Te dni
obeležujejo pol tisočletja od smrti Leonarda da Vinčija, bojda »genija«. In
najbolj absurdno je to, da – Leonardo ni bil nikakršen »genij«!
»Genij/i«
kot biološka posebnost, kot vrsta namreč sploh NE obstaja/jo! Takšna (pojmovna) opredelitev je zgolj izmislek
obče bebavosti, ki samo sebe obravnava kot razumno, pa mora, zavoljo tega, vse
tiste, sila redke, resda, ki od povprečja (občutno) izstopajo, z nekim terminom
opredeliti, po načelu če-sem-jaz-razumen
(in-razumem-a-ne-dospevam-do-odkritij), potem je-tisti-ki-do-odkritij-dospeva-še-toliko-BOLJ-RAZUMEN-od-mene,
pri čemer bebavost nikoli ne bo dojela, da biti-bolj-ali-manj-razumen NITI
TEORETIČNO NI MOGOČE, pač pa – ali razumeš, ali pa ne!
Vzemimo
za primer nek matematičen problem. Pri njem ni mogoče
nekaj-razumeti-nečesa-pa-ne-(razumeti), kajti v kolikor ne razumeš problema kot
takega, kot celote, potemtakem, potem ga nisi zmožen razrešiti! In če nečesa
nisi zmožen razrešiti, potem taistega, zagotovo, NE razumeš! Pa naj se ti še
tako dozdeva, da pa-malo-vseeno-razumeš…
Vse na
tem svetu, sleherna posamičnost (in njeno izkazovanje/učinkovanje) je prepletenost
znotraj neke celote, je, potemtakem, del
taiste celote, del, ki s svojim obstajanjem neposredno pogojuje obstajanja
vseh ostalih posamičnosti! In, sočasno, pogojuje vse posledice lastnega
obstajanja in izkazovanja, obenem tudi, vsaj posredno, posledice obstajanja in
izkazovanja vseh ostalih posamičnosti, katere sotvorijo celoto, imenovano svet!
Za
občost je značilno prav to, da ni zmožna realno predvidevati posledic, tako
posledic lastnega izkazovanja (delovanja), kakor tudi vseh ostalih (posledic).
KO bi bila zmožna, potem bi se pot-v-švico zaključila v švici! Ko bi bila
zmožna, potem bi se (njeno) »reševanje« problemov izkazovalo v podobah razvoja,
nadgradnje, in ne v podobah večnega vrtenja-zgodovine, ponavljanja enih in
istih stanj (resda, zahvaljujoč Človeku-razumskemu bitju, in njegovim
spoznanjem, na tehnološko višjih ravneh… dokler ne nastopi trenutek obče
uporabe tehnologije v uničevalne namene, takrat se »cvetoč Egipt« spremeni v »egiptovsko
puščavo«, takrat neznano kam »izginejo« civilizacije)!
Leonardo
(in njemu podobni, sila redki posamezniki, v odnosu do občestva) je bil »zgolj«
pripadnik vrste, imenovane Človek-razumno bitje ( = Homo Sapiens, lahko tudi
Homo Sapiens Sapiens, če se ti tako umnejše sliši), potemtakem je bil
NEnagonsko bitje, dočim so obči potomci križanja med taistim Človekom in NEčlovekom,
človečnjakom (v večini Neandertalcem), nagonskim, NErazumskim bitjem, in so,
ti, obči, skozi deset tisočletja resda pridobili človekovo podobo (zunanjost,
izgled), se, vsaj v določenih okoliščinah, navzeli človekovih navad, a so v
miselno-čustvenih zmožnostih ostali na ravni človečnjaka! So, v bistvu,
posodobljeni Neandertalci!
Temu
ustrezno je nekoč, še nedolgo tega, znanost govorila o tem, da človeštvo tvori
vrsta imenovana Homo Sapiens, dočim danes govori o »sodobnem človeku«, pa – če je
Homo Sapiens oznaka za razumsko bitje, za kakšno bitje je, potemtakem, oznaka »sodobni
človek«?! Za NEčloveka (v kolikor še vedno velja, in druge možnosti ni, da je
razum ločnica med Človekom in živaljo!)?!
