ponedeljek, 25. junij 2018

Mar je res nujna odprava sleherne psihične motnje (okvare) razumsko zasnovanega bitja?!


Odgovor zastavim s pojasnilom, da je moč odpraviti (dokončno odpraviti, potemtakem dejansko ozdraviti!) le tiste psihične motnje (okvare), ki so posledica delovanja nagonske, nerazumske večine na razumsko zasnovanega posameznika, medtem ko so motnje (okvare), povzročene zaradi porušenega (ali tudi sicer neobstoječega) kemičnega ravnovesja (v možganih) potrebne trajne obravnave, s kemičnimi sredstvi, na način, da je moč neozdravljivo uspešno držati pod nadzorom ter s tem omogočiti relativno nemoteno delovanje okvarjene (obolele) osebe (oziroma delovanje, v okviru katerega ne nastajajo dodatne težave, poleg obstoječih… v primeru, seveda, da je obolelost tako huda, da radi nje obolela oseba ni zmožna živeti nekega samostojnega živetja). Sedaj pa nadaljujem, v točkah…

1.      Res je, vsaka psihična motnja (okvara) negativno deluje na umske zmožnosti, kar pomeni, da se zmožnost logičnega (razumskega) delovanja z vsako okvaro manjša (dokler ne pride do tega, v primeru hujših okvar, da se sicer razumsko zasnovano bitje začne izkazovati – torej tudi razmišljati – na enak način, kot se izkazuje nagonsko zasnovana večina… ali celo do tega, da okvara privede do stanja globokega podpovprečja, potemtakem do uradno ugotovljene umske obolelosti, umske nezmožnosti).
2.      Dovolj je, za razumsko zasnovano bitje, za kakovost njegovega živetja, da zmore razumevati vsaj osnove izkazovanja (delovanja) stvarnosti, in nikjer ne piše, da bi moralo vsako razumsko zasnovano bitje delovati absolutno logično (razumsko) in, posledično, dospevati do prepoznavanja in ugotavljanja naravnih (potemtakem tudi družbenih) zakonitosti, v odvisnosti od interesnega področja posameznika, seveda, v odvisnosti od vsebin, katerim bi ta posameznik posvečal svoje znanje, preučevanje.
3.      V kolikor razumsko zasnovano bitje zmore delovati skladno z lastno zasnovanostjo (kar načeloma zmore tudi v primeru, da ga krasi posamična psihična motnja oz. okvara), v kolikor v svojem delovanju (četudi psihično načetem, a zgolj načetem!) najde sebi veselje do živetja, do življenja, s tem tudi voljo, moč za živetje oz. življenje, oziroma, z drugimi besedami, v kolikor se posledice neke psihične okvare izkazujejo v podobah »zasilnega izhoda«, nekakšnega skritega sveta, dostopnega samo konkretnemu posamezniku, prostora, v katerega se lahko zateče pred vsakdanjimi spoznanji, se v njem odpočije in si nabere novih moči, obenem pa taisti posameznik zmore, kljub psihični načetosti, dovolj razumsko delovati, v takšnem primeru je večinoma bolje takšno okvaro pustiti pri miru, je ne odpravljati (ozdravljati)! V nasprotnem (v primeru vzpostavljanja absolutno logičnega delovanja, absolutne razumskosti) se namreč zlahka lahko pripeti to, da se ozdravljeni znajde pred nič kaj prijetnim spoznanjem o dejanskem stvarnem, posledično v stanju brezupa (brezvoljnosti, popolne nemoči), obenem pa (čeprav nemočen, brezvoljen – celo za lastno živetje!) potrebuje najti prepotrebno voljo, prepotrebno moč za nadaljevanje lastnega živetja, potemtakem najprej potrebuje samemu sebi najti neko vsebino, s katero lastno življenje (samemu sebi) osmisli! In te vsebine nikakor ne zmore najti v okolju, v svetu občosti, torej v svetu, zaradi katerega je tudi spoznal nemoč in breme brezupa! Pa… 
      Ker pri takšnih zadevah vselej obstaja možnost, da ozdravljeni ne dospe do tega, da bi znova osmislil lastno živetje (mimogrede: razumsko zasnovani smisel lastnega živetja ne vidi v tistem nagonskem »da mi je lepo in dobro«, pač pa, povsem nasprotno, lastno živetje osmišlja v odvisnosti od tega koliko zmore prispevati stvarnosti, potemtakem tudi skupnosti, v kateri neposredno in posredno obstaja!), obstaja tudi možnost, da se ozdravljeni sooči z dvema, skrajnima, zaključkoma (lastnega živetja): da ga spoznanje stvarnosti in sočasna nemoč, brezupnost, privede do vselej hujšega trpljenja, posledično do umske (in tudi fizične) obolelosti, potemtakem do stanja, v katerem več ne obstaja v podobi suverenega bitja, bitja, zmožnega odločati o samem sebi, ali pa do tega, da si poišče drug »izhod v sili« in (predčasno) zaključi lastno živetje!

Torej, če zaokrožim odgovor na uvodoma (naslovno) zastavljeno vprašanje, potem zapišem: Ne, nikakor ni potrebno do konca (oziroma povsem) (o)zdraviti, pač pa mora biti terapevt dovolj razumen, da zmore presoditi (in s tem tudi nase prevzeti določeno tveganje, posledično odgovornost!) o tem kaj, koliko in do kdaj bo (o)zdravil!

K sreči današnja »psihoterapija« sploh ne ve tega, o čemer tu zapisujem (ve pa psihoterapija, seveda, tisto pravo, dejansko poznavanje in razumevanje problematike)! In, k sreči, njihove telovadbe, presajanja lončnic, druženja in podobne »čarovnije« oz. »psihoterapevtske metode« ne morejo povzročiti v prejšnji točki pojasnjene škode. Lahko »le« omogočajo to, da se (radi neustreznega tretiranja obolelosti, pravzaprav, če ustrezneje resnici zapišem, zaradi nikakršnega tretiranja obolelosti, vsaj ne takšnega, ki bi bilo podobno zdravljenju) obolelost krepi, da počasi, a vztrajno, zavzema vse večjo vlogo in s tem, posledično, vse bolj kvarno (do dokončne okvarjenosti) deluje tako na psihično, kakor tudi na fizično zdravje (da, premnoge bolezni, ki se tozadevno izkazujejo kot fizične, kot bolezni telesa, so neposredna posledica psihičnih okvarjenosti!!!).

Ni komentarjev:

Objavite komentar