Človejaki so, kakor vsa nagonska bitja, izjemno
“pametni”, in ta njih “pamet” jih žene v posebna “znanstvena” odkritja, povsod,
na vseh področjih. Potemtakem tudi na področju opredeljevanja Človeka,
konkretneje - razlike med Človekom in živaljo (oziroma preostalo naravo).
Dejanska znanost je ugotovila, da se omenjena razlika
izkazuje v razumu, kajti EDINO Človek (Homo Sapiens) ga premore! Glede ostalih
zadev pa - tako Človek, kakor žival, gradita, uporabljata orodja, skrbita za
mladiče (op. p. vsa nagonska bitja imajo tako “rada” svoje mladiče, da komaj
dočakajo, da se le-ti osamosvojijo, in lahko, zaradi tega, spet živijo po svoje,
“svobodno”), uporabljata nek jezik (medsebojno komuniciranje, takšne ali
drugačne podobe), se združujeta v skupine (nagonska bitja IZKLJUČNO zaradi
lastnih potreb, Človek zaradi potrebe po druženju), se oblačita...
Edino (psihično neokrnjen) Človek do (spo)znanj
prihaja na temelju razuma (razumevanja), medtem ko ves nagonski svet (in
psihično okvarjeni, sicer pa razumsko zasnovani, posamezniki) VERUJE (v nek
svoj prav, v svet-ki-je-tak-kakršnega-vidim)!
Ja, nagonska “pamet” zmore ugotoviti, da se Človek razlikuje
od živali po dveh stvareh: po razumu in po veri v boga! Absurd, izjemen absurd,
kajti - o prvem nagonskost ničesar ne ve (kako boš vedel o nečem, česar niti ne
premoreš, niti ga nisi zmožen ugotavljati, prepoznavati?!), dočim o drugem...
hm, nagonskost ne ve, da je verovanje ena izmed povsem običajnih podob
izkazovanja živali! Da ni tako? Poglejmo, če res!
Pustimo ob strani vprašanje o predmetu verovanja
(povsem vseeno je, to, v KAJ veruješ, že med verujočimi-v-boga so
nepremostljive razlike!), saj le-ta ni merodajen pri ugotavljanju NAČINA
“spoznavanja”, “dojemanja” okoliščin. Pri načinu, ki izključno na temelju
všečnih vsebin (ali priučenih, zapovedanih) opredeljuje stvarnost, in to počne
na tak način, da so vsa njegova “spoznanja” zgolj “resnice” (posameznikom/skupnosti
všečna “dognanja”), daleč od dejanskih resnic!
Verovanje je sleherno nekritično sprejemanje “resnic”!
Verovanje izključuje dvom (le-ta pa je temelj delovanja razuma!) in terja
absolutno sprejemanje absolutnih “resnic”! Pri verovanju potemtakem odpade
Ajnštajnova relativnostna teorija, o kateri se, mimogrede, človejaki učijo v
šoli, saj je pri verujočih vse determinirano z neko “višjo (nadnaravno) silo”,
na osnovi nekega “višjega razloga” (bentiš, le kak razlog bi imel tozadevni bog,
da bi ustvaril tako kretenska bitja, kakršna tvorijo “človeštvo”?!). Pri
verovanju odpadejo dognanja medicine (ki je ugotovila, da zmore posegati v te
“višje sile”, da zmore znotraj naravnih zakonitosti in konkretnih stanj
posegati, tvorno, uspešno, v to determiniranost), fizike, biologije... ne
nazadnje - psihologije, sociologije!
Da žival ne veruje? Hm, poglejmo konkretna stanja!
Miš. Želi priti do točke X. Na poti jo, nekje, čaka
kača. Zdaj pa takole...
V kolikor bo pihal ustrezen veter (od kače proti miši)...
v kolikor bo kača povzročila nek zvok... v kolikor se bo kača (prehitro) izdala
s premikanjem... v takšnem primeru bo miš ZAUPALA SVOJIM NAGONOM, zlasti
tistim, ki govorijo o njeni VARNOSTI, in bo VEDELA, da pot do točke X, ki vodi
mimo kače, NI prava! Dočim...
V kolikor ne bo omenjenega vetra... zvoka... giba...
se bo miš, navkljub dejstvu, da ni bila zmožna ugotoviti objektivnega stanja
dospevanja do točke X, podala na pot, kajti - VEROVALA bo (prav tako sledeč
nagonom, konkretno nagonu po hranjenju), da je pot varna!
