sreda, 30. april 2025

Naj jim že bo »božje kraljestvo«!

So »bogaboječi«… a ravnajo v nasprotju z »božjimi« pričakovanji.
»Spoštujejo boga«… a se ne menijo za »njegove« zapovedi.
Sledijo »bogu«… le da v nasprotno smer od »njegove« hodijo…
 
Jim kaže zameriti?! Komu, revčkom, ki niti lastnih podob niso zmožni zreti?! Ne, nikakor jim na kaže zameriti, ne-umnost drugače kot ne-umno ne zna, le – kaže ji krila ne zgolj prirezati, pač pa povsem odstraniti, pa da se začne Svet normalno odvijati!

Vsakomur svoje?!

Hm, ko bi zares tako bilo, potem… bi nagoni brez vsega ostali! In bi jim svet še bolj krivičen bil, kot jim je sedaj, ko ga še niso zmogli do samega konca zasrati.

Vrhunski dosežki…

Najbolj brano, gledano, poslušano, kupovano… ni izkaz kakovosti, pač pa zgolj všečnosti občemu okusu. In – ker je obči okus navadno sranje, tudi to najbolj brano, gledano, poslušano, kupovano… drugega ne more biti!
 
V takšnem okolju si lahko ogromen, a velik nikoli ne boš postal. Obenem pa so cepci že zabetonirali »svoje« neke »velike«, sočasno pa s svojim »abstraktnim« krenili v nove smeri »ustvarjalnosti«, ki se sicer bolj z destruktivnostjo izkazuje, kot s tvornostjo, a je dovolj nesmiselna, da zmore biti neumnosti všeč.
 
Ne išči v »ljudstvu« dobrega, in dobrega ne dajaj v »ljudstvo«!

Človeštvo ni samo človeštvo!

Za nagonsko večino veljajo povsem drugačne zakonitosti, kot za manjšinskega človeka. Zato je povsem nesmiselno z istimi razlagami opredeljevati »skupnost«, ki je zgolj tozadevno eno in isto, dejansko pa je sestavljena iz dveh svetov popolnoma protislovnih bitij.

Referendum…

Ni najboljša kombinacija prazna glava in lačen želodec, a tudi ob polnem želodcu ni kaj bolje.
 
Kjer so »ponosni« na vpis v rojstnem listu, na skalovje in dosežen gol več, tam je »umetnost« že to, da sme kulturnik preživeti.
 
Primitiva zmore odločati o kulturi, obratno pa ne gre.
 
Hudo je, kadar so kriminalni in doktor romani skrajno dospetje občestva.
 
Ne dajaj idiotom Idiota brati.

Svetlejša plat…

Na življenje je treba gledat s svetlejše plati – slej ko prej se konča!
 
Človejaki so vselej upajoči brezupneži.
 
Upanje umre zadnje… s planetom vred.
 
Ko sem jih spoznaval, so mi tonili upi. En sam mi je ostal: nič ni večnega.
 
Jutri ne bo novega dne, le vsem predhodnim bo enak.

Bodi (p)ozdravljen, slepi Svet!

Prekratko je življenje, da bi svet spreminjalo, obenem predolgo, da bi voljo po spreminjanju ohranilo.



Ko bebavost vodi…

Obljubljali so razvoj,
obljubljali blagostanje…
na poti v razkroj
razvija se le sranje!

Oportunisti…

Njihova večna prilagodljivost je izkaz nenačelnosti. Nenačelnost je izkaz neetičnosti. Neetičnost je izkaz odsotnosti vesti. Odsotnost vesti je izkaz ne- zavedanja sebe kot celote. Ne-zavedanje sebe kot celote je izkaz ne-razumskosti. Ne-razumskost je nagonskost. Nagonskost je značilnost živalskega sveta.
 
V bistvu bi bilo pravilno, ko bi v obratni smeri zapisal, kajti vsa izkazovanja/značilnosti so posledice naravne zasnovanosti, konkretno nagonske.

torek, 29. april 2025

»Tudi jaz bom pisala knjige«…

Nimam časa, da bi v prazno sanjaril, snoval, gradil, in upal, da bo zgrajeno tudi obstalo. Predolgo sem tako počel, prevečkrat do razočaranja dospel, sred sebične, neuvidevne, goltave, neumne golazni…
 
V svinjaku je korito izkaz »civiliziranosti«. Praznega prevrnejo, »civilizacija« jim je vredna samo toliko, kolikor je za (po)žreti…
 
»Poglej, na tej polici so knjige, katere so napisali tisti, ki so se enako pisali, kot se pišeš ti, in knjige, katere so neki drugi napisali o (tudi) tvojih prednikih. Na tej polici pa je tisto, kar je tvoj tata naredil…«
»Tudi jaz bom pisala knjige, ko bom velika,« se je hipoma odzvala.
 
Ko boš zrasla, in boš visoka, bi ji pripomnil, ko bi bila zmožna vedeti o razliki med visokim in velikim. Do velikosti je potrebno dospeti, jo graditi, ne pride sama, in redkim dospeva.
Če bodo takrat knjige še obstajale, bi pridodal, upoštevajoč trende »razvoja«, ki »sumljive« smeri svoje »razvitosti« izkazuje.
Če ne boš zapadla obči pameti, primitivni, ki ve, da je potrebno delati, medtem ko kaže takšne bedarije, kakršna je pisanje, prepuščati presežku svojega časa, pa še to samo takrat, kadar česa pametnejšega ni za početi, bi ji tudi pojasnil.
 
Boš, seveda boš, ji vneme nisem želel pobijati. Zamolčal sem tisti če-boš-kot-jaz-boš-samo-trpela. Čemu bi ji že zarana lepote svinjaka razkrival?!
 
Delati jim je treba toliko, kolikor se delu ni moč izogniti. Pametnega pa počnejo toliko, kolikor jim ga je zapovedanega, in kolikor jim spodrsne, pa se neumnemu, nehote, izognejo…
A presojajo, po sebi, in zase, o vsem, medtem ko svinjak, radi njih, samo navzdol drsi, da, radi »civiliziranih«. Katerim je pomakanje rilcev v polna korita edini »smisel« njih bednega obstajanja!
 
Ne gre, dokler ne bodo stroge, nepremostljive meje med svinjerejo in družbo kot tako, do takrat bo družba, nič več, in nič manj kot – svinjak!

»Ljudstvo«…

Ne išči ljubezni v kupleraju, ne išči dobrote v daj-dam sistemu, ne išči pravice v razsajanju pameti, ne išči vrednosti v denarju, ki vse kupi, skratka – če ničesar slabega ne iščeš, potem ne išči v »ljudstvu«!
 
Dokler bodo »ljudstva« sestavljena iz nagonskih bitij, dotlej bo po-človeško tako, kakor žival o človeškem »ve«.
 
Če ljudstvo zares vedno ve, če ima zares vedno prav… mejduš, kaj pa, če je Zemlja zares ploščata?!
 
Dokler so šibkejši, bi »demokracijo« zganjali, ko se odločanja dokopljejo, se kot tirani izkažejo! Ne, ne govorim samo o uradno prepoznanih živalih, pač pa tudi, če ne kar predvsem, o še neprepoznanih!
 
Bolj jih boš spraševal, manj boš zvedel, z izjemo tega, pač, da je neumnost nevedna.
 
Kadar jih ni poslušati v njihovem naj-dela-pa-bo-lahko-živel, si »veljavo« s slikami obešajo na zidove, jo s kipci razmeščajo očem, in jo s knjižnimi policami izkazujejo. Beda, pač, popolna beda, in od bede ni drugega pričakovati kot – bednost!
 
Ne kaže bedi pomagati, da se še bolj razraste prek sveta, ki je že itak dovolj beden postal.

