Zastavim
s sledečo trditvijo: VSAKO psihično bolezen, povzročeno s strani okolja, je moč
pozdraviti - pri razumsko zasnovanih oz. ljudeh.*
NOBENE
psihične bolezni, povzročene s strani okolja, NI moč pozdraviti - pri nagonsko
zasnovanih oz. človejakih.
*
v primeru pravočasnega zdravljenja
Nadaljujem
s sledečim dejstvom: VSAKA psihična okvara (dlje trajajoča okvara = obolenje
oz. bolezen) se ne zgolj zapiše v psihi obolelega, pač pa neizogibno povzroči
določeno škodo, v podobi, na primer, zmanjšanih mišljenjsko-spominskih
zmožnosti, slabše zbranosti, slabšega občega razpoloženja, v hujših primerih
tudi slabšega fizičnega stanja (posledično fizičnega OBJEKTIVNEGA, ne umišljenega,
počutja)!
Potemtakem
so takšna stanja (nezmožnost mišljenja, nezmožnost spomina ipd.) POSLEDICE (obenem
načini izkazovanja) obolelosti, in NE sama obolelost! Potemtakem zgolj odprava
teh (in takšnih) stanj NI (o)zdravitev, pač pa le – slepitev, tako terapevta,
kot tudi bolnika. In gre za povsem enako zadevo, kot je odpravljanje
vročinskega stanja (z analgetiki, na primer), ob sočasni ohranjenosti njegovega
vzroka, nekega vnetja, denimo (neke
bolezni, pač)!
Za
lažje razumevanje uporabim povsem telesen, fizičen primer.
Recimo,
da nekdo ostane brez noge. Marsičesa ne more več početi, tako, kot je počel
takrat, ko še ni utrpel izgube, in najde se cel kup zadev, ki jih sploh ne more
več početi. Kakopak, izguba noge ne pušča le fizičnih, pač pa zmore pustiti
tudi psihične posledice, četudi…
Četudi
ta, ki je brez noge, dobi ustrezno protezo. In ga naučijo funkcionirati, s to
protezo. In mu, s tem, omogočijo malodane nemoteno sprotno živetje. In četudi
se, s časom, sprijazni z izgubo, naredi križ prek nenehnega (notranjega) »glodanja«.
Potemtakem
takšna oseba (ki dobi protezo, namesto noge) NI ozdravljena, in ni zdrava (glede
na svoje prvobitno stanje), pač pa ji je le odpravljena (in še to le deloma)
gibalna nezmožnost. In je naučena (ali pa se je sama naučila) živeti v tem
svojem, novem in neželenem, stanju! Da bi bila (o)zdravljena, bi ji morali
narediti novo, pravo nogo, jo umestiti namesto manjkajoče, in bi morala, ta,
nova noga, v celoti nadomestiti prejšnjo! Moralo bi biti, skratka,
vzpostavljeno prvotno, izhodiščno (pred izgubo noge) stanje!
Povsem
enako je pri psihičnih boleznih, če ne celo hujše, kajti – psihičnega stanja ni
moč videti (tako, kot je moč videti odsotnost noge oz. protezo), četudi ga je (a
sila redkim, celo znotraj uradno opredeljenih terapevtov) moč prepozna(va)ti. Pravočasno,
in ne šele takrat (kar se večinoma dogaja), ko samo stanje obolelega zlomi (da
bodisi sebi, bodisi nekim drugim, stori silo).
Kakor
je moderna plastična kirurgija, na primer, tako je moderno tudi (psiho)terapevtsko
udejstvovanje. Zvečine zgolj »psihoterapevtsko«, potemtakem nepravo, tisto
šarlatansko, katerega izvajajo tozadevni terapevti, takšni, ki s svojim NErazumevanjem
niti ne sežejo v dno težav… pač pa se lotevajo tistega, kar zmoreta videti,
bodisi obolela oseba (ali nekdo iz njenega okolja), bodisi »terapevt«. Lotevata
se POSLEDIC, lotevata se podob, s katerimi se obolelosti izkazujejo, in menita,
da sta z odpravo teh posledic tudi (o)zdravila, čeprav NISTA. Še zdaleč nista
odpravila stanj, nastalih zaradi (psihične) okvare, in še zdaleč nista
vzpostavila prvobitnega stanja, takšnega, kakršno je bilo značilno v času pred
obolelostjo!
Da,
celo stroka se je sprijaznila s tem, da »je namen terapevtskega delovanja v
tem, da obolelo osebo naučiš živeti z okvaro«, obenem pa taista stroka svoje
delovanje razglaša kot zdravljenje! To, da si nekoga naučil hoditi s protezo,
to je zate odprava prizadetosti, vzpostavitev normalnega stanja?!
Sleherna
okvara, ki ni odpravljena, TRAJNO pušča v obolelem sledove. In četudi so ti
sledovi spočetka morda le v podobi nezadovoljstva, slabovoljnosti… s časom njih
oblike, in tudi učinkovanja, postajajo le slabše! Sleherna ne(o)zdravljena
bolezen namreč napreduje, sama od sebe, tudi psihična.
