Kadar
beseda nanese na verovanje, takrat vsakdo pomisli na verovanje-v-boga, in se
del občosti, ki, bojda, v »boga« ne veruje, opredeljuje kot neveren, čeprav je
dejansko stanje povsem drugačno.
Verovanje
je namreč način izkazovanja, je način pojmovanja realnosti, ki NE
upošteva realnih, dejanskih stanj, in je sam predmet verovanja (»bog«,
družben sistem, TV-ki-poneumlja…) obstranskega pomena.
Verovanje
je neizogibna značilnost VSEH nagonskih bitij, torej tako človejakov, kakor tudi uradno ugotovljenih živali
(vsaka srna, denimo, VERUJE, ko prisluhne okolju in ovoha zrak, da je travnik
varen, četudi jo, nekje na robu taistega travnika, v preži, čaka lovec – z drugimi
besedami srna NI zmožna upoštevati vseh dejstev, pač pa le tista, do katerih
zmore dospeti na osnovi čutnega zaznavanja, in temu svojemu zaznavanju tudi
docela ZAUPA!), in je značilnost vseh tistih posameznikov, ki so sicer
razumsko zasnovani, a so, zaradi delovanja (večinskega) okolja psihično
okvarjeni (pa, kot taki, niso zmožni razumsko delovati, pač pa se
izkazujejo primerljivo nagonski večini).
Pri
slehernem verovanju verujoči samega sebe postavlja v vlogo OBJEKTA (predmeta),
medtem ko predmetu svojega verovanja pripiše vlogo SUBJEKTA. Denimo…
Obče
prepričanje »čas vse pozdravi« samemu času daje moč zdravitve, čeprav je
resnica, v vsakem primeru, popolnoma drugačna, in do ozdravitve pripeljejo
bodisi aktivnosti samega organizma (v kolikor je obolelost tiste vrste, s
katero organizem zmore samostojno opraviti), bodisi se obolelost s časom samo
(po)slabša (takšno poslabšanje je značilno za nemalo fizičnih obolelosti in za
VSA psihična obolenja, kajti to, da se navadiš nekega /svojega/ psihičnega
stanja, da ti ta navajenost na konkretno stanje več ne izkazuje njegovo moteče
delovanje, to NE pomeni, da si ozdravljen, pač pa, daleč od tega, pomeni le to,
da je bolezen tebe spremenila - si se nanjo navadil, ti je postala samoumevna,
nemoteča, »normalna«).
Obče
prepričanje, ki ljubezen do človeka POGOJUJE z ljubeznijo do živali (»kdor nima
rad živali, nima rad ljudi«), je tudi podoba (z realnostjo) skreganega
pojmovanja, kajti a) nikjer ne piše, da ima ta, ki ima rad živali, rad tudi
ljudi, b) da ta, ki (zaradi nekega, kateregakoli razloga) ne mara živali, ne
mara tudi ljudi… predvsem pa je sleherno čustvovanje, torej tudi to, kateremu
pravimo »ljubezen«, posledica nekega konkretnega dojemanja sleherne
posamičnosti, katero naj bi imel, ali pa ne, rad, potemtakem je tudi »imeti rad«
oblikovan na določenih značilnostih tiste vsebine (stvari, zadeve), katero
imaš/ali ne rad, pa – če imam rad sladko, potem imam rad VSE, kar mi to
ljubezen-do-sladkega teši, če imam rad krhko, nežno, dobro, potem imam rad VSE,
kar mi s svojo krhkostjo, nežnostjo, dobroto godi!
Obče
prepričanje o tem, da »TV (ali katerikoli drug medij) poneumlja« je, prav tako,
podoba verovanja, potemtakem iz-trte-izvite-»resnice«, ki sodi med tiste, ki še
najbolj učinkovito izkazujejo nezmožnost razumevanja oz. razumskega delovanja
občosti, kajti – TV je zgolj PREDMET, ki ima tako stikalo za vklop, kakor
stikalo za izklop, in ponuja, v današnjih časih, na izbiro številne programe (v
njih okvirih tudi »pametne« izobraževalne oddaje), predvsem pa je TV sprejemnik
(ali časopis, ali radijski sprejemnik) zgolj stvar, objekt, katerega sem si v
lastno uporabo omislil, in je posledica moje volje, moje odločitve, to, kaj bom
gledal (poslušal, bral), ali pa ne bom! Obenem pa, verjemi – (naravne) neumnosti
ni moč poneumljati, kakor je tudi odpraviti ni moč!
Tudi »družbeni
sistemi, ki oblikujejo posameznika« so izkaz verovanja, ki, kakor vsako
verovanje, svet-obrača-na-glavo, s tem, ko meni, kot posamezniku, ki razpolagam
s svojo voljo (pravilneje: kateri NAJ bi razpolagal s svojo voljo, v kolikor se
zmorem razumsko izkazovati!), taisto voljo odreka, me, s tem, opredmeti (me
postavi v vlogo predmeta, objekta), mi, v bistvu, kot neizogibnost »pojasnjuje«
mene samega, moja ravnanja, izkazovanja! Vendar…
KO bi
dejansko sistem-pogojeval-posameznika, KO bi dejansko priložnost-naredila-tatu,
KO bi dejansko oblast-pokvarila, potem… potem bi bil VSAKDO, ki živi v nekem,
konkretnem sistemu… vsakdo, ki bi do priložnosti dospel… vsakdo, ki bi na
položaj segel – enak vsem ostalim! Pa NI!
