petek, 5. januar 2024

Zlahka bi lahko bilo manj lepo, lepše pa skorajda nemogoče…

Prvi dan, danes, v tednu dni, da sedim ob drugi kavi. In da jo pijem, zares pijem, ne da lovim požirke, da jo kradem času. Žal, kajti – raje bi nemir in Malčico, kot pa mir in kavo…
Maloprej sem obesil njena oprana oblačila, za nabito poln stroj jih je bilo, potem sem tudi zajtrkoval in kosil, hkrati. Jutri bom dal v pranje še njeno posteljnino, in neko ostalo »belo«, upam, da bo dovolj prostora na sušilu…
 
Ko bi zapisal, da sem minuli teden preživel čudovito, bi pretiraval, in bi krepko pretiraval! Kdor je doživel takšne svinjarije, kakršne sem doživel jaz, kdor je spoznal takšne prašičje, celo v njih kapitalnih podobah, kakršne sem jaz… temu zmanjka moči, dokončno, za vselej, da bi kadarkoli zmogel do česarkoli čudovitega dospeti! Zahvaljujoč življenju, kakopak, pardon, zahvaljujoč svinjarijam in prašičjim! Je bil pa lep, minuli teden, kolikor zmorem, v danih okoliščinah, o lepem govoriti, vsaj toliko lep, da sem, večinoma, celo preklinjanje uspel potisniti nekam v ozadje, čeprav…
 
Že vrsto let si želim, ob takšnem času leta, ko neke menjave koledarjev beležimo, da bi imel raketometalec. Pa da bi, tu in tam, nek »pozdrav« poslal, dotičnim, v okolju, tistim, pač, ki ne morejo mimo svojih primitivnih nagonov, tudi tistih, ki se odražajo v tekmovanju kdo bo močneje, siloviteje, glasneje, dlje… pokal, in kazil mir noči in dni! Samo, ko pomislim…
 
Na neke v bolnišnicah, ki naj bi okrevali, in za okrevanje tudi počitek potrebujejo… pa na neke, ki imajo že tako težave s spanjem… pa na otroke, premajhne, da bi občemu norenju pridodajali, in prevelike, da bi, siti, spali kot klade… in ko pomislim na živali, ja, tiste uradne, ne te dvonoge, za ljudi samooklicane…
 
Živim v okolju, v katerem posamezniki gojijo konje, krave, pač, neke domače živali… le kako je lastnikom teh živali, ko v hlevih, denimo, skušajo (u)miriti paničen strah, zavoljo katerega zna zlahka do poškodbe, celo do usodne poškodbe dospeti?! In ko pomislim na ostale, na tiste »divje«, prosto živeče… srnjad, jelenjad, zajci, pač, lisice, jazbeci, karkoli že so, na ptice… v jatah so brezglavo letale naokoli, v najgloblji možni temi, vrag vedi, koliko jih je končalo, ob trkih v drevesa, v neke objekte…
 
Sam sem imel »srečo«, Mala je namreč zaspala šele ob enajstih, enaintridesetega, in je tako čvrsto spala, da sem uspel (u)miriti oba cucka, na verandi, v času najglasnejšega, dobesedno idiotskega pokanja! In preklinjal, ob tem, kakopak.
Osebno bi prepovedal tovrstno uporabo pirotehnike. Še več, prepovedal bi zdravstveno oskrbo vseh tistih, ki bi poškodbe utrpeli zaradi raznih petard, pa »topovskih udarov«, ognjemetov. Naj se soočijo, v celoti, s svojim, vsaj s tem in takšnim, izkazovanjem!
 
