ponedeljek, 2. januar 2017

Ko neumnost "poučuje" - neumnost...



Izhodišče zapisa sem našel v nanizanki »Nenavadna prijateljstva«, katere del sem danes videl/gledal.
Oddaja na povsem dokumentaren način predstavlja odnose, »prijateljstva«, nastale/a bodisi med »človekom« in živaljo, bodisi med pripadnikoma povsem različnih živalskih vrst. Vendar…

Preden začnem zapisovati o sami oddaji, nekaj besed namenim terminu »normalno«. V okviru te besede razumemo predvsem tisti OBIČAJNO (pomeni nekaj, kar se nenehno izkazuje »kot tako«, kot nekaj, kar je samoumevno), in zaradi takšnega poenostavljenega pojmovanja zlahka pride do »nesporazuma«, do nelogičnosti, denimo…
Trditev podkrepim z dvema primeroma in zapišem, najprej, to, da je povsem »normalno«, v človeškem svetu, da o konkretnih zadevah (so)odločajo tudi (raje PREDVSEM) tisti, ki teh zadev niti ne poznajo, kaj šele, da bi jih razumeli (pomeni, da je takšno so/odločanje izkaz NEUMNOSTI, je, neposredno, povsem Nelogična zadeva!) in bi bilo ZARES NORMALNO (torej UMNO, RAZUMNO, RAZUMSKO SPREJEMLJIVO) takrat, ko bi se izkazalo nasprotje takšnega ravnanja, in bi o določenih vsebinah so/odločali le tisti, ki so zmožni odločati (o njih), ki poznajo problematiko, ki poznajo realno dosegljive rešitve, skratka – tisti, ki zares vedo, in ne tisti, ki se jim le dozdeva, da vedo!

Nato zapišem drug primer, nekako takole: sicer ne zmorem imenovati področja, na katerem obstaja opisano stanje, pomnim le to, da je nekje v ZDA, gre pa za to, da je zaradi kemične onesnaženosti vode prišlo do tega, da se aligatorji, živeči na tem področju, izvalijo dvospolni (in deformirani tudi glede siceršnjih značilnosti vrste). Zdaj pa – v kolikor mi beseda »normalno« pomeni tisti OBIČAJNO, v kolikor sem zmožen le ozko gledati, potem zapišem, da je normalno ( = LOGIČNO) to, da se aligatorji izlegajo kot dvospolniki (in z določenimi drugimi deformacijami), kar, v nadaljevanju pomeni, da te deformacije v bistvu sploh NISO deformacije (če so »normalne«, vsakdanje, samoumevne), pač pa so – značilnosti obravnavanih bitij. Kakopak, ko se zazrem tudi prek plota, in če poznam tudi aligatorje, živeče na drugih področjih (gre namreč za povsem isto vrsto bitij, za vrsto pa so značilne SKUPNE, ENAKE opredelitve, vsebine), takrat vidim, da obravnavana deformiranost sama po sebi ni prav nič normalna (je NEPOSREDNO NELOGIČNA!), pač pa je normalno ( = LOGIČNO) to, da je do sprememb pri živalih prišlo zaradi nečesa izven njih (zaradi kemičnih sredstev – zastrupljenosti vode), da gre torej izključno za POSREDEN odziv življenja na spremembe v okolju. Če poenostavim, zapišem: NI normalno, da so aligatorji dvospolniki, in JE normalno, da deformacija postane nekaj povsem običajnega tam, kjer enakim bitjem enaki pogoji okolja narekujejo temeljne opredelitve!

In, če se na tak način, povrnem k prvemu primeru, takrat zapišem: NI normalno (NI NEPOSREDNO LOGIČNO, NI RAZUMSKO), da nevednost so/odloča (ker bo samo poslabšala stanje, s svojim neznanjem, nerazumevanjem), a JE POVSEM NORMALNO, da neumnost ravna neumno (drugače, žal, ne zmore), in v okviru tega tudi so/odloča (čeprav o predmetu so/odločanja – »nima pojma«!).

Sedaj pa – nazaj k zastavljenemu, ob vmesnem medklicu: edina stvar, ki je bila v obravnavani oddaji pravilno izrečena/pojasnjevana, so bile izjave povezovalke in »strokovnjakov za živali«, izjave, ki jih je bilo moč slišati v podobi »LJUDJE SMO EDINE ŽIVALI, ki…«. Pa še tu, zlomka, se zatakne!!!

