ponedeljek, 18. maj 2020

Čustvenost, ovira moralnosti?!


Obstajajo različne, in številne, teorije, skozi katere »teoretiki – poznavalci« izkazujejo svoja »poznavanja«, tudi na področju psihe. Psiha sodi med tiste vsebine, ki neposredno niso vidne, potemtakem je moč do njih dospeti izključno na posreden, nečuten način, predvsem pa sodi med vsebine, za katere vsakdo ve, da – jih pozna! Kako ne bi poznal, psihe, ko pa jo vsakdo ima, ko vsakdo pozna samega sebe, pa bo ja vedel…

Zanimivo, a – če vsi poznajo določeno zadevo, denimo psiho… če je psiha, v svojem bistvu, ena in ista (psihe vsake posamičnosti, uvrščene znotraj določenih vrst, delujejo na identične načine, po istih načelih – principih)… če se eno-in-isto izkazuje na ene-in-iste načine (potemtakem bi se vsem in vsakomur moralo izkazovati enako, in bi tudi ugotovitve o tem izkazovanju morale biti enake)… kako, za vraga, potem obstaja toliko različnih, nasprotujočih si razlag tega enega-in-istega?! Morda, preprosto, radi tega, ker se s tozadevno (vsem) po/znanimi zadevami ukvarjajo (predvsem) tisti, ki – ne razumejo predmeta lastnega delovanja?! Nerazumevanje je namreč edina podlaga, na temelju katere je moč o istih vsebinah sprejemati različne ugotovitve!

Priznam, organsko ne prenašam neumnosti. In je še toliko bolj ne prenašam, kadar se loti biti-strokovna, pa skuša (raz)reševati problematiko, in jo razrešuje izključno tako, da jo, nerazumevajoča temeljno, slabša! In to počne tudi na področju psihe, kjer je obče stanje že samo po sebi dovolj zanikrno, da ne zapišem bedno, da ne bi potrebovalo dodatnega slabšanja.

Mnoge teorije temeljijo na temeljni razdelitvi na spola. Pomeni, da te teorije vse izhajajoče pojasnjujejo s tem, katera spolovila določena oseba ima. Iz takšnega pojmovanja izhajajo klišeji, nekakšna (daleč od tega, da bi bila dejansko strokovna!) mnenja, ki vsebinske značilnosti (ali značilnosti vsebin) ugotavljajo na temelju nekih družbenih normativov, nekih predsodkov, stereotipnih vzorcev, po katerih tisto, kar je značilno za, na primer, moške, ne more (ne sme) biti značilno za ženske, in obratno, čeprav…

Predpogoj za ukvarjanje s psiho (in zlasti za terapevtsko delo) bi moralo biti, poleg zmožnosti razumevanja (zmožnosti celovitega mišljenja, s katero se absolutna večina dvonoge populacije ne ponaša) – poznavanje Narave, torej tistih zakonitosti, ki opredeljujejo vse, kar obstaja. Pa bi bilo krepko lažje, in pravilneje, tudi na področju psihe, ugotavljati dejanska stanja… ko bi ti, ki ugotavljajo, poznali tudi primerljive svetove, in ko bi bili zmožni ta poznavanja, primerjalno, prenašati v svet, katerega, tozadevno, ugotavljajo. In ga ugotavljajo zaman, ker – ga nerazumski nikdar ne bodo zares ugotovili!

Skočimo k levji družini! Vem, marsikomu so moteči moji prikazi živetja iz (uradno prepoznane) živalske narave, vendar – Narava je vse, kar obstaja, zastavila po enakih načelih, potemtakem se vse, kar obstaja, odvija na enake (torej primerljive) načine, potemtakem – je vse, kar odstopa od odvijanja, kakršnega sem ugotovil bodisi v (uradno prepoznanem) živalskem svetu, ali v svetu majhnega otroka, torej tam, kjer prepričanja (»ugotovitve«) NErazumskosti (neumnosti) ne morejo neposredno učinkovati in, posledično, spreminjati naravno zasnovano (opredeljeno), torej vse to, kar ugotavljam kot odstopanja v Naravi, vse to je – neobičajno (za naravno zasnovanost, čeprav JE običajno v svetu nerazumske bebavosti »človeštva«!), nenormalno (čeprav JE »normalno« v taistem »človeštvu«), bolestno (čeprav JE »zdravo« v istem okolju)!

