O tej
temi sem resda že pisal, a očitno premalo…
Uvodoma
pojasnim, da bom v sestavku obravnaval kombinacijo vere in razuma pri
(sicer) razumsko zasnovanih bitjih ( = pri ljudeh) in NE pri občestvu. Čemu
ne pri občestvu? Iz preprostega razloga, ker – pri občestvu takšna kombinacija NE obstaja! Občestvo namreč tvorijo
NAGONSKA bitja, potemtakem NErazumska, in celotno izkazovanje občestva temelji
na verovanju (vseh vrst), potemtakem občestvo veruje tudi v to, da je
razumsko (četudi DEJANSKO NI).
Izkazovanje
v okviru verovanja in izkazovanje na temelju razumevanja sta dve kontradiktornosti, z drugimi besedami gre za dva MED SEBOJ
IZKLJUČUJOČA SE NAČINA izkazovanja.
Pri
prvem (pri verovanju) do »ugotovitev« dospevaš na način, da v SEBI (pri
sebi) najdeš pojasnila za stvari, v katere veruješ, in jih najdeš na način
všečnosti (tiste razlage, ki so ti dopadljive, sprejmeš za svoje, takrat, kadar
se zmoreš »suvereno« odločati o tem, V KAJ boš izkazoval svoja verovanja), ali
pa jih sploh ne iščeš, ker si vanje zdresiran (so te že v tvojih ranih letih
naučili verovati v določene zadeve).
Pri
verovanju so razlage v podobi absolutno veljavnih »resnic« (preprosto »veš«,
da je nekaj tako, kot sam veruješ, da je, čeprav do tega »nečesa« ne ti, ne
kdorkoli drug, ne dospevaš, da bi zmogel preveriti resničnost svojih »ugotovitev«!),
potemtakem v podobah, ki NE DOPUŠČAJO DVOMA (vanje), ker – čim zmoreš
(po)dvomiti v neko svoje vedenje, v istem trenutku temu vedenju NE moreš več brezpogojno
zaupati!
Pri
drugem (pri temeljitvi na razumevanju) do ugotovitev dospevaš tako, da tisto, o
čemer moraš vedeti, ugotavljaš, potemtakem NE iščeš odgovorov V SEBI, pač pa
jih iščeš v predmetu (vsebini) svojega ugotavljanja (pomeni, da moraš najprej
ugotoviti obstoj tistega, kar boš spoznaval, nato moraš taisto tudi spoznavati,
ugotavljati, preverjati sprejemljivost lastnih ugotovitev, v odvisnosti od njih
dejanskega izkazovanja/obstajanja, in šele nato dospeš do trditve-o-nečem)!
Ves
tisti delček (dejanskega) človeštva, ki zmore logično (razumsko) delovati, in
ki zmore, posledično, dospevati do spoznanj, zmore oblikovati tudi vsem
sprejemljive ugotovitve (o neki, katerikoli, vsebini, ali o več teh vsebin oz.
o vseh), pomeni, da zmorejo tisti, ki se ukvarjajo z neko konkretno vsebinsko posamičnostjo
vsem ostalim (ki se z njo ne ukvarjajo) na ustrezen in sprejemljiv način
pojasniti taisto posamičnost, na način, da (ti ostali) vanjo NE verujejo,
pač pa zaupajo (ugotavljajo njih verodostojnost = ustreznost dejanskemu)
argumentom, ki o tej posamičnosti govorijo.
Vera
neposredno NE vodi k novim spoznanjem, nasprotno, vera temelji na »nekoč«
oblikovanih »spoznanjih« in skuša taista ohranjati, jih skuša »pojasnjevati«,
obenem pa je »pojasnjevanje« NIKOLI ne pripelje do konca, do pojasnitve tistega
temeljnega, denimo nekega »boga«, kajti – kadar nekdo trdi, da VE o »bogu« in »njegovi
volji«, takrat od taistega pričakuješ, da je tega »boga« že srečal, se
pogovarjal z njim, ter na temelju svojega spoznavanja tega »boga« tudi
prepoznal. In prav zaradi tega, ker takšnega načina spoznavanja v veri NI, zato
vselej ostaja nek delček, na katerega ni drugega odgovora, kot je tisti bog-že-ve
(mimogrede, in zgolj teoretično: tudi če dopustim to možnost, da bog-že-ve, ne
morem opustiti sledečega vprašanja: kako pa TI VEŠ, da bog-že-ve?!!!!).
Razum
(v podobi znanstvenega ugotavljanja) na spoznanem zgolj temelji, taistega
(spoznanega) ne obravnava kot nekaj brezpogojno dokončnega (zaradi česar
znanost širi svoje ugotovitve, v globino in širino, zaradi tega dospeva do
vselej nekih novih ugotovitev, potemtakem dotedanje lastne ovrže, jih kot
nepopolne = neustrezne obravnava), zaradi česar znanost NE more verovati, če
celo v tisto, kar je sama ugotovila, DVOMI (NE v smislu, da je ugotovitev
napačna, pač pa v smislu, da NI dokončna, da tudi za izkazano ugotovitvijo neke
nove stojijo).