Boleče, a drugače ne gre…

Svojemu Sonku marsičesa ne morem nuditi, od tistega, kar sem svojim starejšim zmogel, in to me boli. Pravzaprav ji edino še samega sebe lahko dajem, kolikor me je še ostalo, in je bolj nekim ruševinam podobno, kot čemurkoli drugemu…
 
Pa ni, da ne bi hotel, še kako bi, in ni, da ne bi hitel, s svojimi opešanimi močmi, le – samega sebe sem v svoj kot stisnil, in izven tega kota mi nič več ni ostalo. Ta kot pa je, kot sem smel slišati, nekoč, bogu-za-hrbtom, pa ne vem koliko zmore biti odraščajočemu bitju zanimiv. Zaenkrat ji, še vedno, je, in je rada tu, do kdaj pa bo tako, o tem bo pa čas povedal…
 
Verjetno bo, ta čas, kot je tudi doslej pridno počel, izpovedal, da sem uporaben zgolj toliko, dokler česa zanimivejšega ni na spregled. Dotlej pa…
 
Trudim se, in se bom, da ji čim več dajem in, poleg sebe, tudi neke dodatke, kolikor mi jih denarnica dopušča dajati. Zaenkrat sem ji neprimerno pomembnejši od teh dodatkov, na prehod v drugačno pa sem tudi pripravljen. Vsaj tolažim se s tem, da sem. Laž samemu sebi niti ni tako škodljiva zadeva, itak nima več dosti za uničit.

Kje si, zlata ribica?!

Rad bi, še vedno, verjel v pravljice, v bistvu bi bil z eno samo zadovoljen, s tisto, ki o zlati ribici pripoveduje, in o treh željah, katere izpolni, v kolikor jo ujeto izpustiš…
 
Ne vem, se mi zdi, da bi si eno samo zadevo zaželel, ko bi bilo moč, če pa bi pri treh željah vztrajala, bi ji pa, za vsak primer, trikrat isto povedal: Daj, ribica, naredi tako, da bo človeka svet postal človekov!

Dnevi norcev…

Na Vzhodu nič novega, še vedno »sonce vzhaja«. Tudi na Zahodu vse po starem, še vedno »sonce tone«.
 
Dekadenca Zahoda jim je največji možen dosežek. Nič čudnega, da jim je za vzor.
 
Ko bi njih pamet kaj veljala, bi na Zahodu ne videla »demokracije«, pač pa pravico najmočnejših, da v boju za obstanek uspevajo.
 
Kjer vsakdo k sebi vleče, tam je žaljivo o sobivanju govoriti!
 
Imajo svoj praznik, prvi april, in slavijo ga vse dni v letu.

Bodi (p)ozdravljen, slepi Svet!

So »praktični«. Le kaj bi voz v hrib vlekli, ko pa ga je lažje navzdol pognati.







O pogumu in pogumnih…

Pogum ni premagati strah, kakor »vedo« obči, pač pa je kljub strahu ravnati pravilno.
 
Brez strahu zmore samo bebec, ki se posledic lastnih ravnanj ni zmožen zavedati.
 
Strah vodi v previdnost, zadržanost vodi v razmislek, le-ta v ugotavljanje dejstev. Skratka – povsem napačne zadeve, v svetu zaletave, domišljave, nesposobne neumnosti!
 
Tam, kjer je živim-da-živim gonilo, tam lahko v prvih vrstah »poguma« le butce pričakuješ, dočim zmoreš tam, kjer živijo, da nekim svojim vrednotam, idejam sledijo, v prvih vrstah najti pogumne.
 
Biti drugačen od vseh je redka vrsta poguma, pri katerem zna biti meja med slediti-vrednemu in umnostjo dokaj ogrožena… če se že prej ne izkaže kot popolna bedarija to, da si prizadevaš za tiste, ki tvojih prizadevanj niso vredni.

Mislim, torej sem…

Da, ko ne bi mislil, da sem, me tudi bilo ne bi. Kot me, dejansko, tudi ni, vsaj sred neskončnega živalstva…
 
V bistvu sem samo še redkim, ki so mi, vsaj od daleč, podobni. Pa vsaj približno vemo, o čem se pogovarjamo, in vsaj približno vemo o vseh ostalih, o večini…
 
Sem se že spraševal kako bi bilo, ko bi prenehal misliti, da sem. V celoti. Kajti o tem, da me ni v občestvu, o tem sem že zaključil, koliko pa me je, če sploh, pri tistih redkih, o tem pa se še nisem dokončno odločil. Nisem neka voda, da bi bilo brez nje nemogoče preživeti, čeprav sem že izkazal, da zmorem, za razliko od vode, obuditi (v) življenje. Še danes se sprašujem o smiselnosti tega…
 
Nekateri mi zatrjujejo, da bom obstal še nekaj časa po tem, ko bom prenehal obstajati. Ne vem, me želijo s tem tolažiti, ali pa mi zgolj o meni pripovedovati, v obeh primerih jim trud ne uspeva. Mrtev tolažbe zagotovo ne bom potreboval, obenem pa svoja prizadevanja in dela krepko bolje poznam od kogarkoli drugega…
 
V bistvu je dovolj že to, da se skušam prepričati kako mi moje misli zagotavljajo obstanek, in da zmorem z njimi celo koristiti. Obstajanja si sicer nikoli nisem želel, vselej sem k življenju stremel, da pa bi koristil tistemu, kar bo tako in tako čas pogoltnil, v rokah bebave nagonskosti še toliko prej, ne, tudi to se mi pretirano smiselno ne zdi…
 
Mislim, torej sem. Da, sem, kaznovan, prav radi tega, ker mislim, kakor mislim, radi tistega kar tudi domislim. Je vrag z resnico v dan, tam, kjer ni želena, ker je neresnice lepše slišati… obenem pa do resnice zmožni niso!

ponedeljek, 28. april 2025

Ups…

Ko ostaneš brez življenja, se je težko sprijazniti s samim obstajanjem.
Nikoli nisem bil zato, da sem, nikoli mi žretje ni bilo samemu sebi namenjeno.

Najina jagodna prizadevanja…

Upam, da bodo polno obrodila, in bo sladkanja do temena! Če pa se dete zasiti, jagod… bova pa sladoled delala. Tega ji nikoli ni preveč.
 
P.S.
Naj te ne zmotijo paličice, na sliki, nisva jih »sadila«, da bi iz njih drevesa zrasla, pač pa da maček ne bi več mogel ležati v lončku, in prek rastlinice.



Pamet in razum…

Pamet NI isto kot razum, pač pa je pamet NAJNIŽJA oblika mišljenja, medtem ko je razum najvišja. In njuna ugotavljanja se izkazujejo kot popolna NASPROTJA!
 
S pametjo razpolagajo vsa misleča bitja, potemtakem tista, ki so zmožna izbirati med (vsaj) dvema možnostma, od polža, pa do človeka… medtem ko je razum IZKLJUČNO ČLOVEKOVA ZNAČILNOST.
 
Vse, kar ni razumsko, a je živo, in ne sodi med rastline, je – nagonsko! Potemtakem – na svetu obstaja največ dvesto milijonov ljudi!

Idealna ženska…

Bila je lepa, pravzaprav čudovita! Vse v proporcih, in ničesar ji ni bilo treba skrivati, ničesar dodajati, nekih maž, pomad, barv, medtem ko se ji leta niso, niti za hip, izkazovala z nekimi gubami, ali s sivim v frizuri…
 
Bila je pametna! Vse, kar sem ji povedal, ji je bilo prav, v ničemer, nikoli ni ugovarjala!
 
Tudi skromna je bila. Kakšni gradovi, avtomobili, oblačila, nakit, izleti, restavracije… ničesar ni niti pričakovala, kaj šele, da bi terjala. Vse, kar je potrebovala za to, da je lasten smisel obstajanja živela, sem bil jaz!
 
Poštena do konca! Nobenih laži, nobenih trikov, zahrbtnosti, nekega varanja, niti drobtinice ni z mize vzela, kaj šele, da bi si iz moje denarnice »sposodila«!
 
Uvidevna! Priznam, tudi slabovoljen znam biti, a je ona vedno stoično prenesla vsa moja izkazovanja, tudi v jezi potekajoča.
 