Pojasnim? Pojasnim, čemu ne bi. Zapišem takole: ko bi se podal ugotavljati RAZLIKE in SKUPNE TOČKE med raznimi (ali vsemi) živalskimi vrstami, bi ugotovil, da so si silno različne tako po oblikah, kot po načinih izkazovanja/življenja, celo po zmožnostih, in bi ugotovil, da obstaja ENA SAMA vsebina, značilnost, stična točka, ZNAČILNA ZA VSE VRSTE (obenem za vse živali, od prve do zadnje!), in ta stična točka je – NAGONSKO RAVNANJE!!! Da, iz te ugotovitve je tudi izpeljana definicija, ki opisuje razliko med človekom in živaljo, in pravi, da žival ravna po nagonih, medtem ko je človek razumsko bitje (torej NEnagonsko delujoče bitje, torej NEžival)! In – ko pomislim na dejstvo, da večina »človeškega sveta« deluje na temelju nagonov (pogojnega refleksa), kar se izkazuje v nenehnem spreminjanju »obrazov«, stališč, ravnanj (v popolni odvisnosti od občutka ne/ogroženosti)… potem ne začudi to, da sem (nekaj vrstic »nazaj«) zapisal tisti »pa še tu, zlomka, se zatakne«!

Zdaj pa zares k nekaterim primerom, predstavljenim v oddaji »Nenavadna prijateljstva«!
Prvi primer je govoril o »prijateljstvu« (odnosu) med psico in košuto. In je bilo, skozi razlago, slišati sledeči trditvi: gre za enega redkih primerov prijateljstva med različnimi živalmi ŽIVEČIMI V SVOBODI (v NEujetništvu); odnos med psico in košuto je sklenjen na osnovi SVOBODNE VOLJE obeh živali.
Obe ugotovitvi sta – NAPAČNI, in zmoreta zgolj pokazati to, kaj pomeni NEZMOŽNOST ABSTRAKTNEGA MIŠLJENJA ( = Nerazumskost), kaj pomeni to, da stvari razlagaš na temelju videnega (oz. čutilom dostopnega), na temelju, potemtakem, nekih POSLEDIC… ker nisi zmožen prek posrednih pokazateljev priti do dejanskega vzroka!!! Pojasnim, kakopak.

Najprej o psu kot »svobodnem bitju«. Trdim, da pes NI svobodno bitje. Nastal je iz volka, pomeni, da sem ga »jaz«, s tem, ko sem ga »udomačil«, SPREMENIL v NEvolka! Dovolil sem si poseči v njegovo zasnovanost, v njegovo pravo podobo, in jo spremeniti. Torej sem »jaz« odločil o tem, kakšen bo (pes), pomeni, da sem s tem posegel v njegovo »pravico odločanja«.
Pes NI svoboden, kajti »jaz« odločam (namesto psa) o tem kdaj (če sploh) ga bom peljal na sprehod, kdaj (če sploh) ga bom spustil z verige (povodca), in odločam tudi o tem, kdaj se pes MORA odzvati mojemu klicu in se MORA vrniti k meni. Pomeni, da je odločanje o tem, kako se bo pes izkazoval v mojih rokah. In kadar »jaz« odločam o nekom, potem ta nekdo NI svoboden!
Pes NI svoboden, ker sem mu »jaz« v tolikšni meri spremenil pogoje živetja, da sem ga (vsaj delno) onesposobil v njegovem prvotnem (prvinskem) izkazovanju! Navezal sem ga nase, »jaz« skrbim zanj in za njegove potrebe, »jaz« ga hranim. In s tem sem ga dobesedno priklenil na verigo, sicer (neposredno) nevidno, saj sem psa spravil v podrejen položaj, je ODVISEN od »mene«… in kadar je nekdo odvisen od nekoga drugega, kadar je (ne glede na obliko verige) priklenjen »name«, takrat, preprosto, NE MORE BITI SVOBODEN!
Ne verjameš? Si bral, morda, o tropih zapuščenih psov, ki (spet) postanejo »volkovi«, postanejo agresivni, začnejo pobijati (za hrano) druge živali, začnejo napadati tudi dvonogo stvarstvo?

