četrtek, 1. marec 2018

Za revščino je kriva politika...



… in ne gospodarstvo, je prepričano neko človejaško »modrovanje«. Pa – je temu res tako?

Seveda, da ni! Gre, tudi v konkretnem primeru (»modrovanja«), za povsem enoplastno videnje realnosti oziroma, bolj konkretno, družbenih razmerij (odnosov), v kateremkoli t. im. sistemu, pa tudi v tem, ki ga trenutno živimo. Gre za sila preprost izkaz dejstva, ki priča o nezmožnosti dospevanja do vzrokov, pa pograbi tisto, kar se mu prvo pri roki znajde ( = posledico) in to, enostavno, razglasi za vzrok. S tem, kakopak, dejanska stanja »na glavo postavi«, kajti sleherna obravnava, ki je napačno zastavljena, vodi v – napačne ugotovitve! Pa poglejmo, čemu ni kriva (samo) politika, in čemu ni kriva (samo) povezava med politiko in gospodarstvom

Kakšna je vloga politike, v državi, in tudi v gospodarstvu? Sila preprosta, na prvi pogled: politika mora zagotavljati pogoje, tudi gospodarjenja (proizvajanja, prodajanja, kupovanja). Le to in nič več!

Kakopak, (dnevna) politika se izkazuje tudi v vlogi odločevalca o tistih (tudi gospodarskih) subjektih, pri katerih ima svoje lastninske deleže, ali je celo v celoti njih lastnik, država. In tam se taista država, prek svojih zastopnikov, pojavlja v vlogi tistega, ki tudi operativno usmerja delovanje podjetja (ustanove), v tem smislu, da opredeljuje smernice poslovanja in da zmore odločati o poslovodstvu. In sme, kakopak, takšna podjetja (ustanove) tudi ukiniti ali jih odprodati (v primeru dejanskega državnega interesa, kar, samo po sebi, pomeni tudi to, da – v duhu dobrega gospodarjenja – prejeto kupnino preusmeri v neko drugo vsebino, s pomočjo katere bo /najmanj/ ohranjala vrednost premoženja, s katerim razpolaga… primer, prav nič ne bi bilo narobe, ko bi država odprodala večino svojih »protokolarnih« objektov, ki sami po sebi predstavljajo, poleg »imidža«, izključno strošek za državo, in denar od prodaje usmerila v, na primer, izgradnjo »drugega tira«, ki bi, posledično, s tem bil (vsaj deloma) v državni lasti, potemtakem bi ga tudi država lahko »tržila«).

Vse ostalo, kar se sicer dogaja, v okoljih popolnega nespoštovanja temeljnih pravil etike, načeloma ni v pristojnosti politike!
In je res, da se dogaja malodane vse in marsikaj, tudi zadeve, ki dobesedno terjajo kazensko obravnavo, a, kljub temu, in znova, zapišem: ne, ni samo politika kriva za revščino, celo več: ni politika tisti izvirni, odločujoč krivec!

Kakšen je delež gospodarstva, v odnosu do vsega, in tudi do ne/revščine?
Približno enak deležu politike! In pojasnim…
Tudi gospodarstvo ima svoj vpliv, na politiko, ne nazadnje vsa sredstva, ki so ustvarjana in predstavljajo t. im. družben prihodek, izvirajo iz gospodarstva! Sicer bi bilo bolje, ko bi v razširjeni podobi zapisal, »iz gospodarstva, kmetijstva, turizma, bančništva…«, kajti občestvo sila ozko gleda, in vidi, med vsemi tistimi dejavnostmi torej, ki »gospodarijo« in s svojimi dejavnostmi ustvarjajo prihodek, v podobi gospodarstva le npr. tovarne.
In to gospodarstvo ima svoje predstavnike v (državnih) organih odločanja, obenem to gospodarstvo zaposluje nezanemarljiv del prebivalstva (ki naj bi delilo interese s podjetji, v katerih je zaposleno) in se to prebivalstvo izkazuje kot – nezanemarljiv del »volilnega telesa«! Kar, z drugimi besedami, pomeni tudi to, da interesi gospodarstva vplivajo tudi na izbiro politike (politikov) oziroma bi to, v okolju razuma, tako moralo biti!

Večina gospodarstva je v nedržavni lasti, potemtakem v večini gospodarstva država nima drugega vpliva, kot je tisti, katerega sem že zapisal, in ga, za vsak primer, ponovim:
Politika mora zagotavljati pogoje, tudi gospodarjenja (proizvajanja, prodajanja, kupovanja).
In vse, ampak res vse, kar presega okvir zagotavljanja ustreznih pogojev, je – prekoračitev, nespoštovanje, kršenje pristojnosti (politike oz. politikov)!

Če grem korak dlje, ob upoštevanju doslej zapisanega, potem ugotovim, da je gospodarstvo nekaj samostojnega, in napram državi odvisnega izključno na način, da se je dolžno ravnati skladno z zakonskimi opredelitvami. Nič več. Vse ostalo, in zlasti sama uspešnost gospodarjenja, je v neposredni odvisnosti od – zmožnosti tistih, ki »gospodarijo«! Tudi od zmožnosti »lobiranja« (v odnosu do skupnosti kot celote), potemtakem v zmožnosti »prepričati državo o tem, da je dejavnost (panoga, podjetje) v državnem interesu«.