Poglejmo, kako lev in levinja delita, med seboj, in v odnosu do mladiča, svoje značilnosti!
Je lev brezkompromisen trdoročni vzgojitelj, ki, v prid mladiča, skrbi izključno za varnost, in za to, da bo, iz mladiča (v kolikor je samček) naredil »pravega dedca«? In je levinja dobrosrčna mama, ki se razliva prek mladiča s svojimi nežnostmi, mu popušča do slednjih meja in skrbi samo za to, da ga bo čim bolj raznežila?!
Seveda, da temu NI tako, celo daleč od tega! Takšno delitev starševskih vlog (si) lahko razlagajo samo tisti, ki… NE poznajo Narave… ki NE razumejo tega, da čustvovanja niso odvisna od podobe spolovila… ki NE vedo, da je za slednje živeče bitje čustvenost predpogoj (tudi psihičnega) zdravja… da razumsko izkazovanje NE more biti razumsko, v kolikor ne upošteva vseh plati, iz katerih je živetje sestavljeno, torej tudi čustvene!

Prav na takšnih, docela zgrešenih pojmovanjih, posledično družbenih usmeritvah, temelji celotna družbena defektnost, in na njih temeljijo tudi številni »teoretiki«, in »zdravilci«, ki to, v normalnih pogojih, še zdaleč ne bi smeli biti, kajti – tako lev, kakor tudi levinja, se zmoreta (po)crkljati z mladičem, ga (pa še kako) branita pred nevarnostmi, ga (vsak po svoje, oba pa po levje) učita določenih veščin (v neposredni odvisnosti od »organizacije dela«, veljavne znotraj neke levje skupine, kajti v določenih levjih družinah, na primer, lovijo izključno levinje, v nekih drugih lovijo, sočasno, pripadniki obeh spolov, v nekih tretjih pa, predvsem, kadar plen predstavlja večjo nevarnost, prednjačijo samci, kot močnejši, težji)… tako lev, kakor levinja, zmoreta tujega mladiča – pokončati (pa čeprav sodi v isto živalsko vrsto)! In je res tudi to, da je od posameznika do posameznika (torej NE od spola) odvisno to, koliko je v njem tistega (od vsega naštetega) kar namenja mladiču(-em)! In natanko tako je tudi znotraj »človeštva«, in še bolj tam, kjer razum opredeljuje Človeka!

Bojda je čustvenost ovira moralnosti, ker ni najboljša osnova za trezno presojo. Potemtakem »ženske ne morejo biti (vsaj tako ne, kot moški) moralne« ker so čustvene. Hm…
Bojda so moški moralni (ker niso tako čustveni), pa še to »so moralni navzven, pred drugimi, dočim zares, sami zase, niso (moralni)«. Hm…
Dajmo po vrsti, od zadaj!

Kadar ženske-niso-moralne (ker so – preveč – čustvene) in kadar moški-samo-igrajo-moralnost… takrat, dejansko, morala sploh ne obstaja! Potemtakem ne obstajajo tudi vse norme, ki naj bi sobivanje urejale, ga kot sprejemljivost vsem in vseh omogočale! Brez subjekta (v konkretnem primeru nekega delovanja/izkazovanja) tudi objekta (delovanja/izkazovanja) NE MORE BITI!

Veliko, preveč celo, sem jih spoznal, in stežka bi se upal čustvenost deliti (opredeljevati) po spolu! Še več – nekako se ne morem strinjati z občim pojmovanjem tistega, čemur pravimo ljubezen (imeti rad), kajti takrat, kadar svoja ravnanja izkazuješ zaradi tega, ker TEBI prijajo (in kakor ti prijajo), takrat je moč govoriti izključno o ljubezni-do-samega-sebe = sebičnosti! In le-ta je značilnost vsega nagonskega sveta, kajti v celotnem nagonskem svetu sleherna posamičnost v glavnini ZASE (po)skrbi, šele v drugi fazi za ostale, tudi za mladiče! In so v tem svetu drugačna izkazovanja izjeme, ne pravila, dočim…

Si že slišal za posameznike, ki so (kot vojaki) odklonili to, da bi streljali (ubijali) ujetnike, privezane, nemočne »nenaše«?! In so odklonili izvršbo ustreznega ukaza kljub temu, da so vedeli, da bodo (zaradi zavrnitve ukaza) njih same ustrelili!
Si že slišal za kak primer izkazovanja, v okviru katerega nekdo samega sebe ogroža, in tudi ogrozi (»plača« svoje delovanje z živetjem!), »zgolj« zaradi tega, da bo nekoga drugega rešil?!
Kaj praviš, so bitja, ki se na tak način izkazujejo, zgolj navidezno moralna, ali so dejansko (moralna)?! Ti pomagam: so DEJANSKO moralna, ker se, na temelju svojih ČUTENJ (na podlagi katerih RAZUMSKO razporejajo med dobrim/dopustnim/potrebnim in slabim/nedopustnim/nepotrebnim) zmorejo izkazovati kot principielni, načelni posamezniki, kot posamezniki, katerim so načela ( = ideali, »verovanje v nekaj«) pomembnejša od njih lastnega živetja… kar v nobenem primeru NE velja za nagonska bitja (le-ta vselej izbirajo sebi lažje, boljše, varnejše poti)!

