ponedeljek, 23. februar 2015

Pogovor

NN: Jaz sem pameten!
Radovednost: Kako pa veš, to, da si pameten?
NN: Kako ne bi vedel, bral sem Platona.
Radovednost: Se bojim, da samo branje ni dovolj. Jaz berem o življenju v morju, pa ne zmorem, brez škrg...
NN: Seveda, da ni dovolj, da prebereš, tudi zapomniti si moraš kaj!
Radovednost: Kaj si moraš zapomniti?
NN: Ja, kako kaj, to vendar, kar je Platon rekel!
Radovednost: Čemu, za vraga, pa si moraš to zapomniti, kaj boš s tem?!
NN: Si pa butasta, da veš, Radovednost! Kako čemu, preprosto zaradi tega, da bodo tudi drugi vedeli, da sem pameten!
Radovednost: Po čem bodo pa to vedeli?
NN: Groza nedopovedljiva! Ja, po tem, ko jim bom govoril to, kar je Platon rekel!
Radovednost: Ampak, to lahko vsakdo prebere, če želi, ne potrebuje tebe, da mu govoriš.
NN: Saj v tem je fora, ker vsakdo ne (pre)bere, pa je dobro, da se, vsaj občasno, pametni najdemo nekje, da ostalim povemo.
Radovednost: In potem, ko jim poveste, vi, pametni, potem tudi ostali postanejo pametni?
NN: Ja, itak da, ker tudi oni vedo, kaj je Platon povedal!
Radovednost: Dobro, pa veš...ne, drugače bom, si bral Platonovo Državo ?
NN: Seveda, da sem jo, kako ne bi, bi brez nje ne mogel biti pameten.
Radovednost: Dobro, dalo bi se, teoretično, biti pameten tudi brez branja Platonove Države, ampak vseeno...daj, mi lahko poveš, katero je temeljno sporočilo, ki ga je mislec izkazal v svoji "državni teoriji"?
NN: Ne vem, na kaj misliš, veliko je tega...
Radovednost: Resnično, veliko je besed v knjigi zapisanih, ampak vseeno, iz nekega spoznanja je izhajal, filozof, ko je s svojo teorijo ponujal rešitev osnovnega problema, ki tare človekovo sobivanje.
NN: A, to misliš! Ja, seveda, da vem, rekel je, da morajo biti tisti zgoraj pametni!
Radovednost: Vidiš, jaz pa mislim, da se motiš, in je rekel samo to, da ti, in tebi podobni, nikdar ne bi smeli tja "gor" priti.


Opomba: lahko, da je bilo malček drugače, v kakšnem odtenku, ne vem, sem pri sosednji mizi sedel, in srebal življenje, iz skodelice kave.

Ni komentarjev:

Objavite komentar