj
korak je moja nada,
vse bolj
čvrst je, in gotov,
ko te
ni, mi tema pada,
ko si
tu, sem kakor nov…
Dete
moje, ljubo, milo,
moj utrip,
in moja kri,
si
želim, da te vodilo
Dobro
bi, in med ljudi!
Beee smer…
Hčere
in sinovi domovine mile,
so bodočnost
višje sile obznanile:
že v
tunelu videt luč je v daljavi,
naši so
koraki pametni, in pravi!
To, da
prav vse vemo, ni o tem dileme,
v pridnosti,
poštenosti tudi smo izjeme,
vile
sojenice so prerokovale,
da nam
bodo želje zvezde obsijale!
Kaj bi
z drugo Švico, prva bode Kranjska,
vsepovsod
spoznavna, še za druge sanjska,
vrli
smo častilci svetega Trigláva,
nam
nebo pritiče, z njim pa tudi slava!
Kmalu
še pa treba nam ne bo sploh dela,
jela bo
prek glave, rádost bo žarela,
zmožni
smo, in kleni, na tej sveti poti,
ni
usodi druge, pa nam gre naproti!
Skupaj,
in le družno, brat naj brat bo bratu,
ne le
mleko, med, živeli bomo v zlatu,
še
poslednja muka bo v zaton zašla,
kmalu
bomo ideal celotnega Sveta!
Vsake
kvatre pride do obljub donečih,
vsakdo bi
najraje na vseh drugih plečih,
ena
zgolj težava v glavé ne gre:
napačna
je smer, v katero vodi – beeee!
Svetopisemski Frojd…
Uboga
pamet, ki »zabetonira« neka svoja prepričanja, in se jih, v želji, da bi samo
sebe z njimi poveličevala, drži kot pijanec plota, obenem pa, tudi na tak
način, izpoveduje, in dokazuje, samo to, da prek meja pameti ni zmožna seči…
Že
obče, in vsakdanje, razmejitve, ki »nas« ločujejo od »njih«, pričajo o
nezmožnosti dojemanja, posledično tudi o nezmožnosti upoštevanja dejstev kot
takih, od Sveta, v silni njegovi raznolikosti, a kljub temu v podobi enosti
(samo en planet = en prostor je vsem dan na razpolago, in ta prostor vsi
pojmujejo kot svoj dom), do vsega ostalega. In, kakopak, to, da sta »mi« in »po
naše« prispodobi nekega zmagoslavja, nekega vrhunskega dosežka, neke optimalne
podobe obstajanja, po kateri naj bi se tudi »oni« zgledovali, se ji
prilagajali, jo celo za svojo sprejemali (ter s tem, posledično, brisali
razlike, in različnosti, ki so povsem naravno zasnovane, in živeče), to pa je
vrhunec, ali vsaj eden izmed njih, izkazovanja – bebavosti, tako značilne za
pamet, hitečo opredeljevati, pojasnjevati, urejati…
Med te
delitve, kakopak, sodijo tudi »narodi«. Sprva, ko je dvonoštvo še živelo v
nekih majhnih, številčno gledano, skupnostih, je bilo še moč govoriti o nekih (na)rodovnih
skupnostih, kasneje pa, ko je prišlo do pretoka oziroma kroženja vsega, in tudi
živečih posamičnosti, kasneje pa je ta rodovnost v takšni meri izgubila na
svojem obstajanju, da je moč govoriti tako o sorodstvenih povezavah povprek,
prek celotnega planeta, kakor tudi o tem, da so, pri sodobnih državah, neki
dogovori, oziroma njih posledice (državne meje in teritorij, uradni jezik, pravni
ne/red…) bistveno večjega pomena pri opredeljevanju narodov, kot pa neke
sorodstvene povezave, a, kljub temu…
Nič je
nič, in kadar obstaja zgolj v podobah »človeštva«, takrat si MORA (povsem
psihična zadeva, v podzavesti utemeljena) tisti »nekaj« izmisliti, najti, si ga
pripis(ov)ati, da bi iz niča nastal »nekaj«, »nekdo«. In na tak način deluje ne
samo zaradi neke (niti ne posledice zavestnega ravnanja) tozadevne
prepoznavnosti, pač pa predvsem zaradi nuje po razvrščanju sebe na neki
umišljeni »vrednostni lestvici«, pri čemer je, kakopak, pripadnost »nam«, in »našemu«,
pričevalec pomembnosti, pravilnosti, sprejemljivosti oziroma dopustnosti. Vsaka
čreda pozna takšna izkazovanja…
Narodi,
ki, absurd, v svojih fizičnih podobah sploh ne obstajajo, lastno »pomembnost«
gradijo na izstopajočih posameznikih, ki, še večji absurd, sploh ne izhajajo iz
teh narodov, niso del občosti, pač pa pripadajo (vsaj ali predvsem na področju
znanosti in umetnosti, najvišjih podob izkazovanja zmogljivosti uma) svetu kot
celoti, človeštvu, potemtakem – razumu. In ne nagonom, iz katerih je občestvo,
potemtakem slednji narod, sestavljeno. In med te posameznike sodijo tudi »največji«
znanstveniki, teoretiki in praktiki, pisatelji, pesniki, slikarji, kiparji,
arhitekti…
Kakopak,
sila zahtevno je dospeti, med vso pametjo, do nekoga »največjega«, potrebna so
usklajevanja, predpisovanja, opredelitve… pa je povsem nesmotrno to, da bi te »največje«
fleksibilno ( = življenjsko) obravnavali, ne, je le bolje, da jih enkrat
razglasiš, potem pa za večno večnost kot »največji« ostanejo, pa čeprav…
Pa
čeprav s tem izpoveduješ, da nisi zmožen upoštevati časa, denimo. Da nisi
zmožen sprotnih ugotavljanj, posledično vrednotenj. Da nisi zmožen soočenja s preprostim
dejstvom, ki o nenehnem spreminjanju, potemtakem razvoju, govori. In, z druge
strani, da si zmožen počenjati bedarije, neupoštevati dejstva, presojati, kajti…
Celo
gora (vsakodnevno, čeprav očem neopazno) spreminja svojo višino, bodisi radi
erozije, bodisi radi posedanja gmote, bodisi iz nekih drugih razlogov, pa… bi
ne bilo popolnoma butasto, ko bi se (banalen primer!) Triglavu, denimo, zgodil
nek grozovit potres, tako silovit, da bi mu »odnesel« (zgornjih) dvesto
višinskih metrov, obenem pa bi, še vedno, govorili o taistem Triglavu kot
najvišji »slovenski« gori?! Čeprav bi bila Škrlatica višja!
