Glavnina
norije, v teh dneh potencirano izkazovane, je, upam, za leto dni mimo. Nekaj je
sicer še bo, v naslednjih dneh, a glavnina je mimo…
Ostudno
mi je, kadar sebičnost hiti biti »ljubezniva«, celo »uvidevna«! Ostudni so mi »prazniki«
njeni, »prazniki« bebavosti, ki dnevno prodira, tudi s komolci, s hinavščino, z
zahrbtnostjo, da bi do zase več dospela, v zapovedanem času pa smradu, svojemu,
pridodaja, in neke želje, do neba doneče, in predvsem zaradi tega, ker je tako
potrebno, v teh dneh, trosi naokoli…
To, da
ne vedo kaj je to sreča, pa jo kar na celo leto raztegujejo, s tem sem že davno
seznanjen. To, čemur oni pravijo sreča, to je, nič drugega, zgolj zadovoljstvo.
Sreča je namreč kipeč pojav, kadar te obišče, za nek čas, predvsem kratek,
takrat vrhunec ugodja doživljaš, in hoče te dobesedno razgnati, tako silovito
se pojavlja! Ne bi je zdržal, ne fizično, ne psihično, v kolikor bi zares
trajala dlje, kot dejansko zmore. Pa tudi s tem zadovoljstvom…
Zase
trdijo, da so »srečni«, potemtakem zadovoljni. Čudno, sila čudno, kajti – kdor je
zadovoljen, ta se ne potrebuje naokoli ozirati, pri sebi najde vse, kar
potrebuje za nemoteno, umirjeno, zadovoljno, pač, živetje. In se ne žene za
več, kajti ima vse, kar za zadovoljstvo potrebuje. In ne sanjari o tem, da bi
na mesto nekih slavnih in bogatih in ne-vem-kakšnih dospel, predvsem pa zavisti
ne pozna! Zavist pa je nacionalna folklora, ena temeljnih značilnosti bebavega »ljudstva«.
Obenem pa – kadar si zadovoljen, takrat se zaustaviš, niti capljaš ne, pač pa
pri doseženem obstaneš, in, z njim vred, počasi toneš, v nazadovanje, v lastno
razkrajanje. V maščobju zadovoljstva izginjanje…
Prejel
sem zapis »želim ti srečo, mir v duši in ljubezen v srcu.« Bentiš, ne samo, da
si zgolj eden-izmed-milijardnih, puhel, osladen, butast, celo za potrebno
smatraš to, da mi opredeljuješ mesta, v katerih naj bi se nekaj nahajalo, mir
denimo, in ljubezen. Obenem pa… tudi tvoje »védenje« o sreči, miru in ljubezni je
povsem enako »védenju« katerekoli nagonske bebavosti! In, verjemi ali, pak, ne,
vendar si tvoje »sreče«, tvojega »dušnega miru«, tvoje »ljubezni« niti za
ščepec ne želim, kajti…
O sreči
sem že zapisal, in zapisoval, da je kratkotrajen pojav čustvovanja, ki, kakor
vsa ekstremna stanja, ne zmore postati povprečnost nekega občutenja. Ko se v
povprečnost zlije, takrat je namreč več ni. In da mir ter ljubezen ne gresta
skupaj, to je tudi res. Ljubezen je namreč vretje, takšno vretje, ki dobesedno
sili v lastno izkazovanje, dočim je mir mlačnost, sama sebi zadostna, vretju
nasprotujoča. Da ob tem ne zapisujem preveč o tem, kako je edina prava ljubezen
nagonske sebičnosti ljubezen do – samega sebe! Kakorkoli že, in da se preveč ne
podam v pojasnjevanja tega, da besed, da pojmov ne razumejo, pa blebečejo v tri
krasne, in s tem neumnost izkazujejo… da ne gredo njih želje, zlahka izrekane,
vkup z njih siceršnjimi izkazovanji, v katerih ne zmorejo prednosti drugim,
pred seboj, izkazovati (kakopak, razen takrat, kadar jim je neljubo, nekaj, kar
kot slabo pojmujejo, v delitev ponujeno)… da, ne nazadnje, ne razpredam o tem,
da se sila tepejo njih značilnosti, na eni strani, in njih besede, zlahka in
povprek razmetane…
Novo
sem »čakal« zgolj radi tega, da ga – odčakam! Kot glavnino tistega občega
sranja, o katerem sem uvodoma nekaj besed zapisal. Malo ob tipkovnici, malo
pred televizijskim zaslonom, malo pa…
Ko je
butec, tik mojega dela brega nastanjen, začel s svojim »ognjemetom«, in s
topovskimi udari… ko se mu je, v istem hipu, pridružil vikendaški Dolenjec, za
katerega sem upal, da ga ni (a me je upanje, kot vsa ostala, izdalo), in je to
počel enako »udarno«… o mačkah ne duha ne sluha, morda so se, reve, na smrt preplašene,
do dna krtin zakopale, cucka pa… ja, »slavnostno« zamenjavo koledarja sem
preživel v verandi, s Tiso in s Tarom, s tresočima se, od paničnega strahu,
bitjema, in sem ju skušal, kolikor se je le dalo, umiriti, in…
Skozi
vrata verande sem videl tega soseda, in njegova prizadevanja, pa – ko je s
tretjo serijo zaključil, in se na četrto začel pripravljati, nekaj tišine se je
porodilo, očitno dovolj, da je slišal moje preklinjanje, prav nič v tihost
odeto, moja jebem-ti-mater-butasto in idi-v-pizdo-materino, pa da je odstopil
od namere, da še malo, s svojo neuvidevnostjo, »okrasi« noč… pogovor naju pa še
čaka, kajti – ko je sam imel koze, kako je vedel, da ne bo pokal, da sebi
težav, celo škode ne bi povzročal, zdaj pa, ko ima njegov sosed več kot
petnajst živali, prosto spuščenih, ko imam jaz cucka, za katera samo upam, da
se jima srci ne ustavita, v grozoviti prestrašenosti, v katero ju pokanje
požene, zdaj pa se izkazuje s svojo »uvidevnostjo«…
In tudi
sicer – povsod naokrog je gozd, ne vem, kako je bilo z ostalimi prosto živečimi
živalmi, videl pa sem jato (morda jih je bilo več, v temi jih ni bilo moč
prepoznati) ptic, brezglavo letečih naokoli, iščočih vsaj pikico prostora, na
katerem bi si zavetje varnosti našle… vrag vedi, če je katera končala ob trku v
drevo, neko hišo, telefonski drog… da, prav nič nemogoče ni to, sem videl,
nekoč, ko sem se enkrat samkrat z nekom podal na lov, kot opazovalec, nikakor
kot strelec, kako se zna fazan sredi belega dne, v paničnem strahu, raztreščiti
ob kozolcu…
Da,
uspelo nam je, vsem tukaj obstoječim, preživeti »slavljenje«, in predvsem
izkazovanja globokega primitivizma. Nekoliko mačka sicer čutim, zaradi kratko
spane noči, a sem mačkonarjev že vajen, ob svojih treh, pa ne bo sile, bo za
zdržati do noči. In zjutraj…
Ko sem
najprej za mačke poskrbel (dva sta se pojavila z velikim zamikom, običajno že
pred vrati čakata, v jutrih, tretjega še sedaj ni na spregled, vrag vedi, kam
ga je, v prestrašenosti, pognalo!) in cuckoma dal za jesti, sem zakuril, zgoraj,
pristavil vodo za kavo, med njenim kuhanjem nekaj polen znosil v verando,
vrečki v obeh koših za smeti zamenjal, in… skozi okno shrambe sem zagledal
veliko vrečo, rdečo, v barvo »ljubezni v srcu« okrašeno! Bentiš, kaj pa je to?!
Odšel
sem, kakopak, do vreče. Prevelika, pretežka je bila, da bi jo zmogel vleči do
kuhinje, kaj šele nesti, še posebno sedaj, ko se z omejitvijo dvigovanja
soočam, pa sem jo, počasi, previdno, odprl in… glej ga zlomka, nekdo, ki mi je zaželel,
vsaj potihem, v svojih mislih, »srečno leto«, mi je vrečo sreče dostavil,
vendar… puhteča je ta sreča, zlasti njihova, in čim sem vrečo odprl, se je, kot
da bi se pokadilo, spremenila v dim, in mi ubežala, navzgor, tja, nekam pod
modro nebo, kamor tudi vsi upi, in sanje, in snovanja izginejo, na tem svetu
obče »dobrote« in »poštenosti«! Bentiš, butec, sem se okaral, kaj nisi mogel
samo poškiliti vanjo?!
Ni
sile, kava je umirila razočaranje. Marsikaterega poprejšnjega sicer ne zmore,
pa me bo do konca spremljalo, a takšna, ki o sreči pričajo, tisti običajni, so
obvladljiva. Ne nazadnje imam dovolj prakse, nekih izkušenj, in se z utvarami
več ne slepim. Za dobroto moraš biti močan, sem danes že zapisal, in nekaj moči
mi je še ostalo… da skrbno z njo ravnam, pa raje k vragu pošljem, kot da bi
prehitro roko ponudil… tudi s poštenostjo si nisva tuja, in z iskrenostjo, se
trudim, po najboljših močeh, v korak z njima, čeprav – tudi pri tem sem se
naučil, da se samo človekovemu obrazu smeš nekaznovano odpreti, dočim te bodo
rilci požrli, no, vsaj hoteli bodo, če boš tako ravnal, kajti rilec ničesar ne
ve o teh stvareh, kaj šele, da bi jih upošteval, jih cenil, kot ljube, celo
potrebne mu, le…
Bega
me, hudič salamenski, glede vreče puhteče sreče, ker ne vem, kdo mi jo je
namenil, kdo je ta, ki se je vsaj toliko potrudil, da mi je doživeto puhtečnost
dostavil, in se ni zgolj s puhtečimi, praznimi besedami zadovoljil, vendar…
Ni
sile, koledarji so zamenjani, in zdaj bo, po novem, vse lepše, boljše, in
krepko bolj pošteno, od že sicer maksimalno poštenega!
Ne
zameri neumnosti, ne ve, kaj dela. Nekako tako svetopisemski modroci
razpredajo, čeprav… ne samo, da ji zamerim, in ji merim, sproti, njena početja,
pač pa – ko bi se dalo, ko bi imel to moč, kako hitro bi z njo opravil, in to
trajno! Naj sebe tlači tja, kamor sodi, na dno blatne nesnage, ne pa da vsem
uničuje svet!
Ma,
pustimo to, pomembno je, da je »srečno« zastavljeno, pa čeprav bo, v iskanju
kančkov dejanske sreče, zadovoljno minevalo, in minilo, zgolj tistim, ki se v
svinjaku domače počutijo.
Ni komentarjev:
Objavite komentar