Naslovna
trditev je ena izmed številnih, v katere so človejaki »naučeni«, »vzgojeni«, in
zgolj to. Čemu v navednicah? Radi tega, ker NISO tudi zares naučeni in
vzgojeni, kajti ko bi bili, bi to ne samo znali izkazovati, pač pa bi, preprosto,
tudi izkazovali! Da pa temu ni tako, je pa moč vide(va)ti na slednjem koraku,
tudi v okviru »komuniciranja« znotraj različnih spletnih omrežij.
Trditev
»Spoštovati je treba vsakega človeka!« dokazuje dvoje. Najprej to, da človejaki
sploh NE RAZUMEJO ( = NE VEDO) kaj to spoštovanje je. Nato tudi to, da »naučeno«
( DOMNEVNO znati) ne vodi brezpogojno tudi do razumeti ( = razumevati) in, posledično,
do znati ( = izkazovati to, kar in kakor znaš)! Z drugimi besedami, dokazuje
to, da je človejaško prepričanje o tem, da obče nerazumevanje (stvarnosti)
temelji na neznanju, napačno. Kar tudi je, kajti dojemljivost (zmožnost
razumevanja) NE temelji na podatkih (na možnem znanju), pač pa je naravna danost,
odvisna izključno od zasnovanosti možganov, s tem od načinov mišljenja, s
katerimi posamezna bitja razpolagajo (o tem, da ves živalski in človejaški, torej
nedojemljivi, nagonski svet premore zgolj konkretno oz. praktično mišljenje,
medtem ko je za človeka, razumsko bitje, poleg omenjenega značilno tudi
abstraktno mišljenje, posledično celovito oz. kompleksno, sem že velikokrat
zapisoval, pa tu podrobneje ne bi)! Pomeni, z drugimi besedami, da se
razumevanja (in s tem dejanskega, v praksi izkazovanega znanja) NE DA NAUČITI!
In, kakopak, pojasnim, zapisano…
Osredotočimo
se na tri besede, iz naslovne trditve, na besede »spoštovati«, »(je) treba« in »vsakega«.
Najprej pa se povprašajmo, od kod izvira konkretna trditev, čemu je nastala?
Odgovor
na prvo vprašanje, na ta od kod, je sledeč: od »zgoraj«, konkretno od tam, kjer
je občost videla določeno vrsto »avtoritete« (žal zgolj avtoriteto moči,
zmožnosti izdajanja »potrdil« o pravilnem in nepravilnem, posledično odločanja
o tem, kje bo posamezna »duša« končala, v »raju«, če bo pridna, ali v »peklu«,
če ne bo pridna), določeno vrsto (žal izključno lažnega!) »razumevanja« njenih
težav (težav občosti in slednjega njenega, nerazumevajočega oz. nerazumskega
pripadnika), določeno vrsto (žal le navidezne) »pomoči«, taistim posameznikom
in občosti (v podobi spovedi in tolaženja ter produciranja upov v neko »boljše,
lepše življenje«, žal posmrtno, potemtakem takrat, ko taistega življenja sploh
ne bo več!). Od kod, torej? S strani uradnih predstavnikov verovanja, s strani
Cerkve!
