Zapisal
bom o primeru, ki se je resnično pripetil, tekom pogovora z nekim možakarjem.
Pričujoč primer (ob številnih drugih, katere je moč opaziti v vsakdanjem življenju
in pri absolutni večini) lepo izkazuje to, kako »deluje« nagonska, konkretno
človejaška pamet, ki NE temelji na enovitem zavedanju (pomeni, da je zavedanje
človejakov razdeljeno na posamične in med seboj NEpovezane enote, zaradi česar
tudi ravnanja po pogojnem refleksu).
Temeljna
tema pogovora je bilo vprašanje nasilja.
Prva
trditev
Zastavila
sva s primerom, o katerem so poročali mediji, in v okviru katerega so se neki
izživljali nad živalmi, jih trpinčili, do njih smrti.
Sogovornik
je bil zelo odločen, in je, med ostalim izjavil: »Nisem nasilen človek, kategorično
zavračam vsako nasilje, in menim, da je treba te, ki so mučili živali, strogo
kaznovati!«
Dobro,
mnenje, ki zveni zelo simpatično in je zlahka sprejemljivo, kot pravilno, ko…
A prej
naredimo povzetek (iz tega mnenja):
-
sogovornik
zase meni, da NI NASILEN
-
še
več, VSAKO NASILJE OBSOJA (in
s tem, samodejno, zavrača)
-
prepričan
je, da JE POTREBNO NASILNE(ŽE) KAZNOVATI
Super,
res, se povsem strinjam, vendar…
Druga
trditev
Pogovor
je, po nekaj vmesnih, bolj o splošnem izmenjanih stavkih, prešel na terorizem,
konkretno islamski. Šlo je za neke poboje, obenem za grožnje, da bodo svoja
delovanja (ti, teroristi) razširili tudi po »zahodnem svetu«.
Sogovornik
je, še vedno, bil proti nasilju, ga je kot nesprejemljivega označil, obenem je
izjavil, da »… bi bilo vse te (op. p. teroriste) treba pobiti!«
Povzetek:
-
sogovornik JE NAČELOMA PROTI NASILJU
-
sočasno
(s tem, ko »bi jih bilo treba pobiti«) V
NASILJU VIDI (povsem normalen, sprejemljiv) NAČIN REŠEVANJA nekega problema, kar pomeni, dejansko, da NI PROTI NASILJU, pač pa se do nasilja
kot takega opredeljuje povsem subjektivno, v odvisnosti od lastnega pojmovanja »teže«
taistega (nasilja)
Tretja
trditev
Pogovor
je, nekoliko kasneje, nanesel na »domače razmere«. Z njimi je nezadovoljen,
sogovornik, in se je brž pohvalil, da je bil med (pred parlamentom)
stavkajočimi, in da »komaj čaka, kdaj se bodo spet zbrali, kocke (op. p.
granitne) pa ima že pripravljene…«
Povzetek:
-
sogovornik
JE (ne samo zagovornik nasilja, pač
pa tudi) NASILNEŽ, kajti ko to ne bi
bil, ne bi imel pripravljenih kock in taistih ne bi imel namena metati
(domnevam, da v policiste). Granitne kocke so namreč dokaj težka, in trda
zadeva, ki, vržena v nekoga, lahko povzroči ne samo poškodbo, pač pa tudi smrt!
Seveda
sem mu omenil, da konkretna izjava ni najbolj skladna z izhodiščno (katere se,
med pogovorom o kockah, niti zavedal ni več) in da gre v konkretnem primeru za
preprosto dejstvo, ki govori o tem, da se mu (sogovorniku) zdijo dopustna
malodane vsa sredstva, torej tudi nasilje (nad nekom drugim) takrat, kadar
uveljavlja LASTNE interese!