Pomeni, da bo miš v prvem primeru (ko je zmožna
upoštevati oprijemljive, materialne okoliščine, tiste, pač, do katerih zmore
dospeti na temelju ČUTNEGA ZAZNAVANJA) zaupala svojemu vedenju (in NE
verovanju!), dočim bo takrat, kadar s čutnimi zaznavami ne zmore dospeti do
ugotovitve objektivnih stanj, temeljila na verjetju, VEROVANJU (na DOMNEVANEM,
a nerealnem!). Prav tako kot vsa ostala nagonska bitja (vključno s človejaki),
ki ne premorejo enovite zavesti (posledično enovitega zavedanja... enovitega
pomnjenja... zmožnosti abstraktnega mišljenja v smislu
PREDSTAVLJATI-si-vse-možnosti, tudi tiste, katerih NE vidim, NE vonjam, NE
tipam, NE slišim, NE okušam... in, na koncu - celovitega, kompleksnega
mišljenja!). Da temu ni tako? Res?!
Kaj praviš, čemu verujoč, ki VERUJE v to, da “bog”
skrbi zanj, da ga varuje, NE bo skočil v prepad (brez padala ali drugega
pripomočka, s katerim bi preprečil usoden padec)? Morda zaradi tega, ker prepad
VIDI, in ker je že VIDEL ali SLIŠAL o tem, da padec na dno prepada ubije?! Potemtakem
- ker niti zares NE veruje, saj kljub temu, da “ve”, da “bog” skrbi zanj,
taistemu “bogu” NE ZAUPA!!! Tam pa, kjer NE vidi (in zlasti v t. im. družbenem
dogajanju) posledic lastnega delovanja, tam pa - veruje! V to, da bo “bog” (ali
“čas”) vse razrešil, denimo. Pri čemer...
Uboga nagonska pamet, razreševanje težav zmore
ugotavljati izključno v okvirih LASTNEGA živetja, torej na kratek rok, pa je
tistim, denimo, ki jih muči kapitalizem, že uvedba socializma rešitev vseh
težav, čeprav... mar ni tako, da se dogajanja ponavljajo, da se “človeštvo”
nenehno vrti v krogih, kot pes, loveč svoj rep?! Potemtakem je tako, da to
“človeštvo” težav NE rešuje (jih ne odpravlja, trajno, jih zgolj odlaga,
prelaga, nenehno znova poraja!), in jih ne rešujeta tudi “bog” in “čas”! In
edini, ki jih zmore reševati (v okviru RELATIVNE absolutnosti = v okviru časa,
namenjenega živetju človeške vrste), in jih tudi rešuje (vsaj v podobah
napredka, ki celo nagonskim ustrezajo... potemtakem v podobah raznih tehničnih
pripomočkov, na primer), je Človek. Ker NE veruje, pač pa VE (bodisi ne ve, a
čuti potrebo po tem, da ugotovi)!
Praviš, da žival ne veruje v “višje sile”?! In praviš,
da poznaš živali?! Dvomim, sila močno dvomim, v obe tvoji trditvi, kajti...
Naredi poskus (v kolikor imaš, denimo, psa): na neko
vidno mesto, denimo na vejo drevesa, obesi dovolj velik, izstopajoč predmet
(lahko se sam prekriješ z odejo, spuščaš “čudne glasove” in se podaš proti
psu)... nato pa dopusti psu, da dospe do ugotovitve tega predmeta. In naj te ne
preseneti, če boš ugotovil, da se pes izkazuje verujoče: se umika, spodvije
rep, renči, ga (dokler je predmet - ali ti, pod odejo - v gibanju) sploh ne
mika, da bi raziskoval, ugotavljal, pač pa, preprosto - VERUJE, da mu nekaj
“čudnega” predstavlja nevarnost!
Veš kaj se, tam, kjer deluje razum, pojavi z dvomom?
RADOVEDNOST! Prav želja (potreba razuma) po tistem rad-bi-VEDEL je sila, ki
žene v odkrivanje (spoznavanje) neznanega!
Izključno na temelju radovednosti in dvoma zmoreš
odkloniti poprejšnja (napačna!) spoznanja in se dokopati do pravilnih (vsaj
pravilnejših)! In oba, tako dvom, kakor radovednost, sta v popolnem nasprotju z
“absolutnimi resnicami”, še več - ko bi obstajala izključno bitja s takšnimi
“resnicami”... bi ne bilo ajnštajnov... bi bil planet še vedno ploščat!
Oziroma...
Ta, ki temelji na verovanju (kakršnemkoli, v karkoli),
ta se NE izkazuje razumsko! Pa naj se še tako prepričuje, da je prav zaradi
verovanja (ali tudi zaradi njega) razumsko bitje, Homo Sapiens!
Ni komentarjev:
Objavite komentar