Da na
pričujoč način pretiravam, da krivično bebavost pripisujem »narodu«… bi bilo
tudi moč slišati, pa čeprav – mar ni povsem enako na ostalih področjih, tam,
kjer so Prešeren, Cankar, Plečnik… »največji«, v času »zabetonirani« vrhunci,
mimo katerih se nihče ne zmore, pravzaprav ne sme prebiti do vrha?! Seveda
izključno v primeru, da si ta vrh tudi dejansko zasluži.
Samo v
dveh primerih je takšno »betoniranje« logiki (razumu) sprejemljivo: v primeru
objektivne neke jasnovidnosti, v okviru katere bi »narod« videl dejstva vse do
konca (lastnega) obstajanja, in v primeru
obstajanja bebavosti, ki se drugače kot z nekimi svojimi verjetji, in
verovanji, z nekimi (izključno na neumnosti temelječimi) prepričanji ni zmožna
izkazovati. Kdo bi vedel, kateri je dejanski razlog obstoječega (tudi)
tovrstnega razvrščanja…
Priznam,
kar dolg uvod sem izkazal, upoštevaje to, da sem se namenil pisati o Frojdu,
pravzaprav o tem, kako ga pojmujejo, tudi »strokovnjaki«, in obravnavajo. Kajti
tudi Frojd je »največji«…
Tega,
da je začetnik psihoterapije, te vloge mu nihče in nikoli ne more vzeti, niti
osporavati, kajti dejansko je, o tem pa, da se (možganski) beton »zabetonirano«
drži Frojda kot nekakšnega svetopisemskega razsvetlitelja, o tem pa bi bilo moč
prenekatero besedo izreči, kajti…
Dva
razloga sta, ki (ne samo v konkretnem primeru) kot nespametno takšno početje
opredeljujeta, in ta razloga bi lahko opredelil kot 1) čas, z vsemi
spreminjanji, in 2) vsebina, ki naj bi bila ugotovljena, potemtakem tudi
prepoznana in kot specifična obravnavana…
Za
znanost (ne za »znanost«!) velja, da jo vodi dvom, neko nezadovoljstvo ob spoznanem,
neka želja, celo potreba po dospevanju še-dlje, še-globje, še-širše. Znanost se
ne zmore, in se tudi ne sme, zaustavljati ob spoznanem, pač pa jo sili, na
temelju spoznanega, nadaljevati z ugotavljanjem. Smo namreč (zanemarljive)
drobtinice, v odnosu do obstoječega (kaj šele v odnosu do časa, posledično do
spreminjanj, katera poraja), in samo neumnost je zmožna (to je celo njena »odlika«!)
dospeti do ugotovitve, da o nečem – vse ve! Dejansko je namreč popolnoma
drugače, pa je radi tega tudi Sokratov »vem, da nič(esar) ne vem« potrebno
popolnoma drugače upoštevati, kot ga upošteva povprečna neumnost, in ga je
treba razumeti takole: dlje kot dospem, več kot odkrijem… več neznanega se mi
poraja! Kajti – tudi v primeru, da po nekem (posamičnem) vprašanju dospem do
končnega odgovora (a izključno odgovora na to, konkretno vprašanje), ne morem
preprečiti, niti zanemariti tega, da se mi v odnosu do vsega ostalega nova
vprašanja rojevajo! Sleherna posamičnost je namreč nujno delček neke celote, in
kot takšna v interakciji (s to celoto), radi česar se mi VEDNO, in na vsak
zato, pojavi nek (nov) zakaj…
In, če
to ugotavljanje prenesem na Frojda (kateremu, niti slučajno, ne želim
zmanjševati vloge raziskovalca), potem se, med ostalim, povprašam: je moč, da
nekdo (in to zgolj v času svojega tvornega ukvarjanja z določenimi vsebinami)
dospe do (do)končnih spoznanj, in to celo na takšnem področju, kot je – psiha,
podzavest?! NE, zagotovo nečesa takšnega NI moč pričakovati, zlasti radi tega,
ker je podzavest, denimo – krepko obsežnejši pojem, kot je vesolje, in bodo
prej odkrili poslednji delček vesolja, kot pa dospeli do utemeljene
(upravičene) trditve o dokončnem, nespornem poznavanju podzavesti!
