Naj te
ne zmoti naslov tega zapisa, češ, da neizgovorjenega ni moč slišati. Prav imaš,
res neizgovorjenega NI moč slišati z ušesi, a ga je še kako MOČ »slišati« na
neke druge načine, s katerimi pa pamet ne razpolaga. In – vse, kar zapisujem,
je skladno z resnico, in to velja tudi za ta zapis.
Preden
se razmahnem v pisanju, še dve trditvi.
Prva
trditev: psiha, in njeno delovanje – tako »čudna« zadeva, da o njej običajnost,
neka pamet, NIČESAR NE ve, dobesedno ničesar!
Druga
trditev, izhodišče razmišljanja: nekomu želim nekaj dobrega narediti…
Medklic:
velikokrat zapišem, da – če NE poznaš vzrokov in okoliščin nekega dogajanja,
takrat ne smeš biti prepričan v to, da poznaš posledice, da poznaš dejanska
stanja oziroma resnico! Morda bo v tem zapisu to nekoliko bolj razumljivo…
Če
želim nekomu dobro narediti, potem sem, bržčas, dober, mar ne?! Pa, kako da ne,
kdor ni dober, ta dobrega drugim ne povzroča, bi bilo moč slišati… jaz pa
trdim, da zmore nekomu narediti dobro tudi neka preračunljivost, potemtakem neko
doseganje LASTNIH interesov, in ne v prvi vrsti interesov tistega, kateremu
pomagam. Ta, kateremu pomagam, se v bistvu izkaže le v podobi predmeta, s
pomočjo katerega sem svoj osnovni namen dosegel in predvsem SEBI koristil…
Poglejmo
banalen, a resničen primer (ni jih tako malo, da bi ostali neopaženi), razna
podjetja, ki donirajo v neke dobre namene!
KAJ je
tisto, kar ta podjetja vodi v dobrodelnost, ali zgolj v »dobrodelnost«?! Dokler
ne izvem vzroka, namreč ne morem govoriti o tem, ali so zares dobra do nekih
drugih, ali pa predvsem do SEBE, ZASE…
Absolutna
večina donacij je posledica dejstva, da se z donacijo v dobrodelnost ZMANJŠA
davčna osnova podjetja, potemtakem mora podjetje plačati MANJ davkov iz naslova
dobička, kot bi jih plačalo sicer!
Podjetju
je, načeloma samo, vseeno, komu da denar, državi (v podobi plačanega davka) ali
»ljudstvu« (v podobi neke »pomoči«), v obeh primerih ostane brez tega denarja,
čeprav – ko da državi, nikom ništa, ko pa z nekim oglaševanjem svoje »dobrote«
daje denar »ljudstvu«, takrat pa si hkrati – dela reklamo! Za reklamo pa je
vselej treba plačati!
KO bi
bilo podjetje zares dobro, mar ne bi bilo bolje, če tako uspešno posluje, da
ima z davki težave, ko bi – znižalo cene svojih storitev oziroma proizvodov, in
bi na tak način vsakodnevno premnogim pomagalo?!
KO bi
bilo podjetje zares dobro, in bi mu bil dejanski namen izkazovanje dobrote
nekomu, ki je pomoči potreben – bi na raznih športnih terenih bili vsepovsod
razmeščeni reklamni napisi?!
KO bi
bilo podjetje zares dobro – bi ne skušalo lastnih stroškov poslovanja znižati,
sebi standard nekoliko zmanjšati, da bi manj zadovoljnim pomagalo?!
Da,
kadar »slišiš« vse te razne okoliščine, takrat šele zmoreš vedeti o dejanskih
vzvodih, silnicah, namerah, ciljih, potemtakem o resnici…
Enako
velja na vseh ravneh, in znotraj celotnega prostora, v katerem obstaja neko
sobivanje, pa, recimo…
Imam
rad svojega otroka. Tako vsaj trdim, tako sebe in druge prepričujem. Kakopak,
želim mu same lepe zadeve povzročati in – pridem do neke količine denarja, pa
skušam z njim pomagati temu otroku, ga razveseliti, in se odločim, da mu bom
kupil avto! Kakopak, da ne bi napačnega modela izbral, s svojo odločitvijo
pohitim k otroku, da se bova zmenila za vse, model, barva…
Imam
smolo, moj otrok ni nek običajnež, ki takoj pograbi vse, kar mu je moč
pograbiti, pač pa nasprotno – »do tistega, do česar bom dospel, želim dospeti
izključno na osnovi lastnih sposobnosti in lastnega dela!« Tako mi govori, ko
NASPROTUJE MOJI želji po tem, da mu kupim avto…
Kakopak,
jaz imam tega otroka rad, pa ne popuščam, bentiš, razveseliti ga želim, in
vztrajam, vztrajam, vztrajam, čeprav bi med tem MORAL opaziti, da s tem svojim
vztrajanjem otrokovo NEJEVOLJO POVEČUJEM, da mu v bistvu VSILJUJEM neko
voljo/odločitev, in to SVOJO, pri čemer niti za hip ne želim prisluhniti
NJEGOVI volji, in jo upoštevati…
Vsiljevanje
= porajanje razdalje.
Vztrajanje
pri vsiljevanju = večanje razdalje, obenem večanje praznine, ki nastaja med
tistim, ki vsiljuje, in onim, kateremu je vsiljevano.
Vsiljevanje
= NASILJE, ne samo besedno, pač pa predvsem ČUSTVENO, pa… bi znal nekdo logično
pojasniti to, kako, za vraga, lahko trdim, da imam svojega otroka RAD, ko pa NE
upoštevam njegove volje, njegovih želja, potemtakem tudi NJEGA samega NE?! Kako
lahko govorim, da ga imam rad, ko pa nad njim zganjam NASILJE?! In – kaj pa
imam zares rad, v konkretnem primeru?!
Kaj
imam zares rad?! Kako že pravijo obči? Ah, ja, spomnil sem se: NAJPREJ MORAŠ
imeti rad SEBE, pa tako (kot prej omenjeno podjetje) tudi ravnam, ko SEBE,
svoje interese, svoje namene, svojo voljo želim s tem vsiljevanjem na vsak
način uveljaviti… in mi pri tem niti malo ni mar, če s tem poskušanjem otroku
delam SLABO!
Pomeni,
da sem grd, ker tako počnem? Hm…
Grdega
se zanesljivo izkazujem, čeprav mi gre v olajševalno okoliščino to, da niti sebe
NE poznam, da ničesar o psihi NE vem, tudi (predvsem) o svoji ne, pa,
posledično, nisem zmožen ugotavljati vzrokov, v meni ležečih, in v okviru tega
tudi tega ne, da v bistvu želim, s tem, ko hočem otroku kupiti avto, SEBI
povedati kako dober sem! Pa še komu, seveda, enako nezmožnemu mišljenja
(ugotavljanja, čustvovanja)!
Da, še
kako je moč »slišati« neizgovorjeno, še več, prav to »slišanje« neizgovorjenega
je v konkretnem svetu edina pot do resnice!
Ni komentarjev:
Objavite komentar