Predstavljaj
si samega sebe, da pol dneva VEŠ, da moraš iti k potoku po vodo (če se želiš
odžejat), drugo polovico dneva pa VERUJEŠ v to, da bo potok (voda) sam k tebi
prišel. Če zapišem drugače: v prvi polovici dneva temeljiš na razumu, in
upoštevaš objektivne okoliščine (dejstva), in VEŠ, da voda sama od sebe ne bo prišla k tebi, dočim v drugi
polovici dneva veruješ v to, da bo prišla k tebi, in VEŠ, da za to tudi obstaja dejanska možnost (ko takšne možnosti
NE bi obravnaval kot dejansko možne, potem NE bi veroval, da se bo zgodila!), potemtakem
NE upoštevaš objektivnih okoliščin (tega, pač, na primer, da voda NIMA neke
svoje volje, v smislu, da bi sprejemala neke svoje odločitve, tudi tisto o tem
ali naj ne/pride k tebi)!
Ko bi
se tako izkazoval, skozi konkreten, zapisan primer, bi bilo zate moč ugotoviti,
da je s teboj nekaj-narobe. In bi bilo to moč ugotoviti zaradi dveh razlogov.
Prvi je
ta, da vsa bitja, ki obstajajo, vse vrste, katere ta bitja tvorijo, opredeljujejo ISTOSTI, torej tudi tiste
istosti, ki o izkazovanjih (posamičnosti in vrst) govorijo! In SLEHERNO
NEOKVARJENO bitje se izkazuje SKLADNO Z LASTNO ZASNOVANOSTJO (čebela ne
leti pol dneva na cvetove, da bi tam nabirala nektar, drugo polovico dneva pa
zato, da bi na taiste cvetove med, katerega je naredila, odlagala… čebela se
VSELEJ izkazuje kot čebela, razen takrat – kadar je z njo nekaj narobe, pa se
izkazuje kot drugačna od lastne zasnovanosti… morda je še boljši primer sledeč:
zdrava lisica bo zbežala pred teboj, če se ji preveč približaš, za steklino
obolela bo šla k tebi, te napadla).
Drug
razlog je pa sledeč (če ga povsem preprosto ponazorim): eno uro nosiš kamenje
na kup (da boš iz njega nekaj delal), naslednjo uro ga s kupa nosiš nekam
(v)stran… in tako (samemu sebi nasprotujoče) nenehno počneš – deluješ (v
najboljšem primeru) zmedeno, ne veš, kaj želiš (s tem kamenjem) početi.
In, da –
z razumsko zasnovanim bitjem (TOREJ
Z BITJEM, KI NAJ BI DELOVALO = SE IZKAZOVALO ne temelju razuma/razumevanja) je nekaj HUDO NAROBE, takrat, kadar se
izkazuje v NASPROTJU Z LASTNO ZASNOVANOSTJO (kadar ZANEMARI razum,
potrebo po ugotavljanju/poznavanju) in
funkcionira na način VERUJEM da je tako. In ta nekaj-hudo-narobe je PSIHIČNA
OKVARJENOST, nastala zaradi neposrednega delovanja okolja (nagonskega, kakopak,
kajti RAZUMSKO OKOLJE POSAMEZNIKA NE PRISILI V NJEMU NE-SVOJE UGOTOVITVE,
PAČ PA GA ŽELI OBLIKOVATI V PODOBO SUVERENEGA BITJA, ZMOŽNEGA DOSPEVATI DO
LASTNIH, dejanskim stanjem ustreznih UGOTOVITEV!).
Imel
sem neposredne izkušnje s takšnimi psihičnimi okvarjenostmi – ko mi je obolela
oseba »prišla v roke«, takrat je bila polna nekega verovanja, polna nekih »absolutnih
resnic«, v katerih resničnost niti podvomiti ni dopuščala (je v primeru
izkazanega dvoma prišlo do silovite čustvene reakcije, agresivne, v tako hudi
podobi se je obolelost izkazovala), obenem pa je bila NEZMOŽNA preprostih
logičnih operacij (sklepanj, ugotavljanj), vendar – ko sva odpravila psihične
zakrčenosti (pa NE na način, da bi taisto osebo učil o neobstoju boga, ali da
bi jo silil v to, da prevzame moje mnenje in z njim svojega nadomesti, daleč od
tega, takšne bebave »terapevtske« metode
prepuščam tistim, ki o psihi zgolj »vedo«!), takrat se je njeno umsko delovanje
začelo izkazovati na povsem drugačen način, v nasprotju s poprejšnjim, in je za
vse potrebovala ugotavljati, primerjati, preverjati… in je vse ugotovitve, do
katerih je dospela, zmožna tudi argumentirano pojasnjevati, ubraniti. »Bog«, in
vse ostalo, kar je povezano z verskimi pravljicami, je SAMODEJNO odpadel, in
odpadla so tudi vsa ostala, številna prepričanja, ki so VSELEJ iskala neke
vzroke posameznikovega izkazovanja izven njega, v nekih stvareh, pojavih,
pojmih (pomeni, da je posameznik KOT SUVERENO BITJE znova dospel do tega, da
IMA SVOJO VOLJO; da zmore SAM o sebi odločati… in ne, da to, namesto njega,
počne vse ostalo, znotraj česar taisti posameznik biva).
Ne, vera in razum NE GRESTA SKUPAJ,
pač pa – v primeru razumskega izkazovanja, vera ODPADE, v primeru izkazovanja v
podobi verovanja pa razum NE MORE delovati skladno s svojimi (naravnimi)
zmožnostmi! In več kot je verovanja,
večja je verjetnost, da iz sicer razumsko zasnovanega bitja nastane – popolnoma
NERAZUMSKO bitje, tako hudo
okvarjeno, da se izkazuje kot okolje, v katerem živi, kot – NAGONSKO! Pa –
ni treba verjet, če razumeti nisi zmožen/na!
Ni komentarjev:
Objavite komentar