Primerjava
je eno temeljnih orodij ugotavljanja. Kakopak zmore biti tvorna izključno
takrat, kadar temelji na dejanskem poznavanju primerjanih vsebin.
Brez
posrednega ugotavljanja praktično mi moč ene same opredelitve oblikovati v
podobi pravila, potemtakem v podobi pravilnosti nečesa, česarkoli.
Primerjava
ni zgolj iskanje razlik, pač pa tudi istosti, s pomočjo katerih je moč posegati
tudi v vsebine, do katerih sicer neposreden dostop ni omogočen.
Za
ilustracijo zapisanega zapišem primer NEenovite zavesti (nezmožnosti celovitega
zavedanja), s tem tudi neenovitega spomina, s tem tudi neposrednega vzroka, ki
pogojuje t. im. nagonsko ravnanje, ravnanje po principu pogojnega refleksa. Kot
primerjane vsebine vzamem bitje iz uradnega živalskega sveta, povprečno bitje
iz »človeštva« in razumsko zasnovano bitje, podleglo težjemu psihičnemu stanju
(obolelosti, zaradi katere se »osebnostno razcepi«).
Da se
bitja iz uradnega živalskega sveta odzivajo po pogojnem refleksu, o tem že
dolgo ni dvoma. Njih obnašanje (odzivanje) je namreč odvisno izključno od
konkretnega dejavnika (dražljaja), ki se v danih okoliščinah izkaže kot
najvplivnejši dejavnik.
Podobno
je s povprečnimi bitji »človeštva«, ki tudi ne zmorejo presojati vsebin (s
pomočjo posrednega ugotavljanja razkrivati dejanska stanja), pa niso zmožna
ugotavljati značajev, usposobljenosti, (dejanskega) znanja sogovornika,
realnosti zastavljenih ciljev, kaj šele posledic (tudi lastnih) zastavljenih aktivnosti,
pač pa se odzivajo zgolj – okoliščinam primerno. In je, pri tem njihovem
odzivanju, merodajno stanje, v kakršnem se sami znajdejo, pa – če jim ustreza,
jim ustreza tudi »svet«, v nasprotnem pa »je svet slab«.
Na
povsem enak način se izkazuje sicer razumsko zastavljena oseba, ki pa je, pod
vplivom okolja (in v potrebi po lastni prilagoditvi pričakovanjem, zahtevam
taistega okolja, s ciljem fizičnega pre/živetja), zapadla v psihično obolelost,
katere posledica je (tudi) »osebnostna razcepljenost«.
V
najboljšem primeru pride do osebnostne razdvojenosti (v kolikor je imela ta,
razumsko zasnovana oseba, v svojem odraščanju = obdobju osebnostne
nesamostojnosti, pretežno na voljo možnost izbire, a so ji bila »pravila okolja«
vsiljevana – lahko povsem podzavestno, brez sleherne vidne prisile – na posameznem
področju, denimo na področju verovanja, potem bo zgolj razdvojena, v kolikor so
bili vzorci okolja vsiljevani po vseh vprašanjih, pa zmore priti tudi do takšne
osebnostne razcepljenosti, znotraj katere praktično ni moč prešteti podob, s
katerimi se obolela oseba izkazuje), ki se izkazuje v tem, da ena in ista oseba
večinoma funkcionira povsem razumsko (temelji na dvomu v obstoječa spoznanja,
potrebuje ugotoviti/preizkusiti/preveriti pravilnosti taistih obstoječih
spoznanj, potemtakem ne verjame v naprej – ne veruje v nekaj, česar ne zmore
razumsko obdelati), na posamičnem področju pa se izkazuje v lastnem nasprotju,
z nerazumskim pristajanjem na tiste ugotovitve, katere so veljavne v okolju
(odraščanja taiste osebe) in katere je okolje uspelo vsiliti konkretni (in zaradi
tega psihično oboleli) osebi.
To bi
bilo lažje razumeti ob primeru ptice: glede na to, da je zastavljena tako, da
leti s kljunom naprej, bi se dokaj čudno izkazovala, kadar bi (samo v določenih
primerih) letela vzvratno, torej drugače od lastne zastavljenosti.
S
podrobnim opazovanjem psihično obolele osebe ter z ustrezno terapijo, usmerjeno
v odpravo vzrokov obolelosti, je moč tudi ugotavljati določene vsebine, med
njimi tudi način zavedanja (delovanja zavesti) in način pomnjenja (torej način
delovanja spomina). Takšna oseba se izkazuje povsem po pogojnem refleksu,
pomeni, da se izkazuje natanko tako, nagonsko, kakor se izkazujejo bitja iz
uradnega živalskega sveta, in kakor se izkazujejo povprečna bitja »človeštva«.
Drugače se, preprosto, ne zmore, kajti nima enovitega pomnjenja (spomina), nima
enovitega zavedanja (zavesti) o samem sebi, kaj šele o »svetu«, zaradi česar
zmore delovati izključno v podobi odzivanja na določene dražljaje, ki se kot merodajni
pokažejo v danih okoliščinah.
Kakopak,
s terapijo (z odpravo vzrokov obolelosti) se spomin ponovno združi, iz
posameznih »prekatov«, znotraj katerih je bil razporejen, se spremeni v enovito
celoto, s čemer se ponovno vzpostavi tudi enovito, celovito zavedanje (samega
sebe in »sveta«), s čemer se vzpostavi tudi zmožnost nenagonskega, potemtakem
razumskega odzivanja.
Tako je
moč, s pomočjo posrednega ugotavljanja (in s pomočjo psihične obolelosti sicer
razumsko zastavljenih bitij) dospe(va)ti tudi k razreševanju vprašanj
primerjanih vsebin, potemtakem tudi do vsebin v izkazani primerjavi prvonavedenih
oblik življenja.
Ni komentarjev:
Objavite komentar