torek, 8. december 2020

Na kmetih se ne splača umivat

Na kmetih se ne splača umivat, res, ti povem! Poglej…

Na začetku sem se, umival, skorajda vsak dan, ampak – bolj kot se trudiš biti čist, prej si, spet, umazan! In vodo v nič mečeš, pa koža se suši, da se moraš mazat, te kreme pa, vse po vrsti, samo onesnažujejo okolje! In – ma, če bi bil nenehno pod vodo, bi, še vedno, finim nosovom smrdel po živini, pa tudi z živino bi imel težave. Ne gre, pri živini smrad povezuje, pa če smrdiš po njihovo, potem si naš, če ne… si pa tujek, nesprejemljiv!

Tudi nohte sem redno rezal. Do mesa, ti povem, ampak vedno se je, kljub temu, pod njimi črno našlo! Vedno! Pa sem ugotovil, da je škoda časa, za takšno početje, ker itak ni nikakršnega haska!

Zdaj to počnem drugače, sem postal zares kmet. Enkrat na deset, štirinajst dni se malo, na suho, podrgnem. Ob sebi imam čeber, da ne gre v nič, tisto, kar se, ob tem drgnjenju, med prsti znajde, v podobi svaljkov. Ne boš verjel, ampak se kar nekaj nabere, tega, pa zelo hranljivo je, sem prepričan, da ni boljše prsti, kot je ta, ki se med prsti znajde, takrat, ko generalko počneš, pri svojem čiščenju. Tudi k maši grem, redno, tam imajo že pri vhodu sveto vodo, pa si vsaj prste, in čelo, malo sperem. Z nohti pa…

Imam zdrave, utrjene, sedaj, ko si jih na tri, štiri mesece krajšam. Na začetku je šlo malo težje, ker – tako so mi zrasli, da sem se lahko grebel, ob vse in vsakogar, pa se niso niti zacepili, kaj šele zlomili. Sem pa zato zlomil ščipalko, ko sem jih z njo skušal krajšati. Preprosto, priprava ni zdržala, kar je preveč trdo, je preveč trdo, tu ni dileme. A imam, na srečo, motorko, z njo pa se da marsikaj početi…

Zdaj, čez zimo, bom malček racionaliziral svoje početje, to, po vprašanju osebne higiene. Nohti mi prav pridejo, se z njimi lažje brega držim. Kot da bi imel dereze, samo zanohtam se, pa že lahko plezam povsod, kamor se mi zahoče. In tudi umival se ne bom tako pogosto. Umazanija je, ne nazadnje, nekakšen sloj, kot izolacija, pa ti skoznjo stežka karkoli pod kožo prodre…


Ni komentarjev:

Objavite komentar