Trditve
občih so enoznačne. Bi zapisal celo kategorične, ko ne bi vedel, kako zlahka
jih, v odvisnosti od okoliščin, spreminjajo…
Potemtakem
– česar se janezek nauči, to janez zna!
Trdijo »kdor
nima rad živali, nima rad ljudi!«
Oni,
kakopak, imajo radi ljudi. Pardon, »radi«. Potemtakem imajo radi tudi živali.
Pardon, »radi«…
Seveda,
takrat, kadar jim te živali niso moteče, pa zlahka… pobijajo mravlje, kadar se
jim v bližini bivališč znajdejo, ali celo v njih. Voluhar bo z življenjem
plačal, če se bo v zelenjavnem vrtu znašel, prav tako krt, če se bo lotil
krajinskega urejanja neke zelenice. Ampak to niso živali, mar ne, to so zgolj
neka nižje razvita bitja, med katera sodijo tudi muhe, ose, razni pajki in
hrošči, morda škorpijoni… pa še kaj ali kdo, v odvisnosti od naklonjenosti obče
»ljubezni« do živali, in, kakopak, posledično, tudi do ljudi…
Tudi
pse bodo preganjali, v kolikor jim bodo po vrtovih šarili, in mačke, ptice
odganjajo, da jim letine ne bi, silovito, seveda, prikrajšale, tudi srnjadi
ovire postavljajo, a vse to je nepomembno, povsem, glede na to, da – imajo »radi«
živali!
Ljudi,
in zgolj »ljudi« imajo »radi« natanko toliko, kolikor jim le-ti ugajajo, celo
koristijo. Čim so ti drugačni, še posebej bistveno drugačni, jih, pač, nimajo »radi«
več.
Pravijo
tudi, da – če pomagaš (domnevam, da njim), potem si dober. Pomeni, če drugače
zapišem, da si slab, takrat, kadar ne pomagaš. Pa to drži, brezpogojno, nujno?!
Seveda,
da ne drži, drži zgolj ugotovitev tega, da so ti, ki preveč pravijo, pri čemer
ne vedo, o čem govorijo, zabiti tako, da bolj biti ne bi mogli! In z zelo »ozkim
pogledom«. Širšega jim nezmožnost njih možganov ne dopušča…
Sem
slab, če lopovu ne pomagam krasti? Morilcu moriti? Nasilnežu nasilje
izkazovati?
Sem
slab, kadar nekomu ne pomagam poskusiti dospeti do nerealno zastavljenega
cilja, vedoč, da daljši kot je čas nekega brezupnega poskušanja, večje
razočaranje temu poskušanju sledi?!
Ne
nazadnje – sem slab, kadar ne pomagam nekomu, kateremu sem prej že pomagal, a
ugotovil, da se s svojo nehvaležnostjo, in z nespremenjenim odnosom do sveta,
izkazuje tako, kot se je poprej, tako, kot se ne bi smel?!
Sem
slab, kadar ne pomagam nekomu, ki je do skrajnosti neodgovoren, pa z nenehnim
zadolževanjem, na primer, nepotrebnim zadolževanjem, samo v sebi večje težave
sili?!
Sem
slab, če ne pomagam radi tega, ker skušam takšnemu neodgovornežu »oči odpreti«,
in ga skušam, potemtakem, pripeljati do točke, na kateri se bo začel odgovorno
izkazovati?!
Kadar
spoštuješ vse vprek, takrat ne spoštuješ nikogar! In isto velja za imeti-rad:
kdor ima vse »rad«, ta ima, zares, rad izključno samega sebe! Nikogar drugega!
Lastno ugodje, in ostale v toliko, kolikor mu to ugodje bodisi omogočajo,
bodisi dopuščajo, mu ne nasprotujejo, ga ne ogrožajo. Nič več.
Osebno
nimam rad živali, pravilneje – nimam rad vseh živali. Nekega modrasa, na
primer, nimam rad, a ga pustim nemoteno živeti, v njemu lastnem okolju. Ga ne
bom ne preganjal, kaj šele, da bi mu hotel slabo (s)početi. Se mu, pač,
umaknem. Pomeni, da upoštevam njegovo obstajanje, in pravico do le-tega, nimam
pa ga rad.
Osebno
nimam rad kar počez, vsakogar in vse, daleč, celo zelo daleč od tega, a ljudi…
kateregakoli človeka sem, doslej, spoznal, vsakogar sem, brez težav, vzljubil,
vsakogar imam rad! Pa ne neposredno zaradi njih samih, ne, pač pa zaradi
vsebin, ki so za človeka značilne, pa – če imaš rad iskrenost, poštenost,
načelnost, neprilagodljivost vsakokratnim spremembam v družbenem okolju,
dobroto, »hrbtenico«… potem imaš, posledično in neizogibno, rad tudi vsakogar,
ki se z naštetimi lastnostmi, vsebinami, izkazuje! In ga imaš rad tudi takrat,
kadar ti, materialno, neposredno z ničemer ne koristi (razen s tem, da se
zavedaš njegovega obstajanja, in tega, da nisi sam na svetu, čeprav se ti
marsikdaj tako zazdi), celo takrat, kadar ima, zaradi drugačnih izkušenj,
spoznanj, drugačen pogled, drugačno mnenje.
In tu
bi lahko dospel tudi do zapisovanja o temelju presojanja, tudi odločanja med
ne-imeti-»rad« in imeti-»rad«, a sem o tem, da obči presojajo izključno na
temelju zunanjosti (na temelju izkaz/ov/anega, zlasti v odnosu do njih, na
temelju izgleda, na temelju všečnih besed…) že pisal. Pač, tistim, ki ne
premorejo razuma, tistim do vsebin, do tistega »znotraj«, in do ustreznih
razlag, pojasnil, ni dano priti. Nikoli, tudi za nazaj ne!
Ni komentarjev:
Objavite komentar