Bolečina in njena POZITIVNA vloga
Že slišim tisti »Groza, le kaj mu je, da govori o
pozitivni vlogi bolečine, ko pa vemo, da ni prijetno takrat, kadar te nekaj
boli, torej je NEprijetno, je NEGATIVNO! In se PROTI BOLEČINI celo borimo…«
Počasi, počasi. Kot prvo: NI vse, kar je PRIJETNO,
obenem tudi POZITIVNO (če se boš uspešno basal z maščobami, boš, slej ko prej,
zbolel, ali pa bo tvoj organizem »vsaj« opešal, toliko, da ti bodo maščobe
skrajšale življenje)… in, obratno – NI vse, kar je NEPRIJETNO, obenem tudi
NEGATIVNO (če moraš na operacijo, se zagotovo ne počutiš prijetno, a ti
operativen – tebi NEprijeten – poseg odpravi težavo, ti omogoča nadaljnje
življenje). In, kot drugo: NI vse (pravzaprav NI NIČ) izključno enostransko,
kakor se (enostransko) kaže NErazumskemu svetu! In, kot tretje… tu pa malček
počasneje, morda bo tako razumljivejše.
Narava je VSA živa bitja sestavila iz dveh delov, iz
materialnega (telesnega) in nematerialnega (netelesnega), in VSA ta bitja (ter
med njimi VSAK posameznik) imajo določene potrebe, ki so skupne vsem živim
bitjem. In te potrebe (potreba = NUJNOST) se izkazujejo v podobi nagonov.
Osnovni med temi nagoni so nagon po varnosti, nagon po
hranjenju/pitju, nagon po (spolnem) občevanju. Gre torej za tri
temeljne vsebine, ki porajajo določene POTREBE tako telesnega, kakor tudi
netelesnega dela slehernega življenja! In zadovoljevanje teh potreb je edini
način, na katerega zmore bodisi telesni, bodisi netelesni del nagonsko
zasnovanega sveta priti do zadovoljstva, do ugodja (obenem pa s tem tudi narava
pride do ohranitve teh svoji življenj, do njihovega uspešnega razvijanja, torej,
v bistvu, do samoohranitve narave kot take – kot seštevka živih in /vsaj na
prvi pogled/ neživih posamičnosti). Niti na teh, niti na katerihkoli drugih
področjih, ni moč potegniti črte ločnice in poreči, da je moč NEmoteno, torej
NE(p)oškodovano živeti, v podobi naravnega bitja, v kolikor samo en del celote
(telesni ali netelesni) doseže zadovoljitev svojih neposrednih potreb! Daleč od
tega, telesni in netelesni del živita v sožitju, in sleherno odstopanje od
določenih naravnih zakonitosti zmore pričati o eni sami stvari: o OKVARJENOSTI
(bodisi telesa, bodisi netelesa, najraje pa kar o okvarjenosti obeh delov
celote)! In tako ni samo pri človeku, ali pri živali, ne, tudi pri rastlinah se
zadeve izkazujejo na povsem enak način: če nimajo dovolj »varnosti« (dovolj
prostora za rast, dovolj svetlobe)… če nimajo dovolj hrane, tekočine… če nimajo
»partnerjev« in »spolnega življenja«… potem ne bodo niti najmanj zadovoljne
živele preostanka svojega življenja (brez oprašitve ne bodo porajale plodov, ki
so naravni, torej sestavni del sleherne rastline, pomeni, da je porajanje
plodov sestaven, naraven ciklus rastlinskega sveta, obenem ne bodo imele
možnosti »obstati skozi čas«, niti skozi sedanjega – več kot je rastlinja,
manjša je možnost, da rastlinojeda žival pohrusta neko konkretno bilko, še manj
v prihodnost – v kolikor spolno odmreš, nimaš možnosti ohranjanja »samega
sebe«).