Prijateljstvo med psico in košuto se je začelo takrat, ko je lastnica psice (po nekaj dneh od takrat, ko je bila košuta, kot mladič, zapuščena) prinesla mlado bitjece v hišo, in ga položila na pasje ležišče. In potem sta, po razlagi, podani v oddaji, živali PO SVOJI VOLJI »sklenili prijateljstvo«.
Poglejmo, zaradi česa je prišlo do te njune povezanosti. Zapišem takole: psica je (že) bila v ustreznem obdobju (spolno zrela), v katerem se pri vsakem bitju pojavi – materinski nagon! Košuta pa je bila mladič, in jo je psica, povsem samodejno, v bistvu POSVOJILA! In tega ni naredila »po svoji (svobodni) volji«, pač pa PO VOLJI NAGONOV, s katerimi je opredeljena! Psica, preprosto, NI (Z)MOGLA drugače, ravnala se je po »zapovedi nagonov« in – kadar mi je nekaj zapovedano, in kadar delujem po zapovedih, takrat – odločitev/ravnanje ni posledica moje »svobodne volje«!

Takšnih primerov posvojitev je v naravi kar veliko, in konkreten je še med »lažje razumljivimi« (psica je redno hranjena, nima potrebe po ubijanju, da bi se nasitila, v bistvu sploh ni tisti »pravi« plenilec… ko bi malo košuto dobil/a volk/volkulja, bi njeno življenje – v večini primerov – končalo med lačnimi čeljustmi. Razen, morda, v primeru…
Mlade volkulje, spolno dozorele, z zbujenim materinskim nagonom, a brez mladičev. Tako, kot se to dogaja med (mladimi) levinjami in mladiči npr. antilop… je bilo že veliko opaženih tovrstnih primerov, da je moč sklepati o vzrokih njih nastanka.

Ob tem se ne morem izogniti trditvi, da je »dvonoga civiliziranost« edina (v vsem živalskem svetu), katero MOTI DRUGAČNOST!!! Kajti – če zmore levinja skrbeti za antilopo, pes za košuto, maček za piščanca… potem teh, običajnih živali drugačnost očitno ne moti. Sit lev bo mirno ležal, ne bo napadal drugih živali, četudi se bodo pasle pred njegovim nosom, pomeni, da bo napadel (drugačnost) samo takrat, kadar bo lačen (MORA jesti) in takrat, kadar bo dejansko (NEPOSREDNO ogrožen), medtem ko je »dvonoga civiliziranost« nestrpna/sovražna/agresivna do VSAKE različnosti, pa naj se ta izkazuje v različni barvi kože ali prepričanja (ali pa »le« v drugačni podobi/količini imetja, posedovanja)!
Čemu? Ker je »civilizirana«, ker misli, da zmore razumsko ravnati, ker misli, posledično, da zmore »krojiti svet«, ker ne zna drugače, kot da ji je EDINI PRAVILEN VZOREC živetja – njen vzorec, njen način, medtem ko so ji vsi ostali vzorci napačni, nesprejemljivi, celo ogrožajoči!
Da ni tako? Hm, čemu potem razna plemena v džunglah zmorejo živeti v sobivanju s preostalim svetom, čemu se ta plemena izkazujejo z agresijo le takrat (kakor lev/i), kadar bodisi lovijo (za hrano, za pre/živetje), bodisi začutijo dejansko, Neposredno ogroženost?! Morda zaradi tega, ker živijo kot »zgolj« del narave, morda zaradi tega, ker ne mislijo, da »so nekaj več«?!

Nekateri specifičnosti »dvonoge živalskosti« pojasnjujejo z – vzgojo. Že sama po sebi je problematična, ta vzgoja, saj večinoma poteka v podobi DRESURE, in služi, izključno, za prenašanje mišljenjsko/vedenjskih kalupov, iz generacije v generacijo. In je sila majhen del tiste VZGOJE, s pomočjo katere želiš mlado bitje naučiti tega, da zmore SUVERENO, na temelju lastnih odločitev (v okviru konkretnih okoliščin, dejstev) oblikovati lastno živetje. In, ne nazadnje, vzgoja je samo IZKAZ ravnanja, medtem ko je sleherno ravnanje opredeljeno z zasnovanostjo, torej s psiho-fizičnimi zmožnostmi!!! In – mar levi ne vzgajajo svojih mladičev v pobijanje antilop?

Pojdimo naprej (ali nazaj, k oddaji), k še eni »strokovni« ugotovitvi, porojeni s strani NEUMNOSTI!
VSI, ampak res vsi, ki so pojasnjevali določene odnose med »človekom« in živaljo so ugotavljali, da ti odnosi temeljijo na živalinem spoznanju – ČLOVEKOVE DOMINANTNOSTI. Zdaj pa takole – v oddaji so prikazali prijateljstvo med »človekom« in odraslo severno medvedko (380 kg, zmožna ubiti z enim samim udarcem!), »človekom« in povodnim konjem (prek 1000 kg težka žival, s smrtonosnimi zobmi, žival, ki v Afriki slovi po tem, da – med vsemi ostalimi živalmi – pobije največ »ljudi«), med »človekom« in odraslim bizonom (tudi prek 1000 kg težko bitje, ki zlahka pokonča krepko manjšega nasprotnika), med »človekom« in skupino mladih levov (starih leto in pol, še nedozorelih, a kljub temu dovolj močnih, da vsak med njimi, kaj šele vsi skupaj, zlahka ubijejo… v kolikor se v ubijanje namenijo). Prav…

