sobota, 1. avgust 2015

Ne vzdrži (pa čeprav "uradna") razlaga...

Spet za izhodišče vzamem "žirafo" in "mravljo", lepa primera bivanja, ki ju malodane vsakdo pozna, in zmore ugotavljati razlike med njima...

Prvo dejstvo: še najmanjša žirafa je krepko višja od največje mravlje... pa naj si mravlja še tako prizadeva stegovati vrat, nikdar ne bo postala žirafa.

Drugo dejstvo: "biti žirafa" in "biti mravlja" je seštevek dveh stvari: naravne opredelitve (v podobi konkretnih značilnosti, ki med vrstami razlikujejo) in (na)učenosti (tudi žirafa se mora naučiti "spretnega sukanja lastnega vratu", in tudi mravlja se mora naučiti "delovati znotraj mravjega sveta"). In naj se mravlja še tako uči "spretnega sukanja vratu", še vedno ne bo postala žirafa. In naj se žirafa še tako uči "delovati znotraj mravjega sveta", še vedno ne bo postala mravlja.

Pri ljudeh obstaja ena sama, TEMELJNA razlika - v načinu mišljenja. Gre za dve povsem RAZLIČNI podobi mišljenja, za dva povsem različna "pristopa", procesa. In že po teh različnih načinih mišljenja je moč ugotavljati razlike med posamezniki.
Te razlike NISO posledica/izkaz nekega ne/znanja, daleč od tega, gre le za - različna NAČINA, kajti...

Ko bi bila odločujoča "razlika v količini ne/znanja", potem ne bi obstajali tisti razni dr. mr. prof. grrrr., za katere radi porečemo, da so zgolj "foh idioti", ker... sicer razpolagajo z zajetno količino določenih znanj, a je njihov "miselni proces" uporaben IZKLJUČNO znotraj tega priučenega (in ne zmorejo izkazovati "zmožnost dojemanja" IZVEN "strokovnega področja", za katero so se, DOMNEVNO (in zgolj kot "podajalci/prenašalci") usposobili. In že na "svojem področju" ne zmorejo kaj bistveno več od tega, da - obvladajo "svoje področje". Kajti... KO bi zmogli, potem bi bil VSAK "vrhunski" dr. mr. prof. grrrr. podobno delujoč (recimo na področju fizike), kot je bil delujoč Einstein, in bi ne bilo izumiteljstvo "dobrina" le-nekaterih. Obratno pa gre, nekoliko lažje (čeprav je težko izvedljivo, v praktičnem pogledu, zaradi "interesnih dejavnosti", ki tvornemu bitju ne lajšajo življenja s tem, ko se omeji na zgolj "podajanje neke snovi"... namesto, da bi snov raziskoval, o njej ugotavljal, pa obrt podajanja prepustil - podajalcem), saj vsakdo, ki zmore "novo odkrivati" ve, kako je do "novoodkritega" prišel, pa to zmore tudi pojasniti, odpredavati...
KO bi bila odločilna količina ne/znanja (znanje, v svojem osnovnem pomenu, pa je samo "razpolaganje z nekimi podatki"), potem bi vsakdo zmogel pridobljeno znanje tudi v njegovi - UPORABNOSTI izkazovati... pomeni, da bi znal (po)iskati neke smiselne povezave, in se ne bi potreboval za vsak primer posebej "seznanjati-se-z-njim"... in KO bi bila odločilna samo (predvsem) količina ne/znanja: mar ne živimo v času, v katerem je znanje dobesedno na dosegu roke, in ga je potrebno "le": znati poiskati in znati uporabiti. In KO bi bilo samo od količine znanja odvisno moje miselno delovanje... si upam trditi, na primer, da ti, raznorazni "neoliberalni" ekonomisti NE razpolagajo z znanjem, ali pa si (in to ZLAHKA) upam trditi zgolj to, da jim njih znanje PRAV NIČ NE POMAGA, ker vidijo le delček neke realnosti (in ta delček obravnavajo, "rešujejo"), obenem pa (ker NISO ZMOŽNI VIDETI CELOTE) vse ostalo - kvarijo, slabšajo, zapletajo in še zdaleč NE REŠUJEJO?!!!

Razumen človek... razume, kar mu pojasnjuješ, in razume v okvirih konkretnih vedenj, znanj, s katerimi razpolaga. In je zmožen celo realneje obravnavati "življenje" (pa čeprav je malodane "nepismen"), kot ga je zmožen obravnavati nek dr. mr. prof. grrrr. (kadar je le "foh idiot")... in ne samo to, še VSAK med tistimi, ki jih obravnavamo kot "genije", se je RODIL v NEZNANJU... pomeni, da je tekom svojega življenja na razumen način nalagal določena znanja, potem pa, kasneje, na osnovi LASTNEGA PRISTOPA k tem znanjem - izkazoval to, koliko je zmožen naučeno tudi - razumno uporabljati! In, domnevam, ga ni, ki bi upal ugovarjati trditvi, da so celo "geniji" bili nekoč otroci, da so tudi oni hodili v šole (pa so, na začetku, zagotavljam, njihovi učitelji vedeli krepko več, od teh kasnejših "genijev", a so jih otroci - že v času šolanja prehiteli, in to so lahko "naredili" izključno na temelju ene same malenkosti... ker še vedno niso razpolagali s količinami znanj, s katerimi so razpolagali njih učitelji... z ZMOŽNOSTJO DRUGAČNEGA MIŠLJENJA!!!!)...

KO bi bila "zmožnost mišljenja" dana vsem v enaki podobi, potem bi (avtomatično) vsak načitan (a še vedno "foh idiot") izkazoval krepko večjo razumskost od vsakogar, ki bi razpolagal z manjšo količino znanja... in KO bi bil "način razmišljanja" odvisen od količine znanj, potem... mejduš, bi ne bil svet malo pametnejši, ob vseh informacijah, ki naokoli (vsem v dostopnost) krožijo?

Nak, ne bo šlo, to, z eno vrsto, kajti: še tako se lahko uči, mravlja, stegovati vrat, a nikoli ne bo znala "razmišljati" tako, kot razmišlja žirafa.

Ni komentarjev:

Objavite komentar