Pomeni,
da ti »dejavniki«, v katere občost veruje, niso merodajni, niso odločujoči,
kajti pravila, ne nazadnje, naj bi za vse enako veljala/delovala!
Ja, je
pa res, da se vsi ti »dejavniki« enako izkazujejo v okviru NAGONSKIH bitij, torej
bitij nezmožnih razumevanja, bitij, ki se okoliščinam prilagajajo, bitij, ki
(pa naj gre za uradno ugotovljen, ali ne, živalski svet) vselej vzamejo, kadar
jim je moč vzeti, vselej »ubogajo«, kadar druge možnosti nimajo, vselej ravnajo
po sistemu boja za obstanek in pravice močnejšega.
Verovanje
kot način izkazovanja je, potemtakem, edini možen način, s katerim se lahko
izkazujejo (vsa) nagonska bitja. Potemtakem verovanje (kakor tudi ne časopis,
radio, TV) NE poneumlja, pač pa je posledica umske nezmožnosti, bodisi
prirojene (absolutna večina), bodisi povzročene (v podobi psihične okvare), pri
čemer je v drugem primeru – odpravljivo (ozdravljivo) stanje!
V
svojem (psiho)terapevtskem delovanju sem imel priložnost spoznavati določena
dejstva, zlasti tista, ki o samem delovanju psihe pričajo, kakopak. In sem imel
tudi primer povsem skrajnega verskega prepričanja, prepričanja, ki je kot edino
sprejemljivo, dopustno izkazovanje obravnavalo izkazovanje v okvirih naučenih
verskih pojmovanj. Vse ostale načine/podobe, četudi le-te niso v ničemer
neetičnost izkazovale, je dosledno zavračalo.
Nisem
se lotil odpravljanja verovanja (le-to je bilo namreč zgolj posledica
konkretnega, obolelega psihičnega stanja), pač pa sem se lotil odprave okvar,
ki so pogojevale nerazumskost, nagonsko izkazovanje obolele osebe, in je samo
verovanje, posledično in povsem samodejno, z ozdravitvijo (z vzpostavitvijo
razumskega delovanja) – odpadlo!
Marsikdo
verovanje pripisuje okolju, češ da je posledica naučenosti, čeprav – daleč od
tega, da bi bilo to res, kajti – otroci verujejo tudi v Zobno miško, v Dedka
Mraza, v Božička… pa s časom s takšnim verovanjem prenehajo (takrat, pač, ko
IZKUSTVENO ugotovijo, da predmeti njih verovanj dejansko – v svojih fizičnih
podobah – ne obstajajo)! Pomeni, da sama naučenost NE more biti razlog
verovanja (ne nazadnje, tudi Teslo, Ajnštajna, Galilea… so v šoli učili o
povsem drugačnih »dejstvih«, kot so bila dejstva, katera so, vsi našteti in
številni ostali, kot dejanska ugotovili), pač pa je tisti »Kar se Janezek
nauči, to Janez zna« ( = tudi podoba verovanja!) možen le tam, kjer ne janezek,
ne janez nimata v glavi tistega potrebnega za spoznavanje, razumevanje
objektivne realnosti oz. dejstev. Kakor pri (dresirani) uradno ugotovljeni
živali – kar jo naučiš, to »zna«!
Tipičen
primer takšne naučenosti, in vrednosti tovrstnega »znanja«, so t. im. janičarji
– mladina, katero so Turki ugrabljali, in jo predresirali v še hujše »turke« od
samih sebe!
Dvomim,
da še nisi slišal/a za tisti »samo neumnež vse ve«, ali za tisti »umnost zmore
svoj NE VEM«, torej za dve, le navidezno, različni trditvi, ki pa o enem in
istem govorita: o tem, da je potrebno zavedati se objektivnosti, da zmoreš
dospeti do ugotovitve o tem, da vselej ostajajo neodgovorjena vprašanja, da vselej
ostajajo nerazkrite vsebine, in da je, posledično, do spoznanj moč dospevati
IZKLJUČNO postopoma! Po drugi strani pa verovanje, katerokoli in vsako, že
tisočletja na povsem enak način »spoznanja« malodane že v zibeli polaga, in so
ta »spoznanja« ABSOLUTNO (brezpogojno) »resnična«, in naj bi za vsakogar
veljala, čeprav niti samih sebe ne zmorejo z dejstvi ubraniti!
In je
absurd, a VSE verske »resnice« izhajajo še iz časov, ko je bila »resnica« tudi
takšna, da je o ploščati Zemlji govorila, o tem, da se Sonce krog Zemlje vrti,
o tem, da je zdravje (ozdravitev) odvisno od »božje volje«… skratka, iz časov,
ko so verujoči tudi (kakor danes) »znali« vse pojasniti, in so »vedeli«, da je
zgolj njih pojasnjevanje skladno z resničnostjo!
Znanost
svojih ugotovitev ne razglaša za absolutno veljavne (za dokončne,
nespremenljive), pač pa jih preverja, nadaljuje z raziskovanjem, dospeva do
vselej novih, vsaj bolj izpopolnjenih dognanj (pomeni, da znanost sama svoja
dognanja spreminja), verovanje, katerokoli (in tudi v »boga«) pa svoje »resnice«
spreminja izključno takrat, ko je zaradi spoznanj (ČUTNEMU »razumevanju« dokazljivih
spoznanj!) znanosti v to primorano!
Ne,
verovanje, katerokoli in vsa, zares NE poneumlja, je zgolj izkaz (prirojene ali
povzročene, malodane vseeno) neumnosti!
Ni komentarjev:
Objavite komentar