Večina
t. im. človeštva je verna…
V
bogove verujejo bodisi povsem običajna (in v smislu običajnosti »normalna«)
nagonska bitja, bodisi psihično okvarjena, obolela razumska bitja, tako da samo
ne/verovanje v boga (v bogove) nikakor ni tista vsebina, na temelju katere bi
se dalo trditi o nagonskosti (nerazumskosti) ali razumskosti posameznika. Celo
del nagonskih bitij ne veruje v bogove, v klasičnem pomenu verovanja, vendar
zgolj zaradi tega, ker so v takšno neverovanje naučeni. Da pa poslujejo
(funkcionirajo) na povsem istih osnovah, kot ostala nagonska bitja, je razvidno
iz tega, da neke posebne moči (s katerimi opravičujejo, dojemajo neuspehe,
temelječe na njih lastni nezmožnosti, nesposobnosti), neka posebna verovanja
izkazujejo v odnosu napram npr. položaja (funkcije), denarja (kapitala,
bogastva), družbenega (ali ožje lokalnega, denimo šolskega, zdravstvenega,
bančnega…) sistema, celo v odnosu do povsem običajnih predmetov.
Da tudi
razumsko zasnovana bitja zmorejo funkcionirati (delno ali v celoti) na enak
način kot nagonska, to ni nič čudnega: od malega so v krepki manjšini, v času
nezrelosti (osebnostnega dozorevanja) so pod nenehnim pritiskom (absolutno)
večinskega okolja, in prav zaradi vpadanja v kalupe taistega okolja so
prisiljena sama sebe (za)tajiti (delno ali v celoti), zaradi česar pride do
psihičnih okvar (v razumsko zasnovanem posamezniku je tisti njegov pravi »jaz«
potlačen v globino, v zavestno nedosegljivost, s čemer je povzročena dvojnost
posameznika – njegovo jedro je razumsko, njegovo izkazovanje, tudi miselno, pa
povsem nagonsko).
Pričujoče
vrstice zapisujem na osnovi praktičnih izkušenj, zaradi katerih z vso
odgovornostjo trdim, da se sicer razumsko zasnovano bitje, a psihično povsem
okvarjeno (zaradi pritiskov okolja) izkazuje s popolnoma enako umsko
nezmožnostjo, s katero se izkazuje (absolutno) večinski nagonski del. In šele
morebitna odprava psihične okvarjenosti (obolelosti) znova vzpostavi razumsko delovanje
(prej) obolelega.
Kakopak
je teža okvarjenosti (obolelosti), njen obseg, njeno izkazovanje v umskih
nezmožnostih… odvisna predvsem od tega, katere vsebine so bile v okolju
posameznikovega odraščanja »zapovedane«, po njih vprašanju ni bil dovoljen
dvom, lastno mišljenje. Tako da obstajajo tudi povsem razumsko delujoči
posamezniki, ki pa se, kljub svoji siceršnji razumskosti, izkazujejo z – vero,
z verovanjem, torej z nečim, kar je v popolnem nasprotju od razuma!
Ni komentarjev:
Objavite komentar