Vem, sliši se krepko bolj preprosto, kot zares je, kajti v neredu, v nespoštovanju etike, v okoliščinah nerazumevanja ( = nerazumskosti) velja tisti, da »je prepričanega nemogoče prepričati«, pa naj bo takšna ugotovitev (mnenje) še tako skregano(a) z dejanskim, čeprav – tudi »prepričani« padajo na določene »argumente«, denimo – redko je slišati, da bi nekdo podkupnino zavrnil…

Dejstvo, kadar se znajdeš v podobi »gospodarja«, in gospodariš znotraj hlevskih okoliščin, takrat imaš le dve možnosti:
-          ali boš gledal sebe (v kolikor se sploh imaš, seveda, v podobi načelnega, etičnega bitja) in boš, v primeru, da ti bo onemogočeno delovati v okviru dopustnega (ne le zakonsko dopustnega, pač pa predvsem moralno dopustnega!) – odstopil s položaja (zadolžitve) in se vodenju podjetja (ustanove) odpovedal;
-          ali boš gledal sebe (neposredno lasten interes), in boš za dobro plačilo (ki vključuje tudi številne bonitete) deloval na vse možne načine, gnan predvsem z željo po tem, da čim dlje obstaneš na »položaju« (pri možnosti delati-predvsem-zase)!

In pri obeh področjih, tako v politiki, kakor v gospodarstvu, je odločilna zmožnost (za »biti politik« in za »gospodariti«), pa – kadar ne gre, takrat, očitno, te zmožnosti NI! Vendar, in ponovno:
Za stanje v državi, potemtakem tudi za revščino, nista kriva samo politika in gospodarstvo, kajti – poglaviten krivec je…

Tisti, ki odloča o tem, kdo bo smel oblikovati politiko (države, na vseh njenih ravneh), in tisti, ki (sproti, dnevno) predstavlja sestavni del gospodarjenja, gleda in vidi številne nepravilnosti, ki se v njem dogajajo, vendar se oglasi (v podobi tožnika) šele takrat, ko ugotovi, da ničesar več nima izgubiti (in je, zanj, šele takrat nastopil čas »resnice«, »poštenosti«, »pravice«… kategorij, katere občost zares pozna samo na jeziku!).
Potemtakem je krivo »volilno telo« (se opravičujem, vsaj za hec, vsem, ki zmorejo izključno po pravopisu, v katerega tudi človejaki posegajo, vendar: beseda »volilno« je nastala iz besed »volja« in »volilo«, ki predstavlja neko konkretno podobo prenašanja lastne volje na neke druge, potemtakem nekakšno pooblastilo… in ne iz besede »volitve«, pa je star zapis, s črko »l«, pravilen, čeprav sedaj »nepravopisen«), kajti to volilno telo izbira svoje predstavnike, to volilno telo vselej meni, da zmore izbrati najboljše, in to volilno telo, vselej, ugotavlja, kako je te »najboljše« - oblast pokvarila! In taisto volilno telo se, v podobi zaposlenih v gospodarstvu, dnevno izkazuje s svojimi nezmožnostmi, predvsem umskimi, posledično (tudi) etičnimi, pa ni prav nič čudnega, da tam, kjer je (pri odločanju) pomembnejše število (količina) kot kakovost (poznavanje, razumevanje, strokovnost), tam nekih umnih odločitev ne more biti, potemtakem so tudi tisti, ki se znajo iti politiko, in gospodarjenje, prej (naključne) izjeme, kot pravilo, pa – kadar vodijo (karkoli) nezmožni, takrat je pričakovati uspešnost (njih vodenja) zgolj – neumnost!

Obstaja rek, po katerem »ima vsako ljudstvo takšne voditelje, kakršne si zasluži«. Ne kaže ga pozabiti, tega reka, kajti povsem ustreza resnici. Kakor ustreza resnici tudi to…

Da so bili vsi tisti (tako politiki, kakor gospodarstveniki), ki so delili (ali vsaj, povsem populistično, sledili nekim željam) občosti, za taisto občost »dobri in pošteni« (četudi se je kasneje izkazalo, da niti za to niso zmožni biti!), čeprav so s svojim početjem, s svojimi odločitvami neposredno škodovali skupnosti, državi kot taki!
Da so vsi tisti, ki (zlasti v današnjih, kriznih razmerah, v razmerah visoke državne zadolženosti!) dajejo prednost državi, ter, s tem, ne (u)slišijo želja po višjih pokojninah, plačah, socialnih dodatkih… »grdi in slabi«, čeprav – skušajo ohraniti obstoj same države (jo obvarovati pred bankrotom, potemtakem pred popolnim zlomom… ki, mimogrede, v nič dobrega ne vodi, vsaj »zgodovina« priča tako)… in mislijo tudi na tisti »jutri« (za razliko od občosti, ki – vedno – vidi samo »danes«, zgolj svojo trenutno glad)!

Ne, politika ni kriva za revščino. Tudi gospodarstvo ni krivo za revščino. Za konkretna stanja je krivo ljudstvo, posledično šele (in tudi) politika in gospodarstvo!

Ni komentarjev:

Objavite komentar