četrtek, 1. februar 2018

Droga ne more biti nadomestek domišljije...



… in še manj temelj kreativne ustvarjalnosti. Poglejmo, zakaj.

Najprej ugotovimo, kaj je tisto, kar vleče ločnico med človekom in človejakom. Po uradni definiciji je to – razum. Z drugimi besedami, razum je značilnost človeka, ne pa tudi človejaka (zaradi česar je le-ta povsem nagonsko bitje, ki zmore biti, v posamičnih, povsem konkretnih, praktičnih zadevah, tozadevno naučen v »razumevanje«, in prav nič več).

Kaj je to biti razumen? To je razpolagati z zmožnostjo SOČASNEGA abstraktnega in konkretnega mišljenja, ali, če povem drugače, zmožnost tega, da razmišljaš o neki(h) konkretni(h), posamični(h) vsebini(ah), obenem pa si lahko predstavljaš neke širše (in REALNE!) okoliščine, znotraj katerih to/te posamičnost(i) umeščaš v smiselno celoto. In kakšna je, ta, smiselna celota? Preprosto: takšna, da ustreza dejanskim stanjem, potemtakem takšna, da jo je moč preizkušati, preverjati, potrditi… v stvarnosti! Na način, na primer, t. im. pravil, ki so zgolj opredmetenje naravnih zakonitosti, na osnovi katerih dobesedno vse funkcionira. Da pa bi zmogel izkazovati takšna stanja, se MORA človek ZAVEDATI tako svojih misli (razmišljanj) in ravnanj, kakor, obenem, dejanskih stanj, potemtakem povsem objektivnih okoliščin, znotraj katerih živi. Zdaj pa…
Razmisli: če je nekdo, denimo, alkoholiziran, je zmožen »trezno«, objektivno ustrezno, razumsko delovati? In, še huje: v kolikor bi bil taisti zadrogiran, bi bil zmožen, v blodnjah (ne v domišljiji, ki jo lahko nadzorujem, usmerjam, vanjo umeščam dejanske zadeve… skratka, JE POD MOJIM NADZOROM!... dočim imajo blodnje v nadzoru mene, so izkaz povsem »odštekanega« delovanja možganov…) karkoli tvornega domisliti, kaj šele narediti, npr. zapisati… da bi bilo podobno neki zaokroženi, smiselni celoti?

Poglejmo, za primer Cankarja, njegovo pisanje. Po občem prepričanju je bil »pijanec«, in je najbolje (oziroma dobro) pisal takrat, kadar je bil – »pijan«!
BEDARIJA, takšno mnenje, izkazujoča popolno nezmožnost razumevanja česarkoli, tudi stanj, kakršna je alkoholiziranost. Pa nekoliko podrobneje…
Prvo dejstvo: Cankar je izrazito, umsko, izstopal iz občestva, bil je razumsko bitje!
Drugo dejstvo: zaradi svoje razumskosti je bil, če uporabim konkretno besedo, za opis njegovega, bolj ali manj konstantnega, (razpoloženjskega) stanja, nekoliko »zadrt«.V bistvu je trpel za določenimi psihičnimi okvarami, povzročenimi prav zaradi taistega občestva/človejaštva, ki ga je, v njegovi rani mladosti, pri/sililo v svoje miselno-ravnanjske kalupe, zaradi taistega občestva, ki, tozadevno, Cankarja časti, medtem ko je le-ta, Cankar, to občestvo tako težko »prebavljal«, da je…
Tretje dejstvo: potreboval določeno stopnjo alkoholiziranosti (dospetja v stanje vinjenosti, torej rahle opitosti), da se je lahko čustveno sprostil, in s tem sprostil tudi zavore, ki so mu sicer branile uspešno izvajati to, kar je izvajal, pisanje. Vendar je bil Cankar v stanju vinjenosti ŠE VEDNO PRISEBEN, vedel je, kaj in kako počne, pomeni, da je, tudi takrat, imel pod nadzorom lastne misli in ravnanja!

Zdaj pa takole: poskusi se napiti, in poskusi »pijan« zapisati eno samo stran, v zvezku, na primer, o tem, kako si preživel dan. Poznaš dovolj besed, s katerimi načeloma to zmoreš narediti, slovnične opredelitve ne bomo šteli kot nek poseben (omejevalni) element, pa – izvoli… potem pa, naslednji dan, ko boš spet (in vsaj domnevno) »pri sebi«, skušaj lasten zapis prebrati, in – če boš uspel vsaj razbrati čačke, ki jih boš ustvaril, boš dosegel lep uspeh, če pa bodo te čačke tvorile neko smiselno celoto, potem boš že v fazi čudeža!
In, pomisli, vsaj malo, o tem: kadar je nekdo pijan, takrat se ne zaveda tega, kar počne. Ne zaveda se v času svoje pijanosti, še manj se zaveda (oz. pomni) naslednji dan, ko mu moraš povedati o tem, kaj, kako je počel!
In povsem enako je s preostalimi drogami (da, tudi alkohol je droga), s tistimi substancami torej, katere občestvo pod tem izrazom pozna!

In, če se povrnem k Cankarju: v kolikor ne bi bil razumsko bitje, potem sploh ne bi zmogel tega, kar je, zmogel, in potem bi bila njegova stališča (tudi in/ali predvsem tista, ki jih je imel o »narodu«) povsem drugačna, bi bil bolj »narodu« ljubeznivo razpoložen!
Pomeni, da mora obstajati razum (objektivna danost, zmožnost sočasnega abstraktnega in konkretnega mišljenja), da lahko (katerakoli) droga, v skrajno odmerjeni količini (uporabe), ZGOLJ SPROSTI ČUSTVENE ZAVORE, nikakor pa sama droga NE ZMORE PORODITI TISTEGA, KAR OBRAVNAVAMO POD KREATIVNOSTJO!
In, še bolj drugače: droga lahko, v kolikor ji zares prepustiš vlogo tvorca, samo do takšnih stanj privede, kakršna so značilna za umobolne! Ti sicer (tudi) vidijo vse, kar jih obkroža, se, na nek svoj način, le-tega celo zavedajo, obenem vidijo tudi tisto, česar ni, ampak – neke trezne, realne, razumske presoje vsega naštetega pa niso zmožni, zaradi tega tudi niso zmožni samostojnega soočanja z objektivnimi dejstvi! Potemtakem tudi niso zmožni tega, da bi »kaj pametnega naredili«!

Pomeni, za zaključek, da je človejaško prepričanje o tem, da bi legalizacija droge, njene nemotene uporabe, zagotovila boljše delovanje, celo neko smiselno kreativnost človejakov, popolna – BEDARIJA!

Ni komentarjev:

Objavite komentar