Naravna
zasnovanost je osnoven, opredeljujoč zapis, ki pogojuje vse, in vsako
posamičnost, kar/ki obstaja. Trajno pogojuje! Geni NE odpadajo, lahko se le,
delno, modificirajo, a kljub temu – kadar križaš primerljivost, tudi takrat
VEDNO obstanejo temeljne značilnosti (po naravni zasnovanosti) močnejše, (na
spremembe) odpornejše vrste! In dokazano je, da so nižje razvite vrste
odpornejše (na spremembe) kot razvite(jše)!
Potemtakem
je povsem logično tudi to, da pri križanju NEčloveka in Človeka o(b)stanejo,
kot opredeljujoče, značilnosti NEčloveka.
Za
razumna bitja ( = Človek, Homo Sapiens) je značilno, da so zmožna okoliščine
zavestno, hote in uspešno, spreminjati SEBI V PRID (pomeni, potemtakem, da so
zmožna graditi razvoj, nadgradnjo predhodnih stanj, s tem tudi TRAJNO
odpravljati tisto, kar v podobi pomanjkljivosti oz. nepravilnosti ugotavljajo),
pomeni, da so zmožna ustvarjati vedno (in tudi sebi) kakovostnejše okolje (svet).
Za
nagonska bitja je značilno, da se prilagajajo, bolj ali manj uspešno,
(spreminjajočim se) okoliščinam, dočim na same okoliščine delujejo KVARNO
(razkrajajo celo tisto, od česar je neposredno odvisen njih obstoj)! Če ne
verjameš, potem pomisli na neke pašne površine: dokler je obilje paše, do tedaj
se bodo črede nebrzdano razmnoževale, in bodo to počele vse do tedaj (in tam,
kjer nimajo naravnih sovražnikov = omejevalcev številčnosti), dokler ne bodo
dobesedno iztrebile lasten vir prehranjevanja (nekoč so, v bivši državi,
sprejeli odlok o prepovedi paše koz na kraških področjih, ker so koze –
dobesedno do kamenja – iztrebile vso rast!), posledično ogrozile lasten obstoj.
Za
razumna bitja je značilen konstanten odnos do stvarnosti kot celote, in do
njenih posamičnih delov (t. im. načelnost, predpogoj etičnosti oz. moralnosti),
za nagonska bitja je značilna prilagodljivost ( = nenačelnost, neetičnost oz.
nemoralnost… odgovor na tisti kam-je-izginila-morala, »morala«, ki sploh ni
bila, nekoč, izkaz dejanske etičnosti občestva, pač pa zgolj izkaz
strahu-pred-kaznovanostjo, v primeru kršenja predpisanih zapovedi).
Razumska
bitja so zmožna uvidevnosti (misliti na druge, odrekati se sebi, svojim
zahtevam, v korist drugih), nagonska bitja se izkazujejo s sebičnostjo (v
okviru boja za obstanek, in pravice močnejšega). Razumska bitja so, prav zaradi
uvidevnosti, zmožna trajnega konsenza, dogovora, potemtakem tudi trajnega, v
obče zadovoljstvo usmerjenega urejanja »družbenih vprašanj«, pri nagonskih
bitjih pa noben dogovor, nobena rešitev ni trajne narave! Zato se
zgodovina-vrti, nenehno ene in iste vsebine ponavlja.
Ne,
Leonardo NI bil »genij«, bil je, preprosto, »zgolj« Človek-razumsko bitje, eden
izmed redkih (2 % celotnega »človeštva«), ki poseljujejo planet »razumskih«
bebcev, živalskosti v človeških telesih!
MCPH1, gen, ki NIKOLI živali ne bo
dopustil postati Človek!
Ni komentarjev:
Objavite komentar