sobota, 9. avgust 2025

Nesveti v svetem…

Bitja, ki ne premorejo ustreznih in specifičnih vsebin, takšnih, da bi se na njih temeljih s tvornostjo izkazovala, se ne morejo izkazovati tudi z neko osebno prepoznavnostjo, z neko identiteto, z značilnostmi, ki bi bile samo njim, in morda peščici njim podobnih, dane… bitja, ki zaradi netvornosti niso zmožna biti karkoli drugega, kot zgolj eden-izmed-mnogih, potrebujejo poistovetenje z določenimi zadevami izven njih, na temelju česar tudi potrošništvo obstaja… bitja, ki se ne zmorejo z osebno prepoznavnostjo izkazovati, tudi ne zmorejo biti suverena, o sebi odločujoča, po temeljnih vprašanjih pre/živetja…
 
… in od tod črede, tropi in krdela, znotraj katerih se nesuverene posamičnosti počutijo suvereno… in od tod neke »vrednote«, neke svete-gore, svete-reke, sveta-ozemlja, celo sveti-simboli, okrog katerih se pripadnost oblikuje, relativno vsaj vzdržna, in se oblikujejo »razlike« med mojo-čredo in tvojo- ter njihovo-čredo…
 
Gobezdanje o »svetosti življenja« se v praksi izkaže kot popolnoma nevredna – laž! Živetje je namreč »sveto«, »nam«, samo in izključno takrat, če že drugače ne gre, kadar se po-naše odvija, kadar tisti, čigar »svetost« njegovega živetja ugotavljamo, naše svete-vrag-vedi-česa-vse-ne »časti«, kadar naši čredi pripada, kadar po naše živi… in samo iz tega razloga obstajajo (poleg notranjih nesoglasij, kadar korito ne zagotavlja vsem enake »pravičnosti«) v dolgi vrsti obstoječi neki zunanji-sovražniki, ali vsaj zunanji-pretitelji, ki grozijo s svojim nam naše odvzeti…
 
Kadar je sveto neko ozemlje, nek potok, neko rastje… vse, kar zagotavlja golo preživetje, po možnosti čim boljše, črede… vse, kar zagotavlja čredno »identiteto«, in s tem poraja tudi pripadnost k čredi… takrat se čreda zoperstavlja vsem zunanjim pretnjam, pa naj bodo realne ali zgolj potencialne, celo umišljene, in zmore neka mošeja v Ljubljani predstavljati svetovno-teroristično-grožnjo, in zmore neko sveto jeruzalemsko v zidove vzidano kamenje predstavljati dom(ovino), »mene«, »nas«, v bistvu vse tisto, s čemer se postavljajo, pa četudi – niso postavljanja vredni…
 
In bitja, ki do osebnostne identitete ne dospevajo (pozabi na osebno izkaznico in podobne dokumente, ki govorijo samo o nekih osebnih podatkih, bolj kot ne danih v uporabo slehernemu novorojencu, tako kot je serijska številka oziroma neka deklaracija dana v uporabo izdelkom s tekočega traku), so nagonska bitja, in vse, kar ta bitja »vrednega« imajo, se nahaja izven njih, v podobah imetja in simbolov čredne pripadnosti, pa…
 
Tako, kot se iz različnih tropov jeleni med seboj udarijo… iz različnih krdel volkovi… iz različnih jat ptice… tako se iz različnih čred udarijo tudi dvonogi, v branitvi njihovega naše in po-naše. In točno na tej podlagi, kakor tudi sicer v naravi, potekajo vsa vojna stanja, na tej podlagi v trenutku utihne »svetost-živetja«, kadar je »treba« stopiti v bran bodisi svetega ozemlja, svetega prepričanja, celo svetega nekega simbola! In je vse to sveto krepko vrednejše od posameznih živetij, ki tako in tako brez teh svetosti – identitete nimajo…
 
Takšno je nasploh nagonsko »sobivanje«, nagonski »globalizem«, nagonsko »zavedanje« sveta kot celote… v iskanju sebi-koristi, v izključno če-že-drugače-ne-gre prilagajanju oziroma podrejanju (»uvidevnosti«)… in v takšnem pravega sobivanja ni, in ga ne more biti, in v takšnem »sobivanju« tudi brez nekih spopadanj ne more iti. Če že na »domačih« tleh ne, pa strah, odvečen-čas, agresijo… na tuja tla preusmerjajo, da se neposredno spopadajoči se zgolj kot vrh ledene gore kažejo, medtem ko »pod mizo« številni neki drugi »pomagajo«…
 
Za človečnost, za dejansko sobivanje je potrebna etičnost, zanjo pa, neizogibno – razum!

Ni komentarjev:

Objavite komentar