Poleg samih potreb, je Narava dala VSAKEMU
bitju tudi načine zadovoljevanja teh potreb (ustrezne zmožnosti,
značilne za telesno/netelesno zasnovanost sleherne vrste, in sleherne
posamičnosti znotraj teh vrst) in tudi načine UGOTAVLJANJA ravnovesja med
potrebami in njihovo zadovoljitvijo (ti načini se izkazujejo v pestrih
podobah, a vsa ta izkazovanja govorijo o ENI IN ISTI stvari, o tem, če je s
posamičnim življenjem »vse v redu«, ali pa »NI vse v redu, potemtakem je nekaj
NAROBE«).
Dejstvo, nesporno, je v tem, da zadovoljitev potreb
vodi v zadovoljstvo, torej v ugodje (in obratno, nezadovoljene potrebe porajajo
NEzadovoljstvo, NEugodje, bodisi telesnega, bodisi netelesnega dela celote, a,
kakorkoli že, v končni fazi se to NEzadovoljstvo odraža na celoti, pomeni, da
pride do okvarjenosti obeh delov, oba dela se izkazujeta v POPOLNEM NASPROTJU
OD SVOJE NARAVNE ZASNOVANOSTI!), in je dejstvo, da ugodje poraja tisto
energijo, katera je potrebna za življenje (pomisli, ko si slabe volje,
nejevoljen, takrat težje rešuješ določene težave, takrat se ti velikokrat »nič
ne da«, bi se le umaknil, nekam na samo, da bi imel tisti »mir« pred ostalim
svetom… pomeni, da takrat NISI ZMOŽEN živeti znotraj sveta, katerega naraven
del si!!!), kar pomeni… da nezadovoljene potrebe telesa in/ali netelesa vodijo
v odstopanja od tebe, kakršen si po svoji zasnovanosti! Pomeni, če prevedem, da
se na tak način znajdeš v razcepu: kot naravno bitje živiš NEnaravno, in – ker
z Naravo ni prav nič narobe, dosledno deluje po svojih LOGIKI, RAZUMU
sprejemljivih zakonitostih, potem je »nekaj« narobe s teboj!!!
Vendar, vrnimo se k »bolečini in njeni POZITIVNI
vlogi« (kasneje pa bomo znova malce širše)…
Ugotovitev, da »se borimo proti bolečini«, zna zveneti
skrajno NEUMNO, odvisno od okoliščin, ki so neposredno v soodvisnosti z
bolečino. Pojasnim.
V kolikor gre za ENKRATNO (občasno) bolečino, v
kolikor sem, na primer, dovzeten za delovanja vetra in/ali sonca, pa me vselej,
kadar sem jima izpostavljen, boli glava… potem je takšna bolečina (glavobol)
izkaz moje nepremišljenosti (ker sem se podal v vetrovno, ali na sončno,
oziroma, ker sem se podal nezadostno zaščiten pred vplivi okoliščin, za katere
ŽE VEM, da mi porajajo bolečino), in me, ta bolečina, zgolj (neprijetno)
opozarja na mojo nepremišljenost. Da, je, kakor vsaka bolečina, neprijetna, pa
se »borim proti njej« (če se že proti svoji nepremišljenosti ne znam) in
»prepričam možgane«, da bolečine več ni!
Spet slišim tisti »kaj govori, kako prepričaš
možgane«, pa zapišem takole: CELOTNO zaznavanje bolečine poteka v možganih (so
center, v katerega dospevajo informacije, posredovane s strani naših čutil), in
v kolikor te možgane »prepričam« v NEzaznavanje bolečin/e, v takšnem primeru me
– NE bo bolelo.
