ponedeljek, 10. februar 2020

Tistim, ki prepoznajo razliko…


Povsem drugače sta zasnovana svetova nagonskih bitij (ves živalski svet, vključno s človejaki) in Človeka, in ta drugačnost se izkazuje tudi v - namenu, smotru delovanja (izkazovanja), pa...

Ne ribarim, da bi ujel, pač pa ujamem, ker ribarim. Potem spustim.

Ne učim se, da bi znal, pač pa znam, ker se učim. Da bi iskal naprej.

Ne delam, da živim, pač pa živim, da (dokler) delam. In se ne ustavljam.

Nimam te rad, da bi bilo po moje, pač pa je po tvoje, ker te imam rad. In ti mi vračaš.

Če, za vsak primer, nekoliko obsežnejše zapišem izkazane trditve, potem lahko to storim na sledeč način...

Dokler uživam v tem, kar počnem, mi že samo početje poraja zadovoljstvo, in mi tako maši potrebo, značilno za sleherno podobo živetja, potrebo po t. im. pozitivni energiji. In moja “dobra volja” v prvi vrsti ni odvisna od rezultata, izplena mojega početja, pač pa od početja samega (rezultat lahko zadovoljstvo samo še poveča). In to (početje) si lahko zagotovim malodane kadarkoli (medtem ko do rezultata ne morem vselej)!

Tudi pojasnilo drugega zapisa je moč (iz)vleči iz prejšnjega (pojasnila): ker moja potreba NI znanje samo po sebi, me odsotnost znanja ( = neznanje) v ničemer ne ogroža, nasprotno, zlahka me pripelje do ugotovitve o tem, da - vsega, pač, ne morem vedeti (znati), in vsega nikoli ne bom vedel (znal). Zaradi tega zmorem biti previden, po vprašanju svojega (ne)znanja, in zmorem, zlahka, (sebi in drugim) priznati, da določenih stvari ne vem. In ta zmožnost je predpogoj (samo)kritičnosti, predvsem pa je prepreka, ki onemogoča to, da bi skušal tvorno posegati tja, kjer nimam pojma! Po drugi strani pa... Kadar je samo učenje (razumevanje!) temeljna potreba, in je (spo)znanje le njena posledica, takrat gre za nikdar (do)končan proces, takrat je resnica izključno tedaj, kadar ji (praktičnih) ugovorov ne moreš najti, četudi jih (namenoma, hote) iščeš, in takrat te resnica dobesedno sili v širino, v iskanje dodatnega (dopolnilnega) razumevanja, v iskanje (morebitnih) rešitev.

Človek je, za razliko od nagonskih bitij, TVORNO bitje! Smisel obstoja nagonskih bitij je v izkazovanjih, katera jim je namenila Narava - srna kosi in obrezuje, volk odstranjuje bolezen in preprečuje (pre)številčnost, črv čisti in vrača v prst. Pomeni, da zmorejo biti nagonska bitja (njih obstoj) smiselna le takrat, kadar izvršujejo naloge, dane jim s strani Narave. In pomeni, da nagonska bitja Narave (ali česarkoli drugega) NE spreminjajo neposredno, in hote, pač pa se le odzivajo (na prilagoditven, oportun način) na okoliščine. In pomeni - da sleherno rušenje naravne “odmerjenosti del in nalog” posledično pogojuje negativna stanja, obenem (jap, interaktivnost je vselej prisotna!) ta negativna stanja porajajo rušenje naravnega ravnovesja! Človek je porojen na svet... da bi zmogel razumeti (fizikalne, naravne, družbene... kakorkoli želiš... zakonitosti), da bi, posledično, zmogel, hote, zavestno, delovati v smeri spreminjanja obstoječega (okoliščin živetja), v smeri uveljavljanja (tozadevno) novih vsebin, če ti je ljubše - Človek je porojen, da bi (kot vrhunec evolucije) izboljševal, gradil, lajšal, razvijal. Da bi, potemtakem, svojo objektivno odvisnost od okoliščin nadgradil z - okoliščinami, ki so v odvisnosti od Človekovega delovanja! Žal... Ker že sama (naravna) zasnovanost, sama delitev na nagonska (absolutno večinska) in razumska bitja, ne govori v prid kakovostnega (predvsem pa enakopravnega) sobivanja Človeka in živali, zaradi tega ves napredek, ki ga ustvarja Človek, slej kot prej - negativno deluje na počutje živali, živečih v Človekovem svetu! Čemu? Preprosto...
V “naravi” obstaja (tozadevno absolutna) svoboda - lahko žreš, tekaš naokoli, serješ... ves čas, dokler se ne najde močnejši, ki ti odvzame pravice, ali celo samo živetje, dočim v Človekovem svetu, v svetu SOBIVANJA, ne bi smel početi to, kar ti (za)prija, saj je Človekov svet postavljen na temeljih uvidevnosti = dejanskega sobivanja = dopuščanja vsem in vsakomur, da (v okvirih sprejemljivega) živi po svoje = etičnosti! In v takšnem svetu je predpogoj nemotenega bivanja - nadzor nad samim seboj, brzdanje lastnih želja, apetitov, seganje po stvareh, ki so ti objektivno, in na korekten način, dosegljive! Tega pa vsi ti vsi-imamo-enake-želodce ne zmorejo!

Kadar imaš nekoga rad, takrat ga imaš rad natanko takšnega, kakršen je. Kakopak, znal bi biti celo boljši (zatiskanje oči pred napakami ni izkaz imeti-rad!), in zato si tu, s svojim “imam te rad”, da skušaš k temu boljšemu pomagati. Kadar imaš nekoga rad, takrat si zadovoljen, če je zadovoljen(na) on(a)! Takrat, preprosto, skozi zadovoljstvo osebe, katero imaš rad, najdeš lastno! Pa... če imaš srečo... kadar je ta imeti-rad dejanski, in OBOJESTRANSKI, takrat skrbita oba za to, da bi - (drug drugemu) porajala zadovoljstvo! In to lahko počneš le takrat, kadar zate ne velja tisti obči najprej-moraš-imeti-rad-sebe-da-imaš-lahko-rad-druge ( = preprost izkaz SEBIČNOSTI, posledično samoljubja, posledično potrebe po zadovoljevanju lastnih želja!)!

In obstajajo tri kategorije (skupine) znotraj dvonoge populacije (groza, a z njo v zvezi je beseda človeštvo kletvica!): obstajajo večinski NAGONSKI (človejaki), ki terjajo svet žretja, ugodja (obenem pa, s samimi seboj, razkrajajo!), manjšinski, sicer razumsko zasnovani ( = ljudje), a psihično okvarjeni posamezniki, ki v dobršni meri prevzamejo izkazovanja (večinskega, nagonskega) okolja, in - malodane ogroženi “izstopajoči ostali”, razumsko delujoči Ljudje. Posledično obstajajo tudi tri podobe izkazovanj (nagonska + razumska + miks), temelječih na različnih zmožnostih razumevanja (od absolutnega NIČ pri nagonskih, do, načeloma, popolnega razumevanja, pri Ljudeh) vsega, tudi uvodoma zapisanih trditev.

Ni komentarjev:

Objavite komentar