nedelja, 31. januar 2021

Ne, tujeperen pa nisem!

 

Že zarana sem ugotovil, da nisem "po meri", običajno vsakdanje normalen, v svoji nič-posebnosti...
 
Ko sem začel dospevati do možnosti ustvarjanja nekega prihodka, takrat bi, marsikdaj, potreboval uzde, da me potegnejo nazaj, kajti...
 
Pomnim, ko sem delal prek študentskega servisa, vselej je bila prva stvar, ko sem prejel honorar, da sem zavil v Trubarjev antikvariat, tam, nasproti ljubljanskega Magistrata, v njem preživel (tudi) ure, in se, vselej, s knjigami otovorjen vračal domov...
 
Pomnim, še pol meseca je bilo, do naslednje plače, ko so, v avli poslovne stavbe, razobesili razstavo slik. Nekega neznanega slikarja, a, kljub temu - pred eno sem obstal, dobesedno vlekla me je vase, pa me je grizljal tisti bi-ne bi... vedel sem, da je potrebno (pre)živeti, do naslednje plače, vedel sem, da rezerve, denarne, ni, a, k sreči, sem vedel tudi... za telefonsko številko! In sem jo uporabil, dogovoril, da si izposodim denar, in istega dne je slika romala z menoj, domov! Še danes visi, otrokom, na zidu...
 
Pomnim, pozvonilo je, na vratih, in odprl sem jih mladeniču, ki je imel velikansko mapo v rokah. Slikar, tudi neznan(ka), meni vsaj, in njegov vam-lahko-pokažem... in, spet, odšel je z dobro voljo, jaz pa osušen za nekaj "fičenkov", a bogatejši za radost, ki jo pogledi na toplo barvitost znajo porajati...
 
Pomnim, skorajda bi si postavil prepoved gibanja po morski obali, v večernem času, no, vsaj tam, kjer se, ob določenih urah, sprehajalci znajdejo, in razni nadobudni ustvarjalci svoje izdelke na ogled, in v ponujanje, postavijo... tudi po pet, šest slik sem znal nositi, domov, z dopustovanja... resda niso imele neke finančne vrednosti, niso bile pikasoirane, dalirane, rembrantirane... a so bile takšne, ki so, malodane, znale govoriti. Vsaj meni.
 
Nikdar me ni vleklo, pa sem imel te možnosti, da bi v pleh nalagal, v luksuzno zidovje, predvsem, če ne izključno, radi tega, da bi se drugim bahal, se postavljal. Rasel sem, od malega, ob avtomobilu, televizijskem, radijskem sprejemniku, ob gramofonu... ob marsičem, o čemer je večina sanjarila... a sem rasel tudi ob knjižnih policah, ob poslikovljenih zidovih, ob besedah, ki so me, očitno, povsem prevzele, in me, kasneje, po poti popeljale, in rasel sem, vedno, v skromnost usmerjan, v skromnost navajen, pa...
 
Daj, "postavljaj" se s tistim, kar znaš, kar zmoreš, nikarte se v tuje perje odevat, kajti, veš - ko bi oslu, volu plačevali, za njegov trud, pa ko bi se le-ta odločil na suhem krompirju živeti, takrat bi tudi on zmogel svojo "pomembnost" izkazovati z beemveji, mercedesi, gučiji... in z ostalo, v bistvu ničvredno kramo!

Ni komentarjev:

Objavite komentar