Toliko
o času, glede vsebine pa…
To
vprašanje ni nič manj sporno, od vprašanja, o katerem sem pravkar zapisoval,
morda je celo še (krepko!) bolj problematično, kajti…
Kadar
ugotavljam (značilnosti) jabolka, takrat je priporočljivo to, da POZNAM predmet
svojega ugotavljanja, da vem, kaj je jabolko, pa da, posledično – ne zmešam, v
istem žaklju, skupaj jabolk in kutin, potem pa na temelju vsega tega zmešanega
ugotavljam značilnosti – jabolka! Kajti – če bom tako naredil, potem ne bom
dospel do ugotovitve dejstev, do objektivne podobe proučevanega sadeža, pač pa
se mi bo neko povprečno jabolko kazalo tako s svojimi, kakor tudi z
značilnostmi kutine! In, vidiš, Frojd je pa natanko to naredil – dve zgolj
zdaleč primerljivi podobi obstajanja je »zmešal« v enem žaklju, potem pa do
svojih ugotovitev dospe(v)l, čeprav…
Za
občost velja (ne glede na uradne-ugotovitve/pojmovanja-znanosti-in-»znanosti«!),
da je NAGONSKE ZASNOVANOSTI (potemtakem je NE-razumska!), dočim je človek
RAZUMSKO bitje! In za nagonska bitja velja, da jih VODIJO NAGONI (čeprav jih
je, v določenih okoliščinah, moč voditi z nekimi predpisi/zapovedmi/prepovedmi,
in predvsem z nekimi tožniki/sodniki/biriči), medtem ko za razumska bitja
velja, da jih vodi razum (in so zmožna, tako celo počnejo, zanemariti/odmisliti
svoje nagone, ter, posledično, ravnati skladno z nekimi svojimi idejami/ideali,
ter pri tem zanemariti sebe in neposredno lastne interese, v prid interesov
celote, skupnosti… ali zgolj nekoga drugega!). Pa to ni edina »malenkost«, po
kateri se obči razlikujejo od posameznikov (ali obratno), daleč od tega, kajti –
določena čustvovanja, denimo ZAVIST, se nagonskim bitjem, ŽIVEČIM V ČLOVEKOVEM
SVETU, bistveno lažje porajajo, in pogosteje… ko svoje »dosežke«, ko svoja »znanja«
in »poznavanja« primerjajo (brez sleherne osnove, kakopak) z dosežki, znanji,
poznavanji človeka! Pa NEIZOGIBNO dospeva tudi do kompleksa manjvrednosti
(čeprav /tudi/ ta kompleks »gloda« v podzavesti, pomeni, da se ga njegov izkazovalec
NE zaveda!), ki je (tudi) neke vrste »gonilec« (usmerjevalec) določenih
ravnanj. In…
Kakor
so obči v številčni prevladi (celo v takšni, da je do razumsko zasnovanega
izjemoma dospevati!), ne zmorem niti podvomiti v to, da je (tudi) Frojd do
svojih ugotovitev dospel tako, da je… zmešal jabolka in kutine, potem pa
značilnosti povprečnega sadeža ugotavljal, in te značilnosti pripisal – tako nagonskim,
kot tudi razumskim!
Sicer
ne vem, celo dvomim v to, če sem z zapisanim dovolj nazorno označil (sicer
izjemno pomemben!) Frojdov znanstveni prispevek, predvsem v njegovi spornosti…
vem, to pa zagotovo, da zmorejo moje besede povsem bogokletno delovati, celo kot
neumne, pa radi tega omembe nevredne… a za več od zapisane razlage bi bilo
škoda časa. Če bo že obstoječa šla v nič…
nedelja, 29. september 2024
Naj brenči!
Dan
krati se, noč dolži,
soncu jenjajo
moči,
hlad
pritiska na kosti…
a vsaj
komarjev ni.
V daljo
silijo luči,
kremplji
rastejo temi,
ko
moreče se krepi…
a vsaj
komarjev ni.
Lega
čas, da v mir zaspi,
ni živetju,
da leti,
vse
manj ptičica žgoli…
a vsaj
komarjev ni.
Bliža
se morečnost zime,
in takrat
me vselej prime:
v temi,
v mrazu pesmi ni,
naj
komar spet zabrenči!
Kobilica in dete…
Skozi
trate, preko bilja,
tja,
kjer vabi vonj obilja,
sočno
rastje, dobra paša,
ki radóst
prinaša…
Dolgonoga,
vitka, sloka,
prava čarovnija
skoka,
včasih
krila bo razpela,
strumno
poletela…
Dete je
za njo podeče,
a za
nos ga žverca vleče,
noče se
pustit ujeti,
slabi
so obeti…
Ko se
čuda pripetijo,
krila rada
pogrešijo,
pa,
namesto v gosti travi,
znajde
se na glavi…
Zdaj
zamenjane so vloge,
hujše ni
sveta nadloge,
kot če
zver preti na glavi,
da te v
trebuh spravi…
Življenju v spomin?!
Ne vem,
kaj bi spisal življenju v spomin.
Morda
pot do pekla, njegovih globin,
ki vneto,
zagreto, vse v dobro spočeto,
požirajo
vztrajno, goltavo…
Morda
pa… med zvezde sem tudi letel,
za hipec
samo, da sem dihat jih smel,
a vse
kar je sveto, bilo mi je vzeto,
izničeno
vse mi sanjavo…
Ne vem.
Se mi zdi, kot da nisem od tu,
s planeta
ničevosti prazne, smradu,
ki v
znaku priklona tepta brez pardona
kar
človek živeti bi znal…
Morda
me izpljunil je nek bel oblak,
in mi
je usmeril po svoje korak,
da nisem
patrona povprečnega klona,
ki žrl
bi le, in zasral…
Ne vem,
res ne vem, ga je malo bilo.
Dokler
ni iskanje v odgovor zašlo.
Resnica
ni lepa, zato se otepa
dospetja
v šir prek sveta…
A
bržčas bo nekaj besed le ostalo,
da skažejo
v grobem, in v kratkem, vsaj malo,
pravica
se slepa v krivice potepa,
nagon
ji drugače ne da…
Ne vem,
kaj bi spisal življenju v spomin!
Je
vztrajal, in lajal, dokler ni bil hin?!
Morda
pa… dokler ni utekel v svoj nič,
ga stiskal
za vrat je, nenehno, hudič…
To, kar zreš…
Kar
zdaj zreš, to izpuhteva,
da v
nič nek izpuhti,
kaže to
kam midva greva
v
prazno trositi sledi…
Kar
imaš, je že poteklo,
prej kot
pride v roké,
bi
drugače ne povleklo
v nove
sanje, in željé…
Mórda
za teboj ostane,
da drug
vrže v smeti,
nisi
kakor cvet s poljane,
ki
poljani se deli,
da
oplaja, pridodaja,
radi
njega da ostaja,
radi
njega ne nehuje,
ko
viharjem vsem kljubuje…
To, kar
zreš, je zrak v dlaneh!
Solza
ni, in niti smeh,
ni veselje,
in ni tuga,
le
privid, le laž-zlato,
ki
odplakne tvoja truga
ga
globoko v zemljó…
To, kar
zreš, je le zrcalo:
nek okvir…
prazno ostalo.