Ljubezen?! Uh, kadarkoli sem si ljubezni zaželel, vedno je nogi narazen dala! Pa je kipela, ta ljubezen, na vse konce in kraje!
 
Že res, da ni kuhala, pospravljala in likala, a za to gospodinjo plačujem, in je vse urejeno, brez sence nekega dolgega nosu, ali tistega kaj-ko-bi-še-ti-kaj-naredil! Da, svojo idealno sem imel preveč rad, da bi karkoli drugega, razen ljubezni, od nje hotel…
 
Ne, ni je vzela bolezen, niti so jo vzela leta, pač pa sem se jaz z nerodnostjo izkazal, žal. V trenutkih prave ljubezni sem jo namreč preveč ob razgret radiator potisnil, in je počila! Pa si moram zdaj novo poiskati, čeprav…
 
Ja, nekaj pomislekov pa imam, kajti vse bolj se mi dozdeva, da nikoli več ne bo starih modelov, medtem ko razvoj pretežno slabo, ali vsaj slabše, v ospredje sili.

Bodi (p)ozdravljen, slepi Svet!

Samo sebična bebavost zmore v ne-lepem svetu lepo živeti.



Ti, ti, ponavljajoča-se-zgodovina!

Minil je Dan Osvobodilne fronte, prihaja Dan dela. Lepo.
Podložniki še vedno vztrajajo v prepričanju, da so svobodni. In vse bolj šteje tisti zaposlen/a-sem, upajoč, da bo čim manj za delati, če že povsem brez dela ne gre…
 
Do svobode nikoli ne bodo zmogli, v lastne kože ujeti in iščoč tisti kakor-mi-prija. Tudi z delom bo hudič, fizičnega bo vse manj, pa se bodo še bolj podajali umsko v ne-umsko, v ne-umno, spremeniti. Kolikor jim že doslej ni uspelo.
Vse manj produktivnega, vse več načeloma nepotrebnega, birokratskega. Nekaj, pač, moraš početi. Dokler te lastno početje ne sesuje…
 
Tolažeče je vedeti, da bosta Resnica in Pravica dospeli do svojega trenutka. Tolažbo kazi le to, da bodo, s seboj, v prepad potegnili tudi človeka.
 
Kdo ve, če se bo tudi tokrat »usoda« kot prizanesljiva izkazala, pa se bodo neki novi, čez tisočletja, spraševali o tistem le-kaj-je-njihovo-civilizacijo-v-prah-spremenilo?!
Neumnost, zgolj neumnost, zgolj – žival v telesu človeka!

»Dobro vedno zmaga«…

Ko bi odmislil vsa doživeta svinjanja, ko bi odmislil vso goltavo, sebično, pokvarjeno neumnost… bi lahko celo o življenju govoril. A bi se izkazalo, da se na nekem drugem planetu odvija.
 
Načeloma ničesar nimam proti nagonom, me pa moti, da z njimi stanovanje delim, in da mi svoj »red« vsiljujejo.
 
Najhuje je, ko spoznaš, da med živalmi ni težko živeti, pač pa nemogoče!
 
Kolikor Slabemu in ne-umnemu sape poide, toliko Dobro in umno zmoreta po svoje.
 
Edino dobro, kar vedno zmaga, je tisto dobro, ki je – za požret!

nedelja, 27. april 2025

Tako preprosto je to…

Njihovi prepričanji »v vsakomur je nekaj dobrega« in »k vsakomur je treba pristopiti z zaupanjem« sta zgolj izkaz nepoznavanja dejstev. Nepoznavanje dejstev je izkaz nezmožnosti spoznavanja. Nezmožnost spoznavanja pa je – neumnost!

Koščki nadležne resnice…

Res je, tudi razumsko bitje se zmore z napačnostjo izkazati, a je res tudi to, da se nagonsko ne zmore s pravilnostjo.
 
Dejanskemu razvoju je eno samo razumsko bitje vrednejše od vseh milijard nagonskih.
 
Modrost ni v izkušnjah in izhajajočih ugotovitvah, modrost je v izkušnjah in v zmožnosti ugotavljanja dejstev.

Sestavljanka…

Življenje je sestavljanka, katero je potrebno iz tisočih koščkov sestaviti, in paziti, da čisti ostanejo, sredi umazanije, ki nima ničesar sestavljati, pa gleda, kako bo drugega sestavljeno razdrla.

Bodi (p)ozdravljen, slepi Svet!

Še nisem spoznal neumnejše živali, kot je tista, ki se za človeka razglaša.



Zdrava kmečka pamet…

Ni nekih posebnih, različnih vrst pameti, pa tudi njihova »zdrava kmečka pamet« ne obstaja, pač pa obstajajo razlike v okoljih, posledično tudi razlike v izkušnjah, in še bolj posledično razlike v ravnanjih.
 
O »kmečki pameti«, o njeni »vrednosti«, »zdravosti«… med ostalim priča tudi to, da se je ta »pamet« ODREKLA od-Narave-danemu rastlinju, in je v svoji bolestni pogoltnosti krenila v (še bolj) intenzivno prirejo vsega… da bi kasneje »ugotovila« to, da ni najbolje biti »pametnejši« od Narave…
 
Da, ko je ugotovila, da se »razvito« rastlinje NI zmožno obnavljati, šele takrat je ta »zdrava pamet« začela kričati po eko in bio, po nekih prejšnjih (malodane izumrlih) rastlinah, po semenskih bankah…
 
Oprosti, vendar – za nazaj zmore biti vsako govedo »pametno«!
 
Ko sem, pred sedemintridesetimi leti, prvič krenil v samostojno sajenje/pridelovanje – niti ene »sodobne«, obilno-rojevajoče rastline nisem posadil, pač pa sem raje pri tistem kakor-je-od-Narave-dano ostal (in še vedno tako počnem), kajti – eno je selekcija, ki med obstoječim najboljše izbira, drugo pa je igrati-se-boga, in to takšnega, ki je dovolj neumen, pa misli, da zmore biti bolj dovršen, kot je dovršena Narava!

Ljudstvo ima vedno prav…

… je poslušati po raznih volitvah, referendumih in podobnih »demokratičnih« sranjih, pa…
 
V kolikor je imeti-prav to, da med NE-pravilnim (vsaj tozadevno) najmanj »ljudstvu« NE-všečno izbereš (a še vedno NE-pravilno!), potem trditev o večnem-ljudskem-prav drži, v kolikor pa…
 
V kolikor pa govorijo o tem, da je »ljudstvo« zmožno sprejemati (predvsem dolgoročno gledano) kakovostne odločitve, potem pa se tako motijo, da se bolj motiti ni moč.
 
Če želiš karkoli vrednega, potem tega NE išči v »ljudstvu«!

sobota, 26. april 2025

Že za odpis, očitno…

Ne vem, vendar – v mojem času smo puding jedli…
 
Danes je videla paket vrečk za pripravo pudinga. Pardon, videla je paket vrečk, na katerih piše »puding«… in si je pudinga zaželela. Prav, čemu ne…
 
Dolgo je tega, kar sem ga pripravljal, pa sem se zadeve lotil strogo po navodilih, zapisanih na paketkih. Vsebino vrečke zmešaj s tremi žlicami sladkorja in s šestimi žlicami mleka… prav, narejeno… segrej pol litra mleka (manj tistih šest žlic), nato segreto mleko dodaj k poprej pripravljeni zmesi in kuhaj še minuto ali dve ter med kuhanjem nenehno mešaj… tudi prav, upošteval sem dve minuti, po načelu raje malo več kot pa premalo…
 
Ko je bila vsa procedura opravljena, sem skuhano vlil v kozarca, in Mali pojasnil, da se mora puding najprej ohladiti, potem pa ga bo (po)jedla…
 
