ponedeljek, 18. januar 2021

O čem priča vera v »brezpogojno ljubezen«?

Verujoči so »prepričani« v (med ostalimi) dve stvari, v to, da »ima bog brezpogojno rad svoje ovčice«, in v to, da naj bi vsak verujoči stremel k podobnemu (svojemu) stanju, skratka – da naj bi, ta, verujoči, dosegel neko »razvojno stopnjo«, v okviru katere bi lahko tudi sam imel »brezpogojno rad«.
Če zanemarim dejstvo, da so obča »prepričanja« bolj lari-fari, za lase privlečene in stežka vzdržne trditve (ne nazadnje – kadar si v nekaj prepričan, potem o tem veš, in v to ne rabiš verovat!), potem se najprej posvetim ugotavljanju tega ali ima »bog« res vse brezpogojno rad, in, v kolikor ima, kakšnega značaja zmore biti, ta, »bog«.
 
Kadar imaš vse rad, takrat ne delaš razlik, pa imaš enako rad nasilneža, kot njegovo žrtev, lenuha, kot delovnega, barabo, kot poštenega, zvodnika, kot v prostitucijo zasužnjeno prostitutko… takrat, preprosto, poveš, da ti ni prav nič mar za to, če je nekaj dobro, drugo pa slabo, poveš, da je tebi, v bistvu, VSE ENAKO, da zate etični normativi niso nikakršnega značaja, da si, preprosto povedano – NEMORALEN! In – če si nemoralen, potem ne moreš biti ne moder, še manj milosten, še manj ljubeč, še manj pravičen (kako boš pravičen, če pa krivice ne ločiš od pravice?!). In tu se postavi vprašanje v obče »prepričanje« o pravičnem, milostnem »bogu«, ki, če ima res vse rad, še zdaleč takšen ni, in ne more biti.
 
Ko bi »bog« imel vse enako rad, ko bi ne delal razlik med dobrim in slabim, dopustnim in nedopustnim, »grešnim«, potem – čemu obstajajo spovedi, čemu si »vest čistiš«, če pa si tudi z umazano »bogu« povsem sprejemljiv? Čemu, ne nazadnje, ždiš v (umišljenih) vicah, čakajoč na to, da bodo »višje sile« odločile o tem, če boš šel v (umišljen) raj ali v (umišljen) pekel?! Vse ima enako rad, do vseh, brez izjeme, ima, posledično, enak odnos, vse bo, potemtakem, enako (po)gostil…
 
Narava je vsem živim bitjem dala zmožnost čutenja, nekaterim pa tudi čustvovanja. Tako, kot so ta čutenja in čustvovanja različna, tako je različen tudi naš odnos do nekih, konkretnih, vsebin, pa to, preprosto, pomeni, da NE MOREM imeti VSEGA RAD, pač pa do določenih zadev izkazujem vsaj zadržke, če ne tudi odklonilnost.
Kakopak, obstajajo tudi stanja, ko ti je docela vseeno, za neka delovanja, vplive okolja, in takšnim stanjem pravimo ravnodušnost. Gre za stanje brezvoljnosti, stanje, ki je popolno nasprotje tistega stanja, kakršnega, taista narava, vcepi vsemu svojemu »življu« - volji do živetja, čustvovanju, iz katerega se poraja potrebna energija, s pomočjo katere je živetje sploh mogoče!
V kolikor takšna ravnodušnost, takšno vseeno-mi-je stanje traja, je trajne narave, takrat govorimo o – psihični (mišljenjsko-čustveni) okvari, takrat lahko v umobolnici vidiš bolnike, ki se smejijo (jočejo) vsakemu in vsemu. Njim je vseeno, oni imajo, takrat, kadar se smejijo, (vsaj na videz) radi vse in vsakogar! Potemtakem…
 
Potemtakem so »verski ideal«, so »srečneži«, ki so dosegli stanje »brezpogojne ljubezni«, in se s tem še bolj približali svojemu (tudi neuravnovešenemu) »bogu«! In, da, zanimivo, a – skozi vso zgodovino verovanja je moč ugotavljati, da so bili tisti, ki so bili »malček ubrisani«, cenjeni kot nekakšni »sveti možje«, kot tisti, v katerih so se določeni duhovi naselili, pa prek njih komunicirajo z bla-bla-bla-vrag-vedi-s-kom.
 
Ravnodušnost (vseeno mi je, ne delam razlik, prija mi mrzlo-mlačno-vroče, lahko me tepeš ali pa ne…) je bolezensko stanje, znak izkrivljenega naravnega! In TO NAJ BI BIL nekakšen IDEAL, takšnemu stanju naj bi se želel približati, ga celo doseči?!
 
O čem, potemtakem, priča vera v »brezpogojno ljubezen«?
Če zanemarim razne odtenke tega, o čemer priča (nemoralnost, ravnodušnost, psihična obolelost…), potem, preprosto, zapišem takole: priča o bebavosti, o umski nezmožnosti (ki ne ve, ne razume niti tistega, o čemer razpreda), o NErazumskosti!

Ni komentarjev:

Objavite komentar