In
odgovor na drugo vprašanje, na tisti čemu? Preprosto: Cerkev je (bila) VEDNO na
strani bogastva, na strani tistih, ki so imeli (in razpolagali z njimi) materialne
dobrine, in takšno vlogo izkazuje iz povsem preprostega, praktičnega razloga,
katerega se da pojasniti takole: v kolikor podpiram tistega, ki ima, in mu
pomagam (v odnosu do tistih, ki nimajo) to imetje obdržati, potem bom (za
nagrado) tudi sam nekaj prejel, za to, izkazano podporo! In, ja, popolna
resnica, Cerkev (in njeni »dostojanstveniki«, ki, absurd, niti tega NE VEDO,
kaj to dostojanstvo je!) je vselej imela, in ima, na računu, v posesti(h),
skozi položaje (s tem tudi pravice) v okviru družbenih razporeditev, in je to
svoje imetje, skozi čase, le povečevala, z njim počela natanko isto, kar s
svojim imetjem počenjajo »bogati«, pomeni, da je oplajala to, kar ima, ga
večala, krepila (s čemer izkazuje, znova absurd, tudi to, da je, v bistvu,
KRŠITELJICA taistega nauka, taistih zapovedi, o katerih drugim, občestvu
razlaga, in njih izkazovanje od občestva ne samo pričakuje, pač pa tudi terja,
kajti – v kolikor me spomin ne vara, potem je tisti, na katerega se Cerkev
sklicuje, potemtakem Kristus, skromnost in delitev razglašal kot krepost,
vrlino?!). Da, »spoštovati je treba VSAKEGA človeka« se nanaša tudi na fevdalca
(zemljiškega gospoda/rja), grofa, kralja in carja, kajti (po starem, pa tudi po
novem, človejaško novem starem, kakopak, ki še vedno tolmači stvarnost z »usodo«
oz. »usojenostjo«, potemtakem z »božjo voljo«, s taisto »božjo voljo«, katero
naj bi »bog« predal »človeku«) »bog je naredil svet, bog je naredil tudi
fevdalca, grofa, kralja in carja, potemtakem so našteti (in njih vloge,
izkazovanja) po božji volji, katero JE TREBA SPOŠTOVAT (se mu/jim ne
zoperstavljati, pač pa stoično ga/jih prenašati, ne glede na to, kaj in kako
počnejo, obenem pa »vedeti«, da mi bo tuzemsko trpljenje, in potrpežljivost,
bogato poplačana, če bom priden, seveda, v »raju«, kjer bom razpolagal s
temeljnim »življenjskim smislom« človejakov: lahko bom jedel in pil do sitega
in odžejanega, nič mi ne bo treba delat in smel bom, kolikor bom hotel, uživat)!!!
VSAKOGAR
– TREBA – SPOŠTOVAT!
Kaj je
to spoštovanje?
V
kolikor bi uporabil jezik matematike, bi pojasnil, da je spoštovanje
(spoštovanost, spoštovati in/ali biti spoštovan) zgolj neke vrste MERSKA ENOTA,
tako kot sta to tudi pojma pridnost in bogastvo, ter mnogi drugi. Z drugimi
besedami: izkazovanje (ali neizkazovanje) spoštovanja izpostavlja razlike med
tistim, kar je spoštovanja vredno, in tistim, kar ga ni. Zdaj pa takole: tam,
kjer VSE »spoštuješ«, tam NIKOGAR NE SPOŠTUJEŠ! Potemtakem tudi »tam, kjer so
VSI pridni in bogati, tam NIHČE NI ne priden, ne bogat«! Nerazumljivo?
Pojasnim, kakopak!
Vzemimo
za primer bogastvo. Občost (človejaki) namreč izredno dobro vidi materialne
dobrine (materialno imetje), pravzaprav so le-te njeno življenjsko gonilo. In
vzemimo za primer soseda (prvi sklon dvojine, potemtakem gre za dva
posameznika). Med seboj se, kako se ne bi, primerjata, in ugotavljata sledeče:
oba imata (vsak svojo) malodane enaki hiši; oba imata (vsak svojega) malodane
enaka avtomobila; oba si lahko (vsak s svojo) s plačo malodane enako/isto »privoščita«,
potemtakem sosed (katerikoli) NI bogat(ejši) od drugega, sta si enaka!
Kaj
vidimo, iz zapisane ugotovitve? To, da ugotavljanje »bogastva« temelji na
materialnem imetju, konkretneje: na KOLIČINI materialnega imetja, in »je bogat«
tisti, ki IMA VEČ od ostalih (od povprečja)! Seveda, lahko je manj ali več,
celo »nesramno bogat«, a je, v vsakem primeru, »bogat« zaradi tistega »VEČ
imeti«!