In sva, med tem hlajenjem, se igrala, pa jagode posadila, se odpravila, spet na igranje, v nadstropje… in pred večer sem se odločil, da ji, poleg ostalega, za večerjo prinesem tudi puding. In sem ga tudi prinesel, ampak…
 
To, kar se je ohladilo v kozarcih, niti slučajno ni puding, pač pa kvečjemu nekakšen »puding«, sicer nekakšno posladkanje, ampak v tekoči obliki, in sila podobno čokoladnemu mleku. Tako da je bilo tudi dete razočarano, in me je, tako, sproti, podučilo, da je puding za jesti, z žličko…
 
Zdaj ne vem…
Obstaja možnost, da ne znam več brati in, še huje, da prebranega ne znam upoštevati. Pa sem, posledično, povsem »udaril mimo«.
Obstaja možnost, da je proizvajalec napačno zapakiral proizvod ali pa napačno napisal navodila za pripravo, čeprav se mi slednje ne zdi realno.
Obstaja možnost, da je kupljen puding dejansko puding, a sila občutljiv na določene vremenske okoliščine, pa neke mikroklimatske različnost tako radikalno nanj delujejo, da se, preprosto, ne upa izkazati v pravi svoji podobi.
Obstaja možnost, zlasti ker, priznam, praviloma ne spremljam dnevnih bebo-novosti, da nisem najbolj na tekočem s silnimi razvojnimi spremembami, pa še nisem slišal za to, da se je tudi puding razdelil na leve in desne, pardon, na čvrste in na tekoče (če želiš, lahko tudi obrneš, meni je vseeno).
 
Kakorkoli že, sila težko bi izbiral, med temi možnostmi, pa sem se raje odločil, da bom v bodoče pripravek za puding kupoval v ne-isti trgovini.

»Vrglo me je s ceste«…

Kaj, kaj se ti je zgodilo?!
»Vrglo me je s ceste. Zapeljal sem v ovinek in se v naslednjem trenutku znašel na travi, in v drevesu.«
Ampak – kaj, hudiča, te je vrglo s ceste?!
»Hitrost.«
Kakšna vražja hitrost.
»Kako, kakšna, prehitro sem vozil in sem zaradi hitrosti končal v drevesu.«
Hm, mislim, da to ne bo držalo.
»Kako ne?! Saj vem, kako sem vozil, in tudi policaji so ugotovili, da je bila kriva neprimerna hitrost!«
Ne vem kaj so ugotovili policaji, a še vedno vztrajam pri tem, da hitrost ni bila kriva!
»Ne?! Res?! Joj, prav hudo je, samo ti si pameten, vsi ostali pa bebci?! Pa še tam te ni bilo, kako bi potem vedel?«
Vem, preprosto vem.
»Potem pa ti povej, ko si že tako pameten, zakaj me je vrglo s ceste!«
Prav. Kot prvo – NIČ te ni vrglo s ceste. Kot drugo – hitrost NIMA MOŽNOSTI ODLOČANJA, niti sama o sebi ne, in sme biti le takšna, kakršno TI ustvariš. Kot tretje - očitno nisi upošteval razmer na cestišču. Kot četrto – kaže, da si precenil svoje vozniške sposobnosti. In, če vse skupaj združim, lahko ugotovim, da si se skrajno neumno izkazal, lahko ugotovim, da je tvoja neumnost kriva, da si, v bistvu, TI sebe vrgel s ceste.
 
Je vrag, tam, kjer niso zmožni dospevati do DEJANSKIH vzrokov, pač pa predzadnjo POSLEDICO obravnavajo kot vzrok končne… dejansko pa so tako PREHITRA vožnja, kakor neupoštevanje okoliščin, in precenjevanje samega sebe POPOLNOMA ISTO kot znajti-se-v-drevesu, so samo, in nič več – POSLEDICE neumnosti, EDINEGA in DEJANSKEGA VZROKA nesreče!

Svetleč razvoj…

Namizna svetilka, »tehnična« - vsaj petnajst let mi že brezhibno deluje, pardon, je delovala, dokler ni žarnica pregorela. Žarnica, ki je trajala vsaj pet let, in je svetila povprečno po šest ur na dan. Kakorkoli že…
 
Nekaj poskusov sem izpeljal, da bi do nove dospel, in poslednjič sem poskusil dopoldne, sproti, ko sem se po Malo odpeljal. In tudi pri tem poslednjem poskusu sem slišal tisti uh-tega-pa-že-dolgo-ni-v-prodaji, in to-so-stare-halogenske-žarnice-takšnih-več-ne-proizvajajo, pa še veste-razvoj-gre-naprej…
 
Nekaj trenutkov sem razmišljal, potem pa se odločil, da, pač, kupim novo, »razvito« luč. Potrebujem namreč svetlobo, kadar v temačnem sedim ob tipkovnici, pa tudi zvečer, ko je Sonko doma, ugasneva luč v dnevni, pa vsaj skromna namizna svetloba prav pride…
 
Odločil sem se za najcenejšo »razvitost«, ter povprašal za koliko časa proizvajalec jamči njeno delovanje. Za dve leti. Prav, itak nimam izbire, in sem jo vzel, pri čemer nisem pozabil omeniti, da se mi ta »razvoj« vse bolj kot butast izkazuje…
 
Da ni?! Ah, mislim, da je, ker…
Prejšnja, »zastarela«, potemtakem tudi »slaba« žarnica je delovala pet let, dočim mi za to »razvito« jamčijo samo dve leti. In je vprašanje, če bo tudi toliko zdržala…
Potem – ko je, prej, žarnica pregorela, je bilo potrebno samo njo zamenjati, po novem bo treba tako žarnico, kot tudi svetilko, v katero je vgrajena. Pomeni več materiala (in surovin, seveda) za izdelavo, več materiala tudi v odpad.
Kot tretje, ne nazadnje – za žarnico sem dal nekaj evrov, za celo »razvito« svetilko pa sem moral krepko več odšteti.
 
Da, zaradi vsega tega me res zanima, kakšna je ta »razvitost«, ko pa jo moram dražje plačevati (kot sem moral »nerazvitost«), ko mi poveča količino odpadnega materiala (ob vsej »skrbi«, kakopak, usmerjeni v zmanjšanje onesnaževanja planeta), obenem pa mi niti tega ne morejo jamčiti, da sem z nabavo rešil svoje potrebe po osvetlitvi za več kot za nek, recimo temu tako, pljunek v čas!
 
Je pa res, da ta »razvoj« sila na blišč daje, mu je ovitek pomembnejši od vsebine (kako ne bi bil, ko pa neumnost tako in tako ni zmožna do ugotovitve teh vsebin dospeti?!), in je res, da je mojemu Sonku svetilka zelo všeč. Ne nazadnje, omogoča tri obarvanosti svetlobe, obenem pa, ne boš verjel, tudi vznožje sije (če sijanje vznožja vklopiš, seveda), in to kar v štirih barvah! Pač, moj Sonko gre v korak s časom, medtem ko sem jaz, priznam svoj greh (pravzaprav enega med vsemi), očitno, starokopiten, pa – luči nisem kupil zato, da bi jo gledal, pač pa zato, da ona meni pomaga videti…

Ko bi imel deset rok…

Običajno je tako, ko prispe domov, da – povsod jo je dovolj, povsod jo nosi radovednost, in ne ve s čem prej bi se ukvarjala, tako da takrat bistveno več mojega sodelovanja terja, kot sicer…
 
Prav radi tega je najin prvi obrok, navadno, lazanja. Dam zamrznjeno jed v pečico, potem pa pečica sama od sebe dokonča kosilo. Danes pa…
 
Danes pa sem se odločil tvegati, in sem že zjutraj naredil maso za palačinke. Dobro, ko sem začel pripravljati vse za peko palačink potrebno, ni bilo več težav s tistim kam-jo-bo-pa-zdaj-povleklo, kajti »stacionirala« se je v kuhinji, ob meni. Niso pa izginile težave tipa to-bi-rada-tudi-to-in-tisto, pa… ravno sem začel peči, ko je zagledala vrečke s praškom za puding, in si je puding tudi zaželela. Prav, sem sklenil, imam dve roki, bom že nekako oboje hkrati.
Res, vlival maso, obračal palačinke, mešal kakavov prah s sladkorjem in z mlekom, pa mleko pogreval, nato, spet, vlival, obračal, mešal kuhajoč se puding… vmes tudi branil-gol (veliko se žogava v kuhinji, in tudi danes ni šlo drugače) in je šlo, le…
 
Limonado bi pila.
Boš, vendar po kosilu.
Mleko bi.
Po kosilu.
Rada bi jabolko.
Dobro, iz hladilnika ga je sama prinesla, meni je samo njegovo umivanje nekaj drobcenega časa vzelo.
Čokolado bi.
Kasneje.
Hočem napolitanko.
Prvo boš jedla, potem se boš sladkala… in še bi se dalo naštevati, in želje, neke, in njihove neizpolnitve, a se je, k sreči, preusmerila na – umivanje rok.
 
