četrtek, 2. marec 2017

Ti, ti, grdi kapitalizem...



Ne zagovarjam »kapitalizma«, vsaj takšnega ne, kakršnega izkazuje svet nagonske dvonožnosti, čeprav bi ga, z vidika narave, moral zagovarjati. Je namreč edini družben sistem, ki povsem ustreza naravi (naravnemu) in ga v celoti opredeljuje temeljna značilnost – preprosta živalskost. Le-ta pa je povsem naravna.

Zmotna so »vedenja« občosti, in je zmotno tudi njeno »vedenje« o naravi (naravnem), ki govori o domnevni enakosti, enakopravnosti, kateri naj bi se izkazovali v naravi. Izpričuje, takšno »vedenje«, zgolj o tem, da niti šola(nje), niti neposreden uk (informacije, pridobljene na osnovi opazovanja) ne moreta spremeniti tistega, kar je, v podobi naravnih danosti, značilnost vrst(e). Konkretno: nič ne more iz nedojemljivosti (iz nerazumevanja, nerazumskosti) narediti dojemljivost (razumevanje, razumskost).

V naravi enakosti in enakopravnosti ni že ob sami poroditvi življenj(a). Običajno so prvodošli mladiči močnejši (razvitejši) od ostalih, in si zmorejo (ker so močnejši) pridobivati več pravice (npr. do hranjenja, torej tudi do sitosti in s tem do večje možnosti preživetja, obenem do boljšega razvijanja), kot je te pravice »dano« šibkejšim. Pravzaprav v naravi šibkejšim nič ni kar tako, kot samoumevnost, danega, pač pa – kar ostane (če ostane), to dobijo šibkejši (nezmožnejši).

Lepo je sicer »vedeti« o neki čredi, ki se pase v obilju trave, in govoriti o tem, da je za vse dovolj, da je vsem enako. Čeprav tudi v takšnih razmerah, torej v obilju hrane, ni vsem enako – so tisti, ki odločajo, so tisti, ki imajo, za razliko od vseh preostalih, določene pravice.
Denimo pri slonih, odloča najstarejša samica. Pri volkovih odloča najmočnejši volk. Pri obeh pa moč, v podobi grobe sile, odloča o tem, kdo bo sit (in kdo lačen) takrat, kadar se obilje spremeni v pomanjkanje, takrat, kadar bo jedel (pil) tisti, ki si bo pravico do nelakote (nežeje) izboril. In pri obeh vrstah (ter tudi ostalih) moč (ali nek drug »argument prepričljivosti«) odloča o tem, kdo bo imel priložnost svoje gene nadaljevati v podobi potomstva.

Kakopak, na takšen način tudi v naravi obstajajo tisti, ki »imajo več«, in tisti, ki »imajo manj«. Pa ne samo pravic, pač pa povsem otipljivih stvari. Denimo volk: najmočnejši je najbolj sit, pomeni, da je tudi telesno najbolj razvit, pomeni, da s svojo telesno močjo ohranja svojo zmožnost nadvladovanja ostalih, in, ker je najbolj sit, ima tudi najbolj ugodno preživljanje »prostega časa«, lepo in zadovoljno počiva, medtem ko ostalim kruli…

Z družbenimi sistemi je tako, kot z vsemi ostalimi okolji. Obstajajo sicer »sami po sebi« kot možnosti, tako kot obstajajo vlažna in suha okolja, kakor obstajata kopno in voda. Od tistih, ki prevladujejo (v teh okoljih) pa je odvisno to, kako se bodo (ta okolja) izkazovala. V mlaki poteka žabje izkazovanje, v vlagi zmore plesen vse prerasti, v blatu bo črvivost uspevala… v dvonožnem nagonskem svetu pa bodo podobe kazili dvonožni nagoni. Resda nadzorovani, omejevani, obvladovani, v časih, v katerih občosti ni dano (so)odločanje, a povsem osvobojeni v svetu »večinskega odločanja«.

Odločitve posameznikov, dospelih na oblast v svetu dvonožne nagonskosti, sploh niso tako pomembne, kot se kažejo (nagonskim, njihovim umskim zmožnostim), kajti vsak nagonski se zmore izkazovati izključno tako, kakor je naravno zasnovan, potemtakem nagonsko! Pa – če večinsko (so)odločanje na »oblast« postavi žabo, bo donelo reganje (in bodo mlako krasili šopi jajčec in pupkov, voda bo sluzasta), če postavi plesen, bo prerasla vse, kar ji bo v dosegu (in bo »lepo«, nezdravo »dišalo«), če pa črve, bodo prečrvičili vse, do česar bodo dospeli… pač, žabe, plesen, črvi (in vse ostalo, nagonsko) drugače ne zna, ne zmore, ker je ustvarjeno izključno tako (za to), da lastno zasnovanost udejanja. Potemtakem bi se dalo, pri teh družbenih sistemih, govoriti v stilu tiste radijske oddaje »želeli ste – tu imate«!

Če poenostavim, potem zapišem, da so družbeni sistemi zgolj (in samo to) »zrcalna podoba« tistih, kateri te (družbene) sisteme opredeljujejo. In za to, da je zrcalna podoba grda (lepa) zagotovo ni krivo (zaslužno) zrcalo, pač pa tisti, ki se predenj postavi!
In, če pridodam: nikjer, v nobenem okolju (družbenem sistemu) zadeve ne morejo potekati v okviru etičnih zapovedi, v kolikor so ravnanja prepuščena nagonom (nagonskosti)!

Ni komentarjev:

Objavite komentar