Pridnost.
Je priden tisti, ki pod (strogim) nadzorom delovodje (in izključno zaradi
strahu pred tem, da bi mu, v primeru nepridnosti, odtegnili od plače, ga kako
drugače kaznovali, ga celo odpustili) opravi naloženo mu delo, ali je priden,
zares priden, tisti, ki sploh ne potrebuje nadzornika ( = biriča) za to, da
svoje (prevzete) zadolžitve korektno, vestno, pošteno opravi (iz preprostega
razloga, ker ima t. im. čut odgovornosti, ker se zaveda, da je nekaj prevzel,
da bo za ta nekaj tudi plačan, pa zaradi tega mora nekaj tudi narediti!)? Drug,
ZGOLJ DRUG JE (zares) PRIDEN, ostali pa, pač, delajo zgolj to, in toliko,
kolikor MORAJO delat, da bi se jim izteklo (to, kar pričakujejo, da bi
zaslužili)!
In
povsem enako velja še za marsikaj drugega, tudi za poštenje (poštenost), ki ni
dejansko poštenje takrat, kadar ne vzameš, ker ne smeš vzeti (ker se bojiš
posledic!), pač pa je poštenje takrat, kadar ne vzameš tudi takrat, kadar bi
sicer lahko vzel, a se zavedaš, da tisto, kar bi vzel, preprosto, NI tvoje!
Dolgo,
predolgo sem delal v različnih sredinah, spoznaval različne (predvsem pa
številne) posameznike, in njih izkazovanja, in ugotavljal to, domnevno
poštenje! Videval…
Je
pošteno to, da prvi, ki pride na delovno mesto, žigosa kartico (s tem potrdi
njegovo prisotnost na delu, s tem potrdi njegovo pravico do polnega izplačila
plače) sodelavcu (ki bo, morda, prišel v službo šele čez pol ure, morda uro,
celo kasneje)? Je pošteno to, da, ko te pošljejo uredit neko zadevo za službo
(v interesu podjetja) obenem skočiš še na tržnico, v trgovino, in s tem v službenem
času (v času, v katerem naj bi delal za službo, ne zase!) opravljaš zasebne
opravke (da ti ni treba zanje izgubljati svojega prostega časa) in si za to
opravljanje zasebnih opravkov tudi plačan?! Je pošteno to, da s tekočega traku
(ali od koderkoli drugod) vzameš tisto, kar potrebuješ (ali kar potrebuje nekdo
drug, ti pa mu boš taisto pro/dal), in to počneš le zaradi tega, ker taisto počne
tudi tvoj šef (ki tudi tebi dopušča, zaradi tega, da ti ne bi njega »izdal«
nadrejenim, ali zato, ker to počno »vsi«)?! Je pošteno to, da ti kolega, nek
sodelavec, s službenimi pripomočki, na služben strošek, celo s službenim
materialom naredi neko »uslugo«?! Seveda, da ni, vse navedeno (in še marsikaj
drugega) je le – odtujevanje (nečesa nekomu drugemu) in prilaščanje sebi,
potemtakem, preprosto zapisano, KRAJA, potemtakem – nepoštenost! Pa čeprav v
okolju, za katerega, zgolj po človejaško, seveda, velja, da »s(m)o vsi pošteni«!!!!
Da,
tudi spoštovanje je merska enota, ki deli med tistimi, kateri se izkazujejo z
določenimi vrlinami (in jih kaže ne samo spoštovat, pač pa tudi posnemat… in bi
tudi posnemali, ko bi občost vedela, kaj to morala, etičnost je, ko bi takšna,
moralna, etična, zmogla biti!!!) in tistimi, ki teh vrlin ne premorejo (in jih
ne kaže spoštovat), potemtakem spoštovanje NE temelji na posamezniku (še manj
na vsakem), pač pa na konkretnem izkazovanju, na konkretnih zmožnostih,
udejanjanih, bolj ali manj dosledno, v vsakdanjem življenju (in tudi takrat, ko
v bližini ni strogega nadzornika oz. biriča, tudi takrat, kadar sem povsem sam,
morda celo na »položaju«, v poziciji moči, torej takrat, ko mi, domnevno, nihče
ničesar ne more, četudi se napačno izkazujem!)!!!