Kako jih lahko prepričam v kaj takega? Na dva načina. Prvi je hiter, malodane s takojšnjim učinkovanjem: s kemičnimi sredstvi, namenjenimi lajšanju bolečine (od raznih »aspirinov«, torej analgetikov, ki so v javni uporabi, prek narkoze, s katero onemogočijo zavedanje bolečine med operativnimi posegi, do morfija, s katerim težko obolelim, tistim, ki so v hudih bolečinah, lajšajo bodisi čas zdravljenja, bodisi preostanka življenja). Drug je počasnejši, obenem ni vselej uspešen: s samoprepričevanjem, s preusmerjanjem pozornosti z bolečine na nekaj »zanimivega«, ali pa »zgolj« z »navajanjem na bolečino« (v prepričanosti, da »čas vse o/zdravi«).
Kako jih lahko prepričam v kaj takega? Na dva načina. Prvi je hiter, malodane s takojšnjim učinkovanjem: s kemičnimi sredstvi, namenjenimi lajšanju bolečine (od raznih »aspirinov«, torej analgetikov, ki so v javni uporabi, prek narkoze, s katero onemogočijo zavedanje bolečine med operativnimi posegi, do morfija, s katerim težko obolelim, tistim, ki so v hudih bolečinah, lajšajo bodisi čas zdravljenja, bodisi preostanka življenja). Drug je počasnejši, obenem ni vselej uspešen: s samoprepričevanjem, s preusmerjanjem pozornosti z bolečine na nekaj »zanimivega«, ali pa »zgolj« z »navajanjem na bolečino« (v prepričanosti, da »čas vse o/zdravi«).
Dobro, v primeru enkratne (občasne) bolečine (za
katero POZNAMO VZROKE njenega nastanka!!!) lahko dejansko delujemo na oba
načina, vendar…
V kolikor gre za TRAJNO, KONSTANTNO bolečino (bodisi
telesno, bodisi NEtelesno), potem je TRAJEN tudi NJEN VZROK (torej ne gre za
to, da sem se izpostavil vetrovnemu/sončnemu delovanju), potem je bolečina ALARM, ki me OPOZARJA na to, da je
NEKAJ NAROBE, da je porušeno neko ravnovesje, telesno ali netelesno
(najraje pa kar v kombinaciji, pomeni, da je porušeno ravnovesje celote,
posamičnosti kot take!)… in v takem primeru, normalno, tudi delujem »proti
bolečini« (da jo vsaj omilim, in si s tem zagotovim znosnejše živetje), vendar
MORAM delovati tudi v smeri ODPRAVE VZROKA, ki to bolečino poraja (bolečina je
LE POSLEDICA, v kolikor je »vse v redu«, takrat JE NI), kajti – v kolikor se ne
lotim odprave vzroka, potem se stanje – samo slabša. In to velja tako za
fizične, kakor (oziroma še bolj, ker jih še težje zaznavamo, kot vsem vidne
telesne) za psihične bolezni! Pomisli na zob…
Ko te začne boleti zob, takrat se začenja njegova
okvarjenost. V kolikor stopiš do zdravnika, bo naredil »plombo« (na začetku
povsem majhno, če si pozen, večjo), v kolikor ne stopiš, pač pa »se boriš PROTI
BOLEČINI« (ali le po/čakaš, da mine), začne zob razpadati (in ti ga bo zdravnik
izdrl, če se boš odpravil k njemu), in to razpadanje lahko privede do tega, da
v dlesni ostanejo samo gnijoče korenine, da pride do zastrupitve krvi, da
posledično – zastrupitev (ki se širi po organizmu) povzroči celo smrt!
In NATANKO TAKO je tudi pri psihi: tudi tam pride do
POSTOPNEGA ODMIRANJA, do otopevanja (otopelosti, čutenja/čustvovanja), pomeni,
da pride do NENARAVNEGA živetja, pomeni, da pride do tega, da ti samo življenje
ne daje dovolj ugodja, katerega potrebuješ za to, da bi, vsaj relativno,
zadovoljno živel!
