sreda, 4. januar 2017

Banke - so lepe ali grde?



Absurdno je načenjati to (in vse ostale) temo, in je celo brez vsakega pomena, a kljub temu. Da lahko vsaj tisti, ki načeloma zmorejo dojemati, a v svoji (mladostni) neizkušenosti (morda) podlegajo NEUMNOSTI večinskega okolja, razmislijo, ob zapisanem…

Dejstvo, živimo v 21. stoletju, in javno šolstvo je že toliko časa prisotno, da bi že zdavnaj moralo zaleči, ko – ko bi bilo človeštvo kot tako zares razumsko zasnovano! A kadar bitja niso zmožna abstraktnega mišljenja (to je tista oblika mišljenja, pri kateri IZKLJUČNO prek posamičnih dejstev prihajaš do določene vsebine, pomeni, da do te vsebine ne prideš naravnost, neposredno, pač pa POSREDNO!), in zaradi tega ne zmorejo niti tega, da bi ugotovitev o »razvoju skozi čase« povezala z nastankom (razvojem) vsega tistega, kar ne samo izkazuje ta razvoj, pač pa ga, predvsem, omogoča (od šolstva, zdravstva, raznih formalnih podob sobivanja – od hišne skupnosti do države, pa do organizacijskih/izvedbenih načinov sobivanja – urejanje zadev prek posrednikov, in, ne nazadnje, celo do bank oz. bančništva), takrat lahko Svet v rokah večine samo – nori! In to počne izključno zahvaljujoč enemu samemu dejstvu – NAGONSKEMU bitju NI DANA ZMOŽNOST RAZUM(evanj)A vsega tistega, česar ne zmore zaznavati s pomočjo čutnih zaznav!!!!

Res je, nagoni vsebujejo »modrost (izkušnje) Narave«, in je res, da ves uradni živalski svet deluje razumsko, ne povzroča samemu sebi »družbenih pretresov«… in tega NE počne samo zaradi tega, ker deluje v okviru svoje zasnovanosti, nagonske, in SI NE DOMIŠLJA da je zmožen oblikovati Svet (in njegovo ter svojo sedanjost, bodočnost), pač pa le – živi v okviru okoliščin, taistih, kakršne mu ponuja Narava! In je odmik od te normale (prosim, to »normalo« nikarte NE pojmuj kot običajnost, pač pa kot raz/umskost, logičnost!) izkazovan, redno in dosledno, samo pri DVONOGEM NAGONSKEM SVETU, ki je (povsem neutemeljeno) prepričan v lastno razumskost! In – ker te razumskosti NI, pomeni, da ta »človeški svet« PRECENJUJE LASTNE ZMOŽNOSTI, pa – kadar precenjuješ lastno sposobnost, takrat se aktivnosti, katere zastavljaš (in temeljijo na zapisani domnevi) VSELEJ končajo v podobi NEzmožnosti, negativnega, v podobi poraza! Pa – takrat, kadar večina pride do moči so/odločanja, takrat »gradi« Svet tako, da ga dejansko – ruši! In šele takrat, kadar razumski posamezniki prevzamejo odločanje v svoje roke, takrat Svet znova napreduje, takrat se tudi sobivanje na tem Svetu izkazuje v svetlejših, tudi »socialnejših«, strpnejših (do vseh drugačnosti) podobah! Žal, a je tako!

Sedaj pa k bankam. So le-te »lepe« ali »grde«? V večinskem dvonogem svetu namreč ni redka trditev o »grdih bankah, ki so eden izmed krivcev za nelepo usodo povprečnega člana človeškega sobivanja«…

