sobota, 11. marec 2017

Prepričanja večine oziroma Razum(evanj)a se ni moč (na)učiti



Prepričanja večine so se, skozi čas, neštetokrat izkazala kot napačna, a je nedojemljivost, večinska, razlog tega, da taista večina še vedno posluje v okvirih svojih prepričanj, temelječih na povsem enaki osnovi, kot v preteklosti – na nerazumevanju, na odsotnosti razuma.
Kakopak, s časom se ta prepričanja modificirajo, saj ni moč ubežati čutnim zaznavam spoznanega (ni moč, denimo, zanikati »človekovega letenja«, če vidiš letalo, ali se celo sam v njem pelješ), a so, še vedno, podlaga le tozadevnega znanja, znanja, ki ga lahko imenujem kot »poznavanje določenih podatkov«, ne pa kot dejansko razumevanje konkretnih vsebin, v njihovem odnosu do celote, do realnosti kot take. In da obstaja razkorak, med tem tozadevnim znanjem, in dejanskim poznavanjem, o tem priča vsakdanje življenje, o tem, ne nazadnje, priča (praktična) nezmožnost tozadevne (samooklicane) zmožnosti.

Med takšna prepričanja, povsem zmotna, seveda, sodita tudi prepričanje o »potrebi po aktiviranju možganov, da pričnejo razumsko delovati« in prepričanje o tem, da »se je razum(evanj)a moč (na)učiti«. Obe prepričanji sta brez sleherne podlage, in izkazujeta preprosto dejstvo, ki govori o tem, da večina ne razume niti principa (naravne) zasnovanosti, in ne zmore dojeti dejstva, tudi povsem enostavnega, da nič (v naravi) ne obstaja »na zalogo«, v podobi neke rezerve, za katero se posamičnosti odločajo, ali bi jo (ali ne) uporabile.

Razum(evanje) je predpogoj dejanskega učenja, in ne njegova posledica. Dejansko učenje pa je tisto, ki omogoča uporabo pridobljenih (spo)znanj v smislu tvorjenja boljšega, naprednejšega, popolnejšega, torej v smislu (raz)reševanja težav (in ne njihovega povzročanja, njihovega nenehnega ponavljanja, »vrtenja v zgodovinski spirali«… ki je spirala izključno zaradi dosežkov – tehnoloških, razvojnih – posameznikov, sicer pa je, vsebinsko gledano, v odnosu do večine, povsem preprosto kroženje).

Absolutna večina »znanj(a)«, ki je v obtoku, je zgolj tozadevno znanje, je naučenost določenih podatkov (aktivnosti), uporabnih izključno v ustaljenih razmerah, okoliščinah, kar pomeni, z drugimi besedami, da vsaka porušitev okoliščin, da vsaka bistvenejša sprememba pogojev, znotraj katerih se odvija določeno izkazovanje, tovrstno (nerazumljeno) znanje izkaže ne samo kot neuporabno, pač pa kot – napačno!

Da razum ni posledica učenja, o tem priča sledeče: najprej je potrebno vsebine (vse, kar je še neznanega) ugotoviti (prepoznati njih obstoj), jih nato spoznavati (razumevati), šele nato se pojavijo zapisi (teh prepoznanih vsebin), zapisi torej, ki predstavljajo »snov učenja«, torej podatke, ki tvorijo znanje. Ali zgolj »znanje«. In ni obratno, v svetu razumevanja, je pa povsem obratno v svetu nerazumevanja, v svetu verovanja (verjamem, da nekaj je, čeprav tega nečesa ne poznam in ga ne morem spoznati, na način, da bi bilo moje spoznanje sprejemljivo v obči podobi), v svetu čutnega zaznavanja (»svet je, kakršnega vidim« - absurd: naravnih zakonitosti ni moč neposredno videti, niti kakorkoli drugače zaznati, s čutili, a vendarle vsi »vedo«, da obstajajo, v taistem svetu, ki je »tak, kakršnega vidim«!).
Da, razum(evanje) je tvorec znanja, torej ne njegov proizvod, čeprav je res, da s kopičenjem (spo)znanj razum pridobiva večje možnosti razumevanja obravnavane (katerekoli) celote.

Mikrocefalin MCPH1, gen, »kulturna dediščina« Neandertalca, človečnjaka, nagonskega, nerazumskega bitja, je poglaviten »razlog« nerazumskega »človeškega sveta« (poleg njega se pojavljajo tudi ostali, podobni geni, podedovani s strani drugih človečnjakov, živečih v času Homo Sapiensovega »potovanja prek sveta«, a je omenjen gen odstotkovno najmočneje zastopan). Gen, ki je v svetovnih razmerah krepko večinska danost, v evroazijskih (Evropa in Azija sta pradomovini Neandertalca) pa malodane absolutna.

Pingvin ima krila, in se lahko še tako uči »leteti po zraku«, pa mu ne bo uspelo (lahko pa »leti« v vodi), po drugi strani pa vrabec ne potrebuje nikakršnega uka letenja, ga narava sama »sili«, da prične zamahovati s perutnicami (s tem perutnice krepi, jih jača, pridobiva moč, potrebno za letenje, in ne samega znanja letenja), in to počne toliko časa, dokler nekega dne, sam od sebe, ne poleti. Tako sta zasnovana, oba, pingvin in vrabec, in je princip (vloga) zasnovanosti identičen (identična) pri vseh vrstah. Kar je (dano kot možnost), to je v uporabi, česar ni, tega niti čarovnik ne more priklicati!

Ni komentarjev:

Objavite komentar