Kakopak, pride tudi do t. im. psihosomatskih obolenj
(bolezni, ki se sicer izkazujejo v podobi telesnih bolezni, dejansko pa so
povzročene s psihično obolelostjo… in se izkazujejo v različnih podobah, od
lažjih, do izjemno težkih, ki zmorejo, dejansko, popeljati v smrt… od
slabokrvnosti, izgube apetita… po hrani, po spolnosti…, prek »pešajočega«
spomina, nezmožnosti »treznega« razmišljanja… pa se sicer RAZUMSKO ZASNOVANO
bitje izkazuje v popolni nesmiselnosti, nerazumskosti, nenaravnosti… in lahko
to izkazovanje poteka v dveh nasprotni smereh – o tem v naslednjem odstavku, v
pojasnitev… do popolne otopelosti – nezaznavanja okolja kot takega, njegovih
vsevrstnih delovanj, do fizične, delne ali popolne, ohromelosti, izgube sluha,
okusa, vonja, vida… ter, v končni fazi, do smrti, bodisi kot posledici »lastne
roke«, bodisi kot samoumevnega »razpleta« težke obolelosti).
Kako lahko sicer RAZUMSKO zasnovano bitje deluje v
dveh smereh, in se v obeh (po sistemu ali-ali, kajti sočasno ne gre!) izkazuje
kot LASTNO NASPROTJE? Sila preprosto: lahko se izkazuje kot popolnoma NAGONSKO
BITJE, pa skuša tešiti lastno nezadovoljstvo v podobah nagonskega ravnanja (in
se baše s hrano, prekomerno… v nagonskem svetu »jedo takrat, ko je možnost
hranjenja« in celo sit – domač – maček, ki nima potrebe po tem, da bi hrano
»lovil«, bo izbljuval vse, kar ima v svojem polnem želodcu, v kolikor se mu bo
pred nosom znašla neka »dišeča mikavnost«; lahko prekomerno pije, in zaide v
alkoholizem… in mu pitje predstavlja način doseganja nekega zadovoljstva,
katerega bi sicer lahko, ko bi deloval neokvarjeno, zagotavljal samemu sebi, in
ne bi zanj potreboval nadomestkov; lahko spolno občuje ob sleherni priložnosti,
kakor poteka, to občevanje, tudi v nagonskem svetu… zanimivo »ljubezen gre
skozi želodec in skozi posteljo«! … pomeni, če vse skupaj »prevedem«, v primeru
psihične okvarjenosti RAZUMSKO zasnovanega bitja, bo le-to iskalo sebi
zadovoljstvo v vsebinah, ki so, po naravi, razumskemu bitju dane zgolj kot neke
temeljne fiziološke potrebe, in ne kot EDINI, NEPOSREDNI načini, sredstva,
oblike zadovoljstva!).
Lahko pa zastavi v povsem nasprotni smeri, to,
razumsko zasnovano (a psihično obolelo) bitje, v smeri samoodpovedovanja, v
smeri ASKEZE, vzdržnosti (dobro, jesti mora, če hoče živeti, in vnašati
tekočino tudi, da preživi), vsemu ostalemu pa se odpoveduje, ne zavedajoč se,
da ravna povsem NEnaravno, in se odpoveduje v odvisnosti od tistih stvari, ki
jih bodisi samemu sebi pojasnjuje (v kolikor to zmore, seveda) kot »vzroke«
njegovih tegob, bodisi so te »stvari« zapisane v njegovi podzavesti, kot
povzročitelji določenih stanj/razmer/okoliščin, ki so pripomogle k temu, da je
bitje obolelo.
Toliko o tem, o bolečini, katere prvotni namen, s
strani narave, je – opozarjanje na tisti »nekaj je narobe«. In, če še nisi
razumel/a, pomisli: največja umrljivost za rakavimi obolenji je pri tistih
obolenjih, katerim pravijo, da so »zahrbtna« , ker bolezen ne povzroča
nikakršne bolečine, se sploh NE ZAVEDAŠ, da jo imaš, ko pa začne boleti, takrat
– takrat pa je že prepozno! In tako je, povsem tako, pri psihi: ko bolečina
(tozadevno »sama od sebe«, kar JE NEMOGOČE, v kolikor NE MINEVA njen vzrok!)
izginja, takrat v bistvu ne gre za izginjanje bolečine, pač pa za OTOPEVANJE
ZAZNAVANJA BOLEČINE, za slabšanje zdravstvenega stanja, ali, da bo bolje
razumljivo: za odmiranje (lahko zgolj v psihičnem smislu, pomeni, za odmiranje
RAZUMSKEGA bitja, za njegovo preobrazbo v NErazumskost).