Ja, »novoletni« časi, in poplava nekih puhlic, nekega, večinoma praznega besedičenja, samega sebi namenjenega. In tudi v tej poplavi je moč razbrati med vrednim in nevrednim, ter najti tisto, kar zmore zares seči tja, kamor naj bi človečnost seg(a)la…
 
»V tebi je dejanska človeška toplina in empatija, katero je pri redkih moč najti in prepoznati. Hvala ti zaradi tega! Upam, da v teh dneh najdeš časa tudi zase, in da si obkrožen s tebi najdražjimi, s tistimi, katerim si dal priložnost, da živijo, s tistimi, za katere si se žrtvoval, in to, še vedno, počneš!«
 
Da, določene besede znajo »udariti«, toplo, prijetno »udariti«, zlasti takrat, kadar veš KDO jih izreka, in osebo poznaš kot človeka, dejanskega človeka! Čeprav…
Kar je v meni, in kar sem dajal… za večino primerov si to lahko samo očitam, češ, bebec, le čemu ti je bilo treba, večinoma je bilo namreč ne samo popljuvano, pač pa dobesedno poteptano! In, ne, niti slučajno se ne bi podpisal pod tisto, da se dobro z dobrim vrača, daleč od tega, vsa moja spoznanja govorijo samo o tem, da gresta dobrota in idiotizem z roko v roki! Kar se pa časa-zase tiče, in neke »obkroženosti«…
 
Nikoli nisem zase živel, vedno sem potreboval neke druge, da sem lahko do svojega življenja dospeval, in tudi v minulih dneh nisem prav nič pogrešal nekega zase-časa, pač pa sem bil več kot zadovoljen, da sem se smel Malčici namenjati, biti v njeno veselje, in ji delčke istega zase »(u)krasti«…
Obkrožen, pa… ha-ha-ha-ha-ha, ta je zares dobra! Edino, s čemer sem zares obkrožen, so »lepa« spoznanja, in neke tekoče težave, s katerimi se, kakor vem in znam, soočam. Mala je namreč premajhna, da bi me obkroževala, me raje krog svojega mezinca vrti, čeprav…
 
Ja, lepe dneve sva preživela, in enega samega trenutka ni bilo, da bi ji vsaj neko najmanjšo sled sence na obrazek polegel! Raziskovala sva okolico, neke gričke in gozdičke, travnike in pašnike, do katerih poprej nisva mogla, zaradi živine na paši, in radi električnega pastirja, delčke, na katerih tudi sam poprej nikoli nisem bil. Pa kavo mi je pomagala (z)mleti, palačinke sva skupaj pekla, kuhala, gugalnica je komajda do počitka dospela, tobogan tudi, ogromno tata-ama-Lilo in Lila-ama-tato najinega lovljenja je bilo, pa skrivanja, risanja, barvanja, sestavljanja sestavljank, predvsem pa…
 
Ne glede na to, kdaj sva se odpravila spat, nikoli ni vragec pred enajsto zaspal! In vedno, dobesedno vedno, vseh sedem večerov v tednu, sva zaspala v najinem objemu – jaz sem objemal njo, ona pa svojega tato, kot klopek prižeta k meni. Zjutraj pa – naj bo še tako oblačno jutro, ko zagledam svetle, modre, tople očke, usta, od ušesa do ušesa v nasmeh raztegnjena, ne najdem enega samega lepšega »dobro jutro« kot je njen izgled! In objemov, koliko jih je bilo tudi sicer, tekom dni, dobesedno hitela sva si, z njimi, pripovedovati, o tem, koliko v sebi drug drugega premoreva, nosiva…
 
In danes sva šla narazen, za cel teden. Še Astrid je temu nasprotovala, in poskrbela za to, da se je odhod premaknil za tri ure. Baterija je odpovedala, dokončno. A imam takšnega mehanika, ki ve, kaj je to korektno sodelovanje, in je »priletel«, takoj, ko je mogel, z novo baterijo, kasneje pa, ko sem Malo že odložil, v svoji delavnici še na novo zagnal računalnik v avtomobilu, ker so hotele lučke, ki o raznih okvarah govorijo, svetiti kot na novoletni jelki. Ja, moje »srečno« se je prav »srečno« zastavilo, vsaj v denarnem smislu, povsem nenačrtovan izdatek, na začetku nekega novega, bojda celo srečnega leta…
 
Sreča?! Ne zavidam tistim, ki zlahka o neki svoji sreči govorijo, nevredno je, vse, do česar zlahka dospevaš, obenem pa – edina sreča, ki zares velja, in se zmore celo trajno izkazovati, je tista, do katere sam dospeš, ker jo v sebi najdeš. Dokler jo še imaš volje iskati, ker ti je življenje, pardon, svinjarije in prašičji še ne pobijejo.

Ni komentarjev:

Objavite komentar