ponedeljek, 5. februar 2024

Pokojnici, za v »krematorij«…

Nekaj let sta služili, samo nekaj let. Lepo umišljeni, zasnovani, nosilni stebri v dveh vrstah, med njimi povezovalni, in žice noseči, pa se je dalo hoditi, pod njima, kot skozi zelena tunela, ozaljšana z razvejanimi, žilavimi rokami trt, z njihovimi mislimi, v listovje ujetimi, z njihovimi nasmehi, v podobah grozdov, ki so polnili, s svojo dišečnostjo, nosnice, in s sladkostjo lepili prste, pri obiranju…
 
Nekaj let sta služili, čeprav sem domneval, da me bosta preživeli. Akacija je le akacija, pomoli, iz njih narejeni, desetletja služijo namenu.
Ne vem, ali je bil les premalo (o)sušen, vem le to, da ni zdržal. In me je postavil pred kruto dejstvo…
Eno brajdo, dobesedno na tla položeno, ob nekem neurju, sva, prijatelj in jaz, že z novo nadomestila, in pri tem uporabila tiste običajne, prav nič lepe betonske stebriče. Dve sem v teh dneh odstranil, pri čemer sem pri eni tudi trte porezal, da sem asiminam, štirim, prostor dopustil. Drugo bom nadomestil, upam, da kmalu, z betonsko nelepostjo, pa sem, še nedolgo nazaj, prelepo razraščene trte zmasakriral, toliko, da jih začasne opore zmorejo držati, da jih vsaj pri živetju ohranim…
Tudi tisto, ki se terase hiške drži, bom moral, v kratkem, razreševati. In tudi tam sem šmarnico kruto obrezal, niti polovica je ni ostala, vendar – bo imela na razpolago dovolj časa, da se obnovi, lepotica.
In čaka me tudi brajda pri hiši. Tudi ona je iz akacij, kaže, da bo, če bo po sreči, še leto, morda dve, zdržala. Bi bilo dobro, ko bi, kajti lotiti se bom moral tudi ograje, krog in krog, tudi pri njej sem akacijeve stebr(ič)e uporabil…
 
Kakorkoli že, les ne bo šel v nič. Ta, ki se je, še dva dni nazaj, v podobah brajd kazal, porušenih, majavih brajd, čaka, v dveh kupčkih, pred hišo. Bržčas ga bom, najkasneje v četrtek, razžagal. In bo, kasneje, njegova duša svoj spokoj dočakala, medtem ko bo telesno romalo v kurišči, da, namesto pogledov, ogreje, vsaj za nekaj časa, prostor.
 
Vem, vem, ko bi spodnje dele z motornim oljem namazal… ja, res je, les bi dlje zdržal, a je res tudi to, da bi taisto olje, slej ko prej, v zemljo prišlo, to pa ni najbolj priporočljivo za rastje. Sem skusil že, to, kako lahko ena sama kapljica olja, in to učinkovito, na hitro, odraslo drevo ubije…
 
Da, prav včeraj, med tistim deset minutnim pogovorom, mi je sosed svetoval, naj za šavje, ob ograji, in skozi njo rastoče, uporabljam »bum efekt«. Khm, da ste bum, to že vem, in kakšen učinek je, dolgoročno gledano, od tega buma, tudi. Pa saj se razkroji, mi je razlagal, doba njegovega strupenega delovanja je omejena…
O, ko bi se še kaj drugega razkrojilo! Hodijo v šole, da se – ničesar ne naučijo! Materija je namreč neuničljiva, se pretvarja, doživlja svoje preobrazbe, to drži, a da bi kar tako izpuhtela, v nek nič, nak, to pa ne gre! Potemtakem tudi sestavine tega bum efekta trajno ostanejo v tleh, in z njimi njihovo sestavo spreminjaš, pomeni, da neposredno ustvarjaš neke povsem drugačne okoliščine, takšne, kakršnih rastline, tiste vsaj, za katere neke oznake eko in bio uporabljajo, niso vajene! Da, pamet, prav pametno zna razreševati težave, samo da si najlažje poti najde, in, pomnim…
 
Dolgo nazaj, ne vem, če to še vedno velja, je bil nezanemarljiv predel, mislim, da na Gorenjskem, tako uničen s pesticidi, da so na njem prepovedali pridelavo krompirja. Bi bili plodovi strupeni…
In kaj je »kmečka« pamet, in uradniška, ki je to dovolila (oziroma se sploh ni zavedala stanja) izmislila? Ah, nič posebnega, le to, da – namesto, da bi na zastrupljenih površinah rasel krompir, so jih v pašnike spremenili, da so krave na veliko žrle tamkaj rastočo, in to uspešno rastočo travo, in da je – skozi travo taisti strup prehajal v meso živali, in v mleko… v končni fazi tudi v telesa uporabnikov obojega. V dopustnih merah, kakopak, uradniško označenih…



Ni komentarjev:

Objavite komentar