Čas, ti, čas…
Prijatelj
me je, z neko svojo objavo, vzpodbudil k zapisu…
Njutn
je o absolutnosti časa govoril. In je imel prav, a zgolj deloma prav, kajti čas
je absolutna kategorija, v tem smislu, da večno skozi večnost obstaja, in da v
tej večnosti večno odmerja, odšteva, razkraja in pospravlja… obenem pa tudi
oplaja in poraja. V nasprotnem smisla ne bi imel, ko ne bi mogel, skozi samega
sebe, krožiti…
Ajnštajn
je, nasprotno, o relativnosti časa izjavljal. In je tudi on imel prav, prav
tako deloma, kajti…
Skozi
različne »oči« različno odteka.
Skozi
različne podobe obstajanja se, tudi radikalno, različno izkazuje… pa je,
denimo, neki »muhi enodnevnici« dan njena cela večnost, medtem ko je nekemu
planetu, kaj šele vesolju (»stvarstvu«) kot takemu, večnost malodane v nedogled
razvlečena. Potemtakem…
Če
imata oba prav, četudi, na bežen, nerazumevajoč pogled različno o istem
govorita, potemtakem je čas absolutna relativnost, ali pa relativna
absolutnost, kakor ti je ljubše, predvsem pa je pokazatelj resnic(e)… pa ne v
tistem občem smislu tega-pa-takrat-nismo-vedeli-zdaj-pa-vemo, ker obči nikoli
zares ne vedo, o tistem vsaj, do česar ne zmorejo s čutili dospevati, pač pa…
ko pomislim koliko »bedakov«, dobesedno prvovrstnih »butcev« je čas razkril, v
podobah nekih redkih posameznikov, ki so, vsak v svojem času, poznavali
dejstva, resnice, dejansko vedeli o njih, medtem ko so vsi ostali »vedeli«
popolnoma drugače, povsem praznoglavo, potem – mejduš, ko časa ne bi bilo, in
njegovega delovanja, potem bi obči samo pri tistem to-pa-»vemo« ostali, in do
tistega takrat-pa-nismo-vedeli sploh dospeli ne bi!
Lišček in kombinacija za dovolj-je…
Da, liščka
imam, spet, po enem letu…
Ne, ne,
ni priletela, neka onemogla ptica, da bi jo s tal pobral, in si jo lastil,
daleč od tega, le – Astrid sem čistil in »očistil«. To počnem sila pogosto,
natančneje enkrat letno, pa še to zadnji dve leti, da razbremenim
serviserjevega delavca, ki je v predhodnih treh, štirih letih avto temeljito
očedil, preden ga je na tehnični pregled peljal. In tudi račun, za
servisiranje, bo radi tega nekoliko nižji…
Pral
sem jo zgolj z vodo, katero sem iz zalivalke zlival, in z gobico, takšno
majhno, takšno, kakršne mi, gospodinje, uporabljamo za pomivanje posode. Pa se
je že sproti pločevina lisasto izkazovala, in bo jutri, ko bo soncu dana, še
bolj lisasta, vendar – glavnino umazanije sem, zagotovo, odstranil. To pa je
najpomembnejše. Vozila ne uporabljam za razstavljanje, da bi v nekem njegovem
blišču sebe izpostavljal, obenem pa – tako Astrid, kot jaz, sva že v letih, a
kljub temu ne uporabljava nikakršnih pripomočkov, ne za odstranjevanje gub, ne
za gladko in napeto kožo, ne za mladosten videz. Pač, štejeva toliko, let,
kolikor jih štejeva, in nama zavedanje tega ne povzroča nikakršnih težav…
Danes
sem imel namen tudi kositi. Pravzaprav se je ves delovni načrt nekoliko
zamaknil, kajti že včeraj sem mislil urediti z Astrid, a me je vreme drugače
prepričalo, danes pa…
Ne vem,
leta, moja, morda neprespana noč, ali minuli teden, v katerem me je Malo krog
mezinca, svojega, vrtelo, po vsej verjetnosti pa vse skupaj, kombinacija,
kakorkoli… ko sem Astrid spravil v garažo, in pospravil, po pranju, kar je za
pospraviti bilo, sem že čutil prijetno utrujenost. Dovolj zgovorno, da me je,
ob klicanju »računalnika«, prepričala v to, da sem, za silo, nekaj pojedel, »spral
želodca« obema košema za smeti, in porekel tisti za-danes-bo-dovolj… se raje k
besedam podam, ki niso le za govorjenje, pač pa tudi za poslušanje, in
zapisovanje…
Da,
dejstvo, nabira se mi čas, in ne bi bilo umno, ko bi si lagal, glede tega, pa
tudi neke potrebe po prikrivanju ne poznam. Komur ustrezam, kakršen sem, prav,
komur ne – široko ti je polje… Itak me prehiteva, ne le po levi, z vseh strani,
in slej ko prej bom dospel do tega, da se niti za sproti ne bom zmogel kosati z
njim. A otom potom, kot bi rekli tam, nekje, ob Donavi, Savi, Moravi…
Do
Astrid sem nekoliko bolj prizanesljiv – da bi vsaj še pet, šest let zdržala, ob
zdajšnjih osemnajstih, pa bi bil več kot zadovoljen! Morda celo mene prej
odpiše, čeprav…
Le
nekaj stvari je, katere si (še) želim doživeti. To, da Mali, mlajši od obeh
sinov, svoje zaposlitveno vprašanje reši. To, da Mala, giska sonkasta tatina,
vsaj malo »odraste«, toliko, da zase izve, in da o sebi zmore slišano mnenje
podati. To, da zaključim, kar sem zastavil, in obljubil početi, v zvezi z Rima
rajo (še dve leti). In to, da prijatelju uspe v podobi dvojezične knjige
oživeti njegovo pesniško zbirko za otroke, katero sem mu v slovenščino
prepesnil. Da, tudi za oba cucka bi želel, da je do njunega odhoda zanju
poskrbljeno, ostalega pa mi, v tem hipu, nič na-pamet-ne-pada, kajti – tistim,
katerim je mar zame, tistim moj mrk ne bo nič lažje/težje padel, če odidem
prej, ali pa kasneje.