Hm, to njeno »umivanje rok« je nekoliko resnejša zadeva, kajti poleg tega, da si roki zares umije, v glavnem »paca« z vodo. V bistvu je prav to »pacanje« poglaviten razlog za večino njenih umivanj rok. Kar sicer ni narobe, razen v tem, da – praviloma si tako zmoči oblačila, da jo je potrebno preobleči. In tudi tokrat se je tako zgodilo. K sreči takrat, ko sem s pripravo pudinga že zaključil, pa sem lahko, pred obračanjem palačinke, zdrvel v nadstropje, da sem ji za preobleči prinesel. In…
 
Ko mi je, kasneje, uspelo tudi lep kupček posode pomiti, pri čemer sem si »samo« nekajkrat »moral« spirati roki, in ju brisati, da sem gospodični stregel… uh, takrat pa, kot da bi veliko olajšanje začutil! Ker sem zdržal, in to samo z dvema rokama…
 
Potem sva se še dobro uro igrala, in predvsem crkljala, v kuhinji, nato pa sva se domenila ter šla posaditi čakajoče sadike jagod…
 
Kasneje je pa itak tako bilo, kakor je vedno, ko se nekaj dni ne vidiva, in tata malodane niti koraka brez nje ne more narediti, ob tem pa se nemalokrat tudi kot neko plezalo, ali vsaj telovadna blazina, izkaže.

Ko bi želel…

Želel bi, ko bi zase, eno samo stvar – človeka dostojno življenje! A si raje ne želim, kajti najbolj nehvaležno je, kadar si nedosegljivo želiš. In med živalmi je človeka dostojno življenje, zanesljivo, nedosegljivo!

petek, 25. april 2025

Življenje…

Življenje je čudna zadeva, nenehno v neke težave zastavljena…
 
Najprej ga moraš graditi, da bi iz golega obstajanja, iz tistega živim-da-žrem dospel, in je ta gradnja dokaj zahtevna, med vsemi, ki radi spotikajo tiste, ki bi drugače od običajnega. Ko ga zgradiš… nekaj trenutkov, morda, še lahko dihaš zgrajeno, a prav hitro krenejo, z različnimi udarci, pretiti, uničevati. Če nisi enak-med-enakimi, takrat svojo drugačnost plačaš, drago jo plačaš. Nič ni brezplačnega, na tem svetu…
 
Na koncu ti ostanejo drobtine. Še vedno več, kot je tisti živim-da-živim, in prav dovolj, da se v spomine preseliš, takrat, kadar drobce novih moči potrebuješ, da za naslednjih nekaj trenutkov obstaneš. Čeprav se nenehno sprašuješ po tistem čemu sploh…
 
Blagor ubogim na duhu. Čista resnica! Uživaj na pašniku, pazi, da pred lasten gobec ne izločaš, in že imaš »smisel« nenehnega lastnega vrtenja dosežen. Ob čemer te, niti za hipec, ne zmoti nadležno vprašanje čemu-sploh-sem!

Zastavljeno po načrtih…

Danes grem po Sonka, pa jutro temu ustrezno poteka…
 
Po tednu dni sem spet zakuril v obeh kuriščih, in sedaj čakam, da žerjavica nastane, pa da ponovno polena naložim ter »pridušim« peč in štedilnik, da bo počasi gorelo, in da gorenje zdrži do povratka. Že itak se nenehno z nekimi prehladi daje, pa ne sme biti hladno, ko prispe…
 
Naredil sem tudi maso za palačinke, zdaj počiva v hladilniku. Če bo lačna, ob prihodu, bo relativno hitro za jesti. Sicer tvegam s tem, kajti običajno pripravljava palačinke takrat, ko je tu, da mi pomaga maso narediti, a upam, da ne bo slabe volje, ker sem danes preskočil njeno pomoč…
 
Sadike čakajo nanjo, lepo razvrščene v lončkih, ki bodo njihova domovanja postala. Bova videla, glede vremena, ali jih bova sadila danes ali, morda, jutri. Večja verjetnost je, ko na njeno tovrstno vnemo pomislim, da jim nadaljnje čakanje ne bo usojeno. Kljub temu, da ima, po enotedenski odsotnosti, veliko za nadoknaditi…
 
Znova bom, za teden dni, postal Lila, mala Lila. Drugače ne gre, ko ona razporeja vloge, pa sebe za tato razglasi. In me popravi, če rečem, da je mali-tata, ne, ona je veliki-tata. Bova videla, če je kaj zrasla. V poslednjih dveh tednih je nisem meril, pa zid, na katerem so črte, ki o njeni višini govorijo, lepo, datumsko razvrščene, neučakano po novi zaznambi hrepeni…
 
Rastejo, tako hitro rastejo! In prehitro dospejo do kril, ki jih ponesejo v svet. Nikoli nisem čakal na čas, ki otroka na njegov po-svoje odpelje. In vsak tak odhod sem doživel kot udarec, kot bolečino, čeprav se zavedam dejstva, da je slehernik, slej kot prej, postavljen pred to, da si lastno živetje omisli. Odkar so na svet dospeli, sem zanje živel, so del mene, pa je nekoliko nerodno, ko te ti deli, s svojimi odhodi drugam, na nek način razcefrajo…
 
Da, niti za hip, nikdar, si nisem, odkar je prvo moje dospelo v živetje, želel trenutka, od katerega naprej bom spet lahko po-svoje! Kako bi si lahko, želel, kaj takšnega, ko pa je vsak njihov odhod s seboj vzel tudi del mene?! V zameno pa me nagradil z raznimi skrbmi, in predvsem s pogrešanjem.

Bodi (p)ozdravljen, slepi Svet!

V rokah posameznikov se rojeva razvoj, v rokah občestva pa razkroj.



Je sploh smiselno odkrivati resnico?!

»Včeraj« kakor danes, in »jutri« prav tako, in povsem enako se je izkazovala v vseh-dnevih-pred-včeraj, in povsem enako se bo izkazovala v vseh-dnevih-po-jutri, obča pamet, mišljenje, ki se, kadar se pretirano razmišljati podaja, izključno z ne-umnostjo izkaže!
 
Marsikdaj pomislim na številne, že tako redke posameznike, od galileov, sokratov, darvinov naprej, na tiste, ki so posegali v telo, na primer, da so »božjim resnicam« odvzemali pristojnosti, do tistih, ki na drugih nekih področjih niso zmogli z nekimi eksperimenti, ali s konkretnimi proizvodi, z nečim čutilom otipljivim pač, tej pameti, vselej vse-vedoči, a povsem nevedni, povrh nezmožni razumevanja, dokazati pravilnosti lastnih dognanj, dokazati, da je resnica popolnoma drugačna od njenih »resnic«. In se sprašujem, čemu, za vraga, so morali tisoči krvavo plačevati, za svoja prizadevanja dospeti do resnice, do taiste resnice, na temelju katere taista večna, nikdar za malenkost spremenjena bebavost »ljudska«, iz stoletja v stoletje bolje živi, pa čeprav si teh izboljšav – NE zasluži! Kajti tako, kot sproti, vse čase, in v vsakem času, skuša onemogočati, in tudi onemogoča spoznavanje resnice, takisto tudi danes počne. Pa si, bi si upal trditi, zasluži izključno tisto, do česar je zmožna sama dospeti, in česar v podobah ničesar umnega ne bi bilo moč prepoznati. V bistvu si zasluži to, da bi jo človek pustil tam, kjer jo je našel, ko je naletel na opičjega starša današnjega »sodobnega človeka«!
 
