torek, 27. marec 2018

O "duhu" in "poduhovljenosti"

Občestvo se, bojda, rado »poduhovlja«, ob čemer o »poduhovljenosti« govori kot o nekem trajnem stanju, medtem ko »duha« pojmuje kot neko otipljivost. Pač, občestvo ima vselej svoje »resnice«, neposredne posledice nezmožnosti razumevanja, ki je, ta nezmožnost, ostala povsem enaka tisti, ki je »vedela« o ploščati Zemlji… s to razliko, da se je današnja naučila vedeti o okrogli.

Ostanimo znotraj dvonogega sveta, tistega njegovega dela, ki se oblači, in se ima, praviloma, za krepko več od tistega, kar zares je.
Sleherna posamičnost je sestavljena zgolj in samo iz dveh delov. Iz telesa, ki je, materialno gledano, v večini neposredno otipljivo (večino je moč videti, tako ali drugače, določene zadeve, na primer kemične procese, ki potekajo znotraj telesa, pa je moč videti posredno, s pomočjo pripomočkov in zmožnosti razumevanja), in iz tistega, čemur pravimo psiha (za to je tudi govora zgolj in samo o psihofizičnem stanju, in nikakor o psiho-duhovno-fizičnem).
Psiha je dejanskost, sestavljena iz umskih dogajanj in dogajanj na področju čustvovanja (ne čutenja, ki je »zgolj« podlaga, na kateri se zmorejo čustvovanja odvijati). Teh dogajanj (potemtakem tudi celotne psihe), ki so, IZKLJUČNO, posledica kemičnih reakcij, ni moč neposredno videti, ali jih, kakorkoli, čutno zazna(va)ti, pač pa je to mogoče izključno posredno, bodisi prek samih izkazovanj, teh stanj (in, kakopak, s pomočjo razumevanja celote, potemtakem tudi okoliščin, znotraj katerih se določena izkazovanja odvijajo), bodisi s pomočjo raznih meritev (pa naj gre za določene impulze ali za kemične procese, vse, tako tiste, ki potekajo v možganih kot odločilnem organu za izkazovanje neke posamičnosti, kot tiste, ki potekajo v preostalem materialnem, v telesu).
Vse ostalo, kar naj bi tvorilo (sleherno) posamičnost, nek »duh« in/ali »duša« je običajen lari-fari, je izkaz človejaške nedojemljivosti, nezmožnosti razumevanja dejanskosti, potemtakem…

Kakor je moč nejevoljo, razburjenost, jezo, bes, na eni strani, in ugodje, zadovoljstvo, veselje, srečo, na drugi, obravnavati kot podobe nekega konkretnega čustvenega stanja, tako je tudi občutek »poduhovljenosti« moč šteti izključno in samo za – podobo čustvenega stanja, v katerem se počutiš nekoliko »globoko«, dovzetno, sproščeno, olajšujoče. Nič več in nič manj. Zdaj pa takole…

Kakor velja za vse stvari, tako velja tudi za čustvena stanja: narava nam jih je dala kot (z)možnost izkazovanja različnih občutenj, porajajočih se znotraj različnih okoliščin. V bistvu nam jih je dala v podobi orodij za sprostitev energije, ki se poraja v konkretnih okoliščinah, in je to storila z namenom, da se te energije, preprosto, znebimo, da jo izkažemo (zato je tudi škodljiva, objektivno, dejansko škodljiva sleherna »vzgoja«, ki uči v zadrževanje, obvladovanje čustev, čustvovanja!), ker s tem naredimo dve stvari: prva (ki jo naredimo neposredno) je ta, da »baterijo« povrnemo v stanje, v katerem je zmožna nemoteno delovati (ne da bi jo »previsoka napetost« bodisi »slabega«, bodisi »dobrega« čustvovanja pregrela, jo »skurila«). Druga pa je ta, da si popestrimo življenje, da mu ne dovolimo monotonosti, običajnosti, samoumevnosti, v končni fazi – otopelosti, čustvene (biti otopel, čustveno, ob sicer živem telesu, je popolnoma enako kot biti živ mrtvec!). In…

Kakor je čustvena otopelost, nastala iz določenih razlogov (ki pa so VSI utemeljeni na psihični obolelosti!), v bistvu smrt za tisto, čemur pravimo življenje, tako tudi trajnost nekega čustvovanja (kateregakoli) govori le o dvojem. Prvič o tem, da je s tistim, ki nenehno, neprekinjeno čustvuje na enak način, nekaj zelo psihično (torej tudi umsko!) narobe (kje drugje boš videl največ nenehno smejočih se, na primer, če ne v umobolnici?!), drugič o tem, da bo konstantnost konkretnega čustvovanja privedla, posledično, do tega, da bo to čustvovanje izgubilo svoj pomen, svoj smisel, ker bo postalo trajno, običajno, samoumevno, rutinsko… in bo, prav zaradi tega, otopelo (gre za povsem isti princip delovanja, kot je princip, po katerem se izkazuje sleherna aktivnost, katero izvajaš: na začetku, ko se učiš, si negotov, ob slehernem naučenem ti poraste volja za učenje, ob slehernem uspešnem izkazovanju se krepi veselje, ob doseženem obvladovanju aktivnosti si navdušen, kasneje, ko ti postane nekaj rutinskega, samoumevnega… takrat ti ta aktivnost predstavlja zgolj tisti »nič posebnega«, postaneš malodane ravnodušen do nje)! Pomeni…
S tistim, ki je trajno, konstantno »blažen« oz. »poduhovljen«, je nekaj hudo narobe, v podstrešju!

Glede »duha« pa zgolj toliko: beseda »duh« ima lahko svojo dejansko veljavo le v primeru, da jo uporabljamo v njenem starem, nekdanjem pomenu, kot nadomestilo besede »vonj«.

Ni komentarjev:

Objavite komentar