sreda, 7. februar 2024

Na hitro je šlo, oboje…

Upal sem, da se bo danes veter umiril, a se ne da, na trenutke celo močneje tolče, kot je včeraj…
 
Bil sem v nabavi in, ob povratku, zadovoljen ugotovil, da je minila samo ura in petintrideset minut, od odhoda pa do povratka domov, pri čemer… Kmetijska zadruga, Petrol, Špar, Cerjak, Evrospin… na petih koncih sem bil, in vožnja v obe smeri…
 
Poleg potrebnega za prihodnji teden, ko bo tatina srakica doma, sem nabavil tudi posodi, cvetlični, in zemljo za »citruse«. V kratkem nameravam presaditi limonovec in kumkvat, ne vem, morda kar v dneh, ko bo Malo z menoj, da mi »pomaga«. Domnevam, da bi ji bilo početje zanimivo, in verjamem, da bosta rastlini uspeli preživeti njeno prizadevnost. Kakorkoli že…
 
Zadovoljen, da sem bil hitro nazaj, sem najprej pospravil vse nabavljeno, pa štedilnik nahranil in kavo skuhal, nato pa sem se podal v nadstropje, kjer mi je, ob prihodu na balkon, zadovoljstvo v hipu splahnelo…
 
Tendo sem pustil »zaprto«, lepo je bila zložena, do konca, našel pa sem jo uničeno! Vodilni trak strgan, ogrodje na balkonski ograji, platno pa… v takšnem stanju je ostalo, da sem ga, preprosto, odrezal, in ga bom, v brezvetrju, kakopak, na dvorišču prek brajde nameščal, da nekaj sence (s)počne, dokler se trta ustrezno ne razraste…
Da, trak, komaj dve leti je star, in prav v te namene kupljen, je, očitno, dovolj preperel, da več vetra ni vzdržal. Pa ko pomislim, kako malo upora vzbuja, vetru! Ni kaj, dražesti »napredka«! Nekoč so stvari proizvajali za dolgotrajno uporabo, danes si lahko zadovoljen, če vsaj jamstveni rok zdržijo…
 
Kakorkoli že, vzbujeno slabo voljo sem relativno hitro odgnal, in sklenil, da se, zaenkrat vsaj, niti ne bom trudil s popravilom tende. Bo, pač, sonce, v kasnejših popoldanskih urah, malček bolj kukalo skozi okno, se bo dalo preživeti. Ob vsem ostalem celo zlahka.
 
Odločil sem se, da ne grem pobirat veje, me je včeraj več kot dovolj prepihalo. Naj ležijo, dolgo tako ne bodo. Za jutri – če veter popusti, potem gozd, v prvem planu je, če ne, potem pa bom nekoliko bolj spočit dočakal mojo razbojnico. Bom »proslavljal« praznik kulture. Ha-ha-ha-ha, še nikoli ga nisem, kajti…
 
Zanimivo, proslavljajo ga, kakor vsak dela prost dan, še najbolj tisti, katerim je henčkovstvo, pa pijača v Planici, denimo, višek kulturnosti. Jaz sem proslavljal, v času, ko sem bil samozaposlen v kulturi, vsak dan, v katerem mi je uspelo preživeti, po tem, ko sem »cesarju« njegove zahteve izpolnil, kakopak. In sem tudi takrat ugotavljal, kaj predstavljamo tisti, ki, bojda, v »narodovo zakladnico« prispevamo. Bentiš, kar pomnim se s pisanjem, pa še s čem drugim, ukvarjam, izkazal sem krepko več zapisanega, kot povprečen »slavilec kulture« prebere, in od »naroda«, kaj šele od njegovih visokoletečih predstavnikov, sem prejemal predvsem – polena spotike?! Ob uku, kakopak, skozi katerega so me nepismeni o pismenosti učili, seveda.
 
Ja, grdi jaz, tako grdo o prelepem narodu govorim! V tolažbo mi je, da nisem edini, in še bolj, da so bili tudi pred menoj neki takšni, meni, ali pa jaz njim, vseeno, podobni. Sta se tudi France in Ivan čeznje pritoževala, in jih prav nič v čislih imela, danes pa ju, oba, kakopak, »slavijo«, kot vrhunec »njihove kulturnosti«, narodne! Bentiš, je vrag, kadar se netvornost na tvornost sklicuje. Skorajda tako, kakor takrat, ko mi nekdo, ki niti tega ne ve, kdaj se uporablja »s«, in kdaj »z«, pravopis omenja. In bi mu samo »marš v tri-da-ne-rečem-kaj« namenil…
 
Ja, če bo po sreči, bom jutri slavil svoji roki, in hrbet, pa motorko, in večer, ko si bom, v miru, žganjice nalil. To, slednje, bo tako in tako na vrsto prišlo, pa veter gor ali dol.
 
Giskica tatina, še danes in jutri, potem pa bova, skupaj, cel teden kulturna. Še do kultivatorja te bom peljal, pardon, do prekopalnika, po pravopisu, da boš videla, kje običajno narodna »kultura« nastaja…

Ni komentarjev:

Objavite komentar