Teci, rita, teci!
Groza
grozovita,
rita je
spočita,
ne da
skače, ne, leti,
nosi jo
v vse smeri,
v
daljave, v višine,
prek
kolenske odrgnine,
preko
buške, prek modrice
zanimive
so stezice…
Resda
pade, a vstane,
solze zbriše,
in spet plane,
dolga
pota so igriva,
se na
njih ves svet razkriva,
pa bi
greh bilo sedeti,
zgolj
sedeti, nič početi,
moč se
ni zato nabrala,
da bi v
času mirovala…
Groza
grozovita,
vest je
čudovita:
nič
vročine, nič kašljavo,
nič v
nedogled smrkavo,
sonce
iz oči žareče,
in iz
grla pesem sreče,
razletele
se nožice,
kot na
krilih ptice…
Teci,
rita, teci smelo,
neugnano
in veselo,
da ne
bo ti ubežalo
dobre
volje niti malo,
ti nebo
v dlaneh odmeva,
zvezd
nešteto sredi dneva,
ko te
gledam razigrano,
mi prav
vse je obsijano!
sobota, 28. september 2024
V nizkem startu…
Nocoj
sem negodoval nad samim seboj, ko sem poskušal spati, češ čemu to počenjaš, ko
pa veš, da je prva noč?! In je praznina, ki je zazijala z njenim odhodom, še
bolj kot sicer kričeča…
Sicer
sem dobršen del noči preležal, a sem ležanje počel zaradi kile – ko ležim, se
črevo povleče na svoje mesto, dlje kot sem pokonci, bolj očitna je izboklina.
Moram to urediti, čeprav bo še počakalo. V tem tednu je na vrsti avto, v naslednjem
bo Malo doma. Morda se takoj za tem podam na pregled… in, domnevam, v čakanje
na obisk pri specialistu…
Rada
ima dež, kajti ko dežuje, takrat zmore skakati po lužah. A se je te dni nanj
jezila, ker po razmočenem nisva mogla na Veliki breg. Čeprav me je
prepričevala, da ne bova padla, ker me bo držala za roko, pa tudi, če padeva,
nič hudega… kakopak, to, da bi bila do kože mokra, v kolikor bi se dričala po
mokri travi, ta malenkost je ne moti. A je motila mene, kajti že itak jo
prehlad daje, pa ne kaže izzivati…
Dva
dneva je bila takšna, kot bi bila na plačilnem seznamu testirnice izdelkov iz
gume, in je ugotavljala raztegljivost mojih živcev. Stari so že, prevečkrat na
preizkušnje dajani, pa bi, načeloma, morali biti trpežni, in vzdržati vsaj od
tu pa do Lune, morali bi biti, a tudi oni, očitno, sodijo med potrošni
material, pa že v višini Everesta začnejo pokati. A sva preživela, oba, najin
preizkuševalni valček, tri naprej in dva nazaj, nato obratno, da bi znova do
treh korakov v raztegovanje dospela. Jo je pičilo, pač, »pridnost« zna biti
sila dolgočasna zadeva…
Pa je
ne oblikujem v neko brezpogojno uboganje, mojemu ugodju namenjeno, ne, daleč od
tega – želim, da ima svojo voljo, želim, da jo izkazuje in se zanjo tudi
poteguje, a le ščep razumevanja pričakujem, kar pa je, pri majhnem otroku,
marsikdaj neutemeljeno. Pri odraslih je večinoma. Kaj pa dete ve o utrujenosti,
celo izčrpanosti, le to zazna, da – če je devetkrat bilo po njenem, potem naj
bi tudi v deseto, in v nedogled, tako bilo…
Pravijo,
da se navadiš, na vse, in tudi na tisto, kar kot slabo pojmuješ. Ne vem, ne bi
se mogel strinjati s tem. Še vedno ločujem med slabim in dobrim, še vedno mi je
slabo moteče, najmanj nejevoljo budeče, le v obravnavi je razlika, pa se
določenega slabega, katerega sem se ničkolikokrat podajal spreminjati, ne
lotevam več reševati, pač pa ga le s sočnim preklinjanjem poskušam, vsaj za nek
čas, v tri krasne, nekam izpred oči, spraviti. Slabo je slabo, in kot takšno
mora vedno ostati, v nasprotnem ločnice zabrišeš, na slabo pristaneš, in se
tudi sam v njem, in z njim, znajdeš. Kar bi bilo škoda, je že tako preveč
slabega, in krepko prevladuje, v odnosu do dobrega, da bi mu količino
povečeval.
Še malo
čakam, da neka, vsaj tozadevno, »dostojna« ura nedeljskega dopoldneva nastopi,
radi soseščine, in bo v kričanje vpijoče praznine poseglo brnenje. Najprej
sesalca, ko bom čistil Astrid, nato tudi kose. Dobro jutro pa sem že izrekel,
tokrat samo kosmatincem.
Absurd… na katerega se nikoli ne bom navadil…
Da mi
večno prilagajajoča se bitja govorijo o poštenosti, načelnosti, morali… da mi
sebična bitja govorijo o dobroti, celo o ljubezni… bentiš, raje psu prisluhnem,
se bolj na te stvari spozna, obenem pa se, v svoji spontanosti, iskreno
izkazuje!
Že res,
da so tumpasti, a to še ni razlog, da bi jih upošteval.
Potok
V
zemljo gloda, kleše v skalo,
krha,
in drobi, odnaša,
za
trenutek ne odlaša
iti v
tisto preostalo…
da
vzame, da izniči,
skozi
čase da kljubuje,
da
sledi povprek razsuje,
tam,
kjer ga primerno piči…
V
zemljo gloda, skoznjo rije,
v drobovje
se zadira,
od
izvira do izvira,
da v
dan nek drug zasije…
zdaj
šumljavo, zdaj bučeče,
vse do
lažnega spokoja,
nádanja
v njem da svoja
v močí
nove razvleče…
Zdaj v
bistrini, zdaj v blato,
kot mu
znese, mu nanese,
le
navzdol, nikdar ne pne se,
včasih
čez spokojno trato…
ni mu
mar, če sonce vzide,
ni mu
mar zvezdnih noči,
dokler
do morjá mu ni
moč
nikdar mu ne poide…
V
zemljo gloda, v črvine,
mu drugače
ni obstati,
kot
klesati, in jemati,
posejati
brazgotine…
rana z
rano, kri strjena,
ni
pozabe bolečini,
šele s
koncem se razblini,
v temi
večni ulovljena.