Verjemi, ne moreš razumeti, ne moreš vedeti, kako naravnost »fantastično« je odraščati, in živeti, in biti ne-bebav, sred neskončne bebavosti, ki dobesedno hiti, neusmiljeno, po-svoje-znati, po-svoje-uničevati!
 
Nekaj minut nazaj sem zasledil objavo nekega fantazijskega posnetka, neke slike, na kateri naj bi bila prikazana izjemna razvitost, v nebo štrleče in blesteče zgradbe, pa neka leteča prevozna sredstva, skratka raj-za-nenehno-goltavo »ljudstvo«, obilje žretja in pitja ter imetja, in ob tej sliki pripis, da bi tako zgledala Dežela, ko se ne bi na leve in desne delila…
Butasto, skrajno butasto, kajti temeljni problem Dežele, in celega sveta, NI v delitvi po mnenjih, še sreča, da ta delitev obstaja, kajti z njeno pomočjo neumnost vsaj deloma samo sebe spotika… različna mnenja so vselej k boljšim poznavanjem, k boljšim odločitvam vodila, takrat, kakopak, kadar so jih izkazovala RAZUMSKA bitja, stremeča k skupnemu dobremu, in ne obča, sebična bebavost… da, butasto, kajti naj se neumnost še tako združuje, naj se ji celo uspe povsem poenotiti, nič boljše ne bo, ker, veš – 100 x 0 je popolnoma ENAKO 1.000 x 0 in popolnoma ENAKO 8.000.000.000 x 0! Popolnoma enak rezultat je, če »modruje« ena ne-umna glava, ali pa na tak način »športajo« vse ne-umne glave tega sveta, v vsakem primeru bo »rešitev« ne-umna!
 
Skorajda stoletje in pol je minilo od smrti Čarlsa Darvina, in skorajda toliko časa je minilo od objave njegovega pisanja o evoluciji.
Za razliko od malodane vseh je potoval, po različnih področjih, in na osnovi opazovanja, ugotavljanja… dospel do spoznanj, zaradi katerih mu je »včerajšnja« bebavost povzročala nemalo težav, mu dobesedno uničevala življenje, in se kasneje, čeprav so se mnoge Darvinove trditve kot pravilne izkazale, ni prav nič bistveno spremenilo, kajti tudi »današnja« bebavost, ki, kakor vselej, vse-ve, še vedno teorije evolucije ne zmore prebaviti. Ne, ne govorim samo o »verujočih«, in njihovih »razodetjih«, govorim nasploh, o občestvu, ki tudi kadar ve – ne ve! Vedeti namreč ne pomeni samo naučiti-se-papagajsko-ponavljati-neke-podatke, vedeti pomeni predvsem razumevati te podatke, in UPOŠTEVATI jih, na vseh področjih, na katerih je takšno upoštevanje potrebno!
 
Marsikdaj pomislim na te posameznike, ko sebi, zaman povsem, neko tolažbo iščem, češ morda-pa-bo-jutri-res-tako-kot-danes-trdiš, a brž zamahnem z roko, kajti ne-umnost bo, kot naravna danost, vselej ne-umna ostala, in ji nobena resnica, nobeno dejstvo pri tem ne bo v oviro, da bi še naprej uničevala svet. Kakor je to vedno počela, ko je do možnosti svojega izkazovanja dospela.

Kaj potem…

Kaj potem, če glad te žene,
prek dostojnih vseh meja,
in korak tako ti krene,
da povsod le zasvinja?!
Kaj potem, če črna duša
ne dopušča ti sramu,
vsaka zver, ki kri okuša,
zlahka se predaja zlu!
Kaj potem, če smrad izkaže
vso resnico, ki kazi,
je neredek, kdor se maže,
pa med njimi bodi ti!
Jaz le hvala ti izrekam,
ker sem smel tvoj smrad spoznat,
pa sedaj, ko že iztekam,
ne bi ga ponovno rad.

Nebesa solzé

Nebesa so solzne oči.
Vrag vedi rad' česa
zdaj žalost raztresa,
a konca ji videti ni…
 
Mar je tudi njemu
življenje razkrilo,
da vse potonilo
je v tisti zaman?!
 
Da sonca objemu
rad čas se izteče,
resnica poteče
v obilico ran?!
 
Ne vem. Vem, da tiho ječi.
Dežinke rojeva,
za hip ne okleva
grenkoba meglenih oči…
 
A bo, kljub vsemu,
s solzami končalo,
da zlomljeno stalo
v nek nov bo dan.

O BUTASTI obči »vzgoji«…

Odsotnost razuma je ne-umnost, in – ko si kot ne-umen rojen, takrat se vse svoje obstajanje, in na vseh področjih, kot tak tudi izkazuješ. Tudi na področju vzgoje, v občem primeru »vzgoje«…
Le nekaj primerov pravilnosti zapisane trditve izkažem, v nadaljevanju.
 
Ena od temeljnih »resnic« občih, že od malega v njihovi »vzgoji« izkazovana (celo pri »strokovnjakih« v podobah »strokovnosti« obstoječa) je ta, da – če želiš čim bolj nemoteno, čim lažje živeti, potem se MORAŠ PRILAGODITI VEČINI, potem moraš misliti, posledično tudi ravnati, tako, kot misli in ravna večina!
Kdor to večino pozna, ker ni njen sestavni del, in jo zmore od-zunaj ugotavljati (po principu gozd-moraš-tudi-od-zunaj-videti-ne-le-sredi-njega-stoječ-da-bi-o-njem-vedel!), ta ve:
-          da so mentalne zmožnosti te večine sila skromne, da so, posledično, njena mišljenja, njena čustvovanja, njena ravnanja v najboljšem primeru dvomljive »vrednosti«, praviloma pa, napačna, nesprejemljiva!
-          da je ta večina popolnoma netvorna, obenem pa je, v svoji sebičnosti, dobesedno grožnja slehernemu sobivanju, od družinskega, do sobivanja na ravni planeta!
-          da se ta večina, v vseh časih, še nikoli sama od sebe ni izkazala kot nek gonilec napredka, pač pa povsem nasprotno, da se je napredek marsikdaj moral bojevati, za svojo pravico obstajanja, s to večino!
Potemtakem – če je ta večina nekaj (in tudi je!), česar si niti slučajno NE smeš izbrati v podobah nekega vzora, nekega merila pravilnega, dobrega, dopustnega… če ta večina NI zmožna izboljševati sveta, pač pa ga zmore samo uničevati… potem je »vzgajati« v bodi-večini-enak-in-s-tem-tudi-sprejemljiv popolnoma NAPAČNO! KO bi vsi bili večini enaki, in sprejemljivi, zagotavljam, nobenega Nikole ne bi bilo, da bi karkoli spreminjal! Obenem pa…
Obenem, vsi ti »pametni«, ne-umneži, kakopak, »vedo«, da je slehernik nekaj-posebnega (v nagonskem svetu je biti nekaj-posebnega odvisno od zunanjega izgleda, od imetja in nekih drugih zadev, ki niti slučajno NE pričajo o VSEBINSKI drugačnosti!)… sila pogosto je slišati pozive ne-bodi-kot-drugi (potemtakem bi bilo moč sklepati, da je z biti-drugim-enak nekaj narobe!)… pa me zanima, zgolj to, KJE JE LOGIKA, pri tem, da po eni strani »vzgajaš« enakega-med-enakimi, po drugi strani pa (povsem zaman, a kljub temu) pričakuješ, da bo ta enak-med-enakimi od enakih drugačen?!
 