Psihoterapija
NI plastična kirurgija, pri kateri pacient kirurgu pove, kakšen nos želi, kako
naj prsi dvigne, zadnjico oblikuje… Pri psihičnih stanjih oz. obolelosti NISO
pomembna pacientova želena stanja, pač pa tista nezaželena, tista, ki so ga
privedla do terapevta. Oziroma, če zapišem drugače, in pri tem uporabim kot
primer obravnavanje pacientove samopodobe – pomembno je to, kakšno samopodobo
je pacient oblikoval, a je še pomembneje to, kakšna je tista, ki dejansko
ustreza njegovemu stanju, njegovim (vsesplošnim) zmožnostim, kajti s tem, da
pacientu pričaram neko pravljično samopodobo, s tem ga nisem ničesar odrešil,
nasprotno, morda sem mu celo domišljavost (umišljenost neke lastne vrednosti)
okrepil! Samopodoba MORA biti odraz dejanskega stanja, in ne tega, kar bi terapevt
rad pacientu dal, in kar si pacient želi!
Dr. Rugelj,
razvpit terapevt. Izhajajoč iz njegovih obravnav alkoholizma, bi bilo
pravilneje zapisati »terapevt«! In ni edini, še zdaleč ne, v uradni medicini (tudi
s področja psihoterapevtskega dela) mrgoli takšnih »strokovnjakov«! Ki predvsem
sebi kruh služijo, tako, da – obolelim, dolgoročno gledano, škodo povzročajo. In
s tem tudi družbi kot celoti, kakopak.
Kakšna
je bila »terapija« dr. Ruglja? Povsem običajna DRESURA! Tudi on se je namreč
loteval POSLEDIC obolelosti (konstantne opitosti in iz nje izhajajočih težav),
ni pa dospeval do VZROKOV te opitosti, alkoholiziranosti, kaj šele, da bi te
vzroke odpravil! Ne, on je, preprosto, predresiral svoje paciente iz ene navade
(pitja) v drugo: »ne pijem, sem zdravljen alkoholik«.
Si
predstavljaš, kakšen bi bil zdravnik splošne medicine, ki bi ti kronično pljučnico
zdravil tako, da bi te naučil, da (ob rednem jemanju zdravil) govoriš »ne hodim
na hladno, sem zdravljen zaradi pljučnice«? In bi s tem končal svoje »zdravitveno«
poslanstvo, in delo, in bi ti, na tak način, živel do svoje smrti!
Verjetno
bi takšnega »zdravnika« poslal k vragu, ali ga vsaj ustrezni komisiji prijavil,
mar ne?
Tudi
alkoholizem JE ozdravljiva zadeva, vendar le tako, da v okviru terapije dospeš
do vzrokov, ki so vanj popeljali, in da te vzroke odpraviš! In ko jih, takrat –
takrat lahko NEKOČ obolela oseba (nekoč alkoholik) ZNOVA konzumira alkohol, in
konzumiral ga bo v normalnih okvirih!
Da, z
vso odgovornostjo zapišem: preveč je, celo v uradni medicini, šarlatanov,
obrtniško naučenih (priučenih) izvajalcev nekih rutinskih opravil, a nezmožnih
ugotavljanja (diagnosticiranja), nezmožnih razumevanja konkretnih (v konkretnem
primeru psihičnih) stanj, nezmožnih obravnave teh stanj in odprave njih
okvarjenosti. Preveč je »plastične, lepotne kirurgije«, čeprav – je NE BI SMELO
BITI NITI TROHICO, pri psihoterapevtskem delu, kajti psihoterapevt ne želi
razveseljevati obolelega s tem, da mu lažne osnove riše (slej ko prej se vse
lažno podre, in takrat se lahko zruši tudi obolela oseba!), pač pa s tem, da mu
povrne njegovo izhodiščno (pred okvarjenostjo) stanje, njegove izhodiščne
zmožnosti, in mu, obenem, omogoči realen vpogled v samega sebe! In to je moč
narediti izključno takrat, kadar sta (ob domnevi, da je do zdravljenja prišlo
pravočasno) oba, terapevt in obolela oseba – razumsko zasnovani bitji! Razum (in,
posledično, razumsko delovanje oz. izkazovanje posameznika) zmore funkcionirati
le takrat, kadar so mu živetveni tokokrogi logični oz. razumljivi. In le v
takšnem primeru zmore, ustrezno objektivnim dejstvom, samega sebe realno
umestiti, znotraj neke (katerekoli) skupnosti (oz. sobivanja), in taisto
skupnost (sobivanje) realno, trezno ugotavljati.
Nekoč
so bili vrači (šamani). Pridružile so se jim čarovnice, in čarovniki. V
sodobnih časih, časih javnega, vsesplošnega šolanja, pa tudi »psihoterapevti«. Takšni,
ki niti pojma nimajo o tem, kaj, in kako, počno! K sreči tudi občestvo o teh
zadevah ničesar ne ve, pa lahko oboji živijo v srečnem soskladju.
In, za
zaključek: zapisal sem o obolenjih, ne o mehanskih poškodbah.
Ni komentarjev:
Objavite komentar