Ko so pojasnjevali, vsi ti posamezniki, čemu (menijo, da) so ta prijateljstva sploh možna, so najprej ugotovili, da ŽIVALIM PUŠČAJO VSO SVOBODO, da se lahko obnašajo/izkazujejo natanko tako, kot se v vsakem trenutku želijo izkazovati, da se tem živalim torej – prilagodijo, jih ne motijo/ne ogrožajo v njih načinih življenja... kajti v nasprotnem bi izzvali njih agresivnost (katere, upam trditi, morda niti preživeli ne bi!!!).  Super, edino pravilno, ampak…
V naslednji sapi pa so pojasnili, da zmorejo graditi tak odnos (z živaljo) zaradi tega, ker »žival čuti, da je njen lastnik močnejši od nje, in mu priznava DOMINANTNO VLOGO«!!!!! Kretenizem, dobesedno pravi kretenizem, do katerega lahko pride izključno neumnost (pa naj bo »šolana« ali pa ne)! Čemu? Preprosto…

Že to zadošča, da na eno stran »enačbe« postavim prvo trditev (razlago), na drugo stran pa drugo, in da med obema zapišem tisti »enačaj«. Dajmo nazorneje:

V kolikor ŽIVALI PUŠČAM SVOBODO, ji dopustim, da se izkazuje natanko na način, na kakršnega se zna/želi izkazovati… če se odmaknem, ko je »slabe volje«, jo takrat pustim pri miru, če ji dam za jesti, takrat, kadar je lačna, če ji odprem vrata v prostor, v katerega želi iti… potem se »jaz« podrejam živali (njenim potrebam, željam), potem sem »jaz« tisti, ki ravnam natanko tako, kot žival od mene pričakuje/zahteva, potem sem »jaz« tisti, ki svoja ravnanja prilagaja živali… potem sem »jaz« tisti, ki UBOGA žival, pa – kako, za vraga, sem lahko dominanten, če pa mi žival narekuje kako se bom obnašal?!!!!!!!! In – če na drugi strani enačbe (kljub vsemu zapisanemu) postavim trditev, da sem »jaz« dominanten, potem… potem sem dominanten samo v eni stvari, v NEUMNOSTI!

In dajmo še drugače, s »podobami iz narave«… v vseh živalskih sobivanjih (tudi v »dvonogi civiliziranosti«!) se nenehno vrstijo določena »prerekanja«, spopadi, ki temeljijo na dveh željah (v bistvu je ena sama, »želja po biti nad ostalimi«): vodja (tisti, ki je dominanten) želi ohraniti svoj položaj (mu, ta položaj, nudi številne ugodnosti), ostali, tekmeci, pa mu hočejo položaj vodilnega odvzeti, si ga zase prilastiti… pomeni, preprosto, da v naravi dominanten položaj vodečemu ne zagotavlja brezpogojne ubogljivosti, brezskrbnosti, varnosti, nasprotno – nenehno se pojavljajo tisti, ki napadajo, da bi mu vodstvo odvzeli.

In - kateri člani živalskega sobivanja so povsem varni pred ostalimi »sobivalci«? Tisti, ki so najbolj Nemočni, tisti, ki drugim NE povzročajo problemov, teh drugih NE ogrožajo v njihovem življenju, jim pustijo/priznajo vse priborjene pravice. Pa… dokler »človek« hrani medveda, bizona, leva, volka… dokler ga počoha, da živali prija… dokler ga UBOGA, skrbi za to, da mu s svojim odnosom ugaja… do takrat za žival ne more biti moteč, do tedaj žival doseže vse, kar si želi doseči, do tedaj se – ne čuti ogrožene! In SAMO ZARADI TEGA dopušča odnos, katerega »človek« pojmuje kot nekaj nenavadnega, čudnega, nelogičnega, pravzaprav celo kot »svojo zmago/prevlado nad živaljo«… čeprav je resnica popolnoma drugačna!

Ja, zares ni dobro, kadar neumnost »poučuje« neumnost. Ne zmore drugega, kot da »krivo vero« širi, utrjuje!

Ni komentarjev:

Objavite komentar