Pa, da ne bi porodil, z (malo)prejšnjim zapisom,
takšno mišljenje: »tistih, ki so me trpinčili, ni več v bližini, pomeni, da je
rešitev (mojega stanja) na dosegu roke«… dodam: tistih, ki so (te) trpinčili,
morda res ni več blizu, a v tebi so pustili posledico svojih »prizadevanj«, v
tebi so pustili OKVARO, bolezen, in le-ta NIKAKOR sama od sebe ne bo zapustila
svojega varnega domovanja, tebe, tvoje podzavesti, tvoje psihe!
Bogovi so padli iz zmedenih glav…
Zapišem nekaj izhodiščnih trditev, značilnih za (v bogove)
verujoči svet:
Bog je človeka ustvaril po svoji podobi.
Vse, kar se dogaja, se dogaja po božji volji ( =
»usoda«).
Bog je človeku dal svobodno voljo.
Bog je pravičen, milosten, moder, nezmotljiv.
Zdaj pa poglejmo, kako, če sploh, te trditve vzdržijo
tudi v praktičnem življenju, torej izven zapisanih trditev…
Podobe
človeka
Najprej vprašanje same opredelitve »podobe« kot take.
Je »podoba« samo tisto, kar je moč videti kot formo, obliko nekega bitja oz.
stvari, ali je »podoba« tudi tisto, s čemer (na kakršen način) se konkretno
bitje (stvar) izkazuje?
Ko pomislim na ptice, potem zlahka zapišem, da se,
denimo, orel izkazuje v sledeči podobi: ima zakrivljen (in močan) kljun (s
takšnim uspešneje obvlada svoj plen, tako takrat, ko ga lovi, kakor takrat, ko
ga razkosava), ima močne noge, in na prstih močne, zakrivljene kremplje (tudi z
namenom obvladovanja plena), močna krila in izjemen vid. Vendar…
Podobe orla vključujejo tudi to, da orel opazuje z
višine (ker tako zmore nadzorovati večje področje tal, zaradi česar lažje najde
morebiten ulov), da se »strmoglavo« požene proti plenu (s tem zmanjšuje čas,
potreben za premostitev razdalje med njim in morebitnim plenom, pomeni, da s
tem tudi zmanjšuje možnost tega, da bi mu morebiten plen ubežal), plen zagrabi
s kremplji (ko jih zasadi v telo ulovljene živali, je verjetnost tega, da bi mu
plen ubežal, majhna), predvsem pa – prehranjuje se z mesom.
Podobe vrabca so povsem drugačne! Ima NEzakrivljen
kljun, tanke nožice, s krhkimi kremplji, povsem (za manjše ptice) »običajna«
krila, in povsem (za ptice) »običajen« vid.
In se izkazuje v sledečih podobah: hrani se večinoma
na tleh (oziroma na katerikoli čvrsti podlagi), ne »strmoglavlja« na poti do
hrane (vrabec bolj poskakuje), je »vsejed« (se hrani tako s semeni, kakor tudi
z manjšimi živalmi).
Pomeni, da je potrebno pod besedo »podoba« razumevati
ne samo zunanji izgled neke posamičnosti, pač pa tudi (vse!) načine, na katere
se ta posamičnost izkazuje! In zdaj…
Če »je bog človeka ustvaril po svoji podobi«, potem je
ustvaril VSE ljudi (po svoji podobi), in potem… Potem nastaneta DVA zapleta.
