sreda, 7. maj 2025

Redki so pogovori, ob mnogih »pogovorih«…

Niso najbolj spretni v razlagah, in tudi biti ne morejo. Svoje izhodiščne trditve »podkrepljujejo« s sorodnimi, prav tako trditvami, in ne na način, ki bi bil pojasnjevanju podoben. Ko z lastnimi besedami, z različnih zornih kotov, in v širino, argumente nizaš…
 
Takšno izkazovanje priča o naučenosti trditev, o nekih prepričanjih, katere jim že od zibeli vtepajo v glave, nikakor pa ne priča o tem, da bi razumeli, da bi zares (po)znali tisto, o čemer trdijo, kajti – ni vrag, da, če nekaj (po)znam, ne bi taistega zmogel na svoj način razložiti. Tako, kakopak, da zmorem tudi med-vprašanjem zadostiti…
 
Na določeni točki, ko ugotovijo, da še vedno drezaš z radovednostjo v njih »znanje«, ko jim zmanjka začetni trditvi sorodnih, ugotovijo, da se-s-teboj-ne-da-pogovarjat, pri čemer niti absurdnosti takšne trditve ne ugotovijo, absurdnosti, ki se kaže v tem, da sam, s svojimi vprašanji, vzpodbujaš pogovor, in so oni tisti, ki od njega (z)bežijo. Da, pogovor ni izmenjava vsak-po-svoje-mnenja, pogovor je tudi, če ne predvsem, poslušati, in tudi slišati, sogovornikove besede, o njih razmisliti in se, posledično, odločiti o njih ne/upoštevanju. Bojda, tako vsaj pravijo, se je moč na temelju pogovarjanja tudi (na)učiti… vendar ne tam, kjer »vedo«, ker so naučeni tako »vedeti«, in ker po svoje , brez razumevanja, brez poznavanja, niso zmožni. Kakopak, ne govorim o pogovoru, v katerem teče beseda o nekem nogometu, avtomobilu in podobnih zadevah, pač pa o pogovorih, v katerih so vsebinske, življenjske zadeve v obravnavi.
 
Prepričanja niso neka nedolžna zadeva, daleč od tega. Ne-umnosti so EDINO VODILO skozi živetje, pri čemer je grozljivo to, da jim, ta prepričanja, s svojo NAPAČNOSTJO, ne omogočajo ničesar drugega kot tisti biti-enak-med-enakimi, še huje, sproti jim težave porajajo, ko se kot neuspešna (neustrezna) izkazujejo v soočanju s povsem drugačno realnostjo… dočim je pri razumu krepko drugače: da dospe do neke prepričanosti, do nekega prepričanja, mora kar nekaj časa ugotavljati, preverjati, preizkušati… ugotovljeno, preden se odloči za tisti to-zares-tako-je! In se odloči šele takrat, ko ugotovi skladnost teorije in prakse, besed in dejanj. Ne moreš biti pošten, takrat, kadar o poštenosti govoriš, obenem pa sleherno priložnost izkoristiš, da, tako ali drugače, na NE-etičen način, do lastne koristi dospeš…
 
KO bi bila obča prepričanja pravilna… KO bi njihove besede dejansko resnična stanja izkazovale… ni vrag, da med njimi, vsemi lepimi in dobrimi, tudi svet ne bi bil lep in dober!
 
Pri odpravljanju nekih psihičnih težav tudi naletiš na prepričanja. Kako ne bi, ko pa so temelj slehernega obstajanja, nekakšen smerokaz, ki usmerja tako misli, kakor tudi dejanja?! In – v kolikor te težave niso tako hude, da povsem, do samega konca, izničijo zmožnost razumevanja – boj s temi prepričanji, njihovo uspešno popravljanje (pravzaprav nadomestitev napačnih prepričanj s pravilnimi, do katerih mora obolela oseba sama dospeti, pod tvojim vodstvom, usmerjanjem, kakopak, izključno na temelju nespornih dejstev, takšnih, kakršnih nobena praksa ne more ovreči) je tisto, kar kot »zdravilo« deluje, kar odpravi bolezen, do ozdravitve pripelje…
 
Ne, pogovor nikakor ni slaba zadeva, popolnoma nasprotno, a, žal, samo takrat, kadar se imaš s kom pogovarjati, kadar sogovornik dejansko ve, o čem se pogovarja.

Ni komentarjev:

Objavite komentar