Brez lučk…
Smrečica
brez lučk je speča,
in snežak
– nemo strmi,
ko se
tema v noč poveča,
kot da
pravzaprav ju ni…
Ni
ročice, da vklopi,
ni željé,
da zre sijaj,
čas pa
tudi vse zastopi,
pride
spet vesel nazaj…
V jutro
vstati in prižgati,
prvo opravilo
dneva,
in tako
se radovati,
da
pogled sij izžareva!
Pisane
so, in zabavne,
se z
zelenega smejijo…
Zdaj v
temí so nespoznavne,
in za
kanček zabolijo.
Spet bo
bolje, spet bo volje,
znova vse
bo zasijalo!
Bo
odmevalo v vesolje,
ko se
dete bo smejalo!
Časomer dopustnosti vojne?!
Da, res
– obstaja nek časomer, na temelju katerega bi bilo moč o dopustnosti, oziroma
sprejemljivosti neke vojne govoriti?! Kajti…
Na seji
(če se ne motim) Varnostnega sveta je Golob, tisti, ki je predsednik vlade »razsvetljene«
ah-in-oh Dežele (in ne tisti, katerega kot »mestno podgano« obravnavajo)
ugotovil, da vojna v Gazi že predolgo traja, pa da zgolj humanitarna pomoč ne
zadošča, pač pa bi Svet moral k političnim ukrepom pristopiti…
Mejduš,
in to tisočkrat mejduš! Namreč…
Priznam,
da ne vem, koliko časa sme trajati neko vojevanje, da zmore biti še
sprejemljivo, da ga je moč kot dopustnega obravnavati! Osebno namreč živim,
očitno je temu tako, v zgrešenem prepričanju, ki pravi, da je sleherno
vojskovanje predvsem izkaz nemoči, v tistih okroglinah, katere, običajno, na
vratovih nosijo, potemtakem izkaz – neumnosti, vsaj enega, če ne kar vseh, v
spopad(e) vpletenih! In pravi, da ni vojskovanja, ki bi uspelo razrešiti,
trajno, kakopak, sporne zadeve, nasprotno, samo še poglablja prepad, potemtakem
samo oddaljuje sklenitev nekega kompromisa, vsem vpletenim sprejemljivega
dogovora. Pri čemer pridodaja, da je sleherni vojaški spopad poraz vseh
vojskujočih, posledično tudi vseh tistih, ki bi zmogli vojskovanje preprečiti,
a tega ne naredijo.
Pa ni
samo v tem zgrešeno, moje prepričanje, tako kaže, kajti menim, in pri tem
vztrajam, da se Svet še kako izkazuje s svojim političnim ukrepanjem, celo
toliko, da prav ta ukrepanja – spopade izzivajo, jih sprožijo! In tudi v
konkretnem primeru je tako, saj prav tisti, ki se za najbolj razvite imajo, s
svojo pristranskostjo, bolj v ena krila pihajo, kot v druga, namesto da bi
enakopravno, ta svoja pihanja, podelila, in udarila po mizi, češ – zdaj je pa
dovolj tega sranja, v nasprotnem…
Bentiš,
če so na Kosovu znali »red« vzpostaviti, če so na Kosovu znali SVOJIM interesom
(in ne interesom Albancev in/ali Srbov) prisluhniti, mar tudi na področju
Bližnjega vzhoda ne bi tako zmogli?! In to celo »malček« drugače, kot je
priznanje neke države, katera, v bistvu, v enem samem svojem elementu, sploh –
ne obstaja! In, mimogrede…
Vojna v
Gazi ne traja »samo« zadnjih nekaj mesecev, pač pa traja vse od vzpostavitve
judovske države dalje, in še malo dlje, četudi z občasnimi prekinitvami!
Pomeni, da traja več kot osemdeset let. Ni kaj, »lep« izkaz svetovne »umnosti«,
»civiliziranosti«, »razvitosti«. Pravzaprav, če bolj neposredno povem – lep izkaz
nagonskega, živalskega pojmovanja »urejanja zadev«!
Na prvi
pogled je sila lepo, kadar zaznaš zavzemanje za razreševanje spornih zadev, na
miroljuben način, kakopak, malo manj lepo se stvar izkaže takrat, ko ugotoviš,
da »razreševalci« niti vsebine ne poznajo, je tudi razumevajo ne, pa radi tega
svoje poglede v povsem napačno smer usmerjajo, namesto, da bi jih usmerili tja,
od koder podpora obstoječim stanjem izvira. Prav nič mi namreč ne pomaga to, da
pipe ne zaprem, pač pa s krpami s tal poplavo pobiram, kajti – dokler bo iz
pipe teklo, do tedaj… bo obstajalo »lepo« govoričenje, ki pa o ničemer lepem ne
izpričuje!
Biti, ali – ne biti?!
Ni
Hamleta zgolj to vprašanje,
ki upu
briše slednjo moč,
in ki
temni, kot črno noč,
vse
sanje, sleherno snovanje…
Ne, ni,
ker – kot se Svet vrti,
tako vprašanje
to pekli!
Človeku
dan je en obraz,
neka načela,
hrbtenica,
celo
neljuba mu resnica
je
lepša, kot laži izkaz…
In
skuša s tem zgolj preživeti,
tako,
da čim manj mu je kleti!
Krog
njega pa… zares, obdan
je z
nevretenčarsko zalego,
ki z
vetrom vsakim gre v vprego,
in ji
hudič je v žile dan…
V
preračunljivem »meni«, »zame«,
poštenje
hitro konec vzame!
