petek, 10. avgust 2018

Šola(nje) kot obrtna delavnica


Izobraževanje (šola/nje) = UČENJE PONAVLJANJA = izvajanje aktivnosti, katere potekajo (resda brez formalnih /šolskih/ potrdil) tudi v živalskem svetu, in ne zgolj v »človeškem« = izkazovanje v okviru pameti (v podobi seznanjanja z informacijami, njih memoriziranja in poskušanja njih praktične uporabe).

Tvorjenje /in tvorci/ (novih) spoz/nanj =  prekinjevanje /in prekinjevalci/ (obstoječega in absolutno večinskega) ponavljanja = izkazovanje /in izkazovalci/ RAZUMEVANJA konkretnih vsebin (šolsko napačno in/ali nepopolno opredeljenih), potemtakem izkazovanje preseganja pameti (zmožnosti učenja ponavljanja).

Prvo (izobraževanje oz. učenje) je v bistvu seznanjanje z določenimi izkušnjami (te izkušnje so lahko neposredne, kadar gre za osebna doživetja učečega se, ali pa posredne, kadar gre za prenašanje /v podobi učne snovi/ spoznanj nekih drugih) in (hkratno) sprejemanje predmeta seznanitve v podobi »gotovega dejstva«.
Drugo (tvorjenje spoz/nanj/a) pa sicer tudi poteka v okviru spoznanega (oziroma nekih izkušenj), obenem pa neizogibno terja ZMOŽNOST PREDSTAVLJANJA ( = predstavljati si določeno stvar) IN PREDVIDEVANJA ŠE NEDOŽIVETEGA, torej zmožnost prepoznavanja obstoja tistih vsebin, do katerih ni moč dospeti s pomočjo čutnega zaznavanja (v obliki izkušenj oz. izkušenega).

V kolikor zapišem drugače, občestvu (morda) razumljiveje, potem zapišem tako:
»Resnica« o Soncu, ki se vrti okrog Zemlje, je bila obče veljavna »resnica«, do katere se je absolutna večina dokopala tako na osnovi osebnih izkušenj (opazovalec je miroval na neki točki, ni se neposredno premikal /čeprav se je premikal skupaj z Zemljo/, zaradi česar je prostorske spremembe v odnosu lege Sonca napram Zemlji pripisoval gibanju /premikanju/ Sonca), kakor tudi na temelju uradne doktrine (torej tudi na temelju šolske /učne/ snovi).
Tudi tisti (izjemno) redki (med katerimi je, morda, najbolj znan Galileo), ki so trdili drugače, so imeli ENAKE neposredne osebne izkušnje (tudi oni so /lahko/ mirovali, na določeni točki, in se »je Sonce premikalo« pred njih očmi), in so se o istem na ENAK način učili v šolskem procesu (pomeni, da so tudi njih posredno dobljene izkušnje /ponavljanje naučenega/ bile identične »znanju« občosti), a so kljub temu (ali pa prav zaradi tega!) nasprotovali »učenju ponavljanja«, saj so (zahvaljujoč zmožnosti opazovanja + primerjanja + presojanja + sklepanja = zmožnosti razuma/razumevanja) prihajali do povsem drugačnih zaključkov, kot so bili zaključki, posredovani v okviru (šolskih) učenj, zaključki, v katere občost niti podvomiti ni zmogla, kaj šele, da bi jih, posledično, kot vprašljive obravnavala!
Kakopak, »resnica« o Soncu, ki se vrti okrog Zemlje, je le eden izmed številnih primerov izrazitega odstopanja razumevanja posameznikov v odnosu do nerazumevanja absolutne večine, primerov, ki, skozi čas, pričajo o trajni NEzmožnosti večinske populacije, obenem pa tudi o težavah, s katerimi se sooča malodane sleherno (novo) spoz/nanje, preden sme zaživeti kot uradno prepoznano in s strani občosti (vsaj formalno) sprejeto. Če ne drugače, potem vsaj v stilu »evolucija velja, a velja šele od takrat dalje, ko je bog ustvaril vsa začetna stanja«.

Ni komentarjev:

Objavite komentar