Ne
maram biti čaščen, nasploh ne, in zlasti od tistih, ki so povsem drugačni od
mene…
K
sreči, ali pak ne, dejanja popolnoma drugače govorijo, kot to počno besede, pa
obstajata, tako kot pri marsičem drugem, tako častiti, kakor tudi »častiti«
oziroma, če »prevedem«, govoriti o tistem, česar sploh poznaš ne. In je moč,
zlahka, med obema razločevati, v bistvu moraš samo ugotavljati neskladja, med
izrečenim in početim, pa vidiš pri čem si…
Sam
nikogar ne častim, zmorem pa častiti vsebino, s katero se nek posameznik
izkazuje, in njegova izkazovanja tudi, vsekakor. Malo jih je namreč, pri
katerih so izkazovanja zvesta njihovemu govorjenju, in med temi malo jih je še
manj, krepko manj, ki so meni, s seboj, kakršni so, vredni, sploh pa…
Denimo,
za lažjo primerjavo… na eni strani je nek Sokrat, Platon, Aristotel… na drugi
pa neka povprečnost, ki, bolj neumna, kot ne, njih zapisane besede prebira, in
jih po-svoje »razumeva«, po-svoje razporeja, po-svoje vrednoti, po-svoje
ne/časti. Ne vem, a meni se dozdeva, da je priporočljivo najprej izkazati
raven, do katere si dospel, preden se skušaš na nekem nebu iskati, v absolutni
večini povsem zaman, kakopak, oziroma, če drugače zapišem: najprej Sokratu,
Platonu, Aristotelu… vsaj do ramen sezi, preden se odločiš o njih presojati. Bolhi
zna namreč biti tudi škrat velikan, obenem pa – kaj pa bolha sploh ve?!
Ne
morem častiti omenjenih modrecev, pravzaprav nikogar, kadar se podajam
soliti-pamet, meneč, da sem za to poklican, prepričan v to, da sem zmožen
obravnavati. S tem bi namreč vsaj dve zadevi izkazoval, prvo, da ne vem kaj
pomenita besedi častiti nekoga, drugo, da sem dovolj neumen, pa niti sebe ne
poznam, ko si zadostno modrost pripisujem, zadostno za to, da se nad
obravnavane postavljam! Potemtakem, v končni fazi, bi na tak način izkazoval
predvsem – lastno neumnost!
Ne, ne
maram, da me »častijo«, kajti sam po sebi nisem nič posebnega, posebno je tisto
kar premorem, v sebi, kar zmorem izkazovati, in posebno je tisto, čemur skušam
s svojim življenjem slediti. In, jamčim, niti to, kar premorem, in izkazujem,
niti tisto, čemur skušam, po najboljših svojih močeh, slediti, ne sodi v obče značilnosti.
Pravzaprav ne sodi niti med zadeve, o katerih bi obči karkoli zares vedeli, no,
vsaj drugače kot po-svoje. Pa…
Kakor
ne bi želel dočakati tega, da bi me »častili« lopovi, ker bi to pomenilo, da
sem jim vsaj podoben, raje enak, še bolje boljši (lopov) od njih… tako ne
maram, kadar me »časti« neumnost, ki se niti tega ne zaveda, da s svojimi
izkazi vse to neko »čaščenje« dobesedno v nič zmeče, v trenutku. A to je moja
težava, to, kaj maram, in česa ne, neumnost je namreč preveč pametna, da bi ji
bilo moč karkoli pojasniti, kaj šele dopovedati, obenem pa – čemu bi
pripovedoval tistim, ki v naprej poznajo odgovore na vprašanja, katerih niti
slišati še niso utegnili?!
Svet se
vrti na lažeh, in je, v končni fazi, popolnoma vseeno ali so te laži oziroma
neresnice posledice namernega ali neumnega, so laži. Sokrati, platoni,
aristoteli… so pa tako redki, da zmore neumnost, ko se nadnje poda, le o svoji
neomejeni omejenosti izpričevati, in ničesar več.
Le
čevlje sodi naj kopitar, je Prešernov France nekoč zapisal. Težava, kopitarji
se v krepko prevelike čevlje podajajo, obenem pa se svojih kopit nikoli ne
znebijo.
Ni komentarjev:
Objavite komentar