Biti,
ali – ne biti?!
Težko
obrazu je obstati,
težko z
življenjem se dajati,
kjer se
množé v neštetost riti…
Kjer ni
glavé, le glad brez kraja,
da še
nebo v temô razkraja!
Idiot pa nisem…
Kaj je
lažjega, kot to, da svinjaš tistemu, ki ti brezmejno zaupa, ker te ima
brezmejno rad?! Oči ne nosi na hrbtu, pa ne more vedeti, kaj mu, za hrbtom,
počneš, čeprav…
Ko se
svinjanje enkrat razkrije, takrat do neke samoumevnosti dospe, do tega, da –
zaupanje v celoti izpuhti, niti za ščep ga več ne ostane, posledično izpuhti
tudi tisti rad-te-imam. Ne zlahka, nikakor, s hudo bolečino, ki kar precej časa
terja, da jo vsaj do neke obvladljive njene moči spraviš, a samoumevno,
samodejno, kajti – kako bi lahko zaupal nekomu, pri katerem ne moreš resnice od
laži ločevati, kako bi lahko imel rad nekoga, ki se s svinjanjem do tebe
izkazuje?! V »zahvalo«, ker si dober, ker zaupaš, ker imaš rad!
Ne, s
tem, ko izpuhti, v celoti, zaupanje… s tem, ko spoznaš tisto, česar ne zmoreš
tolerirati, kaj šele, da bi si takšnega želel… s tem se popolno nasprotje
izkaže, tako nasprotujoče si, da niti drobca naklonjenosti ne more biti, niti
neke povprečne »kolegialnosti« (ne zmorem biti kolegialen s sprijenostjo, ne da
bi po samem sebi pljuval), kaj šele nekega prijateljstva! Vsaj tam ne, kjer
obstajajo načela, kjer obstaja en sam obraz, in z njim etičnost… razen v
primeru, kakopak, da si – idiot! Idiot pa nisem, in tudi ne želim biti. Sem predolgo
bil bedak.
S crkljanjem vsaksebi…
Zajtrkovala
je sladoled. Običajno potrebuje nekaj časa, po zbujanju, da nekaj »konkretnega«
poje, dočim s sladoledom nikoli ni težav. Daleč od tega, izjemno dobro ji gre
od rok, pardon, z žličke, vendar…
Danes…
dete je vedelo, da je nastopil čas tistega do-petka, pa se je hotelo crkljati.
In sem »moral« sedeti ob njej, na klopi, in hraniti »medastega dojenčka«… ki se
je stiskal k meni, ležal v mojem naročju, me objemal in v mojem, pardon, v
najinem objemu »godel«… in bi sladoled, morda, domnevam, nedotaknjen ostal, ko
bi ne bilo tako.
Popoldne
sem nameraval očistiti avto. Prihodnji teden peljem na servisiranje, vključno s
tehničnim pregledom. Ne gre, danes ne, v garaži se ne mislim prerivati z
zidovi, zunaj pa se, tu in tam, dežinke kažejo in ni zanesljivo, bi podaljšek
in sesalec vodi izpostavljal. Bo počakalo do jutri, ko nameravam tudi s košnjo
začeti…
Perilo
prvega današnjega pranja je obešeno, zdaj stroj v drugo pere, v tretje pa bo
nekoliko kasneje, v roku ure. Potem pa bo, za nekaj časa, mir s pranjem. Itak
se bo, v enem tednu, devetkrat izkazalo. Lahko bi se sicer tudi večkrat, a je,
k sreči, »samo« dvakrat bruhala, obakrat ponoči, med spanjem…
Pijem
kavo. Drugo danes. Osem dni mi je morala samo po ena dnevno, pa še ta
na-hitro-popita, zadoščati. Ta, današnja, druga, pa… »lega«, še kako »lega«
prek izpitih mojih moči, zlasti, ker požirkov v sekundah ne štejem, in smem
tudi cigareto v miru pokaditi. Sem se skorajda že odvadil tega luksuza, čeprav…
Ko bi
smel izbirati, niti za hip ne bi okleval z odločitvijo, da ob mojem
tiranozavru, kakor jo, tu in tam, za šalo, kličem, s poudarkom na prvih treh
zlogih, »goltam« oboje, opojna tekočino in dim, kljub temu, da ne vem, koliko
časa bi zmogel, fizično in psihično, zdržati, sam, ob njej in z njo, ki me
celega pričakuje, želi in zahteva. Naporna je, a prav, ali pa vsaj tudi radi
takšnega odnosa toliko bolj všečna, meni.
petek, 27. september 2024
Nujnica
Ždi v
kotu, in samuje,
vselej nekaj
pričakuje,
srečanja,
četudi bežna,
ni
zahtevna, je trpežna…
Ni ji,
da bi zvezde štela,
da izbirati
bi smela,
a nikdár
ji ne preseda,
da
nenehno isto gleda…
Ji ne
prija kar dobi,
rada se
daru znebi,
pa če
čvrsto je, tekoče,
zase
zadržati noče…
Nima
deske, ne kotlička,
ne vpija
kot plenička,
vendar
zmore tolažeče,
vselej
v izogib nesreče…
Je
velikega pomena,
pa
čeprav prav nič čaščena:
so
hitele se razkriti
ji
premnoge male riti.
Človejaška »drugačnost«…
O tem,
da niso zmožni posrednega ugotavljanja, pač pa »spoznavajo« izključno
neposredno, na temelju čutil… o tem, da radi tega niso zmožni dospevati do
vsebin, pač pa jim zunanjost (videno-slišano-tipano-okušeno-vonjano) o »resnicah«
govori… o tem sem že pisal, in o tem so že ugotavljali, pred menoj, le da do
opredelitve vzrokov takšnih občih ne-zmožnosti, miselnih, niso dospeli, in
taiste njih ne-zmožnosti so razlog, zaradi katerih znotraj njih kroži tudi
trditev, da je-vsakdo-nekaj-drugačnega, da je-vsakdo-nekaj-posebnega, čeprav –
ko jih prerasteš, ko jih zmoreš »od zunaj« videti, takrat ugotoviš, da je
njihova »drugačnost« popolnoma enaka »drugačnosti« pri, na primer, psih, ali
pri nekih drugih podobah obstajanja…
Tudi
pri psih so vsi »drugačni«, a se ta raznolikost kaže izključno pri NEPOMEMBNIH
zadevah, pri nekih ZUNANJIH značilnostih, denimo pri velikosti, izgledu, barvi…
medtem ko so vsi psi, od prvega do zadnjega, POPOLNOMA ENAKI po VSEBINI, radi
česar jih je tudi moč v poenoteno skupino razvrščati (v odnosu do drugih podob
obstajanja).
