Bi se dalo
(po)iskati veliko primerov, a sta se mi dve cvetki znašli pri roki, pa...
Prva je iz
neke reklame, v kateri “pametni” nagovarjajo (prav tako “pametno”) občost, in
je moč, med ostalim, slišati tudi: “Hvala vam, za 150 SKUPNIH LET!”
Zdaj, če se
pri tej cvetki zaustavim... očitno ta reklama ne nagovarja mene. Sem jih
komajda šestdeset nabral. In, očitno, je “civilizirana” nagonskost zelo stara,
če je že 150 let “z njimi”. Mislim, prav, sem že slišal, da “se prebivalstvo
Evrope stara”, ampak tega, da se je tako postaralo, ne, tega pa nisem
pričakoval!
In, da ne bo
nesporazumov: “reklama” zagotovo VE, kaj govori, in VE, da govori pravilno,
kajti z njo se ni srečal le tisti, ki jo je zasnoval, daleč od tega, spoznali
so jo tudi tisti, ki so jo v izvajanje odobrili, tisti, ki so jo (z izvajanjem)
v življenje obudili, tisti, ki so si jo ogledali, preden so ji namenili javno
dejstvovanje, in, ne nazadnje - že dlje jo vseobčost posluša/gleda, pa, kaže,
nanjo ne deluje moteče!
Drug primer
je iz današnjega prenosa novoletnega koncerta. Nekako takole je bilo slišati:
“Na Dunaju obstaja prvi pokrit bazen v Evropi”.
Zanemarim
dejstvo, da je zadeva, načeloma, podobna, kot pri reklami, kajti tudi pri
besedilu, namenjenem povezovanju prireditve, je nemalo prstov/oči/ušes/”pameti”
vpletenih oz. prisotnih. A me, vseeno, bega, neka malenkost...
Tistim
luknjam, pokritim, in napolnjenim z vodo, v katerih so se Rimljani kopali -
njim se ne sme reči “bazen”?! Ali pa Rim (takrat še) ni (bil) v Evropi? Ali pa,
zgolj, bebavost ne zmore malček celovitejše, pa ji niti (naučeno) “znanje” ne
pomaga, da bi se NEbebavo izkazovala?!
P.S.
Da ne bi
bilo nesporazumov - vem, kaj sta hotela (želita) povedati reklama in
povezovalno besedilo. Žal neki drugi ne vedo niti tega, kar govorijo!
Ni komentarjev:
Objavite komentar