Nekoč
je neka posamičnost, pripadajoča občemu, večinskemu delu, »pametnim«, skušala,
z menoj, obravnavati v naslovu zapisano misel, Dekarovo…
Ni
dobro, kadar se »pamet« z razmišljanjem ubada, vsaj o določenih, njej nerazumljivih
zadevah, in je še bolj slabo, takrat, kadar ta svoja »razmišljanja« izkaže v
podobah besed, kajti – dokler je tiho, do takrat se vsaj ne izkazuje z
neumnostjo!
In
sploh ni dobro, kadar ta »pamet« dospe celo do akademskih naslovov, pa s področij
nekih predavateljev polemizira z Dekarom, ter dokazuje, da je mislec napačno
ugotovil…
Kakorkoli
že, ta posamičnost je skušala negirati pravilnost Dekarove trditve s svojim »In
ko ne mislim, takrat – me ni?!«
Celo
enciklopedijo lahko znaš »na pamet«, a ti to prav nič ne bo pomagalo, kadar ne
razumeš lastnega »znanja«…
Kot
prvo – možgani so tako zasnovani, tako narejeni, da delujejo dobesedno vsak
trenutek lastnega obstajanja, delovanja, od takrat, ko se v svoji oblikovanosti
zaženejo, do takrat, ko »umrejo«. Potemtakem – tudi takrat, ko ti »veš«, da o
ničemer ne razmišljaš, tvoji možgani »meljejo«, delujejo, obravnavajo, pomeni,
da – mislijo. In to počnejo tudi takrat, ko »ti« počivaš, spiš…
Potemtakem
– da, dokler možgani delujejo (četudi tako, da se, skozi usta, z neumnostjo
izkazujejo!), do takrat si… ko »umrejo« te ni več, ostanejo samo tvoji »posmrtni
ostanki«…
Potemtakem
je imel Dekar, tudi na temelju tega, povsem preprostega (domnevam, da tudi
razumljivega) dejstva – prav! Obenem pa…
Ne kaže
ničesar zgolj neposredno »razumevati«, tudi (pre)branega ne, kajti – besede,
njih pomen, na različne načine dojemamo, ali zgolj »dojemamo«, pa bi bilo
bolje, morda celo razumljiveje, ko bi Dekar svojo ugotovitev z nekoliko več
besedami izkazal, in bi zapisal: RAZUMSKO mislim, torej sem RAZUMSKO BITJE,
ČLOVEK!
Samo na
tak način je namreč moč pravilno mislečevo ugotovitev razumeti, glede na to, da
– je tudi on vedel o tem, da mislijo tudi živali, da NAJ bi mislili vsi, kar
jih krog sebe videva, čeprav – ko bi se mu (RAZUMSKO) mišljenje zdelo kot nekaj
običajnega, samoumevnega, vsem danega, potem ga, zagotovo, ne bi izpostavljal v
podobi EDINEGA temelja, na osnovi katerega je moč govoriti o človeku, razumskem
bitju (kar je Dekar, zanesljivo, bil… v nasprotnem bi tudi on »razmišljal« v
stilu in-ko-ne-mislim-takrat-me-ni)!
Ni komentarjev:
Objavite komentar