Prvi zaplet je v tem, da na svetu obstajajo tri
temeljne rase (vsaka ima še svoje pod-podobe!) – kavkazijska (»bela«), negridna
(»črna«), mongolidna (»rumena«), pa – če je bog ustvaril človeka PO SVOJI
PODOBI, potem bodisi je bog neko »bivanje«, ki je sestavljeno iz povsem
različnih podob (in so vsa prikazovanja, upodabljanja boga, izkazovana v
človeštvu, NAPAČNA!), bodisi NI enega samega boga, pač pa ima vsaka človeška
podoba (rasa) – svojega! In SO VSI ti različni bogovi - »pravi(lni)« bogovi!
Drug zaplet pa se izkaže v odnosu na povsem RAZLIČNE
podobe izkazovanja posameznih okolij (torej ljudi), v obliki izjemno različnih
navad, s katerimi se ljudje po svetu izkazujejo, in so (te navade) med seboj
lahko tudi povsem nasprotujoče si! Pa: v kolikor ima takšne različne,
nasprotujoče si navade tudi (en sam) bog, potem – NAVAD SPLOH NIMA, saj vselej
dela drugače (navada je konstantno/st izvajanje/a)!
In v kolikor za zaključek tega dela zapišem trditev,
da je človeštvo, kot »stvaritev boga« plod njegove (božje) volje, potem ne
morem mimo tega, da ne bi zastavil sledečega vprašanja: KAKO lahko kdorkoli
SPOŠTUJE boga, ko pa si dovoli to pravico, da (s svojim odnosom do drugačnih)
IZKLJUČUJE sebi drugačne (različne, tako po zunanjosti, kakor po izkazovanju)
in s tem ZAVRAČA (negira, ji nasprotuje!) »božjo voljo«?!
In, mimogrede, glede na to, da se človeštvo praviloma
izkazuje z NEUMNOSTJO (torej je tudi neumnost eden izmed načinov izkazovanja,
potemtakem ena izmed podob), potem – je tudi bog neumen?!
Usoda in
svobodna volja
Da, najbolje, da kar združim drugo in tretjo
(izhodiščno) trditev, pa ju obravnavam v povezavi.
Malodane absolutna večina verjame v »usodo«. Kakopak,
to verjame predvsem (če ne izključno) takrat, kadar se okoliščine prevešajo na
slabše, kajti v nasprotnem, ko »gre« (dobro), je moč poslušati trditve o
»lastni zaslužnosti«. In še ne tako dolgo nazaj je (tudi uradno, »cerkveno«)
veljalo, da je VSE na tem svetu natanko tako, kakor je (ob stvaritvi sami)
odločil bog (torej je bilo, še nedolgo nazaj, VSE po božji volji)!
Ker si človeštvo NE zna razložiti preprostega
razkoraka med modrim (pametnim) bogom, in NEumnim (praktičnim) svetom… in ker
pameten bog ne more odločati v NEumnih podobah (če je vse po božji volji, potem
je njegova volja dokaj neumna, če se njegov višek stvarstva nenehno z
neumnostjo izkazuje!)… in ker je potrebno ustrezno odgovoriti tudi na to
(zapisano) dilemo, je človeška NEumnost prilagodila (spremenila) svoje
poprejšnje vedenje o bogu (tudi to vedenje je bilo v podobi ABSOLUTNE RESNICE,
kakor so bila v podobah ABSOLUTNIH RESNIC tudi vsa poprejšnja vedenja o bogu,
in bodo tudi vsa bodoča – ne glede na to, da se ta »vedenja« SPREMINJAJO,
medtem ko bi morala biti resnica, da bi obstala kot ABSOLUTNA, ENA SAMA,
veljavna v vseh okoljih in časih!)… zaradi vsega naštetega je prišlo do
ugotovitve, da »je bog dal človeku svobodno voljo«. Ampak… tu se znova zadeve
zapletejo!!!
