četrtek, 13. marec 2025

Beseda »egoizem« - nerodna izpeljanka…

V svetu, ki NAJ bi bil sestavljen iz enakih bitij, obstajajo številne NElogičnosti, potemtakem NEresnice, in vse temeljijo prav na RAZLIČNOSTI, POPOLNI DRUGAČNOSTI bitij, ki ta svet sestavljajo! Ta bitja namreč, in to je dejstvo, NE premorejo enakih vsebin, še več, občost sploh NE pozna značilnosti človeka, o njih NIČESAR NE ve, obenem, kakopak, sebe smatra za pripadnike vrste Homo Sapiens (EDINE človeške vrste), obenem ISTI jezik, ISTE besede uporablja, pa z njimi označuje tako svoja ravnanja, kakor tudi človekova, ne glede na to, da se tudi ta ravnanja popolnoma razlikujejo, kajti – pogojena so s popolnoma drugačnimi dojemanji, razmišljanji, čustvovanji, pa, v končni fazi, nikakor ne morejo biti eno-in-isto. Je vrag, kadar je večinska žival prepričana, da je človek, da je njeno »po človeško«… takrat DEJANSKO človeško postane povsem obrobna zadeva…
 
Vse, česar si občost želi, a ji ni v dosegljivosti, vse – RAZVREDNOTI(jo), temu vsemu skušajo ZMANJŠATI pomen, s čemer same sebe tolažijo v stanjih nedospelosti do želenega. Dva povsem banalna primera zapišem…
 
Denar. Na eni strani »vedo«, da je »denar sveta vladar«, in da je moč z denarjem »kupiti vse«, na drugi strani pa, ko in ker ga nimajo, je slišati tisti njihov »ni vse v denarju«! Pomeni, da lastno željo po biti-nekaj-posebnega (in to željo si zmorejo ustvariti izključno z denarjem!) in željo po imeti-tisto-kar-želim-imeti-in-kar-je-moč-kupiti na nek način negirajo, saj jih takšna, razvrednotena, nekoliko manj »razžira«. In – v bistvu imajo, čeprav NE vede, NE zavedajoč se samih sebe, celo prav, v tej svoji tolažbi, in čeprav ta »ni vse v denarju« njim NI resnica, prav, kajti v denarju dobesedno NIČESAR NI (je zgolj, nič več kot to, plačilno sredstvo), in čeprav lahko z njim (ali s čemerkoli drugim) kupiš izključno NEvrednosti, neke LAŽNE podobe »osebnega bogastva, osebne vrednosti«.
 
Smrt. Po eni strani trdijo, da imajo nekoga radi, da si brez njega ne znajo predstavljati lastnega živetja, po drugi strani pa, ko le-ta umre, donijo njihove »tako in tako se je matral/a v zadnjem času«, »tako in tako ničesar od življenja ni imel/a«, celo tisti »bolje zanj/o, da je umrl/a, se je vsaj trpljenja odrešil/a«. Tudi v teh nasprotjih je moč govoriti o nesmislih, o popolnih nelogičnostih, neresnicah, kajti…
Če gledam z vidika pokojnika (-ce), potem – ko bi mu(ji) trpljenje bilo zares močnejše od želje-po-živetju, potem bi, bržčas, skušal/a to svoje živetje skrajšati, obenem pa ničesar ne bi počel/a za to, da ga podaljšuje… z drugimi besedami to pomeni, da pa je pokojnik(-ca), kljub trpljenju, »nekaj« imel/a od svojega živetja, in da je bil/a za ta »nekaj« pripravljen/a tudi (po)trpeti, obenem pa – kako je lahko »bolje«, da umre, da izgine tisto/i/a, katero/ega imaš rad, kajti v lastni sebičnosti (značilnosti nagonskih bitij) želiš imeti ob sebi, in zase, tisto, kar »imaš rad/a«?! Sicer pa… že sedmine, ki se, v novejših časih odvijajo takoj po pogrebu, druženja, običajno v gostilnah, na katerih smeh, sproščenost, žretje in pitje, celo glasba… pričajo o njih silnem »imeti-rad-drugega« – bentiš, a če me nekaj potolče, če me v žalost popelje, ne, ne vem kako bi, v takšnem primeru, zmogel preko (mimo) te žalosti, v hipu pozabiti nanjo, in se z dobro razpoloženo voljo v gostilni izkazovati?!
 
Mimogrede: (tudi) ti dve, zapisani, zadevi pričata o tem, da se nagonska bitja samih sebe NE zavedajo, v podobi nekih lastnih celot, pač pa je njihov »jaz« sestavljen iz več pod-jazov, ki drug drugega NE poznajo (povsem ENAKO kot pri duševnih boleznih ali težjih psihičnih stanjih!)… radi tega tudi so »oportuna«, radi tega se tudi zmorejo, brez načel in načelnosti, nenehno prilagajati spremembam v okolju, in s tem lastne podobe v drugačnostih izkazovati!
 
