Pri
vsaki vzpostavitvi »demokratičnih« stanj se pojavi vprašanje »Kam je šla
morala?«. Pojdimo po vrsti…
Najprej
– čemu sem besedo demokratično zapisal v navednicah? Iz preprostega razloga,
ker…
Pri
Človeku, razumskem bitju, je
demokracija SLIŠANOST SLEHERNE ZAMISLI (predloga, potrebe). To pomeni,
da ima vsakdo ne samo možnost nekaj predlagati, (iz)povedati, pač pa to pomeni predvsem
to, da skupnost odloča o konkretnem predlogu na osnovi njegove vsebinske
sprejemljivosti. In je povsem brez pomena koliko je tistih, ki za predlogom
stojijo, pač pa šteje izključno sam predlog! Ko bi preprosteje zapisal: en sam
zmore prepričati stotine drugih, ki potem družno poskrbijo za uresničitev
predlaganega.
Pri
nagonskih je »demokracija« odločanje moči. Pomeni, da sploh ni, v prvi
vrsti, pomembna zamisel, pač pa je pomembno to, da imaš bodisi dovolj podpornikov,
bodisi si dovolj visoko, da si prilastiš početi to, kar hočeš.
Absurdno
je pričakovati moralo pri nagonskih bitjih. Ko bi le-ta zmogla biti moralna,
potem ne bi mogla biti nagonska!
Vsa
nagonska bitja se ravnajo po principih boja za preživetje, in eden temeljnih
načinov izvajanja tega boja je – prilagodljivost. Z drugimi besedami: če si
majhen (ogrožen) bodi tiho, in se prilizuj, če si močan, potem uveljavljaj
svojo voljo.
Nagonska
bitja potrebujejo zapovednika, tožnika in sodnika, kajti le tedaj, kadar jim je
dano vedeti kaj smejo početi, in česa ne, le tedaj se zmorejo, v strahu pred
posledicami, kolikor toliko socializirano izkazovati, čeprav…
Dejanska
socializacija nagonskih bitij ni možna, slej ko prej se izkažejo s svojimi
nagoni. In se izkazujejo tudi v dnevni praksi, ko cik-cakajo skozi svoja
živetja, iščoč SEBI najlažje, najugodnejše, najvarnejše poti. In – ker so
nerazumska, ne zmorejo predvideti posledic lastnih ravnanj, zato njih
cik-cakanje večinoma ne rodi želenih sadov. Kakopak, krivdo pripisujejo drugim,
tistim, pač, ki jih z obljubami popeljejo za seboj, kajti – kako boš od
neumnosti pričakoval odgovornost, kako boš pričakoval, da presodi o vsem (o
samem cilju poti, njegovi dosegljivosti, o okoliščinah hoje…), predno se v to
vse poda?!
Morala
(etika) je način izkazovanja, ki je usmerjen v prid sobivanja.
Potemtakem temelji na uvidevnosti (do drugih), kajti le takrat, kadar te druge
upoštevaš (in jim priznavaš pravico do tega, da so, natanko takšni, kakršni so),
le takrat zmoreš z njimi dejansko sobivati (in obratno, seveda, tudi drugi se
morajo izkazovati na tak način).
Boj za
obstanek (nagonskost) pa temelji na sebičnosti, na upoštevanju samega sebe,
svojih potreb, želja, temelji na sebičnosti. Zaradi tega je z moralo povsem
skregan, v bistvu sploh ne ve, kaj to je!
Nagonski
imajo neenovito (neenotno) zavest, kar pomeni, da nimajo niti celovite slike o
samih sebi. Zaradi tega so sami sebi vselej na-pravi-poti, vselej nič-krivi,
vselej zaslužni, vselej… a nikoli to, kar dejansko so: nagonska, nerazumska, in,
v okvirih odločanja o vprašanjih sobivanja, bebasta bitja!
»Kam je
šla morala?«
Tam,
kjer je načelnost, tam, kjer je razum, je morala ostala natanko tam, kjer je
tudi bila. Ostala je pri posameznikih. Pri večini pa je nikoli ni bilo… bila pa
je zapoved, prepoved, tožnik, sodnik in kazen za nedovoljena ravnanja.
Toliko,
na kratko, v budečem se jutru.
Ni komentarjev:
Objavite komentar