V
zadnjem času velikokrat zasledim trditvi človejaških modrocev, prvo, ki pravi,
da »je fašizem otrok kapital(izm)a«, in drugo, ki pravi, da je za novodobni
fašizem značilen tudi rasizem (potemtakem naj za dosedanje podobe fašizma
rasizem ne bil značilen). Obe trditvi nikakor ne temeljita na dejstvih, sta,
potemtakem, daleč od resnice, in sta lep primer tega, da – nagonska bitja niso
zmožna (raz)umevanja!
Kakopak,
v nadaljevanju pojasnim to, svojo trditev, in izkažem nje pravilnost!
In,
povsem mimogrede: bi se ne kazalo zamisliti, ob tem, da je tu, pri nas, poprej
bil vsega kriv socializem, dočim je sedaj vlogo dežurnega krivca prevzel
kapitalizem?! Ob čemer je sleherni družben sistem le odraz tistih, ki – družbo
tvorijo. Je, potemtakem, le slika teh tvorcev, v konkretnem, človejaškem
primeru, razkrojevalcev (slehernega) človeškega sobivanja!
Zastavim
z drugo trditvijo, je pojasnilo njene nepravilnosti krajše.
Kdor
vsaj malo ve o (doslej izkazovanem) fašizmu, in (oziroma) nacizmu, ta ve tudi
to, da se imajo fašisti za pripadnike nekakšnega NADljudstva, za pripadnike
neke, v bistvu povsem izmišljene, neobstoječe rase, ki naj bi bila več vredna
od ostalih ras! In kdor vsaj malo izkazuje neko občo izobraženost, ta ve, da je
sleherno razlikovanje in delitev na več- in manjvredne, temelječe izključno na
nepomembnih, obrobnih, zunanjih dejavnikih (npr. telesna višina, barva polti,
fizionomija obraza…) – RASIZEM! Pa…
Če
fašistom (nacistom) šteje bela polt, svetli lasje, modre oči… in so jim te
značilnosti izkaz večvrednosti, v odnosu do vseh drugačnih, potem so, že na
osnovi tega, rasisti. In so to bili od nekdaj! In, mimogrede: etnično čiščenje,
s katerim se je izkazal fašizem, ni temeljilo le na narodni pripadnosti (Judje,
Slovani), pač pa tudi na »obarvanosti« kože (Cigani oz. Romi, kakor je
pripadnikom te etnične skupnosti ljubše, in ostali temne/jše polti).
Torej
je trditev, da je rasizem značilnost novodobnega fašizma, napačna, saj je –
značilnost fašizma, kot takega, od nekdaj!
Zdaj pa
k prvi trditvi, in prek ustreznega uvoda…
Ko človek izbira svojo družbo, takrat mu
štejejo VSEBINSKE zadeve, in predvsem – značajske lastnosti posameznika, s
katerim naj bi se (ali pa ne) družil! In je človeku povsem vseeno
to, kateri rasi, narodu, jezikovni skupini, socialnemu sloju… posameznik
pripada, pomembno mu je KAKŠEN je, predvsem z moralnega vidika!
Ko
nagonski tvorijo svoja druženja, takrat prevladuje – pripadnost, konkretno
ČREDNA pripadnost! Svoj s svojim, pravijo.
Nezmožni
ugotavljanja etičnosti, nezmožni biti etični, se družijo (vsi nagonski) na
temelju izkazov črede, kateri pripadajo, v človejaškem primeru na temelju
»svetih« jezika, ozemlja, gora in voda, in raznih drugih simbolov, ne nazadnje
tudi na temelju nekih, lahko zgolj tozadevnih, junaštev in junakov.
Nenehno
poslušana izjava »ponosen(sna) sem, ker sem Slovenec(ka)« je izkaz maloprej
zapisanega. Izkaz, ki govori le o tem, da – ker govoriš nek (svoj) specifičen
jezik, ker živiš na nekem (svojem) specifičnem ozemlju, ker… zgolj zaradi tega
imaš pravico »biti ponosen(sna)«. Ne glede na to, če sploh veš, kaj je to
ponos, in še manj glede na to, ali si ponašanja sploh vreden(dna)!