Četrta
trditev
Prišla
sva, ne vem kako, do besed o verovanju, o »bogu«, in sem mu omenil tudi to, da »tisti,
ki je pravičen, tisti ne dovoljuje krivic (kadar mu je v moči, da bi jih
preprečil, in »bog« je, menda, vsemogočen), pa da boga, vsaj pravičnega,
preprosto, ni, ga ne more biti, ker – ko bi bil, potem, zagotovo, ne bi dovolil
tega, da množice otrok vsakodnevno umirajo zaradi pomanjkanja vode in/ali
hrane, zaradi (načeloma sicer zlahka ozdravljivih) bolezni, zaradi vojaških
spopadov, in da marsikdaj umirajo mučeni, trpinčeni…«
Sogovornik
mi je odgovoril tako: »Bog je pravičen, že ve, čemu na tak način kaznuje duše
za neke njih pretekle grehe.«
Povzetek:
-
sogovorniku
se zdi NASILJE NEKAJ POVSEM SAMOUMEVNEGA,
SPREJEMLJIVEGA, kajti v nasprotnem primeru ne bi zagovarjal »božje volje«
ter, sočasno, izkazal popolno brezbrižnost do trpinčenih otrok! Pazi, začelo se
je, ves pogovor, s trpinčenimi psi (ali mačkami, ne pomnim, in niti ni pomembno),
končalo z otroci… in povsem različni, kontradiktorni stališči, o enem in istem,
o nasilju!
ČEMU takšna različna mnenja, stališča,
ki so, od prvega do zadnjega izrečena povsem iskreno (in s strani
sogovornika dojeta kot edina pravilna, vsako zase, seveda, v nekih danih
okoliščinah)? Preprosto…
V prvem
primeru se sogovornik NE ČUTI NEPOSREDNO OGROŽENEGA, do njegovega
»zavedanja« ne dospeva preprosto dejstvo, ki govori o tem, da je izkazovanje
nasilja osebnostna značilnost, zaradi
česar lahko, in to zlahka, nasilje nad psom/mačko – v določenih okoliščinah – »preskoči«
v nasilje nad ljudmi.
V drugem
primeru SE SOGOVORNIK ČUTI POSREDNO OGROŽENEGA, kajti ne boji se samo tega,
da bo postal (kar je sicer, objektivno gledano, malo verjetno) žrtev
teroristov, pač pa deli strah občosti pred »drugačnimi običaji, drugačnimi
kulturami, drugačnimi načini življenja…«.
Absurd,
kajti prav radi spreminjanja okoliščin obstaja evolucija (razvoj, spreminjanje
posamičnosti in vrst, kot odgovor na spremenjene okoliščine)! In absurd, ki,
zlahka, zavrže vse (zgolj načelne!) trditve o strpnosti (do drugačnosti) in o
zmožnosti sobivanja (z drugačnostjo)!
V tretjem
primeru SE SOGOVORNIK ČUTI NEPOSREDNO OGROŽENEGA, kajti znašel se je v
stanju, v katerem ni prepričan o tem, če bo tudi »jutri« zmogel preživeti, po
vprašanju finančnih zmožnosti, s katerimi razpolaga, v stanju, v katerem NI
zadovoljen z LASTNIM ŽIVLJENJEM (dejansko mu je malo mar glede tega, če
država posluje zakonito, etično, ali ne, kajti – ko bi ga to skrbelo, bi bil
nezadovoljen že v preteklosti, takrat, ko mu je šlo relativno dobro!) oziroma,
pravilneje, ni zadovoljen z državo, ker v njej ne more lagodno živeti!
Tudi v četrtem
primeru SE SOGOVORNIK ČUTI NEPOSREDNO OGROŽENEGA, kajti s trditvijo o
neobstoju (vsaj pravičnega) boga, sem dobesedno napadel njegovo prepričanje,
eno od številnih, v okviru katerih je zdresiran (pri nagonskih, žal, ne
uporabljam besede vzgoja, kajti sam vzgajanje pojmujem v povsem drugačnem
pomenu, kot način vzpostavljanja neke SUVERENE osebe, ki se bo, na temelju
lastnega razmisleka, zmožna pravilno, v okvirih etičnega, odzivati na različna
stanja, s katerimi se bo soočala!), in – brez teh prepričanj v bistvu nima
(sogovornik in absolutna večina) »življenjskih kažipotov«, znajde se izven
tistih vseh »mi« in »naši«, sam in povsem izgubljen!
Sogovorniku
je (kakor tudi absolutni večini, vsem nagonskim človejakom) merilo povsem
subjektivno, on sam v odnosu do vsega ostalega, pa – kadar se počuti
(relativno) udobno, varno, takrat ravna povsem drugače, kot kadar se znajde v
drugačnih okoliščinah. Takšna je realnost tam, kjer »je svet takšen, kakršnega
vidim« in kadar je »dober« in sprejemljiv (svet) takrat, kadar je »meni« dobro.
Ni komentarjev:
Objavite komentar