Hudo
je, kadar se »strokovnjaki« (uradno izšolani, dejansko pa na/učeno
nerazumevajoči) ubadajo z iskanjem vzrokov za neka (neobičajna) psihična
stanja. Pa iščejo in kopljejo v preteklost bolnikovega živetja, upajoč, da jim
bo le-ta povedal, kaj se mu je zgodilo, kdo mu je nekaj naredil, celo datum
neljubega dogodka ni odveč poznati…
Hm,
osnovno, kar je napačno, pri takšni praksi, je to, da – obolela oseba išče (in »strokovnjaku«
ponuja) odgovore na vprašanja, katerih sama ni zmožna raz/rešiti (ko bi bila,
ne bi potrebovala pomoči nekoga drugega)! In obstaja kar nekaj razlogov te
napačnosti: od tega, da oboleli ni zmožen objektivne presoje, preko tega, da ne
loči med naravnim (normalnim) in njegovim nasprotjem, do tega, da, preprosto,
nima dostopa do lastne podzavesti, zaradi česar pravzaprav niti tega ne ve, kaj
se je v njej (z njo) zgodilo, da je obolela.
Tvegam,
da se znajdem na grmadi, če zapišem, da nek posamičen (s strani obolele osebe doživet) dogodek NE MORE BITI (in NI) VZROK
psihične obolelosti! Celo daleč od tega, da bi bil, kajti – ko bi
takšen dogodek brezpogojno pogojeval psihično obolenje, potem bi psihično oboleli
vsi, ki bi taisto spoznali na lastni koži! Pa ne, obolijo.
V
kolikor nadaljujem, s tem grmadnim tveganjem, zapišem, da me pri obravnavi
nekega (konkretnega) psihičnega stanja sploh ne zanima to, kar se je (nekoč) oboleli osebi pripetilo!
Nasprotno – čemu bi ji, s pogovorom (z obujanjem spomina na neljub dogodek, s
povzročanjem podoživljanja tega dogodka) na sveže (psihične) rane odpiral,
drezal vanje, če pa tega (pri svojih namerah) ne potrebujem?!
Obstajata
dva temeljna razloga (vsake, katerekoli) psihične bolezni! Ali gre za mehansko
okvaro, ali pa za nezmožnost procesiranja (doživetih, izkušenih) dejstev! Nič
več, nič manj, in povsem mi zadošča to, da vem, ali je temeljni vzrok prvo, ali
drugo, kajti…
Če je
mehanska okvara vzrok bolezni, potem me zanima samo to, ali je, ta okvara,
trajne, ali začasne narave. V kolikor je trajne narave, takrat psihičnega
obolenja NI MOČ (O)ZDRAVITI, pač pa je moč (z ustreznimi bio-kemičnimi
sredstvi) le blažiti (nadzorovati, upočasniti napredovanje) bolezen. V kolikor
je začasne narave, takrat me zanima samo to, s katerim sredstvom je moč to začasnost
zaključiti, jo odpraviti (in, če jo odpravim, bodo možgani spet normalno
funkcionirali).
Če je
nezmožnost procesiranja dejstev razlog obolelosti, potem me tudi zanima, ali
gre za trajno, ali zgolj začasno (z možnostjo, da v trajno preide) nezmožnost
razumevanja.
V
kolikor gre za trajno nezmožnost razumevanja, potem sta vzroka lahko samo dva:
ali gre za nagonsko zasnovano bitje (bitje, ki je, potemtakem, nerazumsko =
nezmožno dejanskega razumevanja), ali pa gre za sicer razumsko zasnovano bitje,
na katero je (nagonsko) okolje delovalo tako, da mu je povzročilo obolelost, in
je delovalo do te mere, da je sleherna zmožnost razumevanja (še najbolj
preprostih zadev) izničena, pomeni, da je obolela oseba v stanju popolne umske
nezmožnosti! Kakopak, ker ni razlike (po vprašanju dejanskega razumevanja) med
prvim in drugim stanjem, lahko o siceršnji razumski zasnovanosti domnevam le
takrat, kadar so mi znane podobe izkazovanja te osebe v neki njeni preteklosti
(ko se je še bila zmožna, vsaj deloma, razumsko izkazovati)!