Mimogrede:
vse živali imajo svoje »svete scaline«, svoje vonjave, govorice, ozemlja…
Kadar
si ponosen, takrat meniš, da si »nekaj posebnega«, nekaj več od vseh ostalih
(ki ne morejo biti ponosni na to, na kar si sam/a, ker, preprosto, ne sodijo v
tvojo čredo). Še nisem zasledil primera, da bi bil nekdo ponosen na svojo
manjvrednost, na svoje pomanjkljivosti… takrat, običajno, nastopi
zakompleksiranost, občutek manjvrednosti. Potemtakem…
Če
meniš, da si nekaj-več od ostalih, če meniš, da si upravičen/a biti ponosen
ZGOLJ radi tega, ker pripadaš svojemu narodu… če meniš, da so tvoja vera,
državni simboli, jezik, tvoj način živetja več vredni od povsem istih stvari,
pri nekih drugih drugače izkazovanih, potem – potem se izkazuješ natanko tako,
kot se izkazujejo fašisti, »ponašaš« se s povsem enakimi vsebinami, s katerimi
se ponašajo tudi oni! Le da oni, fašisti, ta svoj »ponos« potencirajo, do
skrajnosti… kar zmore storiti sleherni ponosen-kr-sm-slovenc, kar, ne nazadnje,
dokazuje tudi zgodovina (mimogrede: povsem vseeno je, če se z nestrpnostjo do
drugačnih izkazuješ z leve ali z desne politične strani)!
Fašizem
obstaja že dolgo, in je obstajal, tudi tu, pri nas, v času socializma, s to
razliko, da – mu je bilo onemogočano izkazovanje. Sleherni poskusi so bili
strogo zatrti, izkazovalci kaznovani! Pomeni…
Pomeni,
da fašizem ni stvar (produkt) družbenega sistema, pač pa je izkaz – nagonske
nestrpnosti, nagonskega nerazumevanja realnosti. In je le vprašanje
ne/strogosti sistema, v kakšni meri se bo smel izkazovati.
Res je,
v socializmu NI bilo demokracije, kljub opevanemu samoupravljanju. Voljeni kandidati
so bili (preden so prišli na volilne liste) odobreni s strani države (sistemu neprimerni
niso mogli kandidirati), samoupravljalci so dvigali roke po navodilih vodstev…
Kapitalizem
se rad ponaša z »demokracijo« (ob redkih primerih, denimo Frankova Španija, za
katere je značilna diktatura), s t. im. svobodnim trgom, svobodnim pretokom
sredstev, svobodnim pretokom »ljudi«, s svobodo govora… vse lari-fari svoboda,
ki zmore nemoteno obstajati le toliko časa, dokler »ta pravih« ne ogroža… in
res je, da nagonska bitja, človejaki, svobodo pojmujejo v stilu
smem-početi-vse-kar-mi-prija-in-tako-kot-mi-prija, pa – če smeš ti, če naj bi
smel vsakdo, potem sme tudi tisti, ki sledi zamislim fašizma! Žal! Demokracija,
pač, ni za tiste, ki niti temeljne odgovornosti ne premorejo, ki se niti
posledic lastnega delovanja ne zavedajo!
Tako da
– ne, fašizem ni prav nič »otrok kapital(izm)a«, pač pa je zgolj eden izmed
izkazov nagonskosti, živalskosti »ljudstva«, ki ob botri »demokraciji« sme
pokukati iz svojih lukenj, in – tudi pokuka! Fašizem je otrok »ljudstva«! Kakor
je, povsem enako, otrok »ljudstva« tudi levi fašizem, tisti, na primer,
kateremu se je zdelo povsem samoumevno (in se tudi novodobnemu tako zdi), da
odvzameš lastnikom njih lastnino, in si jo potem »pravično« razdeliš… čeprav
zanjo nisi izkazal ničesar drugega, kot krajo, ali vsaj sodelovanje pri kraji!
Saj se tako reče odtujevanju tuje lastnine, mar ne, odtujevanju, izhajajočem le
iz tega, da ima nekdo več od ostalih (četudi je ta več ustvaril na povsem
pošten, etično sprejemljiv način)!?
Ni komentarjev:
Objavite komentar