Prvi zaplet: če je bog dal človeku svobodno voljo,
čemu se potem taisti človek sklicuje na usodo? Morda zaradi lastne NEzmožnosti,
nezmožnosti uspešnega tvorjenja (sedanjosti in bodočnosti), nezmožnosti uma (ki
niti lastne kontradiktornosti… »usoda« je POPOLNO nasprotje »svobodne volje«…
NI zmožen ugotoviti, se je ZAVEDATI)?!
Drugi zaplet: če je bog dal človeku svobodno voljo
(pomeni, da lahko VSAK človek svobodno ravna), potem – na temelju katere
pravice verujoči (vsi po vrsti, v vseh predelih sveta!) zavračajo drugače
verujoče in jim ne priznavajo enakopravnosti, in jim ne priznavajo njih
svobodne volje (ki je tudi v tem, ta svobodna volja, da lahko PO SVOJE
ne/verujem, da lahko PO SVOJE živim!), in celo BOGU NASPROTUJEJO v njegovi
odločitvi, da JE VSEM DAL SVOBODNO VOLJO?!
In, mimogrede: lahko »verujem« v boga, in ga celo
»spoštujem«, v kolikor ravnam PROTI NJEGOVI volji, odločitvi, v kolikor ga
sploh NE UPOŠTEVAM?!
Bog je
pravičen, milosten, moder, nezmotljiv
Začnem od zadaj, in zopet povežem dve mnenji o bogu:
tisto, da je moder, in tisto, da je nezmotljiv. Ter obema pridodam pridih
trditve o tem, da »je bog ustvaril človeka po lastni podobi«.
Če je bog NEZMOTLJIV, kako za vraga je lahko ustvaril
tako ZMEDENA in NEUMNA bitja, kakršna so ta, ki tvorijo »človeštvo« (obenem pa
taista bitja opredelil kot »vrhunec« svojega stvariteljstva – pomeni, da česa
boljšega NI ZMOŽEN ustvariti!)? Kako je dal svet v roke bitjem, ki niti toliko
umnosti ne premorejo, kolikor je (skozi »razum narave«) premorejo celo mravlje,
polži, gliste, ki same/i sebi ne delajo škode, ki NE poznajo tovrstnih
pretresov, kakršni so »družbeni pretresi človeštva«?! Pomeni, da JE zmotljiv
(ker – ne samo, da ni znal ustvariti bitja, ki bi SMISELNO živelo svoje
življenje, pač pa je celo to/takšno bitje prepoznal kot višek lastnega
»ustvarjalnega dometa«)?
In, z drugega zornega kota: če se NI zmotil (če JE
nezmotljiv), potem – je lahko moder, ko pa se s tako neumnim (lastnim)
proizvodom izkazuje?! Obenem pa daje Svet taistemu (neumnemu lastnemu
proizvodu) v uniče(va)nje?!
Ali pa, morda, je zgolj zmotljiv (ta bog), kakor je
(večno) zmotljivo tudi človeštvo… in se tudi on, bog, »uči na napakah« (kakor
se VEČNO »uči« tudi človeštvo)… in ta »uk« izkazuje na način, da se NIKOLI ne
nauči (niti na podlagi izkušenj, napak), ker – nenehno ohranja obstoječe
stanje, ga ne popravlja (če ga, vsezmožen, že odpraviti ne zmore)?!
Tudi o pravičnem in milostnem bogu bom skupaj.
Kaj je to pravičnost? Je to, morda, odnos, katerega
(kakršnega) izkazujem pri odmerjanju svojega lastnega odnosa do različnih oblik
izkazovanja (tako svojih izkazovanj, kakor izkazovanj vsega preostalega sveta)?
Je to, morda, odnos, v okviru katerega tiste »pridne, dobre« po/hvalim, jih
celo, morda, nagradim, medtem ko tiste »neubogljive, slabe« grajam, jih celo
kaznujem? In sem neprizanesljiv, po taistem vprašanju, tudi (predvsem) do –
samega sebe?!
