To, da
niti osnovnih zadev ne razumejo, o tem priča tudi dejstvo, po katerem »načelo
enakosti pred zakonom« pojmujejo v podobi splošnega »vsi smo enaki«, čeprav gre
za dve povsem različni zadevi. Kakopak, pojasnim različnost…
To, da
NISMO vsi enaki, o tem pričajo že povsem običajna dejstva: smo različni po
spolu, po barvi las (oči), po višini, teži, po raznih prepričanjih, navadah,
načinih življenja, ne nazadnje smo različni po zmožnostih in po odnosu do tega,
čemur pravimo sobivanje. In bi bilo sila nespametno vztrajati pri »splošni
enakosti«, upoštevaje našteto.
Tudi
nismo enaki po zahtevah oziroma po pogojih, kateri naj bi bili dani sleherniku
za zagotavljanje osnovnih življenjskih potreb, pa, če zbanaliziram, sladkorni
bolnik potrebuje povsem drugačno hrano, kot je hrana, katero lahko uživa zdrava
oseba. Ali pa delavec, zaposlen v nevarnem okolju, potrebuje dodatno
zdravstveno oskrbo, in je upravičen do ustreznejših delovnih pogojev, ne
nazadnje do skrajšane delovne dobe. Ne, nikoli ni bilo tovrstne enakosti, in
nikoli je ne more biti!
Absurd,
vendar tudi načelo enakosti pred zakonom ne enači oseb, posameznikov,
potemtakem zanj ne velja, da so, na primer, vsi, ki se znajdejo pred sodnikom,
enaki (enako odgovorni). Daleč od tega, kajti enakost po zakonu velja za
konkretne vsebine, s katerimi se izkazujemo, in ne za osebe, posameznike, za
izkazovalce teh vsebin. Pojasnim…
Sodnik,
na primer, ugotavlja nedovoljenost določenega dejanja, pomeni, da sodi zaradi
storjenega dejanja, pomeni, da sodi neposredno – dejanje! To, da je na koncu obsojena
konkretna oseba, to je zgolj posledica prvotnega delovanja sodnika, odločanja o
ne/dopustnosti storjenega dejanja. Ker se dejanje ne zmore zgoditi samo od sebe
(pač pa ga mora nekdo storiti), je v končni fazi (sodnega postopka) obsojen
storilec obravnavanega dejanja.
Po
načelu enakosti pred zakonom velja, da vsa enaka kazniva dejanja zapadejo pod
enako obravnavo. Da pa pride pri razsodbah do razlik, do različnih sodnih izrekov
(kazni), je pa posledica prav tega, da NISMO vsi enaki. Pa je, denimo,
mladoletna oseba blažje obravnavana (za isto dejanje) kot nek povratnik (pri
izvrševanju nedopustnih ravnanj), in je, na primer, neprištevna oseba
osvobojena odgovornosti (za storitev nedopustnega dejanja), ali pa določene
druge (olajševalne) okoliščine vplivajo na višino kazni in način njenega
poplačila (odsluženja).
Podobno
velja na drugih področjih, denimo na zaposlitvenem: pri sprejemanju kandidatov
naj bi veljale njihove kvalificiranosti, pomeni njihove usposobljenosti za čim
boljše opravljanje dela, in po presoji teh usposobljenosti BI MORALI veljati
enaki pogoji, enaka merila, in bi bilo skrajno napačno na mesto nekega
zborovodje zaposliti »prijatelja, ki niti posluha nima« (in odsloviti vse
ostale kandidate le zaradi tega, ker niso »prijatelji«), čeprav…
Taisti,
ki trdijo svoj »vsi smo enaki«, poslujejo po sistemu »vez in poznanstev«, pa
(če ni boljših zvez) vsaj »boljši kos mesa« (pri mesarju znancu) pojmujejo kot
nekaj povsem »normalnega«, samoumevnega, pomeni, da jih takrat »vsi smo enaki«
pretirano ne skrbi. Takrat torej, jih ne skrbi, kadar zmorejo na račun (lastne)
neenakosti SEBI PRIDOBITI (jih pa, vsekakor, moti, kadar se dogaja obratno).
Ni komentarjev:
Objavite komentar