Kakorkoli že, tako, kakor skušajo razvrednotiti vse ostalo, česar si želijo, a do istega niso zmožni dospeti, takisto počnejo tudi s tistim JAZ, s tistim EGO-m, pa v vseh primerih, v katerih se nekdo izkazuje z neko prepričanostjo-vase, z neko, umišljeno ali dejansko, lastno suverenostjo, porečejo da »je ego na delu«, potemtakem s tem izkazujejo razvrednotenje tega ega, še več, ga prikazujejo kot nekaj slabega, pa čeprav…
 
Da, tudi tu, znova, nastopi čas za opisovanje dveh popolnoma različnih zadev (pri različnih bitjih so različna vsa njihova izkazovanja, pa naj na prvi pogled, sila površen, še tako kot enaka zgledajo!), zadev, ki ju zmorem poimenovati z besedama samozavest in domišljavost! ENAKO se izkazujeta (zgolj na prvi pogled), dokler do dejanj ne dospeta, seveda, takrat pa razkrijeta, da sta popolnoma drugače utemeljeni, zasnovani, in da je prva, samozavest, utemeljena na dejanskih zmožnostih in na (samo)zavedanju le-teh, medtem ko druga nima drugačne opore, kot izključno – neumnost, in ne-zavedanje samega sebe, vključno z lastno neumnostjo!
 
EGO = JAZ. Pa ne katerikoli jaz, pač pa jaz v ENOVITI svoji podobi, kot zaokrožena celota, kot KONSTANTA, če želiš kot načelnost, kot tisti nekaj, ki NI odvisen od okoliščin (kakor so odvisne podobe nagonskih bitij!), pač pa izključno od lastne zasnove!
Za to, da sploh zmoreš imeti-samega-sebe, kot enovitost, da zmoreš o-sebi-vedeti, se-sebe-zavedati-kot-celote, za to – moraš biti RAZUMSKO zasnovan! Razum je namreč tisti, ki SOČASNO z RAZLIČNIH »koncev« na ene in iste stvari gleda (potemtakem tudi na samega sebe), se teh svojih (različnih) videnj tudi zaveda in na temelju njih ugotovitev CELOSTNE ( = OBJEKTIVNE!) zaključke, ugotavljanja poraja… dočim je pri nagonih tako, da v danem trenutku (in VEDNO) vidijo izključno z enega samega zornega kota, obenem pa so sami sebi merilo ugotavljanja (pomeni, da so njih ugotovitve povsem SUBJEKTIVNE, nikakor ne dospevajo do objektivnosti, do resnice!), pa radi tega tudi dospeva do tega, da se ISTA posamičnost v RAZLIČNIH okoliščinah do ISTIH zadev izkazuje – popolnoma DRUGAČE! Da, od tod tudi njihova, večinska, DVOJNA merila, po katerih je slabo, katero »jaz« izvršim, obravnavano popolnoma drugače, kot je obravnavano ISTO slabo, katero povzroči nekdo drug! Kakorkoli že…
 
Razumsko bitje SE zaveda lastnih ne/zmožnosti, pa tam, kjer VE, vztraja pri svojem védenju, navkljub temu, da celotno okolje trdi drugače, medtem ko tam, kjer ne ve, zlahka svoj ne-vem izreče.
Nagonsko bitje pa »ve«, vselej in vse, čeprav, s časom, dospeva do tistega tega-pa-takrat-nismo-vedeli. In je tudi nagonsko bitje prepričano v lastno védenje, potemtakem je prepričano tudi v lastne zmožnosti, ki se šele takrat, ko je potrebno preiti-z-besed-k-dejanjem izkažejo kot NEzmožnosti! Z drugimi besedami: obstajata dve prepričanji, na pogled enaki, čeprav je SAMOZAVEST stoječa na ugotovitvi (zavedanju) DEJANSKIH stanj, medtem ko DOMIŠLJAVOST temelji na UMIŠLJENEM, potemtakem na dejansko NEobstoječem (z izjemo NEumnosti, ki je, kakopak, še kako obstoječa)! Obenem pa – kako bi pri nagonskih lahko govorili o nekem ENOVITEM, celostnem JAZ-u, ko pa so sestavljeni iz RAZLIČNIH »obrazov«, iz RAZLIČNIH »zavedanj«, in je »samo« od okoliščin odvisno to, kako se bodo izkaz(ov)ali?!
 
