Pri
opredeljevanju človejakov, je neveščemu najlažje iti po vzvratni poti…
Definitivno
so tvarina, sestavljeni so iz otipljivega, potemtakem niso ideja, in še bolj
niso idealni!
V
kolikor niso ideja, neotipljivost, potem zmorejo dospeti le v štiri kategorije,
kajti – več jih ne obstaja! Pa bi, načeloma, lahko bili:
-
Predmet(i)
oziroma t. im. neživa narava;
-
Rastlina(e),
potemtakem vrsta živetja, ki je, bolj ali manj, pripeta na neko svojo podlago;
-
Žival(i),
potemtakem živetje, katero opredeljuje nagonskost oz. nerazumskost;
-
Človek
(ljudje)? Stežka, pravzaprav nemogoče, kajti temeljna značilnost človeka je
razum, le-tega pa človejaki, dokazljivo, ne premorejo!
Predmeti,
očitno, niso. Imajo svojo voljo, ki pa se zna, resnici na ljubo, vselej
prilagajati volji močnejšega, pa potemtakem volja nekoga drugega postane njih
tozadevna volja.
So
gibljivi, sami se zmorejo premikati, kar, zanesljivo, ni značilnost predmetov.
Četudi je res, da znajo stati tam, kamor jih (močnejši) postavi.
Potemtakem
– četudi se v marsičem predmetno izkazujejo, niso predmeti.
Rastline
imajo neko konkretno, otipljivo osnovo, pa zmorejo rasti izključno tam, kjer so
pripete na nek materialen vir prehranjevanja. Človejaki so, nasprotno, pripeti
na neotipljiv nič, na dedno bebavost, netvornost, čeprav – marsikdaj so pripeti
tudi na skupnost, v podobi socialne pomoči.
Rastline
tudi pretvarjajo neljubo v potrebno, pa so zmožne bogatiti prst in proizvajati
tisto, čemur pravimo zrak (čeprav le-ta ni sestavljen le iz kisika!), dočim je
pri človejakih povsem obratno: prst zastrupljajo, in zrak tudi.
Za
človeka sem že zapisal, da odpade, v primeru človejakov. Tam, kjer niti tega ne
vedo, da vse poteka po nekih svojih zakonitostih… tam, kjer ne vedo tega, da
sleherna zadeva (in tudi družbena dogajanja) potekajo v okvirih svojih
tokokrogov (pa vzroki neizogibno pogojujejo posledice)… tam, kjer se niti
posledic lastnega delovanja ne zavedajo… tam ni moč, niti od daleč, govoriti o
razumu! Potemtakem…
Kaj so,
potemtakem, človejaki?! Poznaš še kakšno kategorijo, znotraj katere bi jih znal(a)
uvrstiti?!
Ni komentarjev:
Objavite komentar