Obstaja,
pri občosti, takšno spoštovanje? NE. Občost svoje »spoštovanje« gradi izključno
v odvisnosti od tega, kar njej prija! Vzemimo, za lažjo ponazoritev,
literarnega junaka Robina Huda. Znan je kot (»ljudski«) junak. Čemu? Ker je
KRADEL bogatim in dajal revnim ( = občosti)! Pazi, kradel je, in kraja (ne
glede na to, kaj kradeš, komu kradeš in čemu to počneš) je opredeljena kot
nedopustno ravnanje, nemoralno dejanje!!! A, kljub temu, tako kaže, je z njo
vse v redu, kljub temu je tudi z kradljivci (lopovi) vse v redu, takrat (in
dokler) del nakradenega podelijo z ostalimi, z občostjo! O tem, ne nazadnje,
pričajo tudi zgodbe, doživete v novejši slovenski (pa ne le slovenski) »zgodovini«,
zgodbe, ki govorijo celo o »nacionalnih junakih«, ki so jemali (in si
prilaščali) in razprodajali tisto, kar jim nikakor ni pripadalo (t. im.
družbeno premoženje), a so bili, kljub temu, junaki, celo »spoštovani«, vse do
tedaj, dokler je tudi občestvo nekaj imelo od njih početja! Kasneje pa so jih
začeli pljuvat, kakopak, in jih pljuvajo še danes, medtem ko sebe (ki so taiste
spravili »gor«, jim, s tem, omogočili njih početje, to početje celo leta zrli
in dopuščali!) opravičujejo z večno zelenim šansonom »nismo vedeli«!!!
Je zdaj
bolj razumljivo to, o čemer pišem? Je razumljivo, denimo, to, da vsakogar,
preprosto, ni moč spoštovat (lahko pa ga upoštevaš, upoštevaš njegov obstoj,
njegove želje in potrebe, celo prav bi bilo tako, v nekih normalnih, zares
normalnih, predvsem pa človeških sobivanjih!), pač pa da si mora spoštovanje
slehernik »prigarat«, s svojimi trajnimi (ne le enkratnimi ali občasnimi) izkazovanji,
udejanjanimi v okviru etičnega (o katerem pa, aleluja, občestvo itak POJMA
NIMA!!!)? Je razumljivo to, da spoštovanje ne temelji na neki konkretni
posameznosti (posamezniku), pač pa na njegovih izkazovanih ravnanjih,
zmožnostih? Je, morda, razumljivo tudi to, da spoštovanja (in ljubezni, tudi »domoljubja«!)
ni mogoče zapovedovati, terjati (ker je, v takem primeru, zgolj takšno, kakršno
se v praksi tudi izkazuje, torej domnevno, LAŽNO!), pač pa gre v teh primerih
za kategorije, do katerih se je potrebno prigarati, do katerih se mora spoštovan
(ali ljubljen) dokopati na osnovi tistega, kar navzven (torej v odnosu do drugih) in
v odnosu do sebe (občestvo ima dvojna merila, sebi prizanesljiva, drugim ne,
medtem ko načelnost/etičnost terja poenotenje meril, še več, do sebe terja celo
večjo strogost kot do drugih!) izkazuje?!
NE, ne,
DALEČ OD TEGA, da »je treba vsakogar spoštovat«. Osebno lahko preštejem na
prste obeh rok, tiste, katere zmorem zares spoštovati, in tudi jih, spoštujem!
Vse ostalo pa… mar svetovni tokovi ne govorijo o poplavah nemoralne nesnage?!
Ni komentarjev:
Objavite komentar