Stanje
(po občem poimenovanju) kompleksov (oz. zakompleksanosti) je stanje osebnih
frustracij (oz. zafrustriranosti), stanje osebnega nezadovoljstva (nad samim
seboj), temelječega na dveh dejstvih: na občutku lastne manjvrednosti ( =
nič-posebnosti, /pogleda, omembe/ nevrednosti) in na potrebi po
biti-nekaj-posebnega (pogleda, omembe, upoštevanja vrednega).
Obči so
nagonska, potemtakem NErazumska bitja, in so (kakor vsa ostala nagonska bitja) nezmožni
spreminjanja okoliščin sebi v prid, pač pa se zmorejo zgolj prilagajati (bolj
ali manj uspešno) danim okoliščinam. Zaradi tega tudi vsi poskusi občih, da bi
kakovostno posegali v dana (npr. družbena) stanja, slej kot prej končajo ne
samo neuspešno, pač pa celo v podobah nazadovanja (o čemer najbolje priča »zgodovina«,
izkazujoč se kot nenehno skakanje z leve na desno, in obratno, z vmesnimi
rušitvami, tudi pobijanji).
Ker so
nagonska bitja, zaradi tega ne premorejo poglavitne vsebine, ki je predpogoj
slehernemu ustvarjanju (nečesa) novega, slehernemu tvorjenju, slehernemu
spreminjanju (okoliščin) sebi v prid. Ne premorejo razuma! Tako, denimo, nihče
med občimi ne bi (z)mogel zasnovati (prvega) računalniškega programa (ali
turbine, avtomobila…), zmorejo pa se naučiti izdelovati (programe, turbine,
avtomobile…) in posegati ( = spreminjati) v obstranske (nevsebinske) zadeve, pa
zmorejo biti »inovativni« v podobi uporabe drugačnih materialov, spreminjanja
zunanjosti ipd.
Ker ne
premorejo vsebin, s pomočjo katerih bi same sebe (svojo tvornost, posledično
tudi rezultate te tvornosti) izkazovali, teh vsebin tudi ne poznajo. Česar ne
premorem (tistega, s čemer nisem v stiku, tistega, česar ne poznam), to si po
svoje razlagam, pa obči, denimo, svojo neumnost obravnavajo kot razumskost,
svojo nenačelnost kot načelnost, svojo nezmožnost kot zmožnost. In jim, žal,
niti izkušnje, ki govore o njih nezmožnostih, prav nič ne pomagajo – obči so
vselej prepričani v to, da zmorejo!
Ker ne
premorejo vsebin, s pomočjo katerih bi sami sebe izkazovali, ker, v bistvu,
samih sebe ne premorejo (vsa nagonska bitja so si med seboj podobna, vsa se
enako, nagonsko, odzivajo na okoliščine), vse obravnavajo (presojajo,
vrednotijo) na podlagi tistega, kar lahko vidijo, torej – na temelju omota,
zunanjosti. Tako tudi uspešnost (in tudi značajskost) ugotavljajo na osnovi
posledic (rezultatov). Kakopak, posledice nikoli niso verodostojno izhodišče za
kakršnokoli ugotavljanje, kajti vse se začne z nekim vzrokom, potemtakem je s
tem vzrokom tudi pogojeno! Na primer: ni nujno, da si pridobil določeno imetje
zaradi svoje pridnosti, prizadevnosti, zaradi svojega »trdega« in korektnega
dela, žal (in se to tudi izkazuje, v »demokratičnih«, občih razmerah) je veliko
imetja pridobljenega na temelju goljufij, odtujevanj, potemtakem na osnovi
zmožnosti po biti nepošten.
Ker ne
premorejo vsebin, s katerimi bi se sami sebi, in drugim, kazali kot
nekaj-neobičajnega, kot nekaj-posebnega, so primorani v to, da se po pomoč
zatekajo k dodatkom. K zadevam, ki so, načeloma, vsakomur dostopne, k zadevam,
ki, potemtakem, niso prav nič posebnega, kajti – to, kar je vsakomur dostopno,
to ne more biti nekaj posebnega! In se zatekajo…
K
uhanom (obrvanom, nosanom, ustničanom, jezikanom, popkanom, mednožničanom) in
ostalemu nakitu, pa k določenim oblikam in/ali blagovnim znamkam oblačil,
pokrival, pa h količini (in blagovnim znamkam) materialnega imetja, pa k
telesnim poslikavam, k (nižjerasli) debelejšim podplatom na čevljih, celo k
temu, da si-pomemben-če-si-(pre)bral-neko-Žižkovo-knjigo (četudi je ne
razumejo!) ali neko takšno knjigo vsaj imaš.
Da,
celotno modno gibanje temelji prav na osebnih frustracijah, na občih, ki nimajo
samih sebe (nekih svojih posebnih vsebin), obenem pa jih žene v dokazovanje
tega, da so nekaj posebnega (ali pa /vsaj/ v to, da ne zaostajajo za nekimi
drugimi), pa – pride nov model telefonskega aparata, in nujno vsi ta model
potrebujejo, ne glede na to, če poprejšnji, katerega imajo, še deluje!
Res je,
s tem, ko sebi, in ostalim, »dokažejo«, da ne zaostajajo za drugimi, s tem, ko
(vsaj) sebi »dokažejo« to, da so nekaj-omembe-vrednega, s tem vsaj delno
zmanjšajo svoje nezadovoljstvo, porojeno zaradi tega, ker – dejansko niso prav
nič posebnega! Odpraviti, to nezadovoljstvo, ne zmorejo nikdar, kajti vselej se
bo v njih okolju našel nekdo, ki zmore bolje in več od njih, pa – ker ne
premorejo samozavesti ( = samozavedanje lastnih, in dejanskih, zmožnosti), pač
pa jih »krasi« le domišljavost (zmotno, lažno prepričanje o lastnih
zmožnostih), jim bo ta nek uspešnejši vselej trn v peti, vselej bodo hoteli
tako, kot zmore, kot (se) izkazuje on!
Kaj pa
spremenijo, ti, obči, s tem, ko za odtenek zmanjšajo lastno nezadovoljstvo, s
tem, ko si nek nič-posebnega (in vsakomur dosegljiv) nadomestek nataknejo? Mar
zares postanejo drugačni, vsebinsko gledano, zares postanejo več-vredni?
Zanje,
ki zgolj na temelju videnega (zunanjosti) presojajo in vrednotijo, da, čeprav –
mnogo je bikov, katerim nosane natikajo, in malodane ni goveda, katerega ne bi
uhan (resda v podobi evidenčnega zapisa, a kljub temu) krasil! Potemtakem…
Potemtakem
še vedno ostajajo nič-posebnega, in je (morda ter kakor za koga)
nekaj-posebnega v tistem, kar so si nadeli, s čemer so se okinčali! V tistem,
kar je, kakor sem že zapisal, načeloma dostopno vsakomur, v tistem, potemtakem,
kar je, tudi samo po sebi – nič-posebnega. Še huje!
Sodim
med tiste, ki presojajo (posameznika ugotavljajo) po vsebini, pa so mi dejanske
zmožnosti pomembnejše od občih, umišljenih… in mi je dejanska (t. im. notranja)
lepota pomembnejša od zunanjosti… in ob pogledu na takšne, z nekimi dodatki
okinčane, rado misel poleti: ubogi, prazni, nič-posebnega bebčki!
Tudi
srake zbirajo svetleče predmete, pa zaradi njih niso prav nič manj srake!
Ni komentarjev:
Objavite komentar