Verjetno, da je pravičnost prav to (takšna podoba
odnosa)! Ampak…
V kolikor sem pravičen, potem nagrajujem oz. kaznujem
takrat, ko ZAZNAM neko dobro (slabo) ravnanje, in nagradim (kaznujem) TISTEGA,
ki to dejanje izkaže! Obenem – če sem milosten ( = usmiljen), potem NE kaznujem
(pač pa le opozorim), in ZLASTI NE KAZUJEM V PODOBI TRPLJENJA tistega, ki je
nekaj slabega storil, pač pa ga kaznujem IZKLJUČNO v smislu opozorila, torej
kaznujem NJEGOVO napako, ne njega, samega storilca. In, v kolikor sem milosten,
ga NE kaznujem tako BREZSRČNO, da ga gledam (v mukah) umirati. Pomeni, da
odpade možnost, da bi neke POTOMCE »grešnikov«, neke MAJHNE OTROKE kaznoval za
grehe njih prednikov! Kajti – če so grešili predniki, bi morali biti ONI
kaznovani! Razen…
Razen v primeru, da imam kot bog tako »polne roke
dela«, da sproti NE ZMOREM kaznovati (a potem NISEM vsezmožen!!!), ali pa v
primeru, da mi je, kot bogu, vseeno, kdaj kaznujem (pa NE kaznujem v smislu
poduka, ker se, čez čas, kaznovani sploh NE ZAVEDA vzroka naložene mu kazni,
pač pa kaznujem IZ MAŠČEVALNOSTI… zaradi katere NISEM ne pravičen, ne milosten,
ne moder!), saj kaznujem ENO IN ISTO »dušo«, ki se je zgolj znašla v nekem
DRUGEM TELESU (pomeni, da se je »reinkarnirala«, čeprav… pri tem nastopi
vprašanje: v kolikor se bodo vse duše na »božji dan« UTELESILE v »nebesih«,
katero, za vraga, telo si bo vsaka med njimi nadela, ko pa ima, zavoljo
reinkarnacije, na voljo VEČ TELES? Jih bo imela, ta »duša«, tako kot obleke, v
omari, pa jih bo sproti menjavala, se »preoblačila«?!).
Pomeni, da obstaja cel kup NESKLADNOSTI med podobami
boga (torej med tem, kakršen naj bi ta bog bil) in med podobami, v katerih se
ta bog izkazuje! Pomeni, da ni govora o enem in istem, kajti nikjer NE OBSTAJA
prav nič, kar bi bilo popolnoma drugačno od samega sebe!
Pomeni, da »človeštvo« nima pojma o bogu? Pomeni, da,
ker je samo (»človeštvo«) NErazumno, zato tudi bog ne more biti skladen s samim
seboj?! Ali pa…
Morda pa »človeštvo« ne ve prav ničesar, o bogu,
vendar – kako lahko potem »ve«, da ta bog obstaja, kako lahko »ve«, kakšen je?!
Ali pa…
Boga, prav zares ni, in so vse pravljice o njem le
posledica neumnosti, »človeštva«, ki ODSOTNOST lastnih (predvsem umskih)
zmožnosti nadomešča z nekim zmožnim varuhom taistega, ubogega »človeštva«…
torej z neko podobo, ki naj bi skrbela za nebogljeno »človeštvo«, za njegovo
varnost, ugodje, preživetje? Ampak – če nekdo skrbi zame, potem ON odloča o
meni in mojih ravnanjih (potem usoda JE, potem je vse po »božji volji«), in
meni, kot neuravnovešenemu, NE prepušča »svobodne volje«?! Čeprav…
In tu smo spet pri temeljnih oznakah boga kot takega,
ter pri vprašanju KAKO je bog lahko pravičen, milosten, moder, nezmotljiv, ko
pa dopušča takšna stanja, pobijanja, stradanja, trpljenja…
Ni komentarjev:
Objavite komentar