Enako,
popolnoma enako se kaže pri človejakih: NAVZVEN, po izgledu, in po svojem
imetju ter »interesnem« početju, se med seboj razlikujejo, a po tistem, kar jih
opredeljuje, kot specifična nagonska bitja (specifična izključno radi tega, ker
so, živeči v človekovem svetu, povzeli določene človeške oblike izkazovanja),
po tistem, kar jih opredeljuje, kar jih vodi in žene, med njimi NIKAKRŠNIH
RAZLIK NI! Vsaj dejanskih ne, zgolj navidezne, kajti – pri nagonskih bitjih je
predvsem od okoliščin, od nekih ne/priložnosti odvisno to, kako se bodo
izkazovala, pa se vsa znotraj enakih okoliščin enako izkazujejo! Potemtakem se
človejaški vsakdo-je-nekaj-posebnega izkaže kot – eno in isto! In izključno na
temelju tega ENAKEGA njihovega izkazovanja tudi zmorejo obstajati njihove »resnice«,
in med njimi tisti »priložnost dela tatu« in »oblast pokvari«. Mimogrede: te in
takšne »resnice« veljajo za celoten živalski svet.
Človejaki…
… so
povsem netvorna bitja. Znajo sicer posnemat, to zna vsaka opica, papagaj… a
posnemati je moč zgolj formo, ne pa tudi vsebine, tistega, česar ne premorejo,
potemtakem tudi poznati ne morejo, denimo človekovega mišljenja in čustvovanja,
posledično človekovega videnja, dojemanja, pojmovanja Sveta, in, še bolj
posledično, človekovega izkazovanja do vsega obstoječega.
Kot
ne-tvorna bitja zmorejo dospeti le do ravni izdelovalcev-obrtnikov, zmorejo »štancati«,
marsikaj, od otrok, prek avtomobilskih delov, pa vse do nekih, vsaj tozadevno,
od okusa odvisno, okrasnih zadev, in zadev, namenjenih v zabavo, nekih
računalniških igric, doktor romanov, filmov, fotografij, kipov… celo »znanost«,
neko svojo, »po svoje« proizvajajo… a vse, kar naredijo, po lastni volji
stremeč, se z vrednostjo ne zmore predstavljati. No, vsaj z drugačno vrednostjo
ne, kot je »vrednost« praznine, s katero skuša praznina sebi enakemu ugodje
zbujati.
Ne,
niso tvorna bitja, le izdelovalci zmorejo biti, so pa, po svoji zasnovanosti, žerci
in požiralci, in v vsem, kar obstaja, iščejo izključno neke materialne
vrednosti, kajti do drugačnih, do vsebinskih niso zmožni. In s temi »vrednostmi«
skušajo lastne imeti, njih imetje o njih pomembnosti govori, pa je nerodno,
takrat, kadar veter takšne »vrednosti« odpihne, in, malodane prek noči, izkaže –
nevrednost preostalega, nevrednost eks-imetnikov. In o tem, da so dejansko
takšni, priča tudi dejstvo, da so njim »elite« tisti, ki premorejo (lastnino,
položaj, denar, moč), četudi so, ti, njihovi »elitni«, praviloma podobe
nemoralnega drekovja, ki niti osnov bontona ne pozna, kje bi šele o
uvidevnosti, in podobni »navlaki«, vedel. In tudi zgledujejo se, ali to vsaj skušajo
početi, po teh, svojih »elitnih«, v željah, da bi dospeli, tudi sami, do
tistega, kar »cenijo«, kar »vrednotijo«, kar jim je, v njih bednih obstajanjih,
edino zares vredno – imetje, denar, moč, položaj… lastno ugodje!
Sto
babic – kilavo dete, je moč slišati, v podobi jalovega poduka, ki govori o tem,
da je že ena neumnost dovolj za neuspeh, v sodelovanju stotih pa je polom še
toliko bolj zagotovljen. Kaj pa, v »demokratičnih« časih, v sodelovanju osmih
milijard… nagonskih, ne-razumskih, sebičnih, neuvidevnih, zgolj sebe zročih,
obenem pa s kompleksi tako gnanih, da jim nagoni drugega ne dovoljujejo početi,
kot – sebi bolje, sebi lažje, sebi več in še več?!
Celo
besedi skupnost, sobivanje… da ne omenjam besed dobrota, odrekanje, poštenost,
ljubezen… na pomenu izgubita, in zgolj tragikomično, ob teh, nagonskih, o nekih
iluzijah, utvarah, lažeh izpovedujeta!
Na gugalnici…
Do
oblakov, in še dlje,
v šir
leti raketa,
kamor
hoče, tjakaj gre,
so
motor ji štiri leta,
kliče
Luna, Mars, Neptun,
k
zvezdam pisanim zavije,
v vse
smeri obrača kljun,
gnana s
krili domišljije…
Gre
visoko, in še višje,
gre počasi,
in sanjavo,
zdaj
glasneje, drugič tišje,
vselej
k sanjam v daljavo,
hrupa
ni, in ne izpuha,
da bi
škodo zrak trpel,
pot le
dobro voljo kuha,
čas pa
v smeh se je odel…
Usta do
ušes kipijo,
žar rdečine
preko lic,
misli
zlahka poletijo
z jato
neugnanih ptic,
ko pa
vožnja se utrudi,
ko željé
drugam povleče,
času
ni, da bi v zamudi
barval
nove kančke sreče…