V obeh
primerih je obolelost NEOZDRAVLJIVA, in lahko bolnika (njegove navade), tako
kot je to počel Rugelj, le predresiram v ne-pijem-sem-zdravljen-alkoholik
(pomeni, da spremenim bolnikova izkazovanja, ne odpravim pa vzrokov, ki so privedli
do poprejšnih, nepravilnih izkazovanj, NE odpravim psihične deformacije)!
V
kolikor gre za začasno nezmožnost razumskega delovanja (le-to ugotovim, kadar
na nekem področju, skozi pogovor, ugotovim načelno zmožnost obolele osebe, da
razumeva, da razumsko deluje), v takšnem primeru pa mi že s svojimi mnenji (s
svojimi prepričanji – prepričanja so temeljna živetvena vodila, obenem pa
izkazujejo ne/dojemljivost oz. ne/zmožnost razumevanja) ponudi tiste vsebine,
katerih se moram lotiti (jih razjasniti, pripeljati obolelega do tega, da jih
bo pravilno razumel), da bodo v končni fazi terapije – vsa izkazovanja
obolelosti (preprosto, »sama od sebe«) odpadla, da bo, z njimi vred, odpadla
tudi sama obolelost!
In,
mimogrede, da bo, morda, nekoliko bolj razumljivo, praktičen primer.
Obstaja
veliko žensk, ki so, v svojem otroštvu, na primer, doživele spolno zlorabo. KO
bi ta spolna zloraba (kot nek konkreten dogodek, ki je »strokovnjakom« tako
pomemben) neizogibno pogojevala obolelost, psihično, bi se le-ta pri vseh
teh ženskah izkazovala na enak način! A SE NE, celo nasprotno: obstajajo
ženske, ki (kljub omenjeni zlorabi) povsem (za obča pojmovanja, seveda) »normalno«
prakticirajo spolnost… obstajajo ženske, ki ne prakticirajo spolnosti s
predstavnikom nasprotnega spola (ali pa je sploh ne prakticirajo)… obstajajo
ženske, ki so PREKO tega dogodka iz preteklosti (preko spolne zlorabe) dospele
v stanje – spolne nenasitnosti… obstajajo tiste, ki se v spolnosti izkazujejo
na neobičajne načine (mazohizem, sadizem…). Čemu takšne razlike, ob domnevno istem vzroku (spolni
zlorabi)? Preprosto, ker sama zloraba ni neposreden vzrok (lahko vse ženske
posili isti posiljevalec, na popolnoma enak način!) obolelosti, pač pa so te
ženske na različne načine procesirale (miselno obravnavale, doumele…) en
in isti dogodek! Pomeni, da je temeljni razlog njih konkretnih stanj v njih
umsko-čustvenih zmožnostih (povod za preizkus teh zmožnosti pa je bila
zloraba)!
Ne
razumeš tega, da je vzrok znotraj (in ne v nečem zunanjem, četudi v spolni
zlorabi)? Poglej: ko bi bila konkretna temperatura DEJANSKI VZROK zmrzovanja
vode, potem bi vsa voda zmrznila pri isti temperaturi… a NE zmrzne! Različno
namreč zmrzujejo vode, ki so »zgolj voda«, tiste, ki vsebujejo sol (ali, na
primer, »antifriz«), tiste, denimo, ki so oblečene (v cev), različno zmrzujeta
celo (strukturno gledano povsem enaki vodi) stoječa in tekoča voda! Pomeni, z
drugimi besedami, da je reagiranje vode na konkretno temperaturo odvisno –
predvsem od specifičnosti, značilnih za to vodo (od vode same)!
Za
zaključek: preteklosti NE morem spremeniti, vzroka (neke bolezni) ne morem
odmisliti, se delati, da ga ne vidim, ga spreminjati (za nazaj), potemtakem mi
ne ostane drugega, kot da se lotim sedanjosti, trenutnega stanja, ter najdem
način, na katerega ga bom spravil v (za konkretno osebo) normalno, izhodiščno (umsko-čustveno)
stanje. Za takšno ravnanje pa moram biti sposoben predvsem – razumevati, biti
razumsko delujoč!
Ni komentarjev:
Objavite komentar