sobota, 3. marec 2018

Pogovor kot metoda ugotavljanja in kot del sobivanja



Da, obstajata omenjeni podobi pogovora, pa, če s povsem banalnim primerom zastavim, potem zapišem, da je povsem normalno, celo potrebno, to, da se biolog “pogovarja” z mravljami, in da to počne toliko časa, dokler ne ugotovi tistega, kar se je namenil ugotavljati, torej njih značilnosti, medtem ko bi bilo vsaj malo čudno, da bi se z njimi pogovarjal tudi naknadno, kasneje, in zlasti takrat, ko si ničesar več ne bi imeli povedati...

Pa, v izogib nesporazumu, tisti “pridna mravljica”, ki ti, morda, uide, ko zaznaš mravljo na (svoji) roki, ni izkaz čudnosti, a tudi ni izkaz pogovora, pač gre za (povsem normalen) način odzivanja na neko konkretnost, s katero se soočiš, in te (tudi povsem normalno) ne pusti v ravnodušnosti. Da, ena temeljnih potreb, značilnih za normalno (potemtakem psiho-fizično zdravo) so-bivanje, je potreba po izkazovanju (ob)čutenj(a), in ta izkazovanja udejanjamo na različne načine, tudi besedno.

Da, pogovor je moč obravnavati kot način medsebojnega komuniciranja, potemtakem vanj sodi tudi t. im. telesna govorica, potemtakem pogovora ni moč obravnati izključno v smislu “izmenjave besed”, bodisi v njih izrečeni ali zapisani podobi. Potemtakem se med seboj lahko pogovarjajo tudi mravlje in biolog, vsaj tistemu je takšna korelacija sprejemljiva, ki razume preprosto dejstvo, govoreče o tem, da je pogovor v bistvu (tudi) izmenjava informacij, podatkov, vsega tistega torej, na temelju česar zmoremo določena (spo)znanja oblikovati.

Kdor zmore pogovor dojemati zgolj v (četudi zgolj tozadevno človeški) podobi “izmenjave besed”, ta ne zmore dopustiti tega, da se tudi živali med seboj pogovarjajo, čeprav se. Resda v nekih svojih jezikih, v njim specifičnih podobah izmenjave mnenj, izkazovanja čutenj, a se. Celo tako so se zmožne pogovarjat, da je njih sporočanje, vsaj v temeljnem, razumljivo tudi (vsaj tozadevnemu) človeku. In ne samo, da so same zmožne, v okvirih komunikacije s (vsaj tozadevnim) človekom, sporočati svoja po- ali občutja, pač pa so zmožne dojemati tudi v nasprotni smeri, torej so zmožne ugotavljati tudi o po- in občutjih sogovornika. Pa čeprav ob tem ena sama beseda ni izgovorjena (ali zapisana)!

Tudi sam sem se, leta, celo desetletja, pogovarjal s človejaki, povsod (in vselej), kjer (in kadar) se je izkazala možnost pogovarjanja. S pomočjo teh pogovorov sem namreč ugotavljal o njih, kajti - sleherno stališče, posredovano na katerikoli način (in predvsem z besedo), izpričuje umske meje izpovedovalca, medtem ko spreminjanje teh stališč (kadar neka sprememba stališča NI posledica nekega dodatnega spo/znanja!!!), četudi se nanašajo na eno in isto vsebino (in se, potemtakem, objektivno ne bi smela spreminjati!) in četudi jih izraža en in ist izpričevalec, govorijo o nenačelnosti, potemtakem, samodejno, o - nagonskem izkazovanju! In sleherna ne/zmožnost dojemanja pojasnil (dojameš pa jih tako, da lastno stališče spremeniš, ker te v to prisilijo argumenti, ki se kot objektivna, neovrgljiva dejstva izkažejo!) priča o ne/zmožnosti dojemanja, razumevanja, potemtakem, posledično, tudi o - bodisi nagonski, bodisi razumski zasnovanosti!

Medklic: že res, da se tudi sicer razumsko zasnovano, a težje psihično obolelo bitje, izkazuje v podobah nagonskih, vendar je tudi res, da se da, prav zahvaljujoč pogovoru, pri takšnem (obolelem) bitju ugotoviti, na nekem tematskem področju že, njegovo zmožnost dojemanja, razumevanja, pa - če je razumski na določenih področjih, potem je tako, razumsko, zasnovan, in bi se kot razumski izkazoval povsod (torej tudi tam, kjer se trenutno ne), v kolikor ne bi bil (na teh, posamičnih tematskih področjih) stisnjen v neka obča prepričanja, za- in prepovedi, potemtakem v - mišljenjsko-ravnanjske kalupe! Kajti - pri nagonsko zasnovanem bitju NIKJER ne boš naletel na zmožnost razumevanja (zato se tudi izkazujejo z nezmožnostjo “poglobljene razprave”, zato pri njih, slej ko prej, naletiš na “argumentacijo” v podobi zgolj izrekanja nekih prepričanj, katerih pa niso zmožni na ustrezen, razumski način, utemeljiti, jih kot take upravičiti v praksi, v konkretnem življenju!).

Kakorkoli že, brez omenjenega pogovarjanja ne bi zmogel ugotavljati, pa se je, vsaj z vidika ugotovljenega, “splačalo” pogovarjati se, s človejaki. Mislim, vredno je bilo toliko, kolikor so se, na osnovi pogovorov, oblikovala, meni, določena spoznanja, ki so, zložena, sešteta vkup, pripeljala do same ugotovitve o - obstoju človejakov, kot neke posebne vrste življenja. Ni pa se, jamčim, splačalo sicer, saj mi spoznanje niti slučajno ni polepšalo bivanja, krepko nasprotno!

Danes se, s človejaki, ne pogovarjam več kot toliko, kolikor je nujno potrebno, pa, denimo, pozdravim slednjo trgovko, na katero naletim (ji z besedami, tudi dodatnimi, povem, da je ne obravnavam v podobi predmeta, danega meni na voljo) in ji tudi povem o tem, kaj želim (v kolikor želeno ni dosegljivo s polic, torej v podobah samopostrežbe), a - kaj več, od tega, denimo to, da bi si zaželel z njimi preživeti uro, dve, celo popoldne, v pogovoru, ne, takšnih želja pa ne občutim! Skratka, v zadnjem času sem povsem izklopil pogovor kot podobo, metodo ugotavljanja, ker - to obdobje sem že opravil, preden sem ugotovitev oblikoval, in ugotovil, da bistvenih, vsebinsko omembe vrednih razlik med človejaki ni! Vsi NErazumevajo, in določene razlike v stališčih so le posledica nekih “vzgoj”, zdresiranosti, običajev okolij, v katerih so odraščali, obenem pa se vsi, tudi tisti, ki se, domnevno zgolj, ravnajo po nekih “naprednih idejah” (prepričanjih), zmorejo v danih razmerah izkazati povsem nagonsko, torej živalsko, v najslabšem pomenu besede!

Danes si dovoljujem ta luksuz, da pogovor gojim le v podobi sobivanja, torej kot enega mnogih načinov izkazovanja potreb, značilnih za slednje t. im. (čuteče) socialno bitje, potemtakem ga izvajam v sila redkih primerih, zgolj tam, kjer je pogovor (kot dvosmerna aktivnost) smiseln.

Ni komentarjev:

Objavite komentar