četrtek, 8. februar 2024

Konec današnjega počivanja…

Da, danes sem, v odnosu do prejšnjih dni, počival. Počistil sem, vsaj v grobem, hišo, Sonku namestil posteljnino (vedno, ko pride, jo čista, sveža čaka), pospravil perilo treh pranj, nanosil drv v oba zaboja, pomil posodo, skuhal polento (ni se mi dalo štruce odmrzovati), pa še kaj malega bi se našlo, na koncu pa se še stuširal. Zdaj se lahko prepustim lenarjenju…
 
Neke zapise, prijateljeve, sem bral. Je podoben bedak meni, tudi njega »življenje« tepe. Dobričina, načelen, pošten, tvoren možakar. Je velikokrat izkazal, da zmore v sebi najti in iz sebe tvoriti, da ni nek povprečen izvajalec, predvsem pa, da zmore pokončno hoditi, vsem baraberijam in barabam navkljub. Pa, podobno kot jaz, svoja pozna leta preživlja v spraševanju, če sploh živi življenje, v čem pravzaprav naj bi bila smiselnost (njegovega) obstajanja…
 
Da, tepe ga »življenje«, in še najbolj neki »njegovi«. Poznam takšne zgodbe, še kako jih poznam, obenem pa – nihče te ne zmore tako (za)boleti, te tako prizadeti, ti dobesedno življenje uničiti, kot zmorejo tisti, katere imaš rad! Nihče! Nekega tujca k vragu pošlješ, po kratkem postopku, in je zadeva rešena, nek »tvoj« pa… ne gre, niti zlahka, niti stežka, ostaja zadevščina, da grize in razjeda še potem, ko je že uspela uničiti!
 
Malo je manjkalo, da se nisem odzval k njegovemu zapisovanju, da bi mu, povsem preprosto, priporočil, naj tiste, neke »svoje«, dokončno v tri materine pošlje, kajti niso vredni enega samega trenutka njegove slabe volje, kaj šele njegovega življenja, in kaj šele tega, da jih ima rad, vendar… kako, za vraga, bi mu lahko tako svetoval, ko pa sem na istem, in to izključno zato, ker sem vrata v sebe, na stežaj, odpiral – takšnim, ki mojega rad-te-imam niso vredni, si ga ne zaslužijo?! Pa sem jim dobro želel in počel, da jim ves svet niti delčka toliko ni, vendar…
 
Ne, tu in tam mu, resda, pripišem besedo, ali dve, vsaj toliko, da ga skušam bodriti, da mu skušam njegovo vrednost predočiti, njegovo človečnost, obkroženo s svetom nevrednosti in nečlovečnosti, sebične, celo pokvarjene goltavosti, obenem se pa kar pogostoma zadržim, in niti črke ne dahnem, da bi mu vsaj to sporočil, da sem (pre)bral, da je njegovo pisanje vsaj, ali pa tudi v meni, svoj cilj našlo, in ni bilo samo sebi namenjeno…
 
Da, počivalni dan je zaokrožen. Do njegovega konca ne bom več počival, le še – lenaril…

Ni komentarjev:

Objavite komentar