Na čem temelji etika, kako je sploh prišlo do njenih opredelitev?
Tako, da nekomu NI bilo vseeno za to, kar se je dogajalo, da je nekomu bilo mar za trpljenje, katerega je vide(va)l, da se je čustveno opredelil do tega trpljenja (ga kot nesprejemljivega prepoznal) in, posledično, zahvaljujoč svojemu RAZUMU (zmožnosti celovitega razumevanja!) oblikoval/sprejel etične norme!
Vsi tisti, ki so ravnodušni do nečesa, na spreminjanje tega nečesa NE delujejo, nasprotno, zagotavljajo njegovo nemoteno nadaljnje izvajanje. In ravnodušna so VSA nagonska bitja, ki so (znotraj neke skupnosti, družbenega okolja) NAUČENA v to, kaj je in kar ni (po njihovem, živalskem) »normalno« - aparthaid je bil, za absolutno večino belcev, povsem normalna ureditev, kajti že od malega so bili (kakor vsi rasisti) vzgajani/učeni v to, da je bela rasa (več)vredna, da so ostale rase, v najboljšem primeru, na svetu radi tega, da beli služijo! In VSA nagonska bitja niso premogla toliko čutečnosti (čustvovanja) do temnopoltih, da ne bi dopustila omenjenega družbenega izkazovanja! Še več – prijalo jim je imeti (delovne) sužnje, prijalo jim je imeti nevredno-okolje (na osnovi katerega so sebi, neutemeljeno resda, a kljub temu, neko »vrednost« pripisovali, in lastne komplekse, tozadevno, zdravili)! Z drugimi besedami…

Čustvovanje je primerno kot vir, temelj etičnosti, ni pa primerno za biti-etičen (moralen)? KRETENIZEM!

Vsekakor je pa res tudi to, da je za etičnost potreben razum! Pa ne samo radi tega, da razumeš konkretne okoliščine, ne samo radi tega, da zmoreš te okoliščine razrešiti, pač pa predvsem radi tega, da zmoreš sleherno vsebino, v njenih konkretnih podobah, posploševati (jo tudi nase prenesti), pa, posledično, izkazovati načelnost (le-ta sodi v temeljne značilnosti razuma!) in (tudi) od samega sebe terjati to (če ne celo več), kar terjaš od drugih, in za samega sebe pričakovati to (če ne manj), kar pričakuješ za druge!

Katoliška vera in slednja »vzgoja«, ki uči v nečustvenega moškega in v čustveno, nerazumsko žensko… je, dobesedno, ubijalka tistega normalnega, kar naj bi v sami Naravi (torej samo po sebi) obstajalo v sleherni podobi živetja. Sicer ne vem, čemu je »bog« tudi moškim dal »solzne kanale«, čemu je fantiče v razigranosti »naredil«, čemu je dekličem (popolnoma enako, kot fantičem) zmožnost »razumevanja« ( = razumevanja naučenega, zvečine, ne razumevanja kot takega!) odmeril… če ne zato, da bi, naknadno, »odrasel, čuteč, razumevajoč odgovoren, bla-bla-bla« svet trapastih nagonskih »ljudi« vse to, s svojimi pričakovanji in zahtevanji, s svojo dresuro, s svojim »razumevanjem« - pobi(ja)l!!!

Nekoč sem se nasmihal, ob silnih »strokovnjakih«, ki so »strokovni« izključno toliko, da misli raznih »velikih« (predvsem obče prepoznanih in kot merodajnih sprejetih) ponavljajo, se nanje sklicujejo, v bistvu pa sploh ne vedo, o čem govorijo (kako bi vedeli, ko pa ne razumejo predmeta lastnega udejstvovanja)! Nasmihal sem se tudi ob »strokovnjakih«, ki so to, kar so navajali, skušali s svojo »pametjo« nadgraditi, kajti – kako bi bedak, ki se bedastega loti, iz bedarije naredil nadgrajeno bedarijo?! Danes se ne smejim več, daleč od tega! Živim sredi bebcev, v svetu, ki je slabši od tistega, ki se je kazal v srednjem veku (ali še prej), v svetu praznoverja, v svetu popolnega nerazumevanja (nevednosti), v svetu, v katerem se vsak (med vsemi osmimi milijardami bebcev) bebec dobesedno trudi (čeprav se tega ne zaveda) uničiti vse dobro, vse, kar se zmore kot napredek izkazovati! Pa ni nič čudnega, da tudi o etičnosti govorijo tisti (in takšni), ki etičnosti sploh – ne poznajo!

Zaključek:
Edina ovira moralnosti so nagoni, posledično sebična, butasta nagonska bitja… ki so svet prevzela v svoje šape!

Ni komentarjev:

Objavite komentar