»Ni vse
tako, kot se kaže,« vedo povedati tisti, ki zgolj na temelju videnega svet
ugotavljajo.
Njim je
tisto, kar s čutili zaznavajo, končna resnica, razumu je zgolj izhodišče
dospetja do resnice.
(Raz)umu
je dana tudi »pamet«, ne nazadnje je (raz)um seštevek »pameti« in abstraktnega
mišljenja. »Pamet« premore le samo sebe, in se kaže kot popolno nasprotje (raz)uma,
kot ne-um(nost).
Med
vsemi njimi, ki (vsakdo) »po svoje« vidijo svet, ni moč dejstev kot dejstev
ugotavljati, kajti – vsakdo »po svoje« vidi, »po svoje« ugotavlja in »po svoje«
- »ve«. In je to »vedenje« v podobah verovanja, in predvsem v podobah
naučenosti, pridresiranosti, pa kljub temu, da govorijo o nekem
vsakdo-ima-svoj-okus, vsi »vedo« o cankarjih, ki so največji, in to »vedo«
zgolj radi tega, ker so jih tako naučili, ker tudi ko bi brali, verodostojnih primerjav
zmožni niso, kaj šele verodostojnih ugotovitev.
So
miselna in čustvena beda, beda v tem smislu, da ne presegajo mišljenjskih in
čustvenih zmožnosti živalskega sveta, v katerem tudi je enostavno mišljenje
alias pamet edina podoba mišljenja, in v katerem je sebičnost, v okviru boja za
obstanek, edina dejanska osnova čustvovanja.
Tudi v
živalskem svetu je moč najti izjeme, in videti, kako se žival za nekoga/nekaj
drugega žrtvuje, a so te izjeme posledica nezmožnosti ugotavljanja posledic, in
podkrepljene z nevsakdanjo, neobičajno močjo nagona. Pri človeku je moč
žrtvovanje-samega-sebe za tisti nekaj-več-od-mene doživeti ob sočasnem
zavedanju posledic, in temelječ na razumski odločitvi, ne na nagonih.
Edina
vsebinska zadeva, ki človeka ločuje od živali, je razum. In samo pri dveh
odstotkih celotne dvonoge populacije obstaja zmožnost abstraktnega mišljenja
kot sestavnega dela, predpogoja razuma!
Tisočletja
so gledali kotaleče se kamne, skale, in so videli samo, in izključno – kotaleče
se kamne, skale. Zmožnost abstraktnega mišljenja, obstoječa pri posameznikih,
je pripeljala do tega, da so, ti posamezniki, v kotalečih se kamnih in skalah
videli tudi – kolo!
Ko bi
bil svet dvonogih sestavljen iz razumskih bitij, bi ne prevladovala – neumnost!
Žaba je
žabi samoumevna, neumnost neumnosti. In tako žabi, kakor neumnosti, je vse, kar
je drugačno, neobičajno, čudno, »nenormalno«.
Samo um
zmore biti močnejši od okoliščin, dočim jih sleherna pamet zmore samo
razkrajati, in jim, v končni fazi, podleči.
Ni komentarjev:
Objavite komentar