Res je, obča domišljavost, obči NEOBSTOJEČI jaz je sila nadležna zadeva, zavoljo katere splošna nezmožnost, splošna neumnost povzroča toliko škode, da bi bilo svetu bolje, ko sploh obstajala ne bi, dočim… je Galileo vedel o tem, da se Zemlja vrti krog Sonca, o tem, da je Sonce (in ne Zemlja) središče vesolja?! Mislim, da je! Se je njegov jaz izkazoval kot nekaj negativnega, s tem, ko je vztrajal pri svojih trditvah, ali pa, morda, brez (tudi) njegovih trditev še danes NE bi poznali resnice vsaj o teh zemeljsko-sončnih zadevah?! Mislim, da je bilo kar dobro, to, da je vztrajal, to, da je njegova SAMOZAVEST pri občih vzbujala komentarje v stilu spet-je-njegov-jaz-na-pohodu…
 
Takole, mislim, da sem pojasnil, vsaj skušal sem to narediti, določene osnovne zadeve, povezane s tem vražjim, ali pa tudi ne, jaz-om, pa lahko zdaj pojasnim tudi to, zakaj trdim, da je beseda egoizem sila »nerodna« izpeljanka, iz besede ego, celo tako »nerodna«, da, če to želi, ali pa ne, NEresnico izpričuje…
 
Egoizem = SEBIČNOST. Le-ta ni »odlika« vseh… pač pa »zgolj« večine, nagonske.
Razumsko bitje je z UVIDEVNOSTJO že ROJENO! Morda prav zaradi tega, ker se je razum zmožen zavedati celote, potemtakem tudi lastne vloge v njej, in se je, posledično, zmožen zavedati tudi učinkovanj, lastnih (na celoto) in posledičnih (celote na posamičnost)… pa se zaveda tudi tega, načeloma sila preprostega dejstva, da zadovoljstvo posameznika še NE pomeni tudi zadovoljstva celote, medtem ko zadovoljstvo celote POMENI sočasno tudi zadovoljstvo posameznika… in se zaveda tudi tega, da kombinacija zadovoljen-posameznik, na eni strani, in NEzadovoljna celota, na drugi, v času do prav ničesar dobrega ne pelje. In prav radi tega so, VSELEJ, POSAMEZNIKI (razumski) tisti, ki SPREMINJAJO, ki se zoperstavljajo obstoječim (večinskim) »resnicam«, in, posledično, tudi ravnanjem! Pa čeprav radi tega, ker se večini zoperstavljajo, sebi neugodnosti povzročajo, kajti odzivi večine praviloma NISO naklonjeni tem posameznikom, pa…
Kako je moč nekomu, ki DEJANSKO razpolaga s svojim jaz-om, s svojim EGO-m, ki SE ZAVEDA celote, ter temu ustrezno učinkuje z UVIDEVNOSTJO (do te celote in njenih sestavnih delov), nekomu, ki si v LASTNO ŠKODO prizadeva spreminjati… kako je moč takšnemu očitati sebičnost, egoizem?! Ni, ni moč, razen v primeru, seveda, da te očitke poraja (obča) neumnost! Po drugi strani pa…
Kako je moč kot pravilno obravnavati izpeljavo besede egoizem (iz besede ego) tam, kjer ega sploh NE premorejo, v njegovi enovitosti, celovitosti, ker so iz RAZLIČNIH svojih podob sestavljeni?! Obenem pa je sebičnost ena temeljnih njihovih značilnosti!
 
Ja, tu je razlaga možna izključno na sledeč način…
Razumsko bitje, ki NE terja SEBI, pač pa do lastnega (zadovoljstva) dospeva SKOZI CELOTO, ima tako telo, kot tudi VSEBINO (zmožnosti popolnoma DRUGAČNEGA mišljenja, dojemanja, čustvovanja, izkazovanja… občutno drugačnega, nasprotujočega splošnemu, občemu), ima svojo PREPOZNAVNOST, svojo OSEBNOST, in to bitje NE živi zato, da bi svoje materialne potrebe zadovoljevalo, dočim – nagonsko bitje te vsebine NE premore, edina »vrednost«, s katero razpolaga, je njegova materija, telo, pa tudi zmore (pravzaprav to NENEHNO počne) terjati, pričakovati, jemati SEBI, zase, in takšno bitje živi za to, da potrebam svoje materije zadosti! Oni živijo-da-jedo-uživajo-da-jim-je-čim-lepše! Pomeni…
EGO = OSEBNOST, in ne samo tisti »jaz«, dočim vsako telo premore samo SEBE, pa čeprav se v popolni odsotnosti osebnosti izkazuje!
 
Ne, zagotovo izpeljava, v besedo egoizem, NI pravilna, medtem ko je prevod v slovenščino, tisti SEBIčnost, popolnoma ustrezen!

Ni komentarjev:

Objavite komentar