Izobraževanje
(šola/nje) = UČENJE PONAVLJANJA = izvajanje aktivnosti, katere potekajo (resda
brez formalnih /šolskih/ potrdil) tudi v živalskem svetu, in ne zgolj v »človeškem«
= izkazovanje v okviru pameti (v podobi seznanjanja z informacijami, njih
memoriziranja in poskušanja njih praktične uporabe).
Tvorjenje
/in tvorci/ (novih) spoz/nanj = prekinjevanje
/in prekinjevalci/ (obstoječega in absolutno večinskega) ponavljanja =
izkazovanje /in izkazovalci/ RAZUMEVANJA konkretnih vsebin (šolsko napačno
in/ali nepopolno opredeljenih), potemtakem izkazovanje preseganja pameti
(zmožnosti učenja ponavljanja).
Prvo
(izobraževanje oz. učenje) je v bistvu seznanjanje z določenimi izkušnjami (te
izkušnje so lahko neposredne, kadar gre za osebna doživetja učečega se, ali pa
posredne, kadar gre za prenašanje /v podobi učne snovi/ spoznanj nekih drugih)
in (hkratno) sprejemanje predmeta seznanitve v podobi »gotovega dejstva«.
Drugo
(tvorjenje spoz/nanj/a) pa sicer tudi poteka v okviru spoznanega (oziroma nekih
izkušenj), obenem pa neizogibno terja ZMOŽNOST PREDSTAVLJANJA ( = predstavljati
si določeno stvar) IN PREDVIDEVANJA ŠE NEDOŽIVETEGA, torej zmožnost
prepoznavanja obstoja tistih vsebin, do katerih ni moč dospeti s pomočjo
čutnega zaznavanja (v obliki izkušenj oz. izkušenega).
V
kolikor zapišem drugače, občestvu (morda) razumljiveje, potem zapišem tako:
»Resnica«
o Soncu, ki se vrti okrog Zemlje, je bila obče veljavna »resnica«, do katere se
je absolutna večina dokopala tako na osnovi osebnih izkušenj (opazovalec je
miroval na neki točki, ni se neposredno premikal /čeprav se je premikal skupaj
z Zemljo/, zaradi česar je prostorske spremembe v odnosu lege Sonca napram
Zemlji pripisoval gibanju /premikanju/ Sonca), kakor tudi na temelju uradne
doktrine (torej tudi na temelju šolske /učne/ snovi).
Tudi
tisti (izjemno) redki (med katerimi je, morda, najbolj znan Galileo), ki so
trdili drugače, so imeli ENAKE neposredne osebne izkušnje (tudi oni so /lahko/
mirovali, na določeni točki, in se »je Sonce premikalo« pred njih očmi), in so
se o istem na ENAK način učili v šolskem procesu (pomeni, da so tudi njih
posredno dobljene izkušnje /ponavljanje naučenega/ bile identične »znanju« občosti),
a so kljub temu (ali pa prav zaradi tega!) nasprotovali »učenju ponavljanja«,
saj so (zahvaljujoč zmožnosti opazovanja + primerjanja + presojanja + sklepanja
= zmožnosti razuma/razumevanja) prihajali do povsem drugačnih zaključkov, kot
so bili zaključki, posredovani v okviru (šolskih) učenj, zaključki, v katere
občost niti podvomiti ni zmogla, kaj šele, da bi jih, posledično, kot
vprašljive obravnavala!
Kakopak,
»resnica« o Soncu, ki se vrti okrog Zemlje, je le eden izmed številnih primerov
izrazitega odstopanja razumevanja posameznikov v odnosu do nerazumevanja
absolutne večine, primerov, ki, skozi čas, pričajo o trajni NEzmožnosti
večinske populacije, obenem pa tudi o težavah, s katerimi se sooča malodane
sleherno (novo) spoz/nanje, preden sme zaživeti kot uradno prepoznano in s
strani občosti (vsaj formalno) sprejeto. Če ne drugače, potem vsaj v stilu »evolucija
velja, a velja šele od takrat dalje, ko je bog ustvaril vsa začetna stanja«.
Ni komentarjev:
Objavite komentar