sreda, 21. februar 2024

Ale… ale… aleluja!

Uh! Prvi krog izbiranja prispevkov za Rima rajo sem zaključil! In izdih gromozanskega olajšanja se mi je izvil…
 
Na enainsedemdesetih straneh je ostalo, za nadaljnje prečesavanje, devetindvajset pesmic mlajše skupine, in petdeset starejše. Potemtakem bo iz prvih potrebno izločiti skorajda polovico, pri drugih pa petintrideset zapisov…
 
Dvomim, močno, da se bo že naslednje prebiranje izkazalo v podobah »krvavega boja«, ne, bolj kot nek hodniček, neko preddverje pred tem bojem, ki se bo, povsem zares, prikazal šele v zadnji fazi, takrat, ko bo potrebno tudi najboljše med najboljšimi opredeliti, čeprav – dva izstopata, zelo, namesto ostalih se bom pa jaz znojil, ko jim bom mesto v petnajsterici trasiral. Glede nagrajencev bo, za kanček, lažje, kajti prav nič težko mi ni zapisati neke delitve najvišjih mest, pa se jih zmore tudi pet, šest uvrstiti na prva tri. Ne bi bilo prvič…
 
Zdaj bom za dober teden izklopil s tem početjem, zadeva se mora malo poleči, in tudi v drugo »moram« brati tako, kot bi se prvič z zapisi srečal. Obenem pa mi bo Malo čas razporejalo, in za povsem drugačno pesnjenje poskrbelo…
 
Za nekaj trenutkov me je, med prebiranjem, obšla misel, da bi v uvodnik zbornika zapisal nek povsem preprost »loti se branja, namesto pisanja«, a sem se odločil, da tako krut ne bom. Ne nazadnje – bolje, da del časa porabijo za zapisovanje, pa čeprav brezplodno, bolj kot ne samemu sebi namenjeno, kot pa za buljenje v zaslone računalnikov in telefonov! In ob tem upoštevam, kakopak, tudi starost otrok, čeprav… ko sem se udeleževal podobnih prireditev, namenjenih zapisovanju otrok, v Srbiji in v Banja Luki, takrat… ja, tam se mi je porodila zamisel o nečem podobnem tu, v Deželi, a kaj ko pa deželni otroci po otroškosti, tudi po izpovednosti, če želiš sproščenosti… niti približno niso podobni tamkajšnjim! Na žalost! Tam je bilo vsako leto nekaj zares blestečih otročičev, ki bi se zlahka lahko kosali z določenimi, namenoma jih ne bom imenoval, uveljavljenimi »pesniki« tukaj, odraslimi, celo prekašali bi jih, tu pa… če porečem, da sem v dvanajstih letih naletel na šest up vzbujajočih osnovnošolcev, ne vem, če nisem prevelikega števila zapisal…
 
Tak' pač je, na »razvitem« Zahodu, na eni strani gore, na drugi vdanost lipicanskemu tronu, in, po novem, kakopak, koka-koli ter ameriken-vej-of-lajf, na tretji zapoznelost odtajanih ledenikov, ki so preveč Neandertalca zasejali povprek, na četrti pa… ah, karkoli že je, na tej, četrti strani, brez »odprtih glav« nikoli do kril ne dospeš…
 
Da, še osem dni zime, po mojem »štetju«, prihod pomladi bom, v najinem nemiru, z mojim Sonkom dočakal, potem pa, znova… k uram, ki me bodo, bolj ali manj mukotrpno, vodile k novemu vzdihu, pardon, izdihu olajšanja. Dospelemu do bojišča, na katerem se bo, nato, tudi »krvavi boj« odvil. Potem pa še dve leti, nato pa se rimarajevsko »upokojim«…
 
Včasih razmišljam, če to, moje delo, sodi med družbeno koristna opravila, a se hitro spet k sebi spravim, kajti – tej družbi, konkretni, prav nič ne more pomagati, koristiti! Tudi za vrč ustrezno glino potrebuješ…

Ni komentarjev:

Objavite komentar