Uči se od starejših, spoštuj starejše, spoštuj avtoritete, spoštuj vse…
Mejduš, takšni »vzgojni« nasveti se utegnejo celo kot pravilni izkazati, v svetu živali, kakopak, kajti – nekako logično je, da dlje kot obstajaš, več nekih spremenljivk spoznaš, več o svetu veš, potemtakem NAJ bi tudi znal bolje živeti, pa je pri uradno prepoznanih živalih dejansko tako, da tiste najstarejše o marsičem odločajo (denimo, slonja skupina bo sledila najstarejši slonici), vendar – obstajajo neke »malenkostne« razlike, med živalskim in človeškim svetom, živali, na primer, živijo v hierarhiji, dvonoštvo pa se z neko »demokracijo« igra; živali se ne obremenjujejo s tistim jutri, dvonoštvo pa sili oblikovati ga; živali se ne obremenjujejo z nekimi premoženjskimi stanji, z nekimi prepričanji, posvetnimi ali onostranskimi… pa zmorejo izkušnje, pri iskanju hrane, vode in zavetja, obenem predstavljati tudi neko znanje, neko upoštevanja vredno védnost, dočim je pri dvonoštvu tako, da – iz teleta, kljub času, kljub izkušnjam, kljub učenjem… ne zmore drugega nastati, kot odraslo govedo! Z drugimi besedami: lepo bi bilo, ko bi biti-starejši pomenilo tudi biti-poučevanja-vreden!
O spoštovanju pa sem že itak dovolj pisal, pa zgolj na kratko obnovim:
-          obči »spoštovati« je daleč od dejanskega spoštovanja in se bolj kaže v podobi upoštevati-da-nekaj-obstaja (pa še to upoštevanje je na trhlih nogah, in se zlahka izkaže, v trenutkih dejanske ali domnevane ogroženosti, kot ne-upoštevanje);
-          spoštovanje je MORALNA kategorija, obenem vrsta čustvovanja, obenem odnos, katerega si zasluži izključno tisti, ki ga je, zavoljo svojih izkazovanj, vreden, in ki zmore spoštovati neke vrednote, posledično tudi posameznike, ki skladno s temi vrednotami obstajajo! Potemtakem…
NE, uči se samo od tistih, od katerih se dejansko zmoreš nečesa pozitivnega naučiti, in – NE, spoštuj samo tiste, ki so (v okvirih ETIČNEGA!) posnemanja vredni!
 
Za konec pustim neko, povsem posvetno »vzgojno« prepričanje, ki je malodane samoumevnost, v svetu, v katerem na roza in modra oblačilca že od malega delijo, prepričanje, da - za fanta (kasneje tudi za moškega) niso primerne solze…
Sila »lepo« je, kadar je zanemarljiv delček celote »pametnejši« od te celote, konkretno od Narave, sila »lepo«. Narava se namreč, v odnosu do obče »pameti«, kot nekaj sila butastega kaže, kajti tudi moškemu spolu je dala solzevode, in solze v njih. Groza, zares! Obenem je taista Narava tako zapletla vse skupaj, da je ustvarila POTREBO po izkazovanju čustev, in da je, na drugi strani, izmislila KAZEN za nasprotna ravnanja, konkretno za ne-izpovedovanje čustvovanj, za tlačenje-čustvovanj-v-sebe. In ta kazen se zmore, poleg ostalih neprijetnih psihičnih stanj, izkazovati, enkrat že do tega pride, v podobah čustvene OTOPELOSTI, nedovzetnosti za izkazovanja okolja, in ta nedovzetnost je samo dodatna voda-na-mlin že itak prevladujoči sebičnosti, in njeni ne-uvidevnosti!
Res je, v Naravi ni priporočljivo, da neka žival izkazuje svojo ranljivost, negotovost, celo strah (čeprav, slej ko prej, do tega dospe!), a živali, menda, živijo v okviru tistega boja-za-obstanek, v okviru najprej-zase-poskrbi, medtem ko dvonoštvo, MENDA, živi v skupnostih, na krilih dobrote, spoštovanja, ljubezni… ali pa tudi ne, le kdo bi to vedel.
Pa, potemtakem, z izkazom ranljivosti ne bi smelo biti prav nič narobe, še več, tudi o izkazovanju neke iskrenosti, poštenosti bi pričal (op. p. poglej v slovar tujk, iskrenost najdeš pod »i«, poštenost pa pod »p«), čeprav…
Tudi »zibel« in »varuhinja« ter ne-vem-kaj-še »naše civilizacije«, Cerkev presvetla (s premalo luči osvetljena!), je v svojem »svetem nauku« znala z neprimernostjo-moških-solza (in še česa drugega) »vzgajati« tisto, kar nikdar ne more biti drugače »vzgojeno«, kot je, na primer, v živalskem svetu, v katerem otroci postanejo novi-ata ali nova-mati. V bistvu pa eno in isto, v nedogled trajajoče.

Bodi (p)ozdravljen, slepi Svet!

Njihov »vsi vse vemo« se, v pravilnem prevodu, glasi »vsi samo mislijo, da mislijo.«



Družba prihodnosti?!

Odgovor na vprašanje o družbi prihodnosti, o tem, kar čaka, v podobi »usode«, tako imenovano človeštvo, odgovor na to vprašanje je neizogibno potrebno zastaviti – z vprašanjem: katera družba prihodnosti?!
 
Znotraj zgolj tozadevno enega in istega sveta, imenovanega človeštvo, namreč obstajata dve POPOLNI RAZLIČNOSTI, ekstremno različni, tako po zmožnostih, mišljenja in čustvovanja, kakor, posledično, po vseh ostalih zmožnostih! Različni po usmeritvah, po nekih ciljih lastnega delovanja, različni po vrednotenju, različni malodane po vseh izkazovanjih… pa čeprav, sodeč IZKLJUČNO PO IZGLEDU, te različnosti ni opaziti. Da, znotraj t. im. človeštva obstaja pretežna večina nagonskih bitij, in obstaja krepka manjšina razumskih. Med nagoni in razumom pa je za vesolje velika drugačnost…
 
Potemtakem – katera družba bodočnosti?!
Družba kakršna obstaja, že od pamtiveka, in se kaže kot neka ne najbolj posrečena zmes različnosti?!
Družba izključno nagonov?! Družba izključno razuma?!
 
V prvem primeru, potemtakem v primeru, da govorimo o obstoječi nagonsko-razumski kolobociji, te družbe ne čaka prav nič lepa bodočnost, kajti…
Človek, ki si prizadeva v razvoj (pri čemer bi MORALO biti poglavitno MERILO RAZVOJA napredovanje družbenih norm ter njihovo upoštevanje oziroma izvajanje, in NE stopnja razvitosti tehnologije!), se, poleg umnosti, in tvornosti, izkazuje tudi z zanj značilnimi lastnostmi, med katere, zagotovo, sodi tudi UVIDEVNOST, če drugače zapišem – ravnanje, v katerem nekomu DRUGEMU izkažeš PREDNOST, in v ospredje NE postavljaš sebe! Človek namreč RAZUME, da je dobrobit SKUPNOSTI PREDPOGOJ nekega človečnega sobivanja.
Pri nagonih je zadeva popolnoma drugačna, pri pameti šteje tisti »meni«, »zame«, »jaz«, pri nagonih je skupnost pomembna le toliko, kolikor »meni« zagotavlja neke koristi, v kolikor mi je v tej skupnosti bolje, kot bi mi bilo samemu. Nič več!
Nerodna zadeva, pri vsem skupaj, je v tem, da – posamezniki, izjeme, gradijo razvoj, z doseženim pa razpolaga nagonska večina! Ki, v okvirih svojega po-svoje-razumevanja, v okvirih tega, da, v času gledano, niti prsta-pred-nosom ne vidi (se NE zaveda posledic lastnih ravnanj!), tudi tiste dosežke, ki NAJ bi k boljšemu (za vse!) vodili, SPRIDI, in jih uporablja predvsem za doseganje nekih lastnih namer! Če drugače zapišem…
Odkar obstaja nagonsko-razumska zmes, obstajajo tudi ENE IN ISTE TEŽAVE, ki jih ta kolobocija (zahvaljujoč nagonski pameti!) »rešuje« tako, da jih za-nekaj-časa-pospravi-z-mize. In je pri tem poglavitna težava, da se, s samim tehnološkim razvojem, »argumenti«, uporabljani v tem »reševanju«, bistveno spreminjajo, pa se izkaže, da kamen, ali gorjačo, nadomesti kopje, ali lok, nek meč, da kopje-lok-meč nadomesti puška, top, da puško-top nadomesti neko bio in kemično orožje, da le-to nadomesti jedrska oborožitev… skratka – ti »argumenti« postajajo vse bolj učinkoviti, v pobijanju, uničevanju, v razkrajanju, ne nazadnje tudi v ONESNAŽEVANJU PLANETA kot celote, v IZNIČEVANJU tistih OSNOVNIH POGOJEV ŽIVETJA na tem planetu, pa…
V kolikor dejansko pride (in zagotovo bo prišlo, če se prej ne zgodi radikalna sprememba v sestavi tozadevno istega sveta, ali če se vsaj moč odločanja o VSEM ne prevesi na stran razuma) do spopada na ravni celotnega sveta/planeta, takrat ne bodo pomagala nobena zaklonišča (za izbrane), nobene zaloge hrane/vode, nobena semena za bodočnost, kajti takrat bo planet ONESNAŽEN krepko dlje, kot bo potrebno preživeti v teh zakloniščih, obenem pa bo planet POPOLNOMA DRUGAČEN, kot je sedaj! Takšen, da si ga ne moremo niti predstavljati in biti, ob teh predstavah, prepričani v to, da so pravilne, kajti – kadar z nečim nimaš nikakršnih izkušenj, takrat so tudi predvidevanja o istem zgolj neke vrste loterija – lahko uganeš, a je še več možnosti za to, da ne boš uganil! Skratka…
Če o(b)stane omenjena kolobocija, potem se »človeštvu« prav nič lepega ne obeta!
 
Če pride do LOČITVE obeh svetov (znotraj tozadevno enega in istega), takrat bi bilo moč govoriti o dveh družbah (bodočnosti), o nagonski in o razumski, pa…
 
V kolikor bi človek zagotovil vse pogoje, da nagonskost več ne bi zmogla njegovega sveta ogrožati, takrat bi se njegova družba bodočnosti izkazovala s KONSTANTNIM NAPREDOVANJEM, na vseh področjih obstajanja! In bi prišlo do takšnih podob, kakršne je moč videti v nekih znanstveno-fantastičnih pripovedih, besednih ali slikovnih. Vse manj bi bilo nekega fizičnega dela, vse bolj bi se z umskim izkazoval, vse manj bi bilo neznanega, vse bolj bi o svetu vedel, vse manj bi bilo težav, vse bolj uspešno bi zmogel živeti. V OBČEM blagostanju in sebe iščoč ter zroč izključno kot sestavni del skupnosti!
Odpadla bi vsa vojevanja, odpadla bi lakota, vse manj bi bilo bolezni, pa bi se, že samo zavoljo tega, podaljšala življenjska doba (ki bi se, mimogrede, zaradi razvoja spoznanj, posledično tudi metod in proizvodov, še dodatno podaljšala). Da, ta znanstvena-fantastika bi se zmogla izkazati kot dejstvo, kot resnica!
 
Nagonski del t. im. človeštva pa bi, s časom, niti ne tako počasi, dospel natanko tja, od koder ga je človek izvlekel – v okolje votlin, gorjač, ekstremne umrljivosti (bodisi radi vremenskih razmer, bodisi radi bolezni, bodisi radi lakote, bodisi radi pobijanja…), v svet, v katerem bi znova postal, nič več in nič manj, le ČLEN V PREHRANJEVALNI VERIGI, in ne bi nobene sociale bilo, ki bi nezmožnim preživetja omogočala obstanek!
Da, tudi do tega bi dospel (tudi v podobah kanibalizma), da bi se od-učil človeškega govora, in bi besede, v komunikaciji, nadomestili medmeti, s kakršnimi se je, pred srečanjem s človekom, izkazovalo nagonsko bitje, »bratranec« šimpanza, Neandertalec! In takšna skupnost bi, v ekstremno okrnjeni svoji številčnosti, lahko obstajala samo toliko časa, dokler ne bi prišlo do nekih radikalnih sprememb okolja, sprememb, radi katerih bitju, nezmožnemu kakovostnega delovanja v odnosu na okoliščine, ne bi bilo več moč obsta(ja)ti. Bi, preprosto, takrat, izumrli, natanko tako, kot so, zaradi tovrstnih sprememb, izumrle že številne vrste živetja.
 
Da, v osnovi na vprašanje o bodočnosti-družbe obstajajo trije odgovori, trije možni »scenariji«, pri čemer se, žal, upoštevaje dejstvo, da so nagoni-vzeli-svet-v-svoje-roke, da so prodrli v dobesedno vse družbene pore, in tudi v znanost, kot najbolj realen kaže tisti prav-nič-lepa-bodočnost!

Priznam, sem napačen…

… in to povsem napačen, vendar »le« za (absolutno) večino, od katere sem tudi popolnoma drugačen, nisem njen, ne sodim vanjo, pa drugačen, kot napačen, njej, tudi biti ne morem. Ne glede na to, da je resnica na moji strani, ne na njihovi, ne glede na to, da sem ugotavljanja zmožen, medtem ko zmorejo oni delovati izključno v okvirih svoje ne-umnosti.
 
Da, napačen sem. To se sicer nekoliko čudno sliši, v kolikor upoštevam, da mi, skozi življenje, uspevajo zadeve, katere le redkim uspevajo, in večini nikoli; v kolikor upoštevam, da se izkazujem z določenimi zmožnostmi, o katerih večina niti ve ne, ničesar, kaj šele, da bi jih premogla; v kolikor upoštevam, ne nazadnje, da nikoli v svojem življenju nisem funkcioniral na njihove načine, pač pa po krepko težji poti hodil, obenem pa, kljub temu, krepko dlje dospel, kot je moč nekemu povprečnežu dospeti.
 
Da, napačen sem. Neumen, celo. Denimo – ne živim zato, da bi živel (kakor je večini »smisel«), pač pa živim zato, da bi v svojem času nekaj izkazal, nekaj ustvaril, nekaj dosegel (pri čemer ta nekaj-dosegel nikakor ni večinski, pa se nikoli nisem gnal za nekim položajem, na primer, ali za nekim materialnim imetjem). Ne živim zato, da bi se v prve vrste (z)rinil, in to počel predvsem tako, da bi se brez zadržkov, etičnih, ob tem izkazoval (kakor velja za večino), pač pa si raje prostor poiščem tam, kjer ni gneče, in kamor nikogar ne sili. Ne živim zato, da bi žrl, in se nažiral, pač pa raje potrebe nekih drugih vidim, in jim skušam (o)lajšati. Ne živim zato, da bi bilo po moje, čeprav sem tistemu po-njihovo raje »ubežal«, ker potrebujem, da je po-resnici. Ne živim zato, da mi-je-čim-bolje, pač pa mi je zaradi njihovega da-jim-je-čim-bolje življenje krepko otežkočeno. Tako da…
 
Zares sem napačen, za njihovo, in po-njihovem, in mi je, pri tej moji napačnosti, v edino tolažbo to, da vem, da od njih niti pikice človeškega sveta ne more nastati, in da je, med njimi, še poslednja pikica človeškega sveta ogrožena!
Ne morem biti pravilen, v hlevu, v katerem se, kot človek, v podobi izjeme izkazujem!