Kot prvo, »banka« je SAMO POJEM, pod katerim razumevamo določene posamičnosti: od objektov, zgradb, v katerih se »bančno poslovanje« odvija, prek sredstev (denarnih zlasti) s katerimi »banka« razpolaga, in jih, obenem, potrebuje za to, da sploh lahko posluje kot »banka«, do same dejavnosti (»vrtenje« denarja, njegovo izposojanje in posojanje) in do tistih, ki so »izvajalci te bančne dejavnosti« (»bankirji« oz. bančni uslužbenci) in tistih, ki so »potrošniki bančnih uslug« (varčevalci, vlagatelji, posojilojemalci).
Če gremo po vrsti, potem (upam da) zlahka ugotovimo, da so objekti (v katerih posluje »banka«) in denar (bodisi v neposredni podobi denarja, torej v podobi bankovcev in kovancev, bodisi v podobi »vrednostnih papirjev«, ali celo v podobi nepremičnin-kupljenih-z-denarjem) samo STVARI!!! In, ker stvar/i NIMAJO svoje volje, pač pa so izmišljene/narejene izključno zaradi tega, da si z njimi lajšamo življenje (ali pa, kadar nagoni ravnajo z njimi, otežujejo življenje!)… zaradi tega »nam« neposredno NE MOREJO škodovati (ali pa pomagati), kar tako, same od sebe! Kajti – če padeš s stola, za to NI KRIV stol (če je bil polomljen/poškodovan/nezanesljiv, preden si sedel nanj, če s svojo težo krepko presežeš zmogljivost/nosilnost stola… potem si SAM KRIV za to, da si s stola padel… če pa te nekdo s stolom kresne po betici, pa tudi ni kriv stol, pač pa tisti, ki te je kresnil… in, v določenih primerih, si kriv celo sam, saj si pri tem »nekom« vzbudil negativen odnos do sebe, in ta odnos potenciral do te mere, da se je izkazal v podobi agresivnosti!). In, mimogrede: denar je izmišljen samo zaradi tega, da lahko z njegovo pomočjo lažje menjaš storitve/dobrine z nekimi drugimi… včasih so plačevali s školjkami, s svetlečimi kamenčki, včasih je lončar peku za kruh plačeval s svojimi lonci, ampak – ko je imel pek teh loncev že dovolj, in preveč, ko jih ni več potreboval, takrat je prišel hudimano prav denar, takrat je lončar peku plačal kruh z denarjem, s katerim si je nato pek kupil/zagotovil neke druge stvari/usluge, katere je potreboval…
Vem, žalostno, da je potrebno razlagati celo takšne preproste zadeve, ampak – v butastem svetu drugače ne gre! Pa še tako ne gre, kajti taisti butast svet nima zmožnosti prenašati prispodob (ali pa spoznanj z neke konkretne vsebine) na druga področja, na druge vsebine – če nisi zmožen abstrahirati, prenašati, posredno, ugotovitev na neke še neznane zadeve, potem, pač – NISI ZMOŽEN! In tudi – če nisi zmožen sočasno »videti« dveh LASTNIH različnih mnenj/ravnanj, nanašajočih se na eno in isto zadevo (a v drugačnih okoliščinah!), potem… potem si nagonski, in ravnaš po »pogojnem refleksu«, in se le prilagajaš (spreminjajočim se) okoliščinam, pa le zgleda tako, kot da si večobrazen, hinavski, lažniv, čeprav si takšen povsem nevede, ker si – tako zastavljen!

Torej – stvari (objekti, zemljišča, denar, v vseh svojih podobah, potemtakem tudi »kapital«) NISO krive ničesar, so le stvari, dane v uporabo dvonogemu svetu! Potemtakem – je kriv taisti dvonogi svet? Ja, samo, izključno on, pa…
Kadar s temi stvarmi razpolaga RAZUM, takrat delujejo natanko v tisti smeri, ki naj bi LAJŠALA življenje skupnosti, torej bi omogočala lažje, lepše sobivanje. Ko pa z njimi upravlja nagonski svet… takrat pa je v ospredju »(na)gon po preživetju«, takrat je temeljno merilo tisti »kakor meni prija« (svet je takšen, kakršnega JAZ vidim, svet je dober, če je MENI dobro)… ki, objektivno, pri čutno »neotipljivih« stvareh, NI ZMOŽEN predvidevati dejanskih posledic lastnih ravnanj, pač pa zmore le tisti »da mi je SEDAJ bolje«… takrat pa vse, torej tudi stvari, postane grdo, in takrat cel Svet pridobi enako, torej grdo podobo! Pojasnim, vsaj skušam…

Banke so ustanovljene izključno za to, da na enem mestu naberejo določeno količino »denarja«, in da lahko potem s tem (domnevno) svojim »denarjem« svojim strankam nudijo – zadovoljevanje potreb teh strank! S tem namreč, ko nekdo pride v banko po denar, in mu ga banka da (posodi), s tem si lahko plačilno nesposoben posameznik omisli nakup/plačilo tistega, kar naj bi v konkretnem trenutku potreboval, pomeni, da mu, v osnovi, banka pomaga priti do želenega! Seveda, tako kot mesar, pek, lončar… tako kot VSAKDO (za)računa svoje delo, tako svoje delo (za)računajo tudi banke! Od nečesa morajo živeti (tudi) vsi tisti, ki opravljajo bančne posle! Zdaj pa takole…

V kolikor je bančnik razumno bitje, potem se zaveda sledečega (in temu ustrezno tudi ravna): da MORA (če hoče imeti zadovoljne stranke, če hoče »pre/živeti na dolgi rok«) svojim kupcem/strankam zaračunavati po takšni ceni, katero kupec/stranka zmore plačati (ne da bi s tem plačevanjem ogrožala lastno življenje) in temu zavedanju prilagodi tako obresti (one so tista »cena«, ki jo kupec/stranka plača), kakor tudi višino (znesek) posojenega denarja (če plačilno nezmožen prevzame posojilo, katerega ne bo zmogel, z obrestmi vred, vrniti banki, takrat si zagotovi samo to, da bo prišel v – osebni »bankrot«, takrat si »zadrgne vrv krog vratu«)!
Pomeni, da je razumnemu bančniku v interesu posojati denar po pogojih, ki so dosegljivi kupcu/stranki, po pogojih, v okviru katerega dosežeta zadovoljstvo tako bankir (ki bo opravil svoj posel, in svoje imetje oplemenitil tudi z obrestmi!), kakor tudi kupec/stranka (ki bo prišel do želenega ZDAJ, in ne bo moral nekaj let delati/varčevati za to, da mu bo to želeno dosegljivo!). V nasprotnem primeru pa…

Ko nagonski, NErazumski prevzamejo stvari (in tudi banke, bančništvo) v svoje roke, takrat pa bankir gleda izključno na to, da bo v čim krajšem času čim več zaslužil (pomeni, da mu je v ospredju njegov interes, in nikakor interes kupca/stranke)… in mu je popolnoma vseeno to, če je kupec/stranka zmožen dolg odplačati, povrniti, mu bo, v skrajnem primeru, zasegel imetje, s katerim je kupec/stranka jamčil vrnitev dolga! In – ne, ni kriv samo bankir, kajti nagonski so tudi na drugi strani, na strani kupcev/strank, pa…

Tisti »pokriješ se lahko samo toliko, kolikor je dolga odeja«… v nagonskem svetu zares NE velja. Vidi nov aparat, vidi nov avtomobil, vidi soseda, ki živi v večjem stanovanju, vidi obilje raznolike hrane, pa mora tudi on to imeti, in… ker »računa« na svoje zmožnosti (a ne upošteva okoliščin, npr. tega, da lahko »jutri« ostane brez službe), ker sploh NE ZNA (NI ZMOŽEN) »seštevati« čutilom nedostopnih dejstev, se brezglavo zaleti po posojilo, in si s tem, marsikdaj, dobesedno – zapečati usodo! Obenem pa se ne zaveda niti tega preprostega dejstva, ki govori o tem, da »povpraševanje pogojuje/opredeljuje ponudbo« (in NE obratno), pa – kadar je povpraševanje veliko (ali večje od ponudbe), takrat cene ponujenega (z)rastejo, in obratno: cene padejo, ko ni interesa kupcev! In to velja tudi za »ceno«, kateri pravimo obresti!!! Pomeni…

Pomeni, da bi tudi obresti krepko padle, ko bi ne bilo nagonskosti, ko bi ne bilo potrošništva, ko bi se zares pokrivali samo toliko, kolikor je dolga odeja. Pomeni…

Pomeni, če zaključim, da banke niso prav nič(esar) krive, pač pa je v svetu neumnosti za vse kriva izključno – neumnost!

NI KRIV kipar, ki uporablja glino (in njene značilnosti, njeno gnetljivost) za to, da naredi kip! »Kriva« je glina – ko bi ne bila gnetljiva, bi moral kipar najti nek drug material! In, potemtakem, NI KRIV SVET (»družba«) za to, da je nekomu dobro/slabo… pač pa je kriv ta »nekdo«, ki SAM oblikuje Svet (»družbo«), lastnim NE/zmožnostim primerno!

Vem, tudi moj Tar tega ne razume, njemu je pomembno, da ima za jesti, da ga počoham, peljem na sprehod, a – moj Tar je vsaj cepljen proti steklini, pa večje škode, zagotovo